Olen ollut masentunut tässä jonkin aikaa ja nyt saan kriisiapua niin kauan kunnes saan sen "vakituisen" paikan mielenterveyskeskuksesta. Olen raskaana, viikolla 19, ja minulla on itsemurha ajatuksia ja kerran "kokeilin" jo viiltelyä mitä olen tehnyt aiemminkin, monta vuotta sitten, teini-iässä. En pysty myöntämään näitä siellä psykiatrisella, mikään ei tunnu pahemmalta kuin myöntää haluavansa kuolla vaikka sisälläni kasvaa uusi elämä josta minulla pitäisi olla onneni kukkuloilla! Olenkin onnellinen tästä, ja tuleva lapsi on estänyt minua tekemästä vielä mitään peruuttamatonta.
Tuntuu että tällä lapsella olisi melkein missä tahansa muualla parempi olla kuin minun kanssani, rakastan tätä lasta jo niin paljon etten osaa sanoin kuvailla. On käynyt mielessäni lapsen pois antaminenkin vaikka se raastaa sydäntäni, mutta eihän lapsella voi olla hyvä olo tälläisen äidin kanssa?
Ajatukseni kuulostavat itsestäni aivan kamalilta, häpeän aivan kamalasti enkä ole pystynyt myöntämään näitä ajatuksia muille kuin miehelleni ja hän on sanonut että minulla täytyy puhua siellä psykiatrisella näistä. Tiedän sen itsekin, mutta se, että myönnän nämä asiat... Lapsi merkitsee minulle enemmän kuin oma elämäni vaikka hän ei ole vielä edes syntynyt.
Helpotti hiukan kun sai nimettömänä purkaa mieltään, vaikkei tämä ratkaisekaan mitään. Onko monellakin samoja tunteita ja kokemuksia ollut? Kuinka selvisitte? Joudunko jonkinlaiseen tarkkailuun tai lukkojen taakse kun näin ajattelen ja olen jo tehnyt itselleni pahaa, vaikken olekaan mitään esim lääkkeitä väärinkäyttänyt...?
Pelottaa :/
Sleepy//
1
308
Vastaukset
- marrasmietteitä
Vauvasi köllötelee nyt kaikessa rauhassa sisälläsi. Se on sille paras mahdollinen paikka. Ota sinäkin rauhallisesti odotusaikasi. Lapsen synnyttyä voi seurailla tilannetta ja etsiä parhaan ratkaisun. Erittäin todennäköisesti paras ratkaisu on se, että lapsi elää sinun kanssasi.
Maailmassa syntyy lapsia mitä erilaisimpiin oloihin. On lottovoitto syntyä Suomeen.
Olet antamassa lapsellesi elämän lahjaa. Mitäpä enempää kukaan voi toiselle antaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802095
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641836Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461786- 1231503
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1701334Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571297Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen621084- 71981
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27952- 15929