Eli kumpi olisi parempi:
Fujitsu Amilo PI3560-YC5 (hinta 750 euroa)
LapTech - AMILO PI3560-YC5 16"/T4300/GT240/4/500/BT/W7HP kannettava
vai
Sony Vaio NW21MF/S (hinta 799 euroa)
LapTech - SONY VAIO NW21MF/S T6600/15.5"/4GB/500GB/W7HP kannettava
Kone tulisi pelailuun, musiikin kuunteluun, elokuvien katsomiseen ja kirjoittamiseen. Pelailu olisi maksimissaan Mass Effectiä, mutta enimäkseen CSS ja Orange Boxia.
Pidän itse Fujitsua parempana, mutta mitä Sony tarjoaisi minulle uutta. Siinä ei ole Blue-Ray -asemaa ja näytöohjain on huonompi ja muutenki Fujitsussa tulisi kaupan päälle sisäänasennettava DVB-T digiboksi. Eli onko ollenkaan järkeä edes harkita Sonya? Onko Sony esimerkiksi kestävämpi kuin Fujitsu eli ei hajoa helpommin?
Olisi hyvä jos jollakin olisi iha omakohtaisia kokemuksia eikä vain näitä yleistyksiä esim. "Aspiret, Pavillionit jne, ovat paskaa"
Joten voisitteko te minua kokeneemmat näissä asioissa autta minua?
Olisi todella kiva saada vastauksia mieluiten niin nopeasti kuin mahdollista
Vastauksista jo kiitokset etukäteen
Fujitsu vai Sony?
15
688
Vastaukset
väitteet Aspireitten, Pavillioneitten ja Amiloitten (ym) "paskuudesta" perustuu nimenomaan suureen määrään ihmisten huonoja kokemuksia. Mihin muuhun luulit niitten perustuvan?
Tietokone-lehden uusimmassa tyytyväisyyskyselyssä kärjessä olivat Apple (ylivoimaisesti) ja Lenovo, valitettavasti en muista muita sijoituksia mutta olen melkoisen varma että Vaiot ovat ihan kirkkaasti laadukkaampia kuin Amilot.- sandmouse
onko tuo tyytyväisyyskysely lehdessä ja onko sitä mahdollista löytää netistä?
sandmouse kirjoitti:
onko tuo tyytyväisyyskysely lehdessä ja onko sitä mahdollista löytää netistä?
oli. Jos on netissä, on tietysti Tietokoneen sivuilla jossain. Tuskin koko juttu kuitenkaan.
- jukkisss
muistaakseni fujitsu oli huonoin kyseisessä artikkelissä..jopa aceria tyttymättömämpiä oli käyttäjät,,itellä toista päivää käytössä macpook pro..en yllättynny että oli macit kärjessä..itsellä ollut hp,acer, fujitsu-siemens..kyllä laatu tuntuu vähän erilaiselta tässä macissa..toki varmaan esim lenovo, hp kalleimmat mallit on ihan toimivia koneita..
En ole kuullut kenenkää valittavan Sonystä että ne tuskin on huonoja.
läppärin elinkaari on n 2 vuotta. ihan sama minkä ostat.
- sandmouse
Kiitos hyvistä vastauksista! Minä vielä vähän mietin tätä...
Mun MacBook Pro tulee 2,5 vuotta eli on pahasti yli-ikäinen jo. En vain keksi miksi vaihtaisin, kun yhtäkään vikaa ei ole ollut, alumiinikuori näyttää sinnikkäästi uudelta ja prossukin on aika tehokas 2,4 Ghz:n Core 2 Duo. Mutta kai tuo on sitten pakko uskoa, että kuolema korjaa kohta. :P
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mun MacBook Pro tulee 2,5 vuotta eli on pahasti yli-ikäinen jo. En vain keksi miksi vaihtaisin, kun yhtäkään vikaa ei ole ollut, alumiinikuori näyttää sinnikkäästi uudelta ja prossukin on aika tehokas 2,4 Ghz:n Core 2 Duo. Mutta kai tuo on sitten pakko uskoa, että kuolema korjaa kohta. :P
Vanhemmillani taas on joku 3.5v vanha HP Compaq. Ei mitään syytä vaihtaa. Athlon 64 X2 on ihan ketterästi toimiva edelleen.
Sen voisi ehkä 2011 Q1 pistää 64-bittiselle käyttikselle. Toiminee vielä 5v jos hyvin pitää.- käyhän se
RepeRuutikallo kirjoitti:
tekstinkäsittelyyn ja netti selaamiseen. Jotkut tekee koneella muutakin.
käyhän se kirjoitti:
Kyllä tuo 2.5v ikäinen Macbook pystyy tekemään melkein mitä huvittaa.
käyhän se kirjoitti:
Olet nero. Tietotekniikan saralla sulla tosin on niin hävyttömän paljon opiskeltavaa, että siinä suhteessa voi tulla kapasiteetti vastaan. Mutta muuten.
- "Amilo on Rautaa"
Joka on ostettu Vuonna 2003, eikä ole vielä "kuollut". Kait se on "Tpettava" kun on kestänyt liian kauan, vai laiiaisko sen "Eläkkeelle". Toisaalta ei raski kun pelittää paljon paremmin kuin naapurin uusi hieno Läppäri.
- (((¤¤)))
Fujitsu 4v kestänyt, vaikka välillä on kovillekkin joutunut. Kyllähän se tietysti on myös niinkin, että edellä mainittuja koneita on myyty huomattavia määriä, niin kyllä sen mukana vikatilastotkin paisuu. Kyllä myös seuraava läppärini tulee olemaan Fujitsu ja se on ihan oman hyvän kokemukseni päätös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212278Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2031916Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j571472Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1701273- 551218
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751026Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62932Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36897- 52884
- 56841