Talvella sisäsiistiksi

jepulis1

Miten saan mäyräkoiranpennun talvella sisäsiistiksi? Kesällä se on helpompaa

12

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paukkupakkanen

      on paljon helpompaa . Kyllä lumi ja pakkaset ovat este kun pitää aina itekkin hyvin pukeutua
      kylmää vastaan.Pennun kanssa pitää ulkona käydä ahkerasti ,jopa yöllä. Hyvä että huomioit tämän hankalan puolen kun sitä "sisäsiistiksi"opettamista kestää noin 6-9kk :(

      • mäykyn mamma

        Ei se sisäsiistiksi oppiminen välttämättä 6-9kk:ta kestä. 3vee mäykkyni tuli minulle 8vkoa vanhana ja meni 2kk:ta kun kaveri oli sisäsiisti. Riippuu ihan koirasta ja omistajasta kuinka kauan se kestää. Varaa vain nopeasti päälle puettavat ulkovaatteet illalla valmiiksi, jos sattuu että pentu herättää sinut yöllä ja joudut lähtemään sen kanssa ulos. Toki voi käydä niin että pentu ei herätä sinua yöllä kun on hätä, vaan tekee tarpeensa sisälle - siitä ei sitten saa rangaista, eikä myöskään siitä jos ette ehdi ulos saakka kun pisu tulee. Vaikka pisu tulisi juuri kun olette lähdössä ulos, viet pennun normaalisti ulos, kyllä se siitä oppii mikä tarkoitus ulkona olemisella on :) Kyllä se sisäsiistiksi opettaminen onnistuu myös talvella!


      • pahimpaan..
        mäykyn mamma kirjoitti:

        Ei se sisäsiistiksi oppiminen välttämättä 6-9kk:ta kestä. 3vee mäykkyni tuli minulle 8vkoa vanhana ja meni 2kk:ta kun kaveri oli sisäsiisti. Riippuu ihan koirasta ja omistajasta kuinka kauan se kestää. Varaa vain nopeasti päälle puettavat ulkovaatteet illalla valmiiksi, jos sattuu että pentu herättää sinut yöllä ja joudut lähtemään sen kanssa ulos. Toki voi käydä niin että pentu ei herätä sinua yöllä kun on hätä, vaan tekee tarpeensa sisälle - siitä ei sitten saa rangaista, eikä myöskään siitä jos ette ehdi ulos saakka kun pisu tulee. Vaikka pisu tulisi juuri kun olette lähdössä ulos, viet pennun normaalisti ulos, kyllä se siitä oppii mikä tarkoitus ulkona olemisella on :) Kyllä se sisäsiistiksi opettaminen onnistuu myös talvella!

        Todella yksilöllistä on tuo oppiminen. Riippuu niin pennusta kuin viitseliäästä, reippaasta aina valmiina olevasta pennunomistajasta. Minäkin koin tuon talviaikana opettamisen todella hankalaksi vaikka
        oktalossa oli helppoa kun päästiin niin nopeasti ulos .Mutta aina pitää pukeutua itsekkin ja siinä ajassa kyllä pissat tulivat jo monesti. Eipä sitä myös niin vaan herää sikeästä unesta yölläkään :)
        Sisäsiisteys saavutettiin vasta 8 kk iässä , heh ...ja risat.
        Todella harva pentu on sisäsiisti 4kk iässä, varaudu siihen . Eipä tule sitten pettymyksiä sinulle.


      • hmmm..

        hmmm.. mistä lähtien pennulla olisi nuin kauan mennyt? Monta pentua olen sisä siistiksi opettanut eikä niillä ole mennyt kuin 1-3 viikkoa..


      • sisäWC
        hmmm.. kirjoitti:

        hmmm.. mistä lähtien pennulla olisi nuin kauan mennyt? Monta pentua olen sisä siistiksi opettanut eikä niillä ole mennyt kuin 1-3 viikkoa..

        Kerro millä IHMEEN konstilla pentu tulee sisäsiistiksi 1-3 viikon sisällä ??? Tuota en kyllä mäyräkoira ihmisenä usko !!
        Tiedän uroskoiria jotka aikuisenakin kuseskelevat sisälle .
        1/2 vuotta meillä meni oppimiseen .
        Hyvät vinkit tulisivat nyt tarpeeseen...


      • ken uskoo
        hmmm.. kirjoitti:

        hmmm.. mistä lähtien pennulla olisi nuin kauan mennyt? Monta pentua olen sisä siistiksi opettanut eikä niillä ole mennyt kuin 1-3 viikkoa..

        hyvä vitsi .....1-3 viikkoa , heh,heh ...


      • Aamukakka
        sisäWC kirjoitti:

        Kerro millä IHMEEN konstilla pentu tulee sisäsiistiksi 1-3 viikon sisällä ??? Tuota en kyllä mäyräkoira ihmisenä usko !!
        Tiedän uroskoiria jotka aikuisenakin kuseskelevat sisälle .
        1/2 vuotta meillä meni oppimiseen .
        Hyvät vinkit tulisivat nyt tarpeeseen...

