SUBARUN JÄLLEENMYYNTIARVO ?

Ruskeaa rautaa???

Suunnitteella olisi laittaa uusi farkku Legacy mutta mitenhän Subaru säilyttää arvonsa.Mennä vuosinahan Subaruthan olivat ainakin ruostumisen suhteen aika tunnettuja,onkohan siihen tullut parannusta esim.kunka paljon korista on sinkittyä.

17

2120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • for Ester

      Alumiinia taitavat käyttää paikoitellen ja sitä tavallista läkkipeltiä. Jos sinua huolestuttaa tuo ruostuminen, niin vie ruosteenestokäsittelyyn heti ostotapahtuman jälkeen. Voit tietysti maksaa myös lasipalatsiin, jotta he hoitavat käsittelyn puolestasi. Eiköhän tuosta täyskäsittelystä selviä alle 800.- euron - paikkakunnasta riippuen. Tämä siis sellaisessa tapauksessa, että pidät autoa yli 3 vuotta.

      Autojen arvot tippuvat tänä päivänä sellaista tahtia, että heikkohermoista kauhistuttaa, kun ajat Lekasi ulos lasipalatsista, tippuu sen vaihtoarvo välittömästi noin 6.000.- euroa minimissään. Sitten siitä eteenpäin lasku onkin maltillisempaa. Noin 3-vuotiaana saat siitä enään noin 50% hankintahinnasta. Muista, että autoliikkeiden myyntihinta on ihan eri asia kuin sisäänostohinta!

      Kysyisinkin sinulta, oletko ostamassa autoa OMAAN käyttöösi vai jälleenmyyntiä ajatellen?

      Jos haluat säästää rahaa, sijoita suurin osa viisasti ja osta halpa 1.000.- euron käytetty ja ajele sillä niin kauan kunnes leviää tai ei mene katsastuksesta läpi. Tämä on se taloudellisempi vaihtoehto.

      Oma 9/-08 rekisteröity Foresterini vaihtohyvitys oli kuukausi sitten 23.500.- uuteen Lekaan, eli Foresta hävisi 10.000.- euroa ensimmäisen vuoden aikana.... Joitakin tuo saattaisi kauhistuttaa, mutta auto on juuri meikäläisen makuun, viaton ja luotettava. Kaikkea sitä mitä autolta voi vaatia. Teetin siihen muuten ruosteenestokäsittelyn ihan varmuuden vuoksi.

    • legasy 4x4

      esim forsterit pysyvät erittäin hyvin kunnossa lue vaikka tm lehden juttu käytetystä forestrista.

      Yleensäkin merkistä riippumatta auto on huono säilyttämään arvonsa.

      Mitä arvostat autossa? että voi liikkua osta 9000 euroa maksava uusi auto jaaja sillä 100tkm ja anna jollekin ja osta uusi vastaava niin ei pääset vähimmällä ilman korjauksia jos järjestä puhutaan.

      Itse arvostan voimaa ja maanvaraa ja että pääsee joka paikkaan ja farmarikoria ja pieniä ulkomittoja siksi ajan foresterilla. Aika täydellinen auto. Ehkä puutteena joku 7 pykäläinen automaatti mutta eipä estä liikkumista.Muuta ongelmaa ei ole millä olisi mitään merkitystä.

    • ekonomisti 55v

      Vaikea yhtälö saada enemmän autosta 3v kuluttua kun ostettaessa uuden auton. Muistutat läpi nuukaa VAIKEAA naapuriani jonka pitäisi saada kaikki ilmaiseksi ja jos ilmainen tavara hajoaa n 5kk kuluttua narina on aivan kauhea on meinaan tuttujen kanssa testattu kun annettiin ilmaiseksi 2 v vanha video toverille. Ehkä vaihdat uuteen subaruun ja maksat välirahan vaan ei siinä ole mitään ongelmaa niin helpooa on kaupanteko.
      Osta oikeastaan polkupyörä.

