Olen vasta kahdeksannella viikolla, mutta jo nyt paino tuntuu karkaavan käsistä. Raskauden toteamisen jälkeen on tullut jo kolmisen kiloa, jo ennen plussausta taisi tulla pari. Nämä ehkä tosin liikkumattomuudesta, ken tietää. Olen ollut vhh-dietillä reilu puoli vuotta, mikä on lipsunut hieman ilmeisesti raskauden aiheuttaman ja valtavan hiilarihimon takia. Olen kuitenkin taistellut himoja vastaan ja syönyt naama vääränä terveellistä safkaa. Paino kuitenkin nousee. Painoindeksi on nyt n. 22. Tuntuu tosi kamalalta.
Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, johon kylläkin lääkitys, joka oli ainakin ennen raskautta kohdallaan. Lisäsin annosta plussauksen jälkeen 25ug. Aiemmin diagnosoitu myös PCO.
Alkuraskauden painonnousu
5
7033
Vastaukset
- sdgzdnxgjnxfg
nyt vaan tarkkailet entistä tarkemmin vielä että mitä suuhus laitat ja muista liikkua. Meikäläisellä ainakin helposti jäi liikkumatta kun väsytti ja kotona kun löhöää niin tulee napsittua välipaloja tiheään. Aineenvaihdunta hidastuu raskaanaollessa ja sekin helpottaa painonnousua. Lisäksi alkuraskaudessa turvottaa monia. Monet (itteni mukaan lukien) joutuu tarkkailee syömistä ihan hulluna raskausaikana vaikka normaalisti ei välttämättä joutuiskaan. Sitä helposti luulee että voi "syödä kahden edestä" mutta ite oon yrittäny syödä itseasiassa vain puolikkaan ihmisen edestä ja silti läskiä kertyy :/
- afhsadhs
niin että ekassa raskaudessa miulla nous paino melkein 30 kiloa!! ja se johtu ihan vaan omasta hölmöydestä ja laiskuudesta. Synnytyksessä lähti 10 joten kiva oli jäähä kantaa kahtakymmentä ylimäärästä. Nyt sovittiin neuvolatädin kanssa että tässä raskaudessa ei ennen puoliväliä tulis yhtään kiloa lisää. nyt on on rv 18 ja kaksi kiloa tullu, eli oon suhteellisen tyytyväinen. Mut silti välttelen kaikkia herkkuja kuin ruttoa ja käyn päivittäin tunnin lenkillä. Käsittääkseni raskaudesta johtuvat kilot rupee näkymään puntarissa vasta just joskus polivälin jälkeen oikeestaan.
- kasvava valas
afhsadhs kirjoitti:
niin että ekassa raskaudessa miulla nous paino melkein 30 kiloa!! ja se johtu ihan vaan omasta hölmöydestä ja laiskuudesta. Synnytyksessä lähti 10 joten kiva oli jäähä kantaa kahtakymmentä ylimäärästä. Nyt sovittiin neuvolatädin kanssa että tässä raskaudessa ei ennen puoliväliä tulis yhtään kiloa lisää. nyt on on rv 18 ja kaksi kiloa tullu, eli oon suhteellisen tyytyväinen. Mut silti välttelen kaikkia herkkuja kuin ruttoa ja käyn päivittäin tunnin lenkillä. Käsittääkseni raskaudesta johtuvat kilot rupee näkymään puntarissa vasta just joskus polivälin jälkeen oikeestaan.
Kiitos vastauksestasi. Jäätävää ja ahdistavaa tämä kyllä on, siis kilojen tarraaminen. Mun on kyllä vaikea uskoa, että syömällä olen itseni saanut näin paljon painoa näin lyhyessä ajassa. Jotakin hormonaalista tämä on. Liikuntaakin on pitänyt olla tässä viime viikkoina ihan tarpeeksi. Seuraavaksi lienee pakko jättää hedelmät ja ruokavalioon pari kuukautta sitten tuomani tattari pois. Herkut on jo karsittu, muutenkin hiilarit on ala-hyväkarppaustasolla.... tämä raskauden avous on kyllä ihan erilaista kuin kuvittelin.
- sama täällä rv 27
kasvava valas kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Jäätävää ja ahdistavaa tämä kyllä on, siis kilojen tarraaminen. Mun on kyllä vaikea uskoa, että syömällä olen itseni saanut näin paljon painoa näin lyhyessä ajassa. Jotakin hormonaalista tämä on. Liikuntaakin on pitänyt olla tässä viime viikkoina ihan tarpeeksi. Seuraavaksi lienee pakko jättää hedelmät ja ruokavalioon pari kuukautta sitten tuomani tattari pois. Herkut on jo karsittu, muutenkin hiilarit on ala-hyväkarppaustasolla.... tämä raskauden avous on kyllä ihan erilaista kuin kuvittelin.
Olen aina ollut pieni ja hoikka. Ennen plussausta olin tosin valmiiksi talven aikana lihonnut 50-53 kiloon. Mikä ei todellakaan aiheuttanut pään vaivaa koska minulla ei ole koskaan ollut kovinkaan paljon "ylimääräistä" BMI oli kans tuon 22. No mutta kuinkas ollakkaan heti ekaan neuvolaan mennessä oli tullut hurjat 4 kiloa painoa lisää. Enkä todellakaan ollut mässäillyt/ syönyt epäterveellisesti. Olen jopa lisännyt liikuntaa raskausaikana siltikkin keho vaan keräsi painoa jostain...tahti on rauhoittunut, vaikkakin nyt on tullut 9 kiloa yhteensä. Kyllä minä laitan tuon painon aivan täysin raskauden piikkiin, kun ei nuo kilot edes näy missään ja maha on suht pieni silti painoa vaan kertyy koko ajan, enkä minä niihin pysty itse vaikuttamaan. Jos minun keho tarvii kiloja lisää, niin siinähän sitten kerää niitä rauhassa. Menee sairaaksi jos alkaa raskaana tarkkailla jo valmiiksi normaalia syömistään vain hillitäkseen painonnousua, sitäpaitsi minusta tuntuu että on aivan sama mitä syön kun ei sillä ole vaikutusta.
- sdtjgd
kasvava valas kirjoitti:
Niin se voi olla sitä nesteenkeräytymistä ja itellä ainakin myös ummetus on vaivannu TOSI PAHASTI alkuraskaudessa molemmilla kerroilla. Siis niin pahasti että hyvä jos kerran viikossa on peellä tarvinnu käydä. ihan kauheeta, ja sit kun oli käyny niin paino tippu useemman kilon kerralla XD hyihyihyihyi... jaksamisia! muista että tärkeempää on kuitenkin se ettei stressaisi mistään, turhista ainakaan. Kyllä niitä kiloja ehtii sitten karistella kun vauva on syntyny, vaikkei se helppoa aina oo, mutta turha murehtii :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733