Täällä tahtoo moni saada sätkyn , kun kirjoitan

teuta

Tllä tarkoitan sitä , että monien mielistä en saisi avata sanini arkkua ollenkaan , syy on sellainen ,
että he saavat huonon käsityksen , siitä mitä sanon eikä monikaan huomaa , että syy voi olla itsessäkin
eikä niinkään sanojassa , tai Raamatun sanoissa , voisiko miettiä tältä pohjalta ,ei ole pyydetty kertomaan
yhtäkään asiaa niin että sen voisi kohdistuisi pelkästään minuun .

38

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx huvittunut

      Jos tulee sellaista tekstiä josta ei saa selvää mitä tarkoitat. Ja toisaalta sellaista tekstiä joka kumoaa sen mitä joskus ennen olet sanonut.

      Emme näistä kirjoitukista sätkyjä saa, sinä olet ainoa joka saat sätkyjä.
      Ahdinko on kokonaan sinun puolellasi.

      • teuta

        Luulemasta että vain hän olisi oikeassa


      • yx vähemmä huvittunu
        teuta kirjoitti:

        Luulemasta että vain hän olisi oikeassa

        Sinä et tiedä vaan luulet, ja puhut luulojesi lisäksi aivan sekavia!!! Pitäsköhän käydä lääkärin pakeilla?


      • teuta

        Voi se jonkun toisen mielestä olla kohtalaista .
        Ja ennen kiun voit nostaa mekkalan , pitää sinunkin muistaa mitä kristityn on tarvis tehdä .
        Se voi olla auttamista , mutta ei sättimistä , niin kuin nyt tahtoo vastaukesi olla .
        Vai ette näistä saa sätkyjä , miksi sitten poskettomia vastauksia, Oma milipiteeni ei koskaan tule yllättäin.
        Jos ahdinkoja tulee , ne tulee niille jotka lukevat ekankerran . Kaikki pitäisi mennä putkeen ,
        koska kirjoittaja jo tuntee asian , siitä että on käsitellyt asiaa.


      • teu
        teuta kirjoitti:

        Luulemasta että vain hän olisi oikeassa

        En minäkään tarkoittanut että Jumala luulisi , vaan tarkoitin että herra viestin kirjoittaja luuli .


      • näi on
        teu kirjoitti:

        En minäkään tarkoittanut että Jumala luulisi , vaan tarkoitin että herra viestin kirjoittaja luuli .

        Älä edes kuvittele sellaista. Sinun viesteistäsi ei ole vaikea tehdä sellaista johtopäätöstä että kohdallasi kaikki ei ole kohdallaan.


    • eikä teutassa

      vika on Raamatussa!!

      • teuta

        Eli jos vika on minussa korjataan , mutta myös muut


      • tulos ja ulos

        Onkohan teuta sairastunut?


      • tulos ja ulos
        teuta kirjoitti:

        Eli jos vika on minussa korjataan , mutta myös muut

        Pitää mennä asiantuntevaan hoitoon, kun ajatukset noin sekottaa. Rasitat itseäsi täällä ihan turhaan.


      • teuta
        tulos ja ulos kirjoitti:

        Onkohan teuta sairastunut?

        Mutta noi sanat oli sinun .


      • tulos ja ulos
        teuta kirjoitti:

        Mutta noi sanat oli sinun .

        Tässä ei auta leikkilääkärit, ota neuvo vakavasti. Sinulla ei ole realistista käsitystä tilanteestasi. Edellä sanomani käy ilmi kirjoitustesi sekavasta ja ristiriitaisesta sisällöstä.


      • teuta
        tulos ja ulos kirjoitti:

        Tässä ei auta leikkilääkärit, ota neuvo vakavasti. Sinulla ei ole realistista käsitystä tilanteestasi. Edellä sanomani käy ilmi kirjoitustesi sekavasta ja ristiriitaisesta sisällöstä.

        mieti .


      • teuta
        tulos ja ulos kirjoitti:

        Pitää mennä asiantuntevaan hoitoon, kun ajatukset noin sekottaa. Rasitat itseäsi täällä ihan turhaan.

        Se on minun asia menkö vai enkö , tarpeen vaatiessa .
        Mutta ne tarpeet ei tule sieltä päin.


