Tuntevatko kalat hoitajansa surun?

apatis

OLen nyt parisen viikkoa ollut ápatia´päällä ja kyllä mielestäni
olen akvaarion hoitanu kuten ennenkin..mutta jotenkin ajattelematta
sitä sen kummemmin..itellä surua ihan tarpeeksi ku veli kuoli..
yhessä otettiin ja se oli hyvä hoitaan ja opetti mullekki ja osaan.. vaan en
NIIN hyvin ko yhdessä se tehtiin. Tunteeko noi kalat että kärsin ja onko
tyhmää niille puhua koko asiasta..jotenki ite tunnen että ne tajuaa..??
Se on 400 litranen, enkä halua että veljen kanssa yhdessä hankitut kalat
joutusivat muualle sen takia että suren koko ajan melkein..kyllä noi osaavat antaa valopilkkujaki
aina välillä..ja onhan siinä paljon muistoja veljestä..

6

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopes two

Etttä menetit Veljesi..olen sen itsekkin kokenut.. mutta luulenpa että kalasi reagoivat
      enemmänkin liikkeiisiisi..kuinka toimit ja teet.. on todellla UPEATA että surustasi huolimatta haluat
      pitää ja hoitaa akvaariosi..se on nyt SINUN vastuullasi..vapaasti voit puhua niille mielestäni..ei siitä ainakaan
      vahinkoa heille ole..päinvastoin luulisin..samalla ´purat´ikävääsi..puhu ihmeessä ja paljon..ei tee pahaa
      Niin Sinulle kun ei kaloillesikaan. Enpä usko että muualle joutuvat..koska valopilkkuja heissä näät..ja
      muistot ei häviä..toivotan jaksamista Ystäväni.

• hoitsukki

Osa tuntee minut hyvinkin ja osaa ei kiinnosta kuka ruokkii ja vaihtaa vedet.
        Mutta aloittajalle sen verran, että kyllä se suru ajanmyötä helpottaa, muttei katoa koskaan, ja näinkin arkinen asia kuin akvaarion hoito, auttaa pitämään tietyn rytmin ja rutiinit elämässä, ja voit puhella kaloille ihan niin paljon kuin haluat, meidän mummo puhui viherkasveille.

• fish KING

Vaikka kaloille, kalat ovat uteliaita ja varmasti tulevat lasin eteen jos toisella puolella on jokin "hahmo" niitä vastassa ja pysyy paikallaan kauan aikaa. Meidän ahvenet ainakin on tosi uteilaita, voisiko jopa kutsua, seurallisiksi kaloiksi. Kannattaa toki purkaa surua jonkin läheisen ihmisenkin kanssa.

Otan omalta osaltani osaa menetyksesi puolesta, mun parhaan kaverin 3-vuotias poika hukkui tässä taannoin ja se kosketti myös minua kovin, itselläni nyt 4v. poika ja 5v. tytär.

• apatis

Kiitos fish KING ja hoitsukki

olen kuitnkin..jollain tapaa
        ´iloinen´

..mua joku kuunteli

Kiitti vielä paljon!

• ichigo-79
        apatis kirjoitti:

Kiitos fish KING ja hoitsukki

olen kuitnkin..jollain tapaa
        ´iloinen´

..mua joku kuunteli

Kiitti vielä paljon!

Koita jaksaa, kyllä ne ka,at kuuntelee varmasti :)
        Ja heöpottaakin, itse menetin serkkuni (26) keväällä, kyllä' se suru helpottaa ajan myötä ..

• hyvästejä jättänyt

On hyvä purkaa suruaan. Jos tunnet, että kalat sitä ymmärtävät, pura se niille.
      Muista myös ihmisystäväsi. He voivat kuunnella ja tukea sinua omalla tavallaan.

Itse olen aina höpissyt suruni eläimille. Niin kaloille kuin koirallekkin.

Viimeksi suruni koski koirani lopettamista... Ja kyllä se kuunteli. Nuoli kyyneleet kasvoiltani ja painoi päänsä syliini. Tuskin se kuitenkaan ymmärsi, että jätin hyväiset sille...

Voimia ja jaksamisia sinulle !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      101
      9189
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      92
      8846
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      16
      7840
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      175
      6223
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5328
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4335
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      4250
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4193
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4043
    10. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      85
      3844
    Aihe