Pokerihuone, Italiaanot ja Israelin rabit

on pokerin suola

Itse tykkään pelailla pokerihuoneella. Toki siellä niitä kammottavia ohivetoja tapahtuu itsekullekin, mutta on se niin mahtavaa istahtaa 3 italiaanon ja 2 isrealin hepun viereen ja katsella sitä räiskimistä. Pöydissä on usein 50-70% porukasta flopilla ja raha vaihtaa omistajaansa ja jos italiaano vetäsee toisen italiaanon ohi, niin a vot kun alkaa chätissä paukkua

Itse vain kyttäilen hyviä kortteja ja pelaan positiosta rajusti. Sen kun tietää että heput seuraa ihan millä tahansa. Kaverit kyllä osaa vetästä ohi, mutta se kassanhallinta on niin erinomaisen tärkeätä. Laitoin tuossa jokusen aika sitten 100€ tilille (pelailen NL4 tasolla) ja mukavasti sieltä voittoa napsuu. Sen verta tiukat kassanhallintaa pidän, että vasta kun pohjilla on se 450-500€, niin siirryn NL10 tasolle

Vaikka tuossa muutamana päivänä tulin 12bin alas, niin kassa kestää sellaiset ongelmitta. Näyttäis olevan sillai, että monet pokerihuoneen vihaajat ja valittajat pelaavat aivan liian suurilla panoksilla verrattuna kassaan.

Italiaanojen ja kumppaineiden seurassa 10-15bin päivä tappiot on huonon päivän kohdalla täysin mahdollisia. Myöskin oman pelin tasoa olisi syytä tarkistaa, jos usemman päivän ja kuukauden aikana tekee usean binin tappiota / päivä

Väitän, että moni aloittelijoistakin pitää itseään liian hyvänä pelaajana NL4 tasolle. Syynä voi olla se, että on aikoinaan onnistunut hyvin kaveriporukan sökö tai pokkapöydissä ja hieman testaillut NL4 tason online meininkiä. Ja kun meininki on ollut liian "ohivedokasta", on siirrytty pelailemaan pienellä kasalla suuremille tasoille ja peli on muuttunut hieman "järkevämmäksi". Mutta pienen kassan takia on menty nopeasti katki

Vai minkälaisella kassalla ja tasolla porukka on aloittanut pelailemisen pokerihuoneella ?

Ja miten on käynyt pelien ja kassan kanssa ?

Eli kaikki valittajat ja "nettipokeri on rigged" -ajatuksen omaavat henkilöt, kertokaa miten aloititte pelaamaan nettipokka, millä kassalla, millä tasolla ja pelaatteko vielä

2

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei niin varovaista

      Itsekin siis Pokerihuoneella pelailen. Peleinä toimii Omaha ja texu. tasona NL10.
      Itse oon aloittanu pelaamisen pari vuotta sitten ja oikeastaan ekan vuoden olin yks niistä jotka rahoitti muita (20e - 50e aina silloin tällöin). Sitten aloin pelaamaan Omahaa ja siinä olenkin saanu tuloksia aikaan. pari kertaa illan lopuksi on tuolla PLO10 tasolla ollut yli 100e stackkiä kun pelit oon lopettanu.=)
      Itse oon siinä mielessä huonossa asemassa että pidän kassani 250e:ssa. Eli kun saan siitä kasvatettua esim pari sataa ylitse niin nappaan sen sieltä pois =( Kyllä sitä on ideana alkaa kasvattaa tuota kassaa kunhan nuo elämisen kustannukset tippuu alemmaks. mut nyt siihen ei pysty.
      Kuitenkaan en varmaan siirry seuraavalle tasolle ennenkuin on joku 500e pohjalla.. ja jos tipun vaikka 300e niin palaan 10 tason peleihin.
      Ja italiaanot on ihan loistavia kun vaan jaksaa odottaa niitä hyviä kortteja. Italiaanoillahan ne isoimmat hyppäykset tehdään kun ne vähän ottaa lämpöö. (allin,allin,allin =)

      • ketkutin

        Microtasoilla maltti on valttia. Moni aloittelija pelaa yhtä pöytää kerrallaan ja kun pelattavia kortteja ei tule, niin turhaudutaan ja kokeillaan roskalla

        Italiaanojen "peruspeli" kiteytyy värin tavoitteluun. Sitä väriä lähdetään jahtaamaan kaikilla kombinaatioilla ja harmitellaan kun ei koskaan värivedot onnistu. Myöskin yksi heidän kulminaationsa on juuri tuo väri tai värin pelko. Hyvin helposti he kippaavat vahvan käden jos pöydässä on mahdollinen väri.

        Israelin heput uskoo siihen, että heitä bluffataan jatkuvasti ja siksi makselevat aina riverille asti täysin roskalla. Useimmiten olen kuullut kommentin : "luulin että bluffaat"

        Hyvin usein kuulee näiden maiden edustajilta, että miksi aina korottelen ? Ja tuntuu, että kaverit joskus turhautuu 3-betteihin tai limpin korotteluihin ja sysäävät all-in jollain täysin marginaalisella kädellä. Heidän egonsa on niin suuri, ettei se vaan siedä jatkuvia korotteluja. Yksinkertaisesti kun istut pöytään jossa on italian ja israelin heppuja, aloita kovalla reissaamisella ja katso kuinka saat heput turhautuu. Reissaa vaikka roskalla alkuun ja kippailet jos ei osu. Näin saat tietyt heput mukaan aina kun sinulla on vahva käsi.

        Tuossa ryhdyin tutkimaan erään italiaanon vajaan 2000 käden statseja, kun ihmettelin että miten tuollasella pelillä voi voittaa. Hepun statsit oli 70/2/0.6 ja PT käyrä näytti melkein 100e voittoa NL4 tasolla.
        Voiko tuollasella statsilla olla voittava pelaaja pitkässä juoksussa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe