Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

en löydä paikkaani

Milja19v.

En tiedä minne kuuluisin..Olen etsinyt paikkaani. Olen ollut monessa koulussa, mutta lopettanut kesken. Minulla on ollut mielenterveydellisiä häiriöitä. Nyt olen suht hyvässä kunnossa, ja en tiedä mitä haluaisin tehdä. Opiskelen kokiksi - en tahdo sitä. Minulla on asunto ja opintolainaa - joudun ne todenäköisesti peruuttamaan. Haluaisin sijoittua yhteiskuntaan, motivaatio ei riitä kjoulujen käymiseen. Haluaisin käyttää lahjojani oikeisiin tarkoituksiin. Ja oikeita lahjojani: olen luova ihminen. Tarvitseeko minun kulkea tavallinen polku: eli onko koulun käyminen välttämätön?

Minulla on tyhjä olo, en tunne eläväni elämääni. Ajelehdin paikasta toiseen, olen asunut monessa asunnossa yksin: en ole missään pysynyt. Minulla on paineita. Toisaalta tahtoisin vain tehdä niinkuin haluan: en tiedä mitä haluan.

Olen käynyt läpi terapioita, en muista muuta tehneenikään. Psykiatrinen hoito vaan on jäänyt elämääni niin voimakkaasti, että tukeudun aina näihin henkilöihin: olen nyt tehnyt askelen: lopetin psykologilla käynnit, nyt olen omillani: kas, en pärjää.

En sovellu siihen, että herään joka aamu klo 6, ja pääsen koulusta/töistä klo 14. En vielä.. Minä haluaisin tehdä jotakin muuta! En ole elänyt päivääkään niinkuin itse tahdon!

Olen eksynyt lammas.. kuljen joka päivä eri teitä.. En tiedä mitä haluan...

8

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milja19v.

      en tunne kuuluvani mihinkään - olen ulkopuolinen
      katson reunalta - en tipu kuitenkaan
      haluan olla jotain - olen hyvin vähän
      en tiedä mitä haluan - tarvitseeko tietää
      olen nuori - täynnä elämää
      olen jäänyt paitsi - en ole voinut sille mitään
      minulla ei ole omaa juttua - kaikilla muilla on
      minä tukeudun ihmisiin - olen etäinen itse


      olen täynnä ristiriitoja - välitän liikaa ulkopuolisesta
      olenko oma itseni........

      miten käyttää tätä luovuutta, että joku myös uskoisi minuun - oma tahtoni on epämääräinen: tai en tiedä

      yksin me kuitenkin ollaan - tarvitseeko olla

      yksin on pärjätty - pärjäämisestäkö tässä kysymys

      onko elämä selviytymistä joka päivä.

      ------onko minulla tehtävä

      • Poika 17v.

        Samanlaisia ajatuksia löytyy itseltäni. Mun unelma elämä olis olla muusikko ja tehä sillä elanto. Itse asiassa monen vuoden ajan ajattelin sitä joka päivä. Se unelma oli vaan jääny asumaan muhun niin, että tuli jopa paineita. Joskus tuli inhottava olo kun mietin miten kestäisin, jos unelmastani ei koskaan tulisikaan totta. Mulla ei ole ku yks ystävä ja sekin asuu Suomen toisessä päädyssä. Eikä hänkään ole sellanen kenelle voisin puhua ihan mistä vaan. Olen siis yksinäinen tosi monen asian suhteen. Mutta olen oppinut elämään sen kanssa ihan oikeasti. Luovilla ihmisillä on monesti jotain häikkää mielenterveyden kans. Itelläki on ollu jatkuvaa masennusta ja aikoinaan oli vainoharhaisuutta, aivopeseydyin helposti eri juttuihin. Nykyään pystyn melkein nauramaan silloiselle itselleni.

        "en tunne kuuluvani mihinkään - olen ulkopuolinen
        katson reunalta - en tipu kuitenkaan"

        Itsekin kauan ajattelin etten kuulu mihinkään. Kyllä sä kuulut. Oot osa ihmislajia siinä missä brad pitt ja tarja halonenki. Ite ajattelen näin, (olkoon se defenssi tai ihan mitä vaan, en välitä, kunhan se toimii): Mä oon kuullu niin paljon eri juttuja tieteistä, uskonnoista ja ihan kaikesta, kaikilla on eri mielipiteet eikä 100% totuuksia ole olemassa. Ei kukaan voi sulle kertoa miten asioiden pitäis olla. Mitä siitä mitä muut ajattelee? Jos et tunne kuuluvasi mihinkään, kuulut niihin ihmisiin keille kestää kauemmin löytää rauha mielelle ja oma paikka. Niihin ketkä ei tunne kuuluvansa mihinkään. Niihin ketkä haluaa ja uskaltaa esittää kysymyksiä. En ole ikinä ymmärtänyt ahdasmielisiä ihmisiä ketkä lyö nyrkin pöytään ja sanoo että asia on näin.

        Haluat olla jotain? Haluatko olla jotain itsellesi vai muille? Ajattele näin: Mitä sitten jos muut kuulisivat sinusta? Susta kerrottais tarinoita ja sua ihailtais. Mitä sitte? Sä voit heti saada enemmän olemalla jotain itelles. Koska sinä se olet oma peilikuvas eikä kukaan muu. Pyri olemaan ihanneminäsi luonteelta ja olemukselta. Siinä sulle elämäntehtävä. Sä oot kuitenki ihminen, tietoinen ja ihmettelevä. Se on jotain se.

        Itekki ajattelin etten halua sitä mitä kaikki muut on. Mua iljetti ja oksetti ajatus siitä että tekisin ma - pe duunia 8:00 - 16:00 aina, joka päivä. Jotenkin tuo ajattelu on kuitenkin kaikonnut. Olen alkanut ottamaan lukion tosissani. Istun hiljaa tunnilla ja opiskelen... ja olen ylpeä siitä. Oon muuttunu rauhallisemmaksi. Ihastuin varattuun tyttöön ja oon vieläkin ihan lääpälläni. En tule ikinä saamaan häntä, mutta on silti hienoa elää samassa yhteisössä hänen kans. Joskus vielä vaihdan sanan tai pari hänen kanssa mikä on hieno hetki. Kannattaa ottaa ilo irti ja huomata ne pienet hyvät asiat. Niiden avulla sitä jaksaa eteen päin.

        Tulipas nyt kirjoitettua sekava juttu olis varmaan nukkumaan meno aika. En tiedä oliko tästä mitään apua, vai toimiiko tuollaiset jutut vain itseeni. Tsemppiä. Kyllä se paikka vielä löytyy! :)


    • rami.ripuli

      olet nainen paikkasi on siis keittiössä

    • helvettiin kuulut

      rami.ripuli sun paikkas on helvetissä

    • Vesipiippuhöhööööööö

      Ala yrittäjäks, homma toimii.

    • sanna....

      Millätavalla MIlja olet luova? Kerro tarkemmin, niin ehkä voin auttaa.

    • lufhflj

      Mun ohje on tämän kaltaisille: hanki elannon pitimiksi leipätyö, johon opiskelu ei kestä pitkään ja alalta, joka työllistää varmasti. Esim koulunkäyntiavustaja. Päivät ovat ala-asteella lyhyet, aikaa jää vapaa-ajalle. Muusikon (tai minkä tahansa taiteilijan) elämää voit toteuttaa illat, viikonloput ja kesät.
      Kouluavustajana saat hyvää työkokemusta ja ennen kaikkea sosiaalisia taitoja ja voit jatkaa opintoja vaikka musiikinopettajaksi, mikä sopii loistavasti ihmiselle, joka haluaa toteuttaa myös muusikkoutta.
      Palkka kouluavustajana on huono, mutta se ei varmaan haittaa? Taiteilijana olisit tod näk köyhä anyway.
      Toinen vaihtoehto on lähihoitaja. Menet päiväkotiin. Pk:ssa työ on luovaa ja vaihtelevaa ja voit painottaa omaan taiteenalaasi. Töitä on tarjolla paljon.
      Ja suosittelen, ettet ota vastaan vakityötä vaan vain määräaikaisia pestejä, niin saat sen pitkän "kesäloman" omia hommia varten. Tai teet pelkkiä sijaisuuksia.

    • Ryhdy taiteilijaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe