Tulin juuri kauniista, mutta hieman rähjäisestä Budasta. Kaikki meni hyvin kunnes 4-tähden hotellimme huoneesta varastettiin 5000 E maksava kaulakoru. Ei jälkiä eikä syyllisiä. Huoneessa oli seiftiboxi jota käytetään omalla luottokortti tunnuksella. En antanut lukulaitteelle tunnustani, olen varmaankin merkittävän epäluuloinen. Noh, luottokunta on varmasti iloinen eipähän tule turhia laskuja heille. Tunnelma meni hieman pilalle varkauden johdosta. Älkää siis ottako mitään arvokasta matkoillenne mukaan, minäkin otin kerralla opikseni. Ikävää, että hotelli ja viranomaiset kiersivät kaiken vastuunsa ja luonnollisesti meitä myös epäiltiin siitä, että olemme itse korun kadottaneet.
Johtopäätöksenä on, ei enää Unkariin. En myöskään varauksetta voi suosittaa sitä kellekään - jäi paha maku.
Budapest-varkaiden paratiisi?
16
1917
Vastaukset
- harmin paikka
Onpas ikävä että teillä kävi varkaita. Ei tosiaan kannata jättää mitään arvoesineitä hotellihuoneeseen, ei Unkarissa eikä muuallakaan, koska maailmassa on rosvoja. Minusta Budapest ei kuitenkaan ole sen enempää varkaiden paratiisi kuin mikään muukaan paikka.
Kun se koru nyt oli noinkin kallis, niin teillä varmaan on siitä valokuvat ja se on varmaan mainittu erikseen vakuutuksessa? Ja varmaan teitte poliisille ilmoituksen heti siellä Unkarissa? - B.Pest
Voiko kukaan olla noin ääliö, että ottaa ulkomaanmatkalle mukaansa 5000 €:n koru. Äly hoi!!!
- tapahtunut
yhtään mitään tuohon viittaavaa omalla reissullamme viime kesänä Budapestissa. Enkä ole kuullut keltään tutultakaan mitään siellä varastetun.
Kaupungillakaan ei tarvinnut mitenkään erityisen varuillaan olla. Normaali varovaisuus riitti - sama kuin Helsingissä, Tukholmassa, Pariisissa, Roomassa yms.
Itse asiassa on tyhmää pitää noin kallista korua millään matkalla mukanaan ja varsinkin säilyttää sitä huoneessa laittamassa mihinkään turvasäilöön. Varkaita on kaikkialla - aikoinaan kolleegaltani varastettiin kamera yms. huoneesta 5 tähden hotellissa Oslossa. Ei pistänyt siitä Osloa ja Norjaa boikottiin, vaan tunnusti hlmöytnesä ja varomattomuutensa. Niin sietäisi sinunkin!
Oliko tuo edes tositarina - kuka helkkari tuon hintaista korua kuljettelee mukanaan - taitaa olla trolli! - Laura L.
Johtopäätöksesi on väärä.
Pahoittelen menetystäsi, mutta kyllä Budapest on ihan yhtä turvallineni, kuin mikä tahansa muukin eurooppalainen suurkaupunki. Huonon onnen ja ajattelemattomuuden yhdistelmästä seurannut paha maku on täysin subjektiivinen, eikä yleistettävissä oleva tuntemus.
Jätä ensi kerralla ökykorut kotiin (tai kuten minä - kokonaan ostamatta) niin on varaa nauttia huolettomammasta matkustelusta. Oppaana olen tuhat kertaa kertonut vieraille - hotellin vastuus on siitä - mikä on tallelokerossa.
