Istuskelen aamuisin hiljaa ja mietin,

Brightlight....valoa

meillä onkin nyt marraskuu jälleen kerran. Sää on kuin vastakohta kauniille keväälle ja lintujen laululle. Aamuisin tuntuu ettei jaksaisi herätä töihin. Olo on todella vetämätön. Mutta ostin itselleni kaksi viikkoa takaperin valohoitolaitteen. Olen todennut sen auttavan minua heräämään aamulla. Otan aamuisin puoli tuntia toisinaan noin tunnin päivänvaloa. Istun tietsikna äärellä tai lueskelen aamulla sanomalehteä ja juon aamukahvia. Kerroin tästä, koska nyt minulle apu on tullut.

http://www.youtube.com/watch?v=S3tTqKvZVZw&feature=related

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaamosmasennus

http://www.youtube.com/watch?v=a9YLxUTOsB4

4

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärsinyt sivusta

      Noudata ohjeita ajastuksen osalta!

    • mmmlideg

      Minun on kestettävä elämää oli kesä tai talvi.

      Enkä valita kyllä minmä kestän, ja nautin jokaisesta vuodenajoista. Kesää kestää suomessa vain kuukauden pari, niin onko se ainoa aika jolloin ihmiset elää, muun vuodenajan odottelee ns. kesää.
      Meillä on 7-8 kuukautta pimeää aikaa ja vain muutma kk valoisaa.Kesä on lyhyt huraus...

      Jos ei muu masenna kuin pimeys, niin olette tosi hyvssä asemassa olevia.

      Talvea ja syksyä on elettävä. Aina alkaa natina kun päästään syksyyn, jopa radiohjelmissa puhutaan säästä kuin tämä syksy olisi tullut yllättäin kummajaisena, epätotena, kuin todella sen kuuluisan puun takaa.
      Vienyt katukuvasta kaljabaarit ja puolialastomat teinit ja - keski-ikäiset naiset.

      Moni inhoaa talvea vain sen vuoksi kun pitää pukea niin paljon ja lämpimästi. Kampaus läjässä ja näyttää lihavalta. Auto jäässä jne.... itsekkäitä kerma.......

      • elliivo

        Totta puhut että suomessa kannattaa nauttia jokaisen vuodenajan jokaisesta päivästä.
        Täällä asuen menee suurin osa elämästä hukkaan jos vain kesä kelpaa elettäväksi.

        Nuorena voi tuntua että elämä on ääretön ja loputon. Että aikaa riittää tuhlattavaksi asti. Silloin varmaan maristaan niin pienistä asioista kuin huono sää ja pimeys.
        Keski-ikäisenä alkaa elämän rajallisuus pikkuhiljaa hahmottua. Herää ajatus siitä että kannattaa elää jokainen hetki ja tehdä arjestakin juhlaa, enkä nyt tarkoita juhlimisella juopottelua :)
        Juopottelu se kaikkein pahinta ajan tuhlausta juuri onkin. Pää täyteen ja sitten tappelemaan ja riitelemään tyhjänpäiväisten asioiden vuoksi.
        Nautitaan marraskuisista aamuista, mietitään mitä hyvää tällä päivällä on tajottavana minulle.
        Ei surra sitä että lasi on jo puoliksi tyhjä vaan iloitaan siitä että vielä on puolet jäljellä :)
        Miten mukavaa onkaan kääriytyä lämpimän viltin alle pehmeään sohvannurkkaan kivan kirjan taikka telkkarin seuraan. Syödä jotain suunmukaista ja katsella talvista maisemaa ikkunasta. Nauttia kynttilän valosta ja lämmöstä. Siivota voi milloin vain mutta itseään pitää hemmotella silloin kun siltä tuntuu.


      • purje
        elliivo kirjoitti:

        Totta puhut että suomessa kannattaa nauttia jokaisen vuodenajan jokaisesta päivästä.
        Täällä asuen menee suurin osa elämästä hukkaan jos vain kesä kelpaa elettäväksi.

        Nuorena voi tuntua että elämä on ääretön ja loputon. Että aikaa riittää tuhlattavaksi asti. Silloin varmaan maristaan niin pienistä asioista kuin huono sää ja pimeys.
        Keski-ikäisenä alkaa elämän rajallisuus pikkuhiljaa hahmottua. Herää ajatus siitä että kannattaa elää jokainen hetki ja tehdä arjestakin juhlaa, enkä nyt tarkoita juhlimisella juopottelua :)
        Juopottelu se kaikkein pahinta ajan tuhlausta juuri onkin. Pää täyteen ja sitten tappelemaan ja riitelemään tyhjänpäiväisten asioiden vuoksi.
        Nautitaan marraskuisista aamuista, mietitään mitä hyvää tällä päivällä on tajottavana minulle.
        Ei surra sitä että lasi on jo puoliksi tyhjä vaan iloitaan siitä että vielä on puolet jäljellä :)
        Miten mukavaa onkaan kääriytyä lämpimän viltin alle pehmeään sohvannurkkaan kivan kirjan taikka telkkarin seuraan. Syödä jotain suunmukaista ja katsella talvista maisemaa ikkunasta. Nauttia kynttilän valosta ja lämmöstä. Siivota voi milloin vain mutta itseään pitää hemmotella silloin kun siltä tuntuu.

        auttaa, jos voin käydä kunnon lenkillä päivän valossa tai ainakin lenkillä... :) Kyllä me tästä selvitään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe