Kanin papanat!

Pepe-2008

Heippa :-)

Niin, että onglemana on se, että kanin papanat ovat muuttuneet hirveän pieniksi. Se syö hyvin, sillä on hyvän kokoinen häkki, ja kaikki on muutenkin kohdallaan. Mikä olisi neuvoksi? Alkaa hieman huolestuttaa...

Kiitos kaikille vastaajille :-)

6

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leijonisti

      kanillasi kokoajan saatavilla hyvää kuivaheinää? Saako kanisi olla myös muualla vapaana kuin häkissä? Kani tarvitsee paljon liikuntaa, se pitää suoliston toiminnassa (niinkuin meillä ihmisilläkin). Samoin heinä pitää masun kunnossa. Raikasta vettä oltava tarjolla, sen varmasti tiedät itsekin. Juureksia, hedelmiä...

      Ei tule muuta mieleen, kuin tämä ruokinnan tarkistaminen, vaikka sanoitkin että ruokapuoli on kunnossa.

      • Pepe-2008

        Kaikki on kunnossa, ja kani pääsee joka päivä häkistä ulos. On toisaalta häkissä vain pissalla ja nukkumassa... ja tietenkin syömässä. Raikasta vettä ja kuivaa heinää on koko ajan tarjolla.

        Kiitos kuitenkin vastauksestasi :-)


    • ruoka hyv..

      ää?? Onko siinä esim kanin tarvitsemia proteiineja??... Minunkin kanin papanat ovat nykyään pienentyneet ja kanin tavat muuttuneet... En ole vielä tajunnut mistä on kyse, en ole edes vaihtanut ruokaa... Sillä ensin oli sellaista märkää isoa kakka kasoja (''ripulia''), sitten tuli sellaset normi papanat ja nyt on minipapanat. En tiedä mitä tehdä?? Sori kirjotin nyt keskelle palstaa...

      • Pepe-2008

        Ruoka on hyvää, mutta se kannattaa sitten vaihtaa :-) Kiitos vastauksestasi!


    • määky

      Kaneille tulee helposti karvoistaan suolitukos. Karvat liukenee yleensä ananasmehulla, eli vaikka ihan säilöntäaineettoman purkkiananaksen lientä annat. Meidän kani ainakin tykkää siitä eli ei tarvitse pakolla syöttää. Jos se ei auta niin mahaa voi koittaa hieroa ja jos sekään ei auta, pitää antaa parafiiniöljyä, mieluiten sekoitettuna ananasmehuun. Jos suoli menee ihan tukkoon, kani voi kuolla eli hoida se pian kuntoon! :)

      • Pepe-2008

        Pepen papanat ovat alkaneet suurentua. Ne ovat silloin tällöin hieman pienehköjä, mutta en usko, että mitään sen vakavampaa. Kiitos kuitenkin neuvosta, jotka annoit suolitukokseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe