Tuntevatko kalat hoitajansa surun?

apatis

OLen nyt parisen viikkoa ollut ápatia´päällä ja kyllä mielestäni
olen akvaarion hoitanu kuten ennenkin..mutta jotenkin ajattelematta
sitä sen kummemmin..itellä surua ihan tarpeeksi ku veli kuoli..
yhessä otettiin ja se oli hyvä hoitaan ja opetti mullekki ja osaan.. vaan en
NIIN hyvin ko yhdessä se tehtiin. Tunteeko noi kalat että kärsin ja onko
tyhmää niille puhua koko asiasta..jotenki ite tunnen että ne tajuaa..??
Se on 400 litranen, enkä halua että veljen kanssa yhdessä hankitut kalat
joutusivat muualle sen takia että suren koko ajan melkein..kyllä noi osaavat antaa valopilkkujaki
aina välillä..ja onhan siinä paljon muistoja veljestä..

6

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopes two

      Etttä menetit Veljesi..olen sen itsekkin kokenut.. mutta luulenpa että kalasi reagoivat
      enemmänkin liikkeiisiisi..kuinka toimit ja teet.. on todellla UPEATA että surustasi huolimatta haluat
      pitää ja hoitaa akvaariosi..se on nyt SINUN vastuullasi..vapaasti voit puhua niille mielestäni..ei siitä ainakaan
      vahinkoa heille ole..päinvastoin luulisin..samalla ´purat´ikävääsi..puhu ihmeessä ja paljon..ei tee pahaa
      Niin Sinulle kun ei kaloillesikaan. Enpä usko että muualle joutuvat..koska valopilkkuja heissä näät..ja
      muistot ei häviä..toivotan jaksamista Ystäväni.

      • hoitsukki

        Osa tuntee minut hyvinkin ja osaa ei kiinnosta kuka ruokkii ja vaihtaa vedet.
        Mutta aloittajalle sen verran, että kyllä se suru ajanmyötä helpottaa, muttei katoa koskaan, ja näinkin arkinen asia kuin akvaarion hoito, auttaa pitämään tietyn rytmin ja rutiinit elämässä, ja voit puhella kaloille ihan niin paljon kuin haluat, meidän mummo puhui viherkasveille.


    • fish KING

      Vaikka kaloille, kalat ovat uteliaita ja varmasti tulevat lasin eteen jos toisella puolella on jokin "hahmo" niitä vastassa ja pysyy paikallaan kauan aikaa. Meidän ahvenet ainakin on tosi uteilaita, voisiko jopa kutsua, seurallisiksi kaloiksi. Kannattaa toki purkaa surua jonkin läheisen ihmisenkin kanssa.

      Otan omalta osaltani osaa menetyksesi puolesta, mun parhaan kaverin 3-vuotias poika hukkui tässä taannoin ja se kosketti myös minua kovin, itselläni nyt 4v. poika ja 5v. tytär.

      • apatis

        Kiitos fish KING ja hoitsukki

        olen kuitnkin..jollain tapaa
        ´iloinen´

        ..mua joku kuunteli

        Kiitti vielä paljon!


      • ichigo-79
        apatis kirjoitti:

        Kiitos fish KING ja hoitsukki

        olen kuitnkin..jollain tapaa
        ´iloinen´

        ..mua joku kuunteli

        Kiitti vielä paljon!

        Koita jaksaa, kyllä ne ka,at kuuntelee varmasti :)
        Ja heöpottaakin, itse menetin serkkuni (26) keväällä, kyllä' se suru helpottaa ajan myötä ..


    • hyvästejä jättänyt

      On hyvä purkaa suruaan. Jos tunnet, että kalat sitä ymmärtävät, pura se niille.
      Muista myös ihmisystäväsi. He voivat kuunnella ja tukea sinua omalla tavallaan.

      Itse olen aina höpissyt suruni eläimille. Niin kaloille kuin koirallekkin.

      Viimeksi suruni koski koirani lopettamista... Ja kyllä se kuunteli. Nuoli kyyneleet kasvoiltani ja painoi päänsä syliini. Tuskin se kuitenkaan ymmärsi, että jätin hyväiset sille...

      Voimia ja jaksamisia sinulle !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe