Ottakaa tämä tosissanne!
YLE
>>- On jo kauan tiedetty, että asetyylisalisyylihappo käytettynä influenssaoireiden lääkitsemiseen voi aiheuttaa Reyn syndroomaa. Tauti esiintyy etupäässä lapsilla ja nuorilla, ja voi olla hengenvaarallinen.>>
>>Reyen syndrooma aiheuttaa mm. maksan ja useiden muiden sisäelinten paksuuntumista ja aivopaineen lisääntymistä, joka voi aiheuttaa kehitysvammoja, jopa ennenaikaisen kuoleman.>>
http://yle.fi/alueet/turku/2009/11/ala_laakitse_flunssaa_aspiriinilla_1157584.html
YLE
>>- On jo kauan tiedetty, että asetyylisalisyylihappo käytettynä influenssaoireiden lääkitsemiseen voi aiheuttaa Reyn syndroomaa. Tauti esiintyy etupäässä lapsilla ja nuorilla, ja voi olla hengenvaarallinen.>>
>>Reyen syndrooma aiheuttaa mm. maksan ja useiden muiden sisäelinten paksuuntumista ja aivopaineen lisääntymistä, joka voi aiheuttaa kehitysvammoja, jopa ennenaikaisen kuoleman.>>
http://yle.fi/alueet/turku/2009/11/ala_laakitse_flunssaa_aspiriinilla_1157584.html
Vastaukset 1
Vanhimmat
...siis noin yksi miljoonasta.........eli eipä juuri mitään vaaraa....