Sea Ray 220 DA

LapinÄijä66

Onko kokemuksia Sea Ray 220 DA koneena v1989 Mercruiseri 175Hp molemmista tai jommastakummasta

18

4978

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CCzj

      mitä haluat tietää

      • LapinÄijä66

        esim. yhdistelmän surituskyvystä onko normi-ihmiselle riittävästi potkua,kulutusta.
        Veneen ajo-ominaisuudet ja mitä kannattaisi tarkistella jos käytettyä katselee.


      • searay_88
        LapinÄijä66 kirjoitti:

        esim. yhdistelmän surituskyvystä onko normi-ihmiselle riittävästi potkua,kulutusta.
        Veneen ajo-ominaisuudet ja mitä kannattaisi tarkistella jos käytettyä katselee.

        Mulla oli joitakin vuosia sitten tuollainen paketti. Jos kone on kunnossa ja hummat tallella, niin moottori menettelee, mutta yhdistelmä ei ole mikään raketti. Matkavauhtina pystyy pitämään noin 22 solmua, jolloin koneessa kierroksia noin 3600. Huiput noin 30. Kulutus on matkavauhdilla 35 litraa tunnissa. Veneen ajo-ominaisuudet ovat sen kokoluokka ja ikä huomioiden hyvät. Trimmitasoja tarvitaan sivutuulella. Tuon ikäiset käytetyt ovat kovasti yksilöitä, joten veneen yleinen kunto ja siisteys kertoo jo paljon. Jos kone on alkuperäinen, niin ainakin pakosarjat ja mutkat on syytä olla vaihdettu. Myös longblockin hankinta saattaa olla piakkoin ajankohtainen, mutta sen kustannus ei mahdoton olo. Kannattaa kuitenkin huomioida hankintavaiheessa, ettet maksa paketista liikaa.


      • vieraileva tähti
        searay_88 kirjoitti:

        Mulla oli joitakin vuosia sitten tuollainen paketti. Jos kone on kunnossa ja hummat tallella, niin moottori menettelee, mutta yhdistelmä ei ole mikään raketti. Matkavauhtina pystyy pitämään noin 22 solmua, jolloin koneessa kierroksia noin 3600. Huiput noin 30. Kulutus on matkavauhdilla 35 litraa tunnissa. Veneen ajo-ominaisuudet ovat sen kokoluokka ja ikä huomioiden hyvät. Trimmitasoja tarvitaan sivutuulella. Tuon ikäiset käytetyt ovat kovasti yksilöitä, joten veneen yleinen kunto ja siisteys kertoo jo paljon. Jos kone on alkuperäinen, niin ainakin pakosarjat ja mutkat on syytä olla vaihdettu. Myös longblockin hankinta saattaa olla piakkoin ajankohtainen, mutta sen kustannus ei mahdoton olo. Kannattaa kuitenkin huomioida hankintavaiheessa, ettet maksa paketista liikaa.

        Mutta maallikkona longblockin what is it?


      • vieraileva tähti kirjoitti:

        Mutta maallikkona longblockin what is it?

        Sitten tarkoittanut short blockia, joka on käytännössä täydellinen moottori mutta vailla mitään apulaitteita kuten kaasarit, imusarjat, pakosarjat, sytytysjärjestelmä, sähkökomponentit jne...


      • searay_88
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Sitten tarkoittanut short blockia, joka on käytännössä täydellinen moottori mutta vailla mitään apulaitteita kuten kaasarit, imusarjat, pakosarjat, sytytysjärjestelmä, sähkökomponentit jne...

        Longblock tarkoittaa siis vaihtolohkoa tai puolimoottoria, miksi sitä nyt sitten suomeksi kutsutaankin. Siihen sisältyy siis täydellinen perusmoottori (lohko, sisuskalut, kannet yms.), mutta imu- ja pakosarjat, kaasari, sytkä ja apulaitteet otetaan vanhasta koneesta mikäli ovat kunnossa. Shortblock tarkoittaa puolestaan vaihtolohkoa ilman kansia.


      • 13+5
        searay_88 kirjoitti:

        Longblock tarkoittaa siis vaihtolohkoa tai puolimoottoria, miksi sitä nyt sitten suomeksi kutsutaankin. Siihen sisältyy siis täydellinen perusmoottori (lohko, sisuskalut, kannet yms.), mutta imu- ja pakosarjat, kaasari, sytkä ja apulaitteet otetaan vanhasta koneesta mikäli ovat kunnossa. Shortblock tarkoittaa puolestaan vaihtolohkoa ilman kansia.

        jos ostaisi edellisiltä vastaajilta short tai longblockin, saisi olla varovainen ja tehdä kirjallisen sopimuksen.. Voisi olettaa että
        shortblock ei sisällä kansia.
        Longblockissa on kannet tai kansi.
        Complete enginessä on lisäksi apulaitteet.


      • searay_88
        13+5 kirjoitti:

        jos ostaisi edellisiltä vastaajilta short tai longblockin, saisi olla varovainen ja tehdä kirjallisen sopimuksen.. Voisi olettaa että
        shortblock ei sisällä kansia.
        Longblockissa on kannet tai kansi.
        Complete enginessä on lisäksi apulaitteet.

        En tiedä onko vika kirjoitustaidossani vai lukijan hahmotuskyvyssä, mutta käsittääkseni yllä oleva määritelmäni oli varsin oikea?

        Short block = the engine block without the head (block casting, pistons, rods, crank, etc.)
        Long block = the complete engine, including the head (engine from valve cover to oil pan)


      • MikkelinMies70
        searay_88 kirjoitti:

        En tiedä onko vika kirjoitustaidossani vai lukijan hahmotuskyvyssä, mutta käsittääkseni yllä oleva määritelmäni oli varsin oikea?