      • tulos ja ulos
        teuta kirjoitti:

        mieti .

        Ja vaikka olisinkin lääkäri, en huolisi sinua tämän suomi24.fi:n otannan perusteella vastaanotolleni.


      • tulos ja ulos
        teuta kirjoitti:

        Se on minun asia menkö vai enkö , tarpeen vaatiessa .
        Mutta ne tarpeet ei tule sieltä päin.

        Olen kanssasi samaa mieltä. En ole kyllä muunlaista ohjetta antanutkaan, joten mikä tässä on ollut höpöhöpöä?

        Oikeasti se ei ole mikään leikin asia jos terveys reistailee, olipa sairaus fyysisellä tai jollakin muulla alueella.
        Sitä kritisoin, että panet kaiken sen piikkiin että toiset ovat pahoja ja tarkoittavat sinulle pahaa. Ja sitten pyrit kostamaan tämän "pahan" ilkeillä sanoilla julkisella palstalla. Olet tulkinnut myös niin, että toiset syyttävät sinua synnistä ja vääryydestä, kun puhe on ollut luonnollisesta kyvyttömyydestä ymmärtää luettua terkstiä ja tuottaa ymmärrettävää tekstiä. Kaikessa rauhassa keskittymällä tarkemmin siihen mitä kirjoitat, voisi tulos olla paljon parempi kuin nyt.


      • teuta
        tulos ja ulos kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. En ole kyllä muunlaista ohjetta antanutkaan, joten mikä tässä on ollut höpöhöpöä?

        Oikeasti se ei ole mikään leikin asia jos terveys reistailee, olipa sairaus fyysisellä tai jollakin muulla alueella.
        Sitä kritisoin, että panet kaiken sen piikkiin että toiset ovat pahoja ja tarkoittavat sinulle pahaa. Ja sitten pyrit kostamaan tämän "pahan" ilkeillä sanoilla julkisella palstalla. Olet tulkinnut myös niin, että toiset syyttävät sinua synnistä ja vääryydestä, kun puhe on ollut luonnollisesta kyvyttömyydestä ymmärtää luettua terkstiä ja tuottaa ymmärrettävää tekstiä. Kaikessa rauhassa keskittymällä tarkemmin siihen mitä kirjoitat, voisi tulos olla paljon parempi kuin nyt.

        eikä kristusta . Kovin on kaunista tekstiä itselle , voihan se tuntua paremmalle jos voi syyt kaataa toisten niskaan , Nimityksillä tai muilla sellaisilla . Yksi asia on mennyt ilmeisesti nyt putkeen , on jo alettu lukea
        viestejä ja voidaan vastata tekstiin sen mukaan .
        Vihne oli aika oikeassa , sillä lailla olisi mahdollisuus asioiden parantua .


      • teuta
        tulos ja ulos kirjoitti:

        Pitää mennä asiantuntevaan hoitoon, kun ajatukset noin sekottaa. Rasitat itseäsi täällä ihan turhaan.

        Ei sellaisesta ole puhuttukaan , kuin että Hoidettaisiin muita korjaamalla .
        Tämä on käänteinen mielilauseesi , ja liittyy siihen , kunsanoin siknun pitää muuttua , jos olit rehellinen asia on noin ei ole muista puhuttu ,vain sinusta


      • tulos ja ulos
        teuta kirjoitti:

        eikä kristusta . Kovin on kaunista tekstiä itselle , voihan se tuntua paremmalle jos voi syyt kaataa toisten niskaan , Nimityksillä tai muilla sellaisilla . Yksi asia on mennyt ilmeisesti nyt putkeen , on jo alettu lukea
        viestejä ja voidaan vastata tekstiin sen mukaan .
        Vihne oli aika oikeassa , sillä lailla olisi mahdollisuus asioiden parantua .

        Ei hyvää päivää! Jotakin holttia toivoisin hölötykseenkin.

        Yritäppä keskittyä nyt oman suoritukseesi, toisten kirjoittajien panettelun ja tuomitsemisen sijasta.


      • oles ny hiljaa jo
        teuta kirjoitti:

        Ei sellaisesta ole puhuttukaan , kuin että Hoidettaisiin muita korjaamalla .
        Tämä on käänteinen mielilauseesi , ja liittyy siihen , kunsanoin siknun pitää muuttua , jos olit rehellinen asia on noin ei ole muista puhuttu ,vain sinusta

        Luulet että sinun asiasi hoituisi sillä, kun muut tekisivät parannuksen ja alkaisivat lukemaan sinun päättömiä hölötyksiäsi. Näin se ei toimi. Sinun on tehtävä muutos nykyisiin käytäntöihisi täällä, sillä tavoin saamme palstalle keskusteluun tarvittavan ilmapiirin.


    • teuta

      Että LLL:n huono suomen kieli johti siihen , että LLL:n tilasi hedbergin Evankelista lehtiä joista sai suomi
      sanoja , Kuitenkin niitä ilmestyi jo 1849 ja LLL:n kuoli 1861 .

      • herrää hyvä mies

        Vastaus: Ei mitenkään. Lestadiuksen huono suomenkielen taito ei korreloi sinun sekoilusi kanssa mitenkään.


      • teuta
        herrää hyvä mies kirjoitti:

        Vastaus: Ei mitenkään. Lestadiuksen huono suomenkielen taito ei korreloi sinun sekoilusi kanssa mitenkään.

        Sinä teet siitä vastavitteen , ja sitä kutta asia saa aina erilaisen mielipiteesi , eli et malta koskaan olla sanomatta mitä ei tarvis sanoa.


      • näi on
        teuta kirjoitti:

        Sinä teet siitä vastavitteen , ja sitä kutta asia saa aina erilaisen mielipiteesi , eli et malta koskaan olla sanomatta mitä ei tarvis sanoa.

        Miksi et pysy lainkaan avauksen aiheessa ja vastaile kysymyksiin joita sen tiimoilta nousee. Sen sijaan että keskityt toisten moittimiseen ja jatkuvaan asiasisällön vaihtelemiseen, keskity itse asiaan jonka avauksessasi toit esiin.

        Sätkyjä täällä eivät saa muut kuin sinä.

        Tämä on se oleellinen asia johon sinun pitäisi nyt vastata, miksi koko ajan vänkäät että muut ovat väärässä ja sinä ainoastaan oikeassa? Totuus on kuitenkin se, että suurelta osin juttusi on nykyään toisten moittimista ja höpöhöpöä. Tämä ei ole syytös vaan rehellinen avoin toteamus. Niillä avuilla toimit mitäs saanut oot, nin kun me muutkin, mutta sen sinä voit muuttaa ettes jatkossa sekaannu toisten keskusteluun asiattomilla viesteilläsi.


      • Yks mies maalta
        teuta kirjoitti:

        Sinä teet siitä vastavitteen , ja sitä kutta asia saa aina erilaisen mielipiteesi , eli et malta koskaan olla sanomatta mitä ei tarvis sanoa.

        Tuskin aloittajan teksteistä kukaan sätkyä saa. Säälittäviähän ne "kirjoitukset" lähinnä ovat. Yksi tai kaksi riviä ja nekin ihan toisesta maailmasta. Nyt teuta näkyy rakentavan ihan omaa ja uutta kristinoppia.
        Eikö siellä teutan lähipiirissä ole ketään, joka auttaisi ja ohjaisi ihmistä todelliseen elämään? Elämä näkyy olevan suuri musta aukko. Tyhjä elämä kaikuu tyhjinä viesteinä. Surullista!
        Ihan hyvin teuta voisi pitää koneensa kiinni ja jättää kommentoimatta alotuksia, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa.

        Toinen kummallisuus on tuo hirveä sättiminen jota näyttää yks ja sama kaveri harrastavan monella eri nimimerkillä. On siinä ihmisillä elämäntehtävä! Roikkua täällä rähjäämässä viikkokaupalla! Ei aivan tervettä sellainenkaan ole. Yksi mies ikäänkuin omistaa koko palstan.
        Sättimisestä ei näytä olevan apua, on teuta sen verran ykspäinen, ettei edes ymmärrä kritiikkiä.
        Ei tänne kukaan tule näitä lukemaan. Tämä palsta näkyy olevan täysin kuollut.


      • teuta
        näi on kirjoitti:

        Miksi et pysy lainkaan avauksen aiheessa ja vastaile kysymyksiin joita sen tiimoilta nousee. Sen sijaan että keskityt toisten moittimiseen ja jatkuvaan asiasisällön vaihtelemiseen, keskity itse asiaan jonka avauksessasi toit esiin.

        Sätkyjä täällä eivät saa muut kuin sinä.

        Tämä on se oleellinen asia johon sinun pitäisi nyt vastata, miksi koko ajan vänkäät että muut ovat väärässä ja sinä ainoastaan oikeassa? Totuus on kuitenkin se, että suurelta osin juttusi on nykyään toisten moittimista ja höpöhöpöä. Tämä ei ole syytös vaan rehellinen avoin toteamus. Niillä avuilla toimit mitäs saanut oot, nin kun me muutkin, mutta sen sinä voit muuttaa ettes jatkossa sekaannu toisten keskusteluun asiattomilla viesteilläsi.

        TÄÄLLÄ ON TOISIA JOTKA , SANOO PÄIVITTÄIN .
        Sikstoiseks en pidäkään sitä oikeana . Mutta täällä toiset pitä'ä oikeana , että että saa sen rehellisenkin sana
        muutettua joksikin toiseksi , Kun olen sanonut esimerkiksi että tuli turpiin , siellä muutetaan asia sillai että mää annan turpiin , tämä ei ole hieno asia . Niistä jotka tuntevat piston sydämessään , asia on ok . Mutta niillä joilla ei sitä tunnetta tule , asiaa ei voi kovin yksinkertaisesti muuttaa rehellisemmäksi.


      • teuta
        Yks mies maalta kirjoitti:

        Tuskin aloittajan teksteistä kukaan sätkyä saa. Säälittäviähän ne "kirjoitukset" lähinnä ovat. Yksi tai kaksi riviä ja nekin ihan toisesta maailmasta. Nyt teuta näkyy rakentavan ihan omaa ja uutta kristinoppia.
        Eikö siellä teutan lähipiirissä ole ketään, joka auttaisi ja ohjaisi ihmistä todelliseen elämään? Elämä näkyy olevan suuri musta aukko. Tyhjä elämä kaikuu tyhjinä viesteinä. Surullista!
        Ihan hyvin teuta voisi pitää koneensa kiinni ja jättää kommentoimatta alotuksia, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa.

        Toinen kummallisuus on tuo hirveä sättiminen jota näyttää yks ja sama kaveri harrastavan monella eri nimimerkillä. On siinä ihmisillä elämäntehtävä! Roikkua täällä rähjäämässä viikkokaupalla! Ei aivan tervettä sellainenkaan ole. Yksi mies ikäänkuin omistaa koko palstan.
        Sättimisestä ei näytä olevan apua, on teuta sen verran ykspäinen, ettei edes ymmärrä kritiikkiä.
        Ei tänne kukaan tule näitä lukemaan. Tämä palsta näkyy olevan täysin kuollut.

        En voi sitä tehdä , minun kaaliin ei mene se että vain sinä olisit vieläkin oikeemmassa , tässä se pointti nyt on sinä voit kaakattaa vaikka kenelle , ja puhua mustista aukoista , joita ei kristillisyydessä ole ainuttakaan .
        Ja minusta sen kavarin nimi , josta puhut on vallan toisen niminen kuin teuta , Ja mitä palstaan tulee siitä
        olen puhunut monta kertaa . Ja ellei se lähde rehellisyyden pohjalta , se todella kuolee.


      • oles ny hiljaa jo
        teuta kirjoitti:

        TÄÄLLÄ ON TOISIA JOTKA , SANOO PÄIVITTÄIN .
        Sikstoiseks en pidäkään sitä oikeana . Mutta täällä toiset pitä'ä oikeana , että että saa sen rehellisenkin sana
        muutettua joksikin toiseksi , Kun olen sanonut esimerkiksi että tuli turpiin , siellä muutetaan asia sillai että mää annan turpiin , tämä ei ole hieno asia . Niistä jotka tuntevat piston sydämessään , asia on ok . Mutta niillä joilla ei sitä tunnetta tule , asiaa ei voi kovin yksinkertaisesti muuttaa rehellisemmäksi.