        Meillä vanhempieni urospentu tuli kesällä, pissasi ehkä kaks kertaa sisälle ja siinä oli hänen vahinkonsa sisätiloissa, nyt neljä vuotias eikä myöskään pentuna tuhonnut mitään ikinä sisällä! Narttu tuli mulle talviaikaan, seistiin aktiivisesti pihalla, vein aina kiireesti leikkien/syömisien/juomisien/unien jälkeen heti ulos, nyt puolitoistavuotias ja paskat oli tänä aamuna eteisessä kun ei tullu mieleen pyytää pihalle :/ perkule, muuten hän kyllä näitä satunnaisia vahinkoja lukuunottamatta on siisti... Samoin toi kenkien/seinien/johtojen/tavaroiden pureskelu. Uros ei tosiaan ole ikinä pureskellut kuin lelujaan ja tämä neiti on sit vetässy naamariinsa pahvilaatikot, kengät, tapetin palaset, mainokset... :D Yksilöitä ovat joten kyllä, uskon että saa mäykystä sisäsiistin 1-3 viikon sisällä, samoin kun uskon että se voi kestäääää ja kestääää pitkäänkin...


      • nakkineiti
        pahimpaan.. kirjoitti:

        Todella yksilöllistä on tuo oppiminen. Riippuu niin pennusta kuin viitseliäästä, reippaasta aina valmiina olevasta pennunomistajasta. Minäkin koin tuon talviaikana opettamisen todella hankalaksi vaikka
        oktalossa oli helppoa kun päästiin niin nopeasti ulos .Mutta aina pitää pukeutua itsekkin ja siinä ajassa kyllä pissat tulivat jo monesti. Eipä sitä myös niin vaan herää sikeästä unesta yölläkään :)
        Sisäsiisteys saavutettiin vasta 8 kk iässä , heh ...ja risat.
        Todella harva pentu on sisäsiisti 4kk iässä, varaudu siihen . Eipä tule sitten pettymyksiä sinulle.

        Minun mäykky oppi 4 kk ikäisenä talvella sisäsiistiksi. Tosin pari kertaa oli yöllä pienet kakat toisessa huoneessa. Sitten se oppi pyytämään ulos tarpeille.


    • kesä&talvi

      Olen huomannut että talvellakin se on vähäsen vaikeempaa harjoittaa sisäsiistiksi. Penulla on oma lämmin koirantakki ja se silti palelee. Usein se myös sisäsiisteyden oppiminen johtuu myös pennun kasvatuspaikasta. Ensimmäinen mäyräkoiramme oli kesällä aina päivällä ulkona pentuaitauksessa veljien a siskojensa kanssa joten nurmikko oli tuttu paikka tehdä tarpeet joten se oppi huomattavasti nopeemmin kuin seuraava mäykky joka ei ollut koskaan ulkona ollut. Siksi itse suosittelen kesällä ihmisiä hankkimaan pennun niin on helpompaa sekä omistajan että koiran käydä ulkosalla :) En ole kuullut koirasta joka tulisi 1-3 viikon aikana sisäsiitiksi, minusta se on mahdotonta kun ajattelee.

    • Ixelin emäntä

      Pentu on fyysisesti pidätyskykyinen vasta 5kk:n ikäisenä, joten 1-3vkon sisäsiisteysopetus taitaa olla mahdottomuus - riippuu tietenkin minkä ikäisenä sen aloittaa. =)
      Itse nappaan pentuni kainaloon ja puen miten kuten toisella kädellä, ei satu vahinkoa ulos lähtiessä. Pentu on nyt 6kk ja aina vain harvemmin sattuu vahinkoja, eli valoa näkyy tunnelin päässä....

    • hajustiina

      meitin pieni karkkaripoika täyttää tänään 3 kk. Vahinkoja tulee harvemmin enää ihan suoraan lattialle, joskus leikin ollessa oikein innostavaa mutta yleensä osuu hyvin paperille. Kakkia ei oikein tuonne ulos tahdota tehdä säästä ja muista häiritsevistä asioista johtuen mutta, mutta kerran sekin on sinne onnistunut ja sitten sitä yhdessä ihasteltiin. Kuiteskin meno ihan mukavaa ja tämä on viides mäykky itselläni elämäni varrella ja kaikilla pennuilla on ollut erilainen tahti. Kesäpentuja on todella helpompi opettaa mutta kyllä tämänkin kestää sillä kaikki aikanaan ja rauhallisesti...ei ainaskaan toru ja karju pissoista - siitä on vain haittaa!

      • ja pakkasta

        Ei näillä pakkasilla voi pientä pentua ulkona paleluttaa !!! Maavarakin on niin pieni . Kyllä sisäsiistiksi opettaminen on nyt näillä pakkasilla todella hankalaa .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe