Kuinka suuri mahdollisuus?????

vasen priima :)

On tulla raskaaksi jos vain toinen munanjohdin on talella, mutta molemmilla puolilla on kyllä munasarjat eli niitä ei ole poistettu. Eli jos minulla ei ole oikeanpuoleista munanjohdinta(jouduttiin poistamaan kohdunulkopuolisen raskauden takis) ja vasemmalta puolelta irtoaa munasolu niin kuinka suuri mahdollisuus on tulla kuitenkin raskaaksi? Onko kelläään ihan tiettävästi käynyt/ onnistunut raskaus niin??
Lääkäri mainitsi että ei ihan mahdotonta ole eli siis ketään kellä niin tapahtunut???

6

5031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Munasoli irtoaa vuorokuukausin molemmin puolin eli kun toinen munajohdin on poistettu niin silloin on mahdollisuus tulla raskaaksi joka toinen kuukausi. Jos vasemmalta irtoaa munasolu ei siihen tarvita oikean puolen munajohdinta millään lailla. Eli ihan normi mahdollisuudet joka toinen kuukausi. Vuotta kohden ajateltuna pienempi mahdollisuus sinulla on tulla raskaaksi kun kaksi munajohdinta omaavalla. Kuukautiskiertoa kohden onnistumisprosentti ei muutenkaan ole kovin korkea. IVF hoidolla sinulla olisi aivan samat mahdollisuudet kuin muillakin ivf hoitolaisilla.

    • Sara-79

      Minulla sama juttu; toinen munanjohdin poistettu kohdun ulkopuolisen raskauden takia.
      Tämä tapahtui, kun yritettiin toista lasta. Minulle lääkäri kertoi heti, että munasolu oppii kiertämään sieltä
      puolelta, mistä johdin poistettu toiselle puolelle. Olin hyvin epäileväinen ja surin heti sitä ettei raskautuminen olisi enää niinkään varmaa. Alettiin yrittämään uudelleen heti, kun se oli taas turvallista (oisko ollut niin että yksi kierto piti odottaa?). Otin avuksi myös ovulaatiotestit, koska halusin olla varma otollisista raskautumispäivistä. Muistaakseni jo muutaman kierron päästä sitten tärppäsikin ja oltiin tosi iloisia, koska odotukset ei olleet kovin korkealla tuon munanjohtimen poiston jälkeen.
      Nyt meille on tulossa kolmas, joka sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta kun alettiin yrittämään :)

      Ei siis hätää, voit tulla ja varmasti tuletkin vielä raskaaksi. Koita olla stressaamatta ja jos tarvetta, niin kokeile ovulaatiotestejä.

      • vasen priima

        on ollut käytössä ja olen niiden mukaaan myös ovuloinut. Kävin juuri tarkistuttamassa lääkärissä miten munarakkaulat on kasvanut ja oikealla puolella (siis missä ei sitä munanjohdinta ole) niin oli johto folli eli se sieltä irtoamassa luulisin että huomenissa/ylihuomenissa testin pitäisi näyttää plussaa.
        Tuota juuri tarkoitin, että miten suuri mahdollisuus on tulla raskaaksi kun tuo folli irtoaa oikealta puolelta. Nyt siis sen pitäisi kiertää vasemmalla puolelle. Lääkäri kyllä sanoi että minulla on munasarjat aika takana ja lähekkäin. Jotenkins se toi hieman toivoa :)


      • Roosa 69
        vasen priima kirjoitti:

        on ollut käytössä ja olen niiden mukaaan myös ovuloinut. Kävin juuri tarkistuttamassa lääkärissä miten munarakkaulat on kasvanut ja oikealla puolella (siis missä ei sitä munanjohdinta ole) niin oli johto folli eli se sieltä irtoamassa luulisin että huomenissa/ylihuomenissa testin pitäisi näyttää plussaa.
        Tuota juuri tarkoitin, että miten suuri mahdollisuus on tulla raskaaksi kun tuo folli irtoaa oikealta puolelta. Nyt siis sen pitäisi kiertää vasemmalla puolelle. Lääkäri kyllä sanoi että minulla on munasarjat aika takana ja lähekkäin. Jotenkins se toi hieman toivoa :)

        Hei, mulla oli ihan sama tilanne kaksi viikkoa sitten, eli vasemmalta irtoamassa johtofolli, ja oikea johdin vain tallella. Kuinka suuret mahdollisuudet on, että munasolu vaeltaisi toiselle puolelle? Tiedättekö tapauksia? Miten teille kävi?


      • ....
        Roosa 69 kirjoitti:

        Hei, mulla oli ihan sama tilanne kaksi viikkoa sitten, eli vasemmalta irtoamassa johtofolli, ja oikea johdin vain tallella. Kuinka suuret mahdollisuudet on, että munasolu vaeltaisi toiselle puolelle? Tiedättekö tapauksia? Miten teille kävi?

        Mulla kans poistettiin viime joulukuussa oikea munanjohdin kohdunulkoisen vuoksi. Oli jo toista kertaa samalla puolella. Ekalla kerralla munanjohdin avattiin ja alkio otettiin pois. Sen jälkeen normaaliraskaus. Tuli kahdet kuukautiset ja raskaana ja nyt 3 päivää laskettuun aikaan.

        Eli mahdollisuudet on hyvät. Hyvä vaan että vialliunen postettiin, eipä tartvitse enää miettiä jääkö alkio taas jumiin. Tietenkin jos on vasen tutkittu. Mulla oli myös vasemmalla puolella kiinnikkeitä, mutta ilmeisesti ei munanjohtimen sisällä. Lääkäri sanoi, jos puoleen vuoteen ei ala uuttta raskautta yhdellä johtimella kuulua, tehdään munanjohtimen varjoainekuvaus. Onnea sulle, tiiän todellakin että rankkaa on ja ajatukset menee laidasta laitaan. Jos tulet raskaaksi, käy heti alkuraskauden ultrassa(itse kävin viikolla 6 ja risat) ja alkio olikin oikeassa paikassa, mikä helpotus. Nyt odotan innolla milloin pääsee pakertamaan tämä toisen ulos=)


    • ymmalla

      Voiko tulla raskaaksi, jos on toinen munajohdin ja kohtu poistettu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe