meillä onkin nyt marraskuu jälleen kerran. Sää on kuin vastakohta kauniille keväälle ja lintujen laululle. Aamuisin tuntuu ettei jaksaisi herätä töihin. Olo on todella vetämätön. Mutta ostin itselleni kaksi viikkoa takaperin valohoitolaitteen. Olen todennut sen auttavan minua heräämään aamulla. Otan aamuisin puoli tuntia toisinaan noin tunnin päivänvaloa. Istun tietsikna äärellä tai lueskelen aamulla sanomalehteä ja juon aamukahvia. Kerroin tästä, koska nyt minulle apu on tullut.
http://www.youtube.com/watch?v=S3tTqKvZVZw&feature=related
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaamosmasennus
http://www.youtube.com/watch?v=a9YLxUTOsB4
Istuskelen aamuisin hiljaa ja mietin,
4
278
Vastaukset
- Kärsinyt sivusta
Noudata ohjeita ajastuksen osalta!
- mmmlideg
Minun on kestettävä elämää oli kesä tai talvi.
Enkä valita kyllä minmä kestän, ja nautin jokaisesta vuodenajoista. Kesää kestää suomessa vain kuukauden pari, niin onko se ainoa aika jolloin ihmiset elää, muun vuodenajan odottelee ns. kesää.
Meillä on 7-8 kuukautta pimeää aikaa ja vain muutma kk valoisaa.Kesä on lyhyt huraus...
Jos ei muu masenna kuin pimeys, niin olette tosi hyvssä asemassa olevia.
Talvea ja syksyä on elettävä. Aina alkaa natina kun päästään syksyyn, jopa radiohjelmissa puhutaan säästä kuin tämä syksy olisi tullut yllättäin kummajaisena, epätotena, kuin todella sen kuuluisan puun takaa.
Vienyt katukuvasta kaljabaarit ja puolialastomat teinit ja - keski-ikäiset naiset.
Moni inhoaa talvea vain sen vuoksi kun pitää pukea niin paljon ja lämpimästi. Kampaus läjässä ja näyttää lihavalta. Auto jäässä jne.... itsekkäitä kerma.......- elliivo
Totta puhut että suomessa kannattaa nauttia jokaisen vuodenajan jokaisesta päivästä.
Täällä asuen menee suurin osa elämästä hukkaan jos vain kesä kelpaa elettäväksi.
Nuorena voi tuntua että elämä on ääretön ja loputon. Että aikaa riittää tuhlattavaksi asti. Silloin varmaan maristaan niin pienistä asioista kuin huono sää ja pimeys.
Keski-ikäisenä alkaa elämän rajallisuus pikkuhiljaa hahmottua. Herää ajatus siitä että kannattaa elää jokainen hetki ja tehdä arjestakin juhlaa, enkä nyt tarkoita juhlimisella juopottelua :)
Juopottelu se kaikkein pahinta ajan tuhlausta juuri onkin. Pää täyteen ja sitten tappelemaan ja riitelemään tyhjänpäiväisten asioiden vuoksi.
Nautitaan marraskuisista aamuista, mietitään mitä hyvää tällä päivällä on tajottavana minulle.
Ei surra sitä että lasi on jo puoliksi tyhjä vaan iloitaan siitä että vielä on puolet jäljellä :)
Miten mukavaa onkaan kääriytyä lämpimän viltin alle pehmeään sohvannurkkaan kivan kirjan taikka telkkarin seuraan. Syödä jotain suunmukaista ja katsella talvista maisemaa ikkunasta. Nauttia kynttilän valosta ja lämmöstä. Siivota voi milloin vain mutta itseään pitää hemmotella silloin kun siltä tuntuu. elliivo kirjoitti:
Totta puhut että suomessa kannattaa nauttia jokaisen vuodenajan jokaisesta päivästä.
Täällä asuen menee suurin osa elämästä hukkaan jos vain kesä kelpaa elettäväksi.
Nuorena voi tuntua että elämä on ääretön ja loputon. Että aikaa riittää tuhlattavaksi asti. Silloin varmaan maristaan niin pienistä asioista kuin huono sää ja pimeys.
Keski-ikäisenä alkaa elämän rajallisuus pikkuhiljaa hahmottua. Herää ajatus siitä että kannattaa elää jokainen hetki ja tehdä arjestakin juhlaa, enkä nyt tarkoita juhlimisella juopottelua :)
Juopottelu se kaikkein pahinta ajan tuhlausta juuri onkin. Pää täyteen ja sitten tappelemaan ja riitelemään tyhjänpäiväisten asioiden vuoksi.
Nautitaan marraskuisista aamuista, mietitään mitä hyvää tällä päivällä on tajottavana minulle.
Ei surra sitä että lasi on jo puoliksi tyhjä vaan iloitaan siitä että vielä on puolet jäljellä :)
Miten mukavaa onkaan kääriytyä lämpimän viltin alle pehmeään sohvannurkkaan kivan kirjan taikka telkkarin seuraan. Syödä jotain suunmukaista ja katsella talvista maisemaa ikkunasta. Nauttia kynttilän valosta ja lämmöstä. Siivota voi milloin vain mutta itseään pitää hemmotella silloin kun siltä tuntuu.auttaa, jos voin käydä kunnon lenkillä päivän valossa tai ainakin lenkillä... :) Kyllä me tästä selvitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373007- 1342513
- 492378
- 1582104
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201818- 401449
- 391091
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa191067- 511057
- 861015