Juuri palasin Helsingista sunnuntai iltakoneella ja minulta varastettiin kukkaroni - kun kävelimme Finnairin bussille matkalaukkujen kanssa, onneksi kolikkopussi oli vain ... Ja kyllä tiedän että rautatieaseman "maisemat" ovat nykyään monta kertaa vaaraallisimpia. Mutta silti tästä johtuen en voi sanoa ei enää Suomeen ... kyllä menisin heti :-D- JÄRKI PÄÄHÄN
KUKA PÖHELÖ OTTAA 5 TONNIN KORUN MUKAAN UNKARIIN ?
Anteeksi nyt vain, mutta miksi pitää kannella tuollaisia arvo-klunkkereita matkalle mukaan? Enkä kyllä ole elämässäni kuullut tuollaista, että pitäisi kassakaappiin antaa luottokortin tunnusnumeroa. Niihinhän laitetaan ihan ikioma fantasianumero. Jos on huonomuistinen niin voi käyttää vaikka syntymäpäivästä
koostuvaa numerosarjaa.
Mutta olkoon, enemmäkin tuo kertomuksesi vaikuttaa keksityltä, tai sitten ajattelet saavasi jotain vakuutusyhtiöltä.
Jokaisessa vähänkin suuremmassa kaupungissa on syytä noudattaa määrätynlaista varovaisuutta. Hiukka maalaisjärkeä matkallekin mukaan.- joo joo....
"Ikävää, että hotelli ja viranomaiset kiersivät kaiken vastuunsa"
Miksi eivät olisi kiertäneet? Itsehän sinä tuon aiheutit, kun et pistänyt koruasi lukkojen taakse. Joka paikassahan se sanotaan aivan selvin sanoin, ettei hotelli vastaa tavaroista, jotka on jätetty varkaiden ulottuville. - Voi V....
Ethän vaan koita vakuutuspetosta?? Onnistuiko??
- Noppakylän eetu
Lähes 30vuotta ollan kierrelty euroopassa (eniten Oderin itäpuolella) omilla kulkuvälineillä. Ja kas kummaa lähes kaikki vastoinkäymiset, varkaudet, huono ja töykeä kohtelu sekä kaikenmaailman pikku kusetukset ovat tapahtuneet Unkarissa.
Minä en enää jaksa uskoa että se vaan olisi sattumaa että Unkarissa ei mikään toimi mutta rajan ylitettyämme esim. Romaniaan taikka Kroatiaan palvelut pelaavat, ihmiset ovat ystävällisiä eikä joka saatanan laskussa yritetä kusettaa.
Tietysti näihin 30vuoteen liittyy myös mukavia muistoja Unkarista mutta muihin maihin verrattuna kovin harvoin. - Höpö höpö
Olet sinä kyllä tavallinen Eetu !!!!!
Kaikissa paikoissa kusetetaan ,jos antaa aihetta kusetukseen- Eetu N
Saattaa olla mutta Unkarissa kusetataan aina ja kaikkialla, unkarilaiset ovat töykeämpiä, Unkari on paska maa.
- Olet EETU
Meille karavaanareille on huonoin vaihtoehto Ruotsi . Siellä ne tosi varkaat ovat
- lakimies budas
vakuutuspetos ilmiselvästi. vankilaan tuollaiset roistot ja heti.
- magyar
Tyhmää ottaa tuollaisia koruja kukaan! Itse olen käynyt Unkarissa ja Budapestissa kymmeniä kertoja. Viettänyt kesälomia Unkarin maaseudulla ja kiertänyt autolla ympäri Unkaria. Mitään ei ole ikinä viety.
- KummaBoksi
Oliko siinä boksissa muuten ihan pakko käyttää juuri luottokorttinumeroa? Itse ollessani paikkakunnalla hotellihuoneessa boksiin sai minkä tahansa nelinumeroisen luvun. Rahat oli boksissa paitsi tietenkin pieni mukana kannettava summa ja isoin pulma oli kun boksi yhdessä vaiheessa ei auennu mutta sain sen hoidettua henkilökunnan avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003965765- 202364
- 1992221
- 1131597
- 931544
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601053- 741052
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21019Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.133955Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59816