Kummiudesta kieltäytyminen

dkgjdkgj

en ole koskaan tykännyt lapsista. Olen yhden lapsen kummi, kun en kehdannut kieltäytyäkään. Nyt toinen serkkuni kyselee hänen lapsensa kummiksi. Ei voisi vähempää kiinnostaa velvollisuus. Voiko kummiudesta kieltäytyä? Ja miten ilmoittaa siitä kohteliaasti?

6

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Kummiudesta voi kieltäytyä.Ketään ei voi pakottaa. Kiität kohteliaasti serkkuasi, että hän haluaisi sinut lapsensa kummiksi. Sanot sitten, että "ei kiitos" ja ja lisäät, että " Ei sinulla ole serkkua ja hänen lastaan vastaan mitään, mutta et halua kummiksi." Jos serkkusi on fiksu, niin hän kyllä ymmärtää.

      • parempi vastaus

        Miksi pitäisi vastata noin. Miksi olisi jotain vastaan.....

        Kyllä EI riittää ja vaikka toteamus "En ole mielestäni sopiva tehtävään" No ei ole kun ei itse halua. Kukaan järkevä ei ala inttäkilpailuun asiassa.

        Itselläni sama tarina. Olen yhden kummi pakosta, muita kummilapsia en halua.


    • ...

      Kyllä pitääkin kieltäytyä, jos kokee asian noin. Kumminhan pitäisi parhaimmillaan olla myös lapsen kasvattaja vanhempien ohella. Suostumalla pitkin hampain teet lapselle karhunpalveluksen, jos mahdollisesti sopivampiakin ehdokkaita olisi. Toisella lapsellani on nyt sellaiset kummit, että tapaavat ja hoitavat vauvaa viikoittain, ja haluavat myös ottaa lapsukaisen hoiviinsa, jos sattuisi meistä vanhemmista aika jättämään ennenaikaisesti. Meidän tapauksessa he ovatkin parempi vaihtoehto kuin kukaan sukulainen. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisesta asiasta tehdään paperit?

      • kieltäytyä.,

        niin kun mun hyvä kaveri teki mulle ja se oli sillä selvä. En oikeestaa saanu, ku yhden kummiksi, kun muut tajus sen että nainen jonka kaa lapsi on syntynyt, ei edusta ketään meistä. Itekkään en ole naisen kaa tekemisissä, kun ainoostaan lasta tavatessani. No onneksi saatiin lapselle kummit.


      • urkkijainen
        kieltäytyä., kirjoitti:

        niin kun mun hyvä kaveri teki mulle ja se oli sillä selvä. En oikeestaa saanu, ku yhden kummiksi, kun muut tajus sen että nainen jonka kaa lapsi on syntynyt, ei edusta ketään meistä. Itekkään en ole naisen kaa tekemisissä, kun ainoostaan lasta tavatessani. No onneksi saatiin lapselle kummit.

        En ymmärtänyt nyt viestistäsi hölkäsenpöläystä. Voisitko vähän selventää mitä tarkoitat? Alkoi kiinnostamaan :D


    • köyhäää

      Jos et todella halua kummiksi! Itse tein saman virheen kun en kehdannut kieltäytä vaikka en olisi halunnut. Nyt tunnen koko homman pelkkänä rahastuksena, koska en näe lasta kuin synttäreillä ja jouluna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe