Onko kenelläkään muulla ollut alkuraskaus oireeton? Oliko kaikki kumminkin hyvin vai oliko kyseessä keskeytynyt keskenmeno, tuulimuna tms.? Jos oli normaali raskaus, niin alkoivatko oireet myöhemmin vai jäivätkö kokonaan tulematta?
Laskurin mukaan tänään olisi rv 7 2 ja en millään tavalla tunne olevani raskaana.. Ihan pientä väsymystä silloin tällöin mutta mitään muuta oireita ei ole. Ei edes kipuja/kohdunkasvukipua. Onko tämä normaalia? On aivan hirveä paniikki kun alusta asti on tuntunut että kaikki ei ole niinkuin pitäisi. En vain kertakaikkiaan tunne olevani raskaana. Ensi viikolla on eka neuvola joten saas nähä mitä neuvolatäti tuumaa.. Kokemuksia? Neuvoja?
Kiitos etukäteen :)
Oireeton raskaus..?
20
8756
Vastaukset
- ...
ei mullakaan alussa mitään ollu..noin rv 8 alko pahoivoinnit...et oo onnellinen ettei ole mitään tommosta :)
mäki kyllä kauheesti toivoin et jotain merkkejä olis, kun olo ei tuntunu milläänlailla erilaiselta :)
nyt rv 38 3 ja kyllä niitä vaivoja tohon matkalle on riittänyt.- mami rv 7+2
Oliko sinulla mitään kohdunkasvukipuja tai mitään semmosta ennen rv 8?
- ...
mami rv 7+2 kirjoitti:
Oliko sinulla mitään kohdunkasvukipuja tai mitään semmosta ennen rv 8?
ei ollu mitään.
muutenkin tosi hyvin säästynyt tommosiltä..eikä niitäkään jokaiselle edes tule..
liikaa ei kannata lukea mitä muilla ollut kun voihan olla että sulla ei tule mitään muuta kun iso maha :)
- Yhtä..
normaalia on raskaus oireiden kanssa kuin ilman oireita. Jokainen raskaus on erilainen eikä oireiden paljous tai vähyys tarkoita mitään. Nauti raskaudestasi ilman ylimääräisiä pahoinvointeja ja muita ikäviä oireita.
- .....
alkuraskaus ainakin mulla oireeton.. Ainut mikä ehkä oli, niin lisääntynyt ruokahalu, muuten ei mitään =) Sitten tuli väsymystä kyllä jossain vaiheessa.. Nyt menossa viikot 30 2 =)
- mami rv 7+2
Niin se kyllä on kirjaimellisesti lisääntynyt.. En vain ole yhtään ajatellut asiaa :D
- uskonpuutetta...
mami rv 7+2 kirjoitti:
Niin se kyllä on kirjaimellisesti lisääntynyt.. En vain ole yhtään ajatellut asiaa :D
Samaa murehdin minäkin.. Ja pieni verinen vuoto tuohon päälle, niin paniikki on valmis....... (neuvolasta kyllä kehottivat ajattelemaan, että se ei välttämättä ole merkki mistään...)
Oon yllättänyt itseni ajattelemasta, että miten voisin saada rintani kipeäksi tai miten tulisi oksennus. Ikään kuin sitten muka olisin enemmän raskaana, kun joitain oireita tuntuisi, vaikka ne sitten olisikin itse aiheutettuja, eikä hormonaalisia! :D Hölmö. :)
Pelkään vain, että tämä oloni kuvastaa todellisuutta. Siis olo, ettei mun sisälläni nyt vain ole mitään, mistä tulisi vielä lapsi. Ja kun aikaisemman raskauteni aikana (päättyi kesällä keskenmenoon) oli niin selkeä tunne (ja oireet) sisällä kasvavasta vauvasta... (vaikkei se sitten todellisuudessa enää loppuviikkoina kasvanutkaan...) Eli kai tuosta pitäisi ottaa opikseen sen verran, että eipä se olo (ja kuviteltu äidinvaisto) välttämättä ole oikeassa yhtään sen enempää kuin järkikään... - ....
uskonpuutetta... kirjoitti:
Samaa murehdin minäkin.. Ja pieni verinen vuoto tuohon päälle, niin paniikki on valmis....... (neuvolasta kyllä kehottivat ajattelemaan, että se ei välttämättä ole merkki mistään...)
Oon yllättänyt itseni ajattelemasta, että miten voisin saada rintani kipeäksi tai miten tulisi oksennus. Ikään kuin sitten muka olisin enemmän raskaana, kun joitain oireita tuntuisi, vaikka ne sitten olisikin itse aiheutettuja, eikä hormonaalisia! :D Hölmö. :)
Pelkään vain, että tämä oloni kuvastaa todellisuutta. Siis olo, ettei mun sisälläni nyt vain ole mitään, mistä tulisi vielä lapsi. Ja kun aikaisemman raskauteni aikana (päättyi kesällä keskenmenoon) oli niin selkeä tunne (ja oireet) sisällä kasvavasta vauvasta... (vaikkei se sitten todellisuudessa enää loppuviikkoina kasvanutkaan...) Eli kai tuosta pitäisi ottaa opikseen sen verran, että eipä se olo (ja kuviteltu äidinvaisto) välttämättä ole oikeassa yhtään sen enempää kuin järkikään..."Niin se kyllä on kirjaimellisesti lisääntynyt.. En vain ole yhtään ajatellut asiaa :D "
Niin ruokahalu :D En itsekään heti sitä tiedostanut alussa, mutta kyllä sen huomasi. Kannattaa toki olla tarkkana alusta alkaen, että mitä suuhunsa pistää =) - mami rv 7+2
uskonpuutetta... kirjoitti:
Pelkään vain, että tämä oloni kuvastaa todellisuutta. Siis olo, ettei mun sisälläni nyt vain ole mitään, mistä tulisi vielä lapsi. Ja kun aikaisemman raskauteni aikana (päättyi kesällä keskenmenoon) oli niin selkeä tunne (ja oireet) sisällä kasvavasta vauvasta... (vaikkei se sitten todellisuudessa enää loppuviikkoina kasvanutkaan...) Eli kai tuosta pitäisi ottaa opikseen sen verran, että eipä se olo (ja kuviteltu äidinvaisto) välttämättä ole oikeassa yhtään sen enempää kuin järkikään...Sain myös loppukesästä keskenmenon ja sillon oli kaikennäköisiä oireita.. Tosin loppusivat n. viikkoa ennen keskenmenoa..
- esikoinen tulossa
Itse olen pohdiskellut/murehtinut myös oireetonta raskauttani, tosin nyt jo todennut että kaikki on hyvin, ja että täytyy olla hyvinkin onnellinen ettei pahoinvointia tai muita inhottavia oireita ole esiintynyt.
Olen tällähetkellä viikolla 21, eikä tähän mennessä ole oireita ollut, täytyy myöntää, ettei sitä välillä 'muistanut' edes olevansa raskaana! Tai noh, ei merkittäviä oireita, tokihan jossain vaiheessa piti pissalla käydä useasti yössä, nyt ei enää tarvitse montaa kertaa ravata.. ja olen ehkä aavistuksen verran väsyneempi ollut, tai siis uni on illalla tullut helpommin. NIIN ja itken helpommin!!
No, nyt ei tarvitse enää miettiä että onkohan sitä oikeasti raskaana, vai olikohan se vain unta.. koska ensinnäkin näimme pienokaisen ihan muutama päivä sitten ultraäänessä ja pieni ilmoittelee myös itsestään liikkein ja potkuin.- jepulis....
ole onnellinen siitä, ettei ole oireita. Joillakin on todella pahat pahoinvoinnit jne..
Loppuajan vaivat ja muut jutut onkin sitten erikseen.. Ainakin mulla koskee vähän joka paikkaan, ainakin kerran päivässä.. :/ Nyt siis viikko. 31
- tyyne74
En halua peloitella eikä välttämättä kohdallasi ole samoin, tuntemukseni vain olivat hyvin samanlaiset, ei ollut yhtään raskaana oleva olo, kuitenkin yhdestä lapsesta oli jo kokemusta miltä tuntuu olla raskaana.