    • forre

      vaikka mun kirjoitukseni näyttävät eräitä henkilöitä suuresti täällä ärsyttävän, johtunee varmaan siitä että heidän mielestään subarua pitäisi vain ylistää. Ruostuminen ei ole mikään ongelma tänä päivänä, eihän sieltä juuri massausta tai kotelusuojausta löydy, mutta muoveilla on peitelty alustaa, kestää siis aikansa. Mutta tuosta jälleenmyyntiarvosta mulla on niin karmaisevat kokemukset, kun auto menettää arvostaan reilusti yli kolmasosan kahdessa vuodessa, niin voi sanoa että tulee siinä kilometreille hintaa, melkein olisi ajellut taksilla samaan rahaan kun lasketaan myös vakuutukset ja muut kulut. Jostain syystä arvo suorastaan romahtaa, vaikka tuotteessa ei mitään vikaa ole, jollei nyt sitten lasketa että sen polttoainekulut on hieman korkeammat kun kaksivetoisella uudempaa moottoritekniikkaa omaavalla autolla (bens). Nuo polttoainekulut on nykyisin kuitenkin melko pieni osa autoilun kustannuksista. Mutta jos tavallinen palkkatyötä tekevä ihminen ostaa omilla rahoillaan auton, ja ajaa silla 2-3 vuotta ja vaihtaa taas uuteen, niin kyllä subarun hankkiminen tulee järjettömän kalliiksi, mutta eihän se taas niitä henkilöitä koske jotka ajavat firman liisingillä tai ovat hieman ns. "parempaa väkeä" joille rahan arvo on aivan toinen. Itse en enään pystynyt subaruani vaihtamaan uuteen subaruun, vaan merkin vaihto oli ajankohtainen, joten tämä saa jäädä todella viimeiseksi kirjoituksekseni tänne palstalle. Mukavaa talvea kaikille!

      • Suzuki on hyvä auto

        Ei tartte subarua kehuskella sen ihmeemmin auto se vaan on. tarkoitus on ilmaista että joka auto menettää arvoaan paljon 2-3 v se on ihan fakta asia ja mitä kalliimpi sen isompi mentys on. Mutta kuten sanoin n 9000 euroa maksava uusi auto on järki ostos ei putoa 3v hinta 11t euro sen sanoo järkikin ja jos jopa myy sen kolmen v kuluttua saa ehkä rahaakin siitä jotain. Merkkiä en muista olisiko suzuki tai joku ihan oikea japsi merkki joten toiminta on ihan varmaa ja on lämpimiä tosin ei ole ison auton ominaisuuksia mutta voi ajaa takuu varmasti 100tkm huoletta. Pieni auto mutta arvon putomisestahan jo puhuttiinkin.Eikä ole isot vakuutus eikä co2 maksut jatkossa kun vie kohtuudella vaan bensaa.

        Tarkistin, suzuki alto jakopääkin jo ketjulla ,toimiva auto ei miehekäs uho vehje mutta toimittaa asiat varmasti mitä ihminen työmatkoihin tarvitsee. Näin se vaan on.
        http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/autohinnasto/tiedot?autoid=198120

        itse ostan aina 2-3v ikäisen kalliin auton siis uutena 30-40teuroa maksavan ja hylkään ne n 20t euron iässä.On huoletonta autoilua ja laadukasta ja voimakasta.


      • palle ramstetti

        palle ramstetti toivottaa Forrelle loistavaa jatkoa.

        Lienet ollut ehkä asiallisin kommentaattori pitkät ajat täällä palstalla.
        Minäkin olen vierailut täällä palstalla kun on perspektiiviä tullut neljästä Subarusta. Niiltäkin ajoilta jolloin Legacyt Rs 200.set kulkivat kovaa mutta ruostuivat vieläkin kovempaa;)
        Silloin kyllä kannatti vaihtaa juuri Subaru Subaruun. Muualla kun olivat paljon ajettuna kuin väärää rahaa.

        Kyllä pallekin on maailmaa nähnyt...niin;)


      • arvotonauto

        Ostin -06 Golffin, myin sen pois 14 kk:n jälkeen autokauppiaalle ja hankintahinnasta oli hävinyt tasan 10.000.- euroa eli kuta kuinkin kolmannes! Siis jopa "arvostettu" Volkkari menettää arvostaan 1/3-osan hieman yli vuodessa. On aivan turha itkeä, että vain Subbe menettää arvoaan nopeasti, se on fakta kaikilla keskihintaisilla merkeillä.

        Jos oma perse EI KESTÄ uuden auton arvon pudotusta, kannatta ajella niillä käytetyillä!

        En sitä Volkkaria huvikseni myynyt, lääkärisetä ilmoitti, että et sitten aja 8 kuukauteen, joten totesin, että parempi myydä heti.

        Muista myös se, että mitään maallista mammonaa et mukaasi saa viimeiselle matkallesi...


      • izuzu bellet
        palle ramstetti kirjoitti:

        palle ramstetti toivottaa Forrelle loistavaa jatkoa.

        Lienet ollut ehkä asiallisin kommentaattori pitkät ajat täällä palstalla.
        Minäkin olen vierailut täällä palstalla kun on perspektiiviä tullut neljästä Subarusta. Niiltäkin ajoilta jolloin Legacyt Rs 200.set kulkivat kovaa mutta ruostuivat vieläkin kovempaa;)
        Silloin kyllä kannatti vaihtaa juuri Subaru Subaruun. Muualla kun olivat paljon ajettuna kuin väärää rahaa.

        Kyllä pallekin on maailmaa nähnyt...niin;)

        Ehkä maailma on muuttunut. 20v sitten ei oikein ollut skoda kummoinen peli.
        tuossa aika hyvä yksilö http://www.nettiauto.com/skoda/105/2915215

        Kultaisena ohjelankana on verrata kehityshistoriaa suurinpiirtein vastavaan .


      • Forre suutu

        Eikö sun Subaru ollut aika uusi, miksi vaihdoit? Ja tietenkin kiinnostaa mihin vaihdoit.


      • palle ramstetti
        izuzu bellet kirjoitti:

        Ehkä maailma on muuttunut. 20v sitten ei oikein ollut skoda kummoinen peli.
        tuossa aika hyvä yksilö http://www.nettiauto.com/skoda/105/2915215

        Kultaisena ohjelankana on verrata kehityshistoriaa suurinpiirtein vastavaan .

        Itse-asiassa eka subaruni tuli -87 Voinet uskoa" izuzu belletti" siihen aikaan monet hyvätkin autotietäjät pitivät Subarua aivan turhana uutena automerkkinä " jossa on volkkarin moottori ". Eipä silloin ollut nelivetoisia juuri muita kuin Audi Quattro ja tojon Tercel 4wd. Vasta Legacy 200 ja Alen Colin Mac Rae teki Subarusta poikaviikareillekkin kelpaavan " katu-uskottavan ralliauton".. .Mietipä sitä tänä päivänä ja seuraa aikaasi niin löydät sen "kultaisen ohjenuorasi päästä" muutakin kuin typeryyttä. Jos olit 20 vuotta sitten pottasarjalainen niin sitten en tahdo sinua opettaa myöskään maailmanhistoriaa.

        Kyllä palle tietää..taas;)


      • Vain faktaa ei mutua
        palle ramstetti kirjoitti:

        Itse-asiassa eka subaruni tuli -87 Voinet uskoa" izuzu belletti" siihen aikaan monet hyvätkin autotietäjät pitivät Subarua aivan turhana uutena automerkkinä " jossa on volkkarin moottori ". Eipä silloin ollut nelivetoisia juuri muita kuin Audi Quattro ja tojon Tercel 4wd. Vasta Legacy 200 ja Alen Colin Mac Rae teki Subarusta poikaviikareillekkin kelpaavan " katu-uskottavan ralliauton".. .Mietipä sitä tänä päivänä ja seuraa aikaasi niin löydät sen "kultaisen ohjenuorasi päästä" muutakin kuin typeryyttä. Jos olit 20 vuotta sitten pottasarjalainen niin sitten en tahdo sinua opettaa myöskään maailmanhistoriaa.

        Kyllä palle tietää..taas;)

        Mitä ajat takaa? en tajua mitä kirjoituksellasi ajat takaa? Oma tekstini on aika simppeliä ainakin minusta eli älä vertaa 200 lekaa ruosteen kestoltaan nykyiseen uuden korimallin outbackiin. Aika simppeliä. Ei ole minusta typerää jota yrität minulle syöttää. Rallit ei minua kiinnosta. Katu-uskattavuus kiinnostaa vielä vähemmän. 20v sitten ajelin datsunilla eli olen yli 40v lienee istuttu samaan aikaa potalla.Ei jaksa kovin enää yllättäää nämä nykyautoilun hienboudet jotak on monet jo öpaut 100 vuotta sitten keskittyjä mitä nyt tietotekniikka antaa lisää tarkkuutta säätöihin.

        Mikä on vaikeaa ymmärtää skoda 20v sitten ja nykyinen skoda? sinun se pitäisi hyvin tajuta kun taidat omistaakkin kehno nelivetoisen skodan verrattuna out back subaruun. Ei niitä voi verrata sitä kansipahvin polttavaa skodaa (joita naapurin miehen skodiin vaihdeltiin kauan sitten) nykyiseen skoda 4x4

        Itseäni kiinnostaa vain faktat ei mielikuvayt tai markkinamiesten harhat tai naapurien ajatukset tarvtsen autoa joka on farmari ,neliveto,maanvaraa VOIMAA, kohtuullisen kokoinen,kestävä. Ei kiinnosta imitsi.mitä naapurit ajattelee, miltä näytä kun autoni liikkuu,jälleen myyntiarvo,onko tuhkakuppi oikessa paikassa tai sointuuko sisituksen värit listan pätkään sivupaneelissa ,ei kiinnosta onko varmasti uusinta uutta muotoilu takavalojen maastossa.