        Short block = the engine block without the head (block casting, pistons, rods, crank, etc.)
        Long block = the complete engine, including the head (engine from valve cover to oil pan)

        Tuollainen venho kiinnostaa, onko kokemuksia ajo-ominaisuuksista yms. Koneena 5.0 MC MPI raakavesi.vm2005


      • 39
        searay_88 kirjoitti:

        En tiedä onko vika kirjoitustaidossani vai lukijan hahmotuskyvyssä, mutta käsittääkseni yllä oleva määritelmäni oli varsin oikea?

        Short block = the engine block without the head (block casting, pistons, rods, crank, etc.)
        Long block = the complete engine, including the head (engine from valve cover to oil pan)

        Katso esim.
        http://www.enginefactory.com/Block_Descriptions.htm
        Sellaista firmaa ei taida olla edes internetissä, joka myy pelkkää lohkoa
        short blockina?


      • bytedei
        MikkelinMies70 kirjoitti:

        Tuollainen venho kiinnostaa, onko kokemuksia ajo-ominaisuuksista yms. Koneena 5.0 MC MPI raakavesi.vm2005

        21 mc on tosi ahdas ja pieni vene. ulkotilat surkeat. 21 mc verrattuna 22 da malliin on kuin yö ja päivä. tuo kone tosin on enemmän kuin riittävä 21 mutta sinuna etsisin 22 da. Tuo 22 sundancer tai da on itseasiassa 24 jalkainen vene.


      • Köyhä2009
        bytedei kirjoitti:

        21 mc on tosi ahdas ja pieni vene. ulkotilat surkeat. 21 mc verrattuna 22 da malliin on kuin yö ja päivä. tuo kone tosin on enemmän kuin riittävä 21 mutta sinuna etsisin 22 da. Tuo 22 sundancer tai da on itseasiassa 24 jalkainen vene.

        Mutta kin minä ja avokkini ollaan etsitty noin 21 jalkaista. Niin onko vaihtoehtona Sea Ray vert. esim. Fjord 21 weekender huono. Olisi kiva kuulla Sea Rayn ajo-ominaisuuksista yms.


    • sea ray

      miten mahtaa toimia 200 heppanendieseli alpha one vetolaite kyseisen mallisessa veneessä

      • Zungala

        Lähte kun hauki kaislikosta ja Alpha One rusetilla jos rumasti vääntää. taitaa olla biin että jos kyseessä on 3.6 Merctd niin on niin ja näin tuon vetarin kestävyyden kanssa. Bravo 1 olisi parempi puhumattakaan Bravo 2.sta. Itse tehot tuohon veneeseen riittävät enemmän kuin hyvin.


      • Arto & sea ray

        Minun 220DA veneessä on 200 hp/3800 rpm diesel ja Bravo 2 (1,84:1) vetolaite. Alpha one on liian pieni, menee remonttiin nopeasti.
        Max. nopeus on 30 s ja matkanopeutena pidän 20-24 s. Kulutus on 20 s nopeudella 21 l/h.
        Liukuun nousee tosi ripeästi, olen tosi tyytyväinen yhdistelmään.
        Suora nykyaikainen nelosdiesel mahtuu hyvin Mercruser 4,3 tilalle. Alpha vetolaitteen reikään menee myös Bravo 2, pari lisäreikää joutuu poraamaan.


      • Sea Ray 220 da
        Arto & sea ray kirjoitti:

        Minun 220DA veneessä on 200 hp/3800 rpm diesel ja Bravo 2 (1,84:1) vetolaite. Alpha one on liian pieni, menee remonttiin nopeasti.
        Max. nopeus on 30 s ja matkanopeutena pidän 20-24 s. Kulutus on 20 s nopeudella 21 l/h.
        Liukuun nousee tosi ripeästi, olen tosi tyytyväinen yhdistelmään.
        Suora nykyaikainen nelosdiesel mahtuu hyvin Mercruser 4,3 tilalle. Alpha vetolaitteen reikään menee myös Bravo 2, pari lisäreikää joutuu poraamaan.

        Omassa oli alunperin 175 hp jolla vene kulki kyllä mutta kierroksia tarvittiin 4000 nopeuden ollessa 21, melua riitti ja vähän väkinäistä menoa. Vaihdoin veneeseen 220 hv mpi:n ja ero oli melkoinen. Nyt kirroksia 3200 ja matkavauhtia 24 knots, kulutus tippui 0, 4 l/maili. Suosittelen, koko vene muuttuu paremmaksi


    • Merireiska

      Kokemuksia on ja erittäin hyviä. Hankimme "merireiskan" parin vuoden kurvailuja varten ja nyt takana on 3000 mailia, lukemattomia viikonloppuja sekä monta kesälomaa. Tiloiltaan erittäin toimiva, ajoltaan varsin hyvä kokoluokka huomioon ottaen eikä kulutuskaan ole mahdoton. Ajettujen mailien aikana ei ole ilmennyt minkäänlaisia ongelmia, ei rakenteiden eikä tekniikan osalta. Sanoisin, että hinnalla saa paljon venettä moneen käyttöön.

    • Anonyymi

      Kulut kiinnostaa veneilystä?

      Onko uskallusta kertoa ,mitä maksaa huollot ,veneen siirrot ,vakuutukset ,laituri paikat .
      Kesän polttoaine kulut vuoden 2022 hinnoilla,arvio .

      Etenkin Sea Ray veneiden omistajien kommentteja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1825
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1185
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      46
      1062
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      866
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      787
    Aihe