        Mitä sanoit YHDEN KERRAH? Kirjoituksesi ovat suurelta osin ristiriitaista sisällötöntä hölinää josta ei saa mitään tolkkua mistä haluaisit kirjoittaa.


      • yx monista
        Yks mies maalta kirjoitti:

        Tuskin aloittajan teksteistä kukaan sätkyä saa. Säälittäviähän ne "kirjoitukset" lähinnä ovat. Yksi tai kaksi riviä ja nekin ihan toisesta maailmasta. Nyt teuta näkyy rakentavan ihan omaa ja uutta kristinoppia.
        Eikö siellä teutan lähipiirissä ole ketään, joka auttaisi ja ohjaisi ihmistä todelliseen elämään? Elämä näkyy olevan suuri musta aukko. Tyhjä elämä kaikuu tyhjinä viesteinä. Surullista!
        Ihan hyvin teuta voisi pitää koneensa kiinni ja jättää kommentoimatta alotuksia, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa.

        Toinen kummallisuus on tuo hirveä sättiminen jota näyttää yks ja sama kaveri harrastavan monella eri nimimerkillä. On siinä ihmisillä elämäntehtävä! Roikkua täällä rähjäämässä viikkokaupalla! Ei aivan tervettä sellainenkaan ole. Yksi mies ikäänkuin omistaa koko palstan.
        Sättimisestä ei näytä olevan apua, on teuta sen verran ykspäinen, ettei edes ymmärrä kritiikkiä.
        Ei tänne kukaan tule näitä lukemaan. Tämä palsta näkyy olevan täysin kuollut.

        Aika outo (ilkeä) ilmaisu asiallisesta kehoituksesta selkeämpään ja ymmärrettävään kommunikaatioon.
        Vaikka kaikilla on oikeus kirjoittaa, - sinullakin, niin ei se oikeuta asiattomaan ja perustelemattomaan kirjoittelemiseen toisista kirjoittajista.

        Mitä nimimerkkiin "teuta" tulee, niin jotakin tarttis tehdä hänen kohdallaan, se on minun mielipiteeni.
        Olen oikeutettu sanomaan sen ilman kenekään panetteluja.


      • yx mies maalta
        yx monista kirjoitti:

        Aika outo (ilkeä) ilmaisu asiallisesta kehoituksesta selkeämpään ja ymmärrettävään kommunikaatioon.
        Vaikka kaikilla on oikeus kirjoittaa, - sinullakin, niin ei se oikeuta asiattomaan ja perustelemattomaan kirjoittelemiseen toisista kirjoittajista.

        Mitä nimimerkkiin "teuta" tulee, niin jotakin tarttis tehdä hänen kohdallaan, se on minun mielipiteeni.
        Olen oikeutettu sanomaan sen ilman kenekään panetteluja.

        hehheeh. kiitos nimimerkki "yx monista"!!
        Mistä monista?
        Ei monista lukijoista, vaan monista nimimerkeistä samalla persoonalla.
        Ihan sattumoisin luin palstaa:

        Käytin sanaa sättiminen, todellakin niin tuli tehtyä! Kaunis sana toiminnastasi!

        Koetahan saada lehmä seisomaan yhdellä jalalla!
        Helpompaa on saada teuta ymmärtämään!
        Kun se ei sulta onnistu vuodenkaan neuvomisen jälkeen, on sun jatkuva komentelusi sättimistä.


      • yx monista
        yx mies maalta kirjoitti:

        hehheeh. kiitos nimimerkki "yx monista"!!
        Mistä monista?
        Ei monista lukijoista, vaan monista nimimerkeistä samalla persoonalla.
        Ihan sattumoisin luin palstaa:

        Käytin sanaa sättiminen, todellakin niin tuli tehtyä! Kaunis sana toiminnastasi!

        Koetahan saada lehmä seisomaan yhdellä jalalla!
        Helpompaa on saada teuta ymmärtämään!
        Kun se ei sulta onnistu vuodenkaan neuvomisen jälkeen, on sun jatkuva komentelusi sättimistä.

        Hyvä kun tunnustit, että tarkoitit sättimisellä omaa toimintaasi.

        Mies joka kirjoittelee sadoilla eri nimimerkeillä, OLET SINÄ ITSE :-)))
        Kuinka kehtaatkin toimia noin muita kohtaan, kun itse olet kuvaamassasi liemessä. Häpeä!

        Minä kyllä tiedän nimimerkkini, mutta sinä et tiedä. Älä siis spekuloi!
        Neuvon sinua vastaisuudessa vastaamaan vain omien viestiesi sisällöstä.
        Minä huolehdin omistani ja vastaan niistä kerran Herralleni.


      • yx mies maalta.
        yx monista kirjoitti:

        Hyvä kun tunnustit, että tarkoitit sättimisellä omaa toimintaasi.

        Mies joka kirjoittelee sadoilla eri nimimerkeillä, OLET SINÄ ITSE :-)))
        Kuinka kehtaatkin toimia noin muita kohtaan, kun itse olet kuvaamassasi liemessä. Häpeä!

        Minä kyllä tiedän nimimerkkini, mutta sinä et tiedä. Älä siis spekuloi!
        Neuvon sinua vastaisuudessa vastaamaan vain omien viestiesi sisällöstä.
        Minä huolehdin omistani ja vastaan niistä kerran Herralleni.

        Ei, en tarkoittanut omaa toimintaani, koska en toimi täällä.
        Pidän tuota sinun jatkuvaa toisten kirjoittajien sättimistä turhana ja epäkristillisenä.


      • yx monista
        yx mies maalta. kirjoitti:

        Ei, en tarkoittanut omaa toimintaani, koska en toimi täällä.
        Pidän tuota sinun jatkuvaa toisten kirjoittajien sättimistä turhana ja epäkristillisenä.

        Mutta juuri sinä olet se mies. Henkilö joka esiintyy lukemattomalla määrällä nimimerkkejä, on täysin väärä arvostelemaan toisia kirjoittajia. Kontrolloi omaa toimintaasi, älä puutu muiden toimintaan.

        On täysin minun asiani mitä nimimerkkejä käytän, en ole kenenkään holhoulsen alainen. Häpeä jos osaat!


    • Viime aikoina olen katsellut vähän ymmällä näitä kirjoituksia.

      Onko kulisseissa tapahtunut jotain, jota en tiedä? Toki kirjoitusvirheitä tulee joskus kenelle hyvänsä, jos kiireellä kirjoittaa. Mielestäni avaaja ei kuitenkaan ole ansainnut kaikkea mitä hänelle sanotaan.

      Edelleen olen yhden nimimerkin kannalla, koska olen huono lukemaan rivien välejä olen hämmennyksissä, kun toiset vastailevat moninaisiin nimimerkkeihin ikääkuin tietäisivät monet nimimerkit samaksi henkilöksi.
      Help me!

      • yx kössi

        Vuosien kokemukseni on sellainen että mikäli käytetään yhtä nimimerkkiä, aletaan hyvin nopeasti hyökkäilemään henkilön kimppuun nänen mielipiteidensä vuoksi. Asiasisällön analysoinnin ja siitä keskustelemisen sijasta hyökätään nimimerkin henkilöyttä vastaan. Silloin päädytään tilanteeseen että luetaan nimimerkki ensimmäiseksi, ja vastataan nimimerkistä muodostettuun omaan mielikuvaan, perehtymättä yhtään siihen mitä henkilö kirjoittaa. Vihneen, - jos kenen -, tulisi tietää tämä itsekin.

        Jos haluan keskustella henkilön kanssa, SILLOIN menen hänen kotiinsa, taikka kutsun kylää, jolloin voimme keskustella. Nettipalstat eivät ole henkilökohtaista keskustelua varten lainkaan, niissä on tarkoitus keskustella vain YLEISELLÄ TASOLLA erilaisista MIELIPITEISTÄ.

        Aluksi (n. 6-7 vuotta sitten) käytin yhtä nimimerkiä, havaitsin motiivikseni silloin, että on tärkeätä tietää MINUN sanoneen tuon minkä kirjoitin. Sehän on kristillistä narsismia, tärkeintä ei olekaan Jumalan iankaikkisesti pysyvä sana ja tuon SANAN PELASTAVA VOIMA JEESUS KRISTUS, vaan se että MINÄ sanoin.