        Potkuri pyörii hatussa


      • palle ramstetti
        Vain faktaa ei mutua kirjoitti:

        Mitä ajat takaa? en tajua mitä kirjoituksellasi ajat takaa? Oma tekstini on aika simppeliä ainakin minusta eli älä vertaa 200 lekaa ruosteen kestoltaan nykyiseen uuden korimallin outbackiin. Aika simppeliä. Ei ole minusta typerää jota yrität minulle syöttää. Rallit ei minua kiinnosta. Katu-uskattavuus kiinnostaa vielä vähemmän. 20v sitten ajelin datsunilla eli olen yli 40v lienee istuttu samaan aikaa potalla.Ei jaksa kovin enää yllättäää nämä nykyautoilun hienboudet jotak on monet jo öpaut 100 vuotta sitten keskittyjä mitä nyt tietotekniikka antaa lisää tarkkuutta säätöihin.

        Mikä on vaikeaa ymmärtää skoda 20v sitten ja nykyinen skoda? sinun se pitäisi hyvin tajuta kun taidat omistaakkin kehno nelivetoisen skodan verrattuna out back subaruun. Ei niitä voi verrata sitä kansipahvin polttavaa skodaa (joita naapurin miehen skodiin vaihdeltiin kauan sitten) nykyiseen skoda 4x4

        Itseäni kiinnostaa vain faktat ei mielikuvayt tai markkinamiesten harhat tai naapurien ajatukset tarvtsen autoa joka on farmari ,neliveto,maanvaraa VOIMAA, kohtuullisen kokoinen,kestävä. Ei kiinnosta imitsi.mitä naapurit ajattelee, miltä näytä kun autoni liikkuu,jälleen myyntiarvo,onko tuhkakuppi oikessa paikassa tai sointuuko sisituksen värit listan pätkään sivupaneelissa ,ei kiinnosta onko varmasti uusinta uutta muotoilu takavalojen maastossa.

        Potkuri pyörii hatussa

        -Missä rivissä olen verrannut sinun Subarusi ruosteenkestoa niihin neljään joita omistin? ja hyvinkin ottaisin vielä 200,sen Legan potkimattomana ja "ei mätänä" kakkosautoksi! Se sentäs kulki 233.Km/h mitattu GPS.llä ja painoi vain 1380kg.

        -Ei ole vaikeaa päätellä että minulla on Skoda ( käytänhän jatkuvasti sentään samaa nimimerkkiä )mutta 20 vuotta sitten skoda oli eri auto Eri maailmasta! . Etkö ymmärrä ? Maailma muttuu...
        Muuten Minä kyllä koeajoin boxerdieselin 1,5 vuotta sitten kun autoa taas vaihdoin. -uusia ollut 6 ja käytettyjä 12- Eipä ollut Subu enään minun auto, eikä siis ollut vaikea tehdä valintaa. Lisävarusteet olivat myös aivan eri luokkaa Skodassa .Lähdöt olivat silloin 1500e euron tarkkuudella samat. Minun ei silti tarvitse Subarua pilkata. Mutta voin toki tarvittaessa laittaa ne syytkin miksi en enään Subarua ottanut. Sinäkin tunnet ne "penkissäsi"
        Nelivetoisista minulla on meneillään seitsemäs. Tiedän siis erittäin hyvin mihin niilläkin paukut piisaa.
        Mitä muuta tiedät Skodista kuin tuon kansipahvijuttusi 20 vuotta sitten. Avaa silmät.

        Viimeisen kappaleesi allekirjoitan täysin. Mitä nyt siinä on enemmän kirjoitusvirheitä kuin minun teksissäni;)
        Muuten hyvää jatkoa vain.
        Kaikkea se palle taas tietääkin;)


      • Autot on vain autoja
        palle ramstetti kirjoitti:

        -Missä rivissä olen verrannut sinun Subarusi ruosteenkestoa niihin neljään joita omistin? ja hyvinkin ottaisin vielä 200,sen Legan potkimattomana ja "ei mätänä" kakkosautoksi! Se sentäs kulki 233.Km/h mitattu GPS.llä ja painoi vain 1380kg.

        -Ei ole vaikeaa päätellä että minulla on Skoda ( käytänhän jatkuvasti sentään samaa nimimerkkiä )mutta 20 vuotta sitten skoda oli eri auto Eri maailmasta! . Etkö ymmärrä ? Maailma muttuu...
        Muuten Minä kyllä koeajoin boxerdieselin 1,5 vuotta sitten kun autoa taas vaihdoin. -uusia ollut 6 ja käytettyjä 12- Eipä ollut Subu enään minun auto, eikä siis ollut vaikea tehdä valintaa. Lisävarusteet olivat myös aivan eri luokkaa Skodassa .Lähdöt olivat silloin 1500e euron tarkkuudella samat. Minun ei silti tarvitse Subarua pilkata. Mutta voin toki tarvittaessa laittaa ne syytkin miksi en enään Subarua ottanut. Sinäkin tunnet ne "penkissäsi"
        Nelivetoisista minulla on meneillään seitsemäs. Tiedän siis erittäin hyvin mihin niilläkin paukut piisaa.
        Mitä muuta tiedät Skodista kuin tuon kansipahvijuttusi 20 vuotta sitten. Avaa silmät.

        Viimeisen kappaleesi allekirjoitan täysin. Mitä nyt siinä on enemmän kirjoitusvirheitä kuin minun teksissäni;)
        Muuten hyvää jatkoa vain.
        Kaikkea se palle taas tietääkin;)

        Juttu alkoi subarujen ruskasta raudasta ketjussa mistä minä sinun subarujasi tiedän?
        heh forre kulkee 242km/h gpssällä ikään ja jos tuosta vauhdista tehdään nopea rattiliike varmaan voltteja tulee paljon.

        Siis mitä hemmettiä ??? skoda on nykyisin hyvä auto ja 20v siten kaikkea muuta.

        Ajoin myös diesel forrea heti kun tuli ja petyin ja en ostanut kun oli tuhnu kone ei voimaa. Ostin voimakkaamman foresterin. Lisävarusteet ei minua kiinnosta se on jokaisen oma valinta mille antaa arvoa. Ohjaustehostin ja keskuslukko kaukolla ja ilmastointi on ihan kivoja .

        "Mitä muuta tiedät Skodista kuin tuon kansipahvijuttusi 20 vuotta sitten. Avaa silmät." mitä tuommoisen perään voi vastata?? Avaa silmät ? mitähän tuo tarkoittaa?? en tajua.

        Minulla on ollut muutamia autoja jenkkejä ranskiksia italialaisia japseja saksalaiset on kummallisia autoja. Nyt subaru kaikki vain pelkkiä autoja ei muuta. Edelleen ranskalaiset autoa on oksettavia.

        Kirjoitus virheitä on ei kiinnosta tippaakaan ja toisekseen minä en enää tähän ketjuu vastaile vaikka mitä tapahtuu ja sanan pidän siitä olen kuuluisa ja ylpeä.Kuulun harvinaiseen vähemmistöön sen vuoksi.

        Muuten ei se pelle ihan kaikkea tiedä....

        Hyvää jatkoa vaan pelle ramsetille sille persoonalle josta en pidä mutta siitäkin huolimatta kyllä tuommoinenkin heppu maan päällä varmaan saa olla. Lykka til.


    • Realismin kannattaja

      Mitä sinä uudessa autossa meinaat LAITTAA ?

      • kalakanasoppa

        Monet myös laittaa nukkuun tai autossa on kumet. Prkll ku ei suomee osata!!!!!!!!!!!


    • arvonlaskua odottava

      Ostin kesällä -06 Outbackin 25.000 eurolla. Hanskalokerossa oli alkuperäinen ostokuitti joka oli 54.000 3.000 lisävarusteet. Toivottavasti kalleimmat kilometrit ovat jääneet edellisen omistajan maksamiksi.

      • Protaksi

        Saman ikäisestä mutta kalliimmasta E 220 farmari Mersusta
        hyvitetään n.15 000€! Eli hyvinhän subbe arvonsa pitää!

        Vertasin tuossa joku aika sitten n.8 vuotiaiden hieman yli 200 000km
        ajettujen autojen hintija (nettiauto)

        Mercedes E 00-01 8000-12 000€
        Volvo V70 00-01 5000-8000€
        Outback 00-01 10 000-16 000€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1545
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1233
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      977
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      900
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      819
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      42
      797
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe