Ranskan kieli

rakkaudestaranskaan

Olen abi ja aloin opiskella ranskaa vasta tänä vuonna. Onko mitenkään mahdollista että vielä joskus voisin opiskella sivuaineenani yliopistossa ranskaa? Olen 3,5n vuoden opiskelija, joten ennen yliopistoon hakeutumista minulla on vielä n. 2 vuotta aikaa. Voiko sivuaineita valita vasta myöhemmin, vaikka toisena vuonna?

3

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miminerkki

Kyllä sivuaineen voi aloittaa vasta toisena vuonna. Helsingissä ainakin taitaa ranskaan olla jonkinlainen sivuainekoe, joka täytyy läpäistä, joten jos et lukiossa saavuta tarvittavaa taitotasoa, voit ensimmäisenä vuonna mennä kielikeskuksen avoimille ranskankursseille.

• maura

Haluaisin tietää ranskan kielen pääsykokeista (Tampere on ykkösvaihtoehto) sekä ranskan opiskelusta yliopistossa. Mitä pääsykoekirjoja oli viimeksi? Millaiset pääsykokeet? Ilmeisesti yliopistossa luetaan ranskankielisiä romaaneja, mitä kirjoja on pitänyt lukea, siis sekä romskuja että muita?

• Mon ami

Hei francofiilit!

Ranskaa on helppo päästä opiskelemaan Turun yliopistoon. V. 2014 kiintiö oli 32 opiskelijaa, mutta 27 suoritti tentin hyväksytyksi. Heistäkään eivät kaikki ottaneet paikkaa vaastaan.Itse pääsykokeissa oli 40 yrittäjää ja osa oli katselijoita.

Alimmat pisterajat hipoivat kuvaannollisesti vesirajaa.Oikeesti jos haluatte yliopistoon, kohtuullinen kielihistorian haalinta ja kielen taju riittävtä. Yo-tulosten m on riittävä taso.

Olen ranskan opiskelijan äiti ja katsonut ja tukenut ja jännännyt suotta liikaa.
      Suosittelen anyway. Kasvatusteiteellisen kautta opiskelmaan pääsy on pitkässä kuusessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      199
      11814
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5559
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2867
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      17
      2590
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      42
      2479
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2043
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1949
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1775
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1747
    Aihe