Mikä on aika vierailla juhlissa, missä ei ole määritelty juhla-aikaa. Eli mihin aikaan se olisi noin niin kuin hyvien tapojen mukaan oikein. Kyse on lapsenlapsen syntymäpäivästä.
Vastaukset 2
- 30v. lapsenlapsi
missä se asuu ja minkä ikäinen, jos kerrostalossa niin voi aloittaa heti aamusta ja jatkaa yömyöhään mutta väljemmällä alueella niin iltapäivällä voi äkkiä piipahtaa.
- eräs vaan
Mitään varsinaista sääntöä ei ole olemassa.
Jotain suuntaa antavaa voisi olla, että jos olet alle 1½ tuntia perustele lähtösi jotenkin (kun pitää ehtiä vielä..., annetaan nyt tilaa muillekkin (jos asunnosta alkaa todella istumapaikat loppua))
Pari tuntia on ns. normaali vierailuaika läheltä saapuville vieraille, jos tungosta ei ole ja rupattelua/tekemistä riittää niin miksei reilusti pidempäänkin. Minusta ei kuitenkaan yli 4 tuntia ilman hyvää syytä. Kauempaa (yli tunnin automatkan) päästä tulleet voivat viipyä pidempäänkin, vaikka koko päivän (kun kerran ovat liikkeelle lähteneet). Myös juhlien luonne ratkaisee yleensä kahvikutsuilla ollaan lyhyemmän aikaa, kuin juhlissa joissa tarjotaan ruoka.
Kannattaa myös seurailla emännän vinkkejä. Ennen kun kahvit on saatu (syntymäpäivillä ne yleensä tarjotaan) ei tarvitse lähteä, vastaavsti emänän vihjailut päiväunista tai perheen lähestyvästä ruoka-ajasta kannattaa ottaa todesta (jos emäntä ei tarjoudu tarjoamaan ruokaa teillekkin). Myös kutsussa voi olla vinkki juhlan kestossa (vrt. piipahtakaa iltapäivällä kahville/tervetuloa syntymäpäiväjuhlille). Jos juhlapaikassa on täyttä, niin ensisijaisesti ensin tulleet lähtevät jotta viimeksi tulleillekkin tulee tilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3561438Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan79987Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.84905Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49728- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38692- 49658
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10568- 30567
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
- 32531
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33518Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 41492
- 80470
- 48459