EI OLE TILAA!

kp

moi hankin kotilon ja minun huoneessa ei ole sille tilaa ja kotilo tulee meille pian! miten saan kotilolleni tilaa teraan? (kyseessä on akaattikotilo)

9

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoi....

      Tässä taas nähdään kuinka hyvin ollaan eläimen hankkimista suunniteltu. Oli eläin sitten mikä hyvänsä, ennen hankkimista on otettava selvää asioista! Myös siitä saatko sen sopimaan huoneeseesi. Poikaset eivät vie juuri mitään tilaa. Jokaisen pöydälle tai hyllyn kulmalle nyt varmaan mahtuu muutaman litran purkki. Aikuiset ovat asia erikseen sitten. A. fulicat kasvavat nopeasti joten ota myös se huomioon. Yksi aikuinen tarvitsee ainakin 30 litran terraarion.

      Kannattaisi selvitellä asiat vanhempiesi kanssa eikä kysellä suomi24 foorumilla. Jos et saa kotilolle tilaa, jätä hankkimatta.

      • kp

        ei tarvi tiuksia ja muuten halusin vain kysyy ja olaan me vanhempien kaa miettitykkin ja saatiin tilaa ja sinä voisit oppia puhumaan kiltimmin:(


      • kato asiat etukäteen
        kp kirjoitti:

        ei tarvi tiuksia ja muuten halusin vain kysyy ja olaan me vanhempien kaa miettitykkin ja saatiin tilaa ja sinä voisit oppia puhumaan kiltimmin:(

        No olisi voinut katsoa asiaa vähän etukäteen! Nyt se on voi voi, tässä hyvä opetus! Ota kotilo sitten kun on tilaa, nyt voit vaan jättää asiat sikseen, sillä on rääkkiä pitää kotsaa liian pienessä tilassa!


      • VOI VOI VOI VOI
        kato asiat etukäteen kirjoitti:

        No olisi voinut katsoa asiaa vähän etukäteen! Nyt se on voi voi, tässä hyvä opetus! Ota kotilo sitten kun on tilaa, nyt voit vaan jättää asiat sikseen, sillä on rääkkiä pitää kotsaa liian pienessä tilassa!

        Siis tarvitseeko teidän tulla tänne itkemään kun hän nyt vain kysyi että paljonko tilaa ne tarvitsevat ja miten saisi huoneeseensa lisää tilaa...Ja hän onkin varmaan jo miettinyt asiaa mutta ei esim:tiennyt paljonko ne vievät tilaa


      • aksufani92
        VOI VOI VOI VOI kirjoitti:

        Siis tarvitseeko teidän tulla tänne itkemään kun hän nyt vain kysyi että paljonko tilaa ne tarvitsevat ja miten saisi huoneeseensa lisää tilaa...Ja hän onkin varmaan jo miettinyt asiaa mutta ei esim:tiennyt paljonko ne vievät tilaa

        Oma on vikas kp........mitäpäs menit tekemään. Naurettavaa tommonen homma, ''tulee aksu pian, ei tilaa, mitä tehä?'' Vois vähän hankkii tietoo ja taitoo hei!!!!!!!!!!!!


    • 17v tyttö

      Kyseessä on selkeästi nuorempi henkilö. Jolloin pitäisi sellainen pieni ääni pään sisällä sanoa ettei lapsi tajua niin kuin aikuinen tai osaa tarvittaessa muotoilla viestiänsä oikein. Voitte varmaan ymmärtää viestistä sen että, hänen vanhemmat kyllä tietävät hänelle tulevan kotilo, kun tiedossa on sen tulopäiväkin. Joten vanhemmat tiesivät mihin ryhtyivät eli kotilo kyllä saa jostakin taloa väliaikaisen tilan terralleen.

      Lapset ovat aina innokkaita uudesta lemmikistä, siksi kirjoittelevat nettiinkin ja kyselevät vihjeitä hölmöihinkin asioihin.

      Kannattaisi ilkeesti kirjoittelevien miettiä siis itse.

      • Yhtyenäskeiseen

        Toi on kyllä totta eli kaikki vaan miettimään miltä itsestä tuntuisi.


    • knokknokenipadihoum

      Ei sitten ollut mitenkään hetken mielijohteesta otettu lemmikki. Ensin hirveellä innolla otetaan ja sit huomataan, että oho! Mullapa ei olekaan tilaa tälle.
      Pitäisköhän mun ottaa hevonen ja pari sikaa, vaikkei mulla oo ku toi kerrostaloyksiö, 37 neliöö. Sitten pääsee netistä kyselee, että ei kellää olis antaa mulle karjatilaa? Rahaa mulla ei paljoo oo, mut jos sossusta sais, jos niille sanoo, että ne siat olis karju ja emakko. Ne tekis sit poikasia ja niitä siellä tilalla sitten kasvatettais (vaikken mä sen kasvattamisen päälle mitään jymmärrä). Lopulta ne lahdataan ja myyää joulukinkuiksi. HAI! ja sil hevosel myö mennää Vermoon voittaa ravit.

    • ggggdgsdg

      Siis onko vika siinä, että terra on liian pieni, vai siinä, että huone on liian pieni? Jos huone on liian pieni, niin sitten pitää luopua osasta vanhoja tavaroita ja järjestellä huone uudestaan. Ehkä vanhempasi auttavat asioissa. Terraario ei niin paljon tilaa vie. Kyse on halusta ja luovuudesta, ei edes rahasta.

      Muutaman kotilon terraario ei ole niin iso, etteikö se huoneeseen mahtuisi. Itselläni on sellainen jyrsijöille tarkoitettu, alaosa värikästä muovia ja yläosa läpinäkyvää muovia. Yläosan ristikon tilalle on sahattu läpinäkyvästä muovista levy ja porattu siihen ilma-aukkoja. Hyvin toimii, ja on riittävän kevyt hoitaa yksin. (Vanha akvaario voi olla raskasta tyhjentää alusmateriaalista ja pestä kokonaan).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe