No niin, voisiko joku kertoa että onko näissä uusimmissa PS2 (slim) konsoleissa se kiva pieni ominaisuus kuin PS1 pelien peluuttaminen? Sellaisen menin tilaamaan ja nyt jälkikäteen muistin että niillä ihan ensimmäisillä PS2 konsoleillahan oli se ominaisuus vain että pystyi pelamaan PS1 pelejä ja se otettiin myöhemmiltä PS2 konsoleilta pois (asian unohdin koska omistin itse sen ensimmäisiin PS2 konsoleihin kuuluvan). Eli pitääkö mennä peruuttamaan tuo tilaus vai onko niihin uusimpiin PS2 konsoleihin laitettu tuo ominaisuus takaisin?
PS2 konsoli ja PS1 peli
8
3898
Vastaukset
- dummdim
PS2-konsoleilla voi pelata PS1-pelejä.
- scorpio89
No hyvä sitten! Olinko sitten ymmärtänyt väärin kun muistelin ettei PS2 konsolit kaikki peluuta PS1 pelejä mitä ihmettelin silloin...... no, kiitos että minua oikaistiin asiassa^^
- dummhhuum
scorpio89 kirjoitti:
No hyvä sitten! Olinko sitten ymmärtänyt väärin kun muistelin ettei PS2 konsolit kaikki peluuta PS1 pelejä mitä ihmettelin silloin...... no, kiitos että minua oikaistiin asiassa^^
siihen varmaan sekoitit. Kun otettiin PS2 yhteensopivuus PS3:sta valmistuskustannus syistä.
Mutta on toki sellainen yleinen Disc Read Error vika, joka vaivasi lähinnä läskejä PS2 malleja, jolloin ei pelitä mitään tai vain tiettyä levyformaattia CD(ps1-pelit) tai DVD(ps2-pelit) - allekirjoittaa: kokemusta on.
Slimit ovat kuitenkin suht immuunija tälle. Kunhan pitää vain liian pölyn poissa levyasemasta.
- hullu08
Ps1 peliä voi pelata Ps2 Slim versiolla, mutta ei voi tallentaa itse peliä. En ole aivan varma tästä. Jos joku silti hoksais ton homman et mite vois tallentaa nii kertois mullekki. Omalla Ps2 Slim versiolla ei voinut tallentaa Ps1 pelejä Ps2 muistikortille. (On kokeiltu)
- ...
ainakin vanhalla mallilla piti olla ps1 muistikortti.
- scorpio89
... kirjoitti:
ainakin vanhalla mallilla piti olla ps1 muistikortti.
Niin, muistelin kanssa että ainakin itse tallensin ps1 pelini (vanhalla mallilla) ps1 muistikortille tai ainakin tuo muistikortti toimi siinä.
- entinen pc-pelaaja
Kaikki ps2-konsolit, myös slim-mallit tukevat lähes kaikkia ps1-pelejä. On muutamia poikkeuksia, nämä on listattu ainakin wikipediassa http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_games_incompatible_with_PlayStation_2
PS1 pelin tallentaminen ei onnistu ps2-muistikortille vanhalla eikä slim konsolilla vaan molemmissa tapauksissa pitää hankkia ps1-muistikortti. ps1-muistikorteissa tallennustilaa mitataan blockeina, ps2-muistikorteissa taas kilotavuina.
Itse ostin aidon sonyn 15 blockia sisältävän ps1-muistikortin ja se on toiminut ps2 slimissä erinomaisesti ilman mitään ongelmia. Tosin monet pelit tukevat vain muistikorttipaikkaan 1 asetettua muistikortteja joten ps2 ja ps1 muistikortteja joutuu vaihtelemaan. Ennen kuin ostat ps1-muistikortin niin kannattaa huomata että joissakin tarvikemuistikorteissa saattaa olla yhteensopivuusongelmia. Itselläni on 64 megan ps2-muistikortti joka reistailee mutta toimii jotenkuten.
Esimerkiksi tässä on 120 blockin tarvikemuistikortti ps1-peleille joka ei toimi ps2 slim koneessa.
http://www.huuto.net/kohteet/-ps1-hh-muistikortti-8-mb-uusi/121559777- duurh
Ei ollutkaan Grandian levyssä vika kun kaatuili toisinaan. Aiheutti melkoisesti harmaita hiuksia kyseinen peli, kun toisinaan oli tunnin pelannut ja parit tasot keräilly hahmoilla, ja sitten jäätyikin peli juuri ennen talletusta.
Jatkossa pitääkin kytkeä vanha PS1 televisioon, jos aikoo vielä tulevaisuudessa kyseisen pelin syöttää koneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743