        Jumala on tästä paulasta päästänyt, minä heikko ja vajavainen ihminen omine mielipiteineni en ole se tärkeä, - vaan Jeesus kristus joka on tie Jumalan valtakuntaan.


      • yx kössi kirjoitti:

        Vuosien kokemukseni on sellainen että mikäli käytetään yhtä nimimerkkiä, aletaan hyvin nopeasti hyökkäilemään henkilön kimppuun nänen mielipiteidensä vuoksi. Asiasisällön analysoinnin ja siitä keskustelemisen sijasta hyökätään nimimerkin henkilöyttä vastaan. Silloin päädytään tilanteeseen että luetaan nimimerkki ensimmäiseksi, ja vastataan nimimerkistä muodostettuun omaan mielikuvaan, perehtymättä yhtään siihen mitä henkilö kirjoittaa. Vihneen, - jos kenen -, tulisi tietää tämä itsekin.

        Jos haluan keskustella henkilön kanssa, SILLOIN menen hänen kotiinsa, taikka kutsun kylää, jolloin voimme keskustella. Nettipalstat eivät ole henkilökohtaista keskustelua varten lainkaan, niissä on tarkoitus keskustella vain YLEISELLÄ TASOLLA erilaisista MIELIPITEISTÄ.

        Aluksi (n. 6-7 vuotta sitten) käytin yhtä nimimerkiä, havaitsin motiivikseni silloin, että on tärkeätä tietää MINUN sanoneen tuon minkä kirjoitin. Sehän on kristillistä narsismia, tärkeintä ei olekaan Jumalan iankaikkisesti pysyvä sana ja tuon SANAN PELASTAVA VOIMA JEESUS KRISTUS, vaan se että MINÄ sanoin.

        Jumala on tästä paulasta päästänyt, minä heikko ja vajavainen ihminen omine mielipiteineni en ole se tärkeä, - vaan Jeesus kristus joka on tie Jumalan valtakuntaan.

        Tiedän tuon kaiken ja jotain olen kokenut. Minusta vain arvailu on ikävää.


      • tälviisii näreet

        Tutustumalla tarkemmin nimimerkki "teun" viesteihin, selviää nopeasti että kysymys on muusta kuin pelkistä kirjoitusvirheistä, vaikka niitäkin on tavattomasti. Mies ei sille voi mitään, sen ymmärrän hyvin, tilanne on hyvin harmillinen kaikille. Totta mooses kirjoittajakin haluaa että hänen viestiensä sisältö ymmärrettäisiin. Mutta lukihäiriöstä huolimatta voi asiaan vaikuttaa, JOS TAHTOO, valikoimalla MITÄ kirjoittaa julkiselle palstalle. Tuottaa vähemmän tekstiä, ja huolellisemmin.


      • tälleen
        vihne kirjoitti:

        Tiedän tuon kaiken ja jotain olen kokenut. Minusta vain arvailu on ikävää.

        Sen tähden nimimerkeillä kirjoitetaan, että kirjoittajan henkilöys pysyy salassa. muutoinhan tässä ei olisi mitään mieltä. Sanotaan nyt vaikka esikoislestadiolaiseta näkökulmasta, niin moni joutuisi välittömästi vainon kohteeksi liikkeessä. Täytyy myöntää että jonkun oikein ilkeän viestin jälkeen tulee väistämättä ajatus, että jos tietäsi kirjoittajan järjestäsi vierailun tämän kotiin.

        Nimimerkillä kirjoittavan kirjoittajan henkilöyden arvailu on vastoin nettikettiä, ja syntiä. Synniksi se muodostuu siloin kun aletaan syyttämään aivan vääriä ihmisiä. Kokemusta on tästäkin, niin minulla kuin veljelläkin.

        Pysytäänpä siis asioissa, niin kuin keskustelupalstan tarkoituskin on, puuttumatta kenenkään henkilöyteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1957
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      107
      1731
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      115
      1217
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      984
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      133
      920
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      86
      865
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      731
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      36
      685
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      683
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      663
    Aihe