Kävin sitten yksityisellä varhaisultrassa rv7 ja niin siellä todettiin että tuulimuna raskaus. Sanottiin että jos ei lähde tulemaan itsestään pois niin kaavintaan. Tuli ihan itsestään pois, koin sen pienenä keskenmenona, kohtu supisteli kuten synnytyksessä :(
Koettelemus oli henkisesti rankka kun lasta oli toivottu ja plussasta iloisesti jo muutamille ystävillekin kerrottu.
Nyt rv 6 ja kyllä tuntee olevansa raskaana, silti pelkään että onko kaikki kunnossa niin kauan kuin ekassa ultrassa käyn.
Tsemppiä sinulle, toivottavasti oireettomuutesi olisi kuitenkin ihan oikeaa raskautta, kuten täällä moni onkin kirjoittanut ettei ole ollut mitään oireita raskausaikana. - rv18+1
Mullakin raskausoireet alkas vasta viikolla 7-8 ja aika lieviä ne on ollut, mutta väsymys oli ihan kamala parin viikon ajan muistaakseni 8 ja 9 viikoilla.
Mulla oli myös välillä tosi epätodellinen olo, että onko sielä mitään, kun vointi on niin "normaali".
Mukavaa odotusta :)- Nasu8
Olen tällä hetkellä vkolla 28, ja mulla ei ole tähän mennessä ollut kuin kaksi kertaa noin 5 minuuttia huono-olo. Vatsa on hyvän kokoinen, ja poika potkii ja liikkuu minkä kerkeää. Älä ole yhtään huolissaan, jos sinulla on oireeton raskaus, vaan nauti tilastasi. Ja jos niin on, että raskaus syystä tai toisesta menee kesken, niini älä kuule stressa sitä yhtään etukäteen. Se tulee tapahtuu jos on tapahtuakseen. Nauti tämän hetkisestä tilastasi!
- nennasofia
Nasu8 kirjoitti:
Olen tällä hetkellä vkolla 28, ja mulla ei ole tähän mennessä ollut kuin kaksi kertaa noin 5 minuuttia huono-olo. Vatsa on hyvän kokoinen, ja poika potkii ja liikkuu minkä kerkeää. Älä ole yhtään huolissaan, jos sinulla on oireeton raskaus, vaan nauti tilastasi. Ja jos niin on, että raskaus syystä tai toisesta menee kesken, niini älä kuule stressa sitä yhtään etukäteen. Se tulee tapahtuu jos on tapahtuakseen. Nauti tämän hetkisestä tilastasi!
Mulla ei ole ollut koko aikana yhtään minkäänlaisia oireita ainakaan tähän mennessä ja nyt on menossa raskausviikko 16. Mutta vauva voi silti hyvin ja kaikki on ok. :)
Itselläni raskausviikkoja 6 2 eikä nyt isommin ole oireita ollut. Väsymystä ja pientä ällötystä alkuun mutta nekin hävinneet suurimmaksi osaksi. Ummatusta jonkun verran, kyllä sitä kieltämättä on epäilllyt raskaana oloa.......
- hdjsi
Minulla oli ensimmäisen raskauden aikana kaikenlaisia oireita ja pahoinvointia. Raskaus kuitenkin päättyi keskenmenoon rv 7.
Nyt toinen raskaus ollut täysin oireeton ja nyt menossa rv 15. - strange?
Mulla ei mitään oireita ja kaiketi rv 7. pikkuisen vihlonut alapäätä ja väsähtänyt helpommin. muuten ei mitään...ei heikotusta, ei oksennusta ,ei sitten mitään... laittaa tosiaan epäilemään mistä moinen... mut kaipa siihenkin selvyys tulee viimeistään ens viikon varhaisultrassa.
- ihanaaodotusta
Ei minullakaan oireita ole ollut, aluksi väsymys ja kauhea acne ja näppylöitä pitkinpoikin vaan nyt ei enää väsytä ja pahin "rasvaisuus" on ohi..nyt rv 17 1 ja ei oireita vieläkään...ei ole etonu/oksentanut..ei himo mihinkään tiettyyn ruoka aineeseen tai mitään muutakaan.
Oikeastaan neuvolassa ja ultrassa saan aina tietää että olen raskaana :D - ¤ellu¤
On ollut hyvinkin huomaamaton raskaus, menin ultraan jossa arvioitiin että olen raskausviikolla 19. Että näin! Aivan ihana yllätysraskaus siis kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642