Megaeläin

tai faunatar

Ajattelin ostaa marsuja eläinkaupasta (koska en ole muualta löytänyt) ostan marsut joko megaelämestä tai faunattaresta. onko kukaan ostanut eläimiä noista kaupoista? minkälaisia kokemuksia teillä on? ovatko eläimet arkoja? kesyyntyvätkö helposti? kumpi eläinkauppa on parempi?. kiitos vastauksistanne!

11

2799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+3

      Varmasti kaupungista, jossa ko. liikkeet ovat, tai ainakin läheltä löytyy kasvattajia. Oletko tutustunut Suomen Marsuyhdistyksen sivuihin ja kasvattajalistaan? http://smyweb.cjb.net/

    • djhskfjhjkdkj

      Suosittelen esim. apulan selaamista, sieltä olen löytänyt itselleni koiran ja käärmeen.
      Marsuille on varmasti myös oma foorumi josta voisi löytyä tai jonne voisi pistää ostetaan ilmoitusta.

      Olen kuullut molemmista eläinkaupoista huonoja kokemuksia, toki myös hyviä.
      Olen itsekin ostanut faunattaresta joskus kääpiösiilin, terve oli, vähän arka.

      Nykyään suosin kuitenkin yksityisiä kasvattajia (ei välttämättä virallisia kasvattajia, sekään ei takaa 100% hyvää eläintä), mutta ei missään nimessä eläintehtailijoita (tietenkään koskaan ei voi täysin varma olla).
      Eläinkaupoissa eläimet ovat aika usein vähän käsiteltyjä ja joskus jopa huonolla ravinnolla yms. Sekä hinnat paljon isommat.

      • elukat

        Faunattaresta osti ensimmäiset gerbiilini jotka olivat aivan ihastuttavia. Faunattaressa on myös mielestäni asiantunteva palvelu ja tarvikkeita on paljon ja ne ovat laadukkaita. En ostaisi eläinä Megaeläimestä, koska ne ovat hyvin pienissä häkeissä, onhan itiksessä myös se 4pets, sieltäkin olen ostanut gerbiilejä, mutta ne eivät ole kovin kesyjä, voi johtua osittain siitäkin että olivat olleet kaupassa lähes puoli vuotta. Mutta kyseisessä eläinkaupassakaan ei eläimillä kyllä ole kovinkaan isot häkit ainakaan kaneilla tai marsuilla, häkit sopisivat enemmän pienemmille jyrsijöille.
        Mutta noi on vaan mun mielipiteitä.
        ps. parashan olisi ostaa suoraan kasvattajalta.


      • elukat
        elukat kirjoitti:

        Faunattaresta osti ensimmäiset gerbiilini jotka olivat aivan ihastuttavia. Faunattaressa on myös mielestäni asiantunteva palvelu ja tarvikkeita on paljon ja ne ovat laadukkaita. En ostaisi eläinä Megaeläimestä, koska ne ovat hyvin pienissä häkeissä, onhan itiksessä myös se 4pets, sieltäkin olen ostanut gerbiilejä, mutta ne eivät ole kovin kesyjä, voi johtua osittain siitäkin että olivat olleet kaupassa lähes puoli vuotta. Mutta kyseisessä eläinkaupassakaan ei eläimillä kyllä ole kovinkaan isot häkit ainakaan kaneilla tai marsuilla, häkit sopisivat enemmän pienemmille jyrsijöille.
        Mutta noi on vaan mun mielipiteitä.
        ps. parashan olisi ostaa suoraan kasvattajalta.

        Käy katsomassa eri paikosta ja katso mikä eläin tuntuu sinulle oikealta, pyydä myyjää näyttämään eläintä niin näet myös miten se käyttäytyy sylissä, itse sitten tiedät mikä sopii parhaiten sinulle.


      • Elf333
        elukat kirjoitti:

        Käy katsomassa eri paikosta ja katso mikä eläin tuntuu sinulle oikealta, pyydä myyjää näyttämään eläintä niin näet myös miten se käyttäytyy sylissä, itse sitten tiedät mikä sopii parhaiten sinulle.

        Kannattaa suosia kasvattajia.Eläimet kesympiä ja hyvä kasvattaja antaa marsunostajalle marsun elinikäisen tuen ja neuvoo tarvittaessa.Lisäksi sukulinjat on valittu huolella luonnetta yms.silmälläpitäen.Tosin esim.Megaeläimessä on ollut myös tunnettujen kasvattajien marsuja.Esim.marsut.net sivustolta löytää kasvattajien ilmoituksia.


    • gasdgrgd

      Faunattaresta iste hankin keväällä pari rottavauvaa, kun edellisestä laumasta oli enää yksi pappa jäljellä ja se kaipasi kaveria. Ihan asialliselta vaikutti, kyselin ensin että mistä ne ovat tulleet jne, ja olivat tulleet liikkeeseen kasvattajalta, paperit jne olivat myös. Ja todella käsikesyjä olivat myöskin. Joten mitään negatiivista en ainakaan osaa faunattaresta sanoa, tai että kannattaa ennemmin kasvattajalta ottaa, eläinkaupassa kun saattaa olla kasvattajalta eläimiä(tämä kyseinen faunatar jossa kävin ei kuulemma edes ota myyntiin eläintukkujen eläimiä, ikävän moni eläinkauppa ottaa).

      • 4Pets-marsu -05

        marsuja sekä Faunattaresta että Megaeläimestä, muttä myös 4Petsistä, kaikki Itiksen liikkeistä. En kyllä hirveästi osaa verrata näitä kahta kauppaa, koska Faunattaresta marsun ostimme -01, Megaeläimestä -06, eli en enää hirveästi muista. Mutta molemmista saa kyllä ihan asianmukaista tietoa. Kesyyntyminen on tietty myöskin yksilöllistä, mutta Faunattaresta tullut (nyt jo edesmennyt) marsu oli oikea löllykkä, ei pelännyt juuri mitään, Megaeläimestä ostettu on hiukan arempi


    • Anonyymi

      Ei kannata käydä itiksen megaeläimessä, siellä on todella törkeää asiakkaita häpäisevää palvelua , syytti varkaaksi ilman syytä vaikka olen useat kerrat vienyt isoja summia kyseiseen puljuun ja kanta-asiakas vielä,ikinä en ole varastanut ja ei edes anteeksipyyntöä saanut.

      • Anonyymi

        No tuo nyt on ihan selkeä sisäisen selvittelyn paikka. Jos et siis ole valittanut (yhden?) työntekijän toiminnasta, niin se ei todellakaan ole syy julkisesti syyttää koko puljua. Eli jollet ole sitä tehnyt, niin laitat asiakaspalautetta mahdollisimman tarkoilla tiedoilla, jotta esihenkilöt tietävät, mistä työntekijästä on kyse. Voivat sitten esittää sinulle sen anteeksipyyntösi ja neuvoa työntekijää siinä, miten varkausepäilyt hoidetaan asiallisesti ja oikeaoppisesti.


    • Anonyymi

      Mä ostan kesällä kanin nii oisko megaeläin lemmikkitaivas mietin että megaeläin on mulle aika tuttu kauppa ja lemmikkitaivaasta en ole varma.

    • Anonyymi

      Megaeläin on paljon parempi. Siellä eläimillä oli paremmat olosuhteet kuin Faunassa.
      Olen ostamassa sieltä tarantellaa ja myyjät auttoivat kivasti, heillä oli paljon vinkkejä ja osasivat avustaa oikean terraarion kanssa.
      Myyjät ovat todella ystävällisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe