Ihmettelin tässä vain noita Dr. Oetker pizzoja, joita olen joskus syönyt. Sisältää mm. juustoa (Mozzarella ja Edam). Eikö se sisällä sitten E 509:ää, kun sitä ei mainita? Useimmissa juustoissa tuota on! Jos sitä on, niin eikö se pitäisi mainita? Vai pitäisikö syöjän erikseen etsiä vielä jokaisen raaka-aineen tuoteselosteet? Ilmeisesti noissa ei ole E 621:tä, kun sitä ei mainita. Olen mielestäni joskus yhdistänyt nuo pizzat vatsaoireisiin, päänsärkyyn ja heikotukseen. Vaikea varmasti sanoa, tuleeko oireet noista. Vai voisiko kinkun paloissa olla E 631:tä? Aika epäselvää
Lisäaineiden merkintätavat?
Yks vaan
1
261
Vastaukset
- Osma74
Vähän aikaa sitten kuulin tuosta asiasta TV:stä tai radiosta tai jostain. Eli ymmärtääkseni tuollaisissa useita tuotteita sisältävissä valmisteissa ei tarvitse luetella erikseen jokaisen raaka-aineen ainesosia. Allergiselle hankalaa!
Voithan kysyä valmistajalta. Eri asia, tietääkö se itsekään sitä. Voi olla, että yksittäiset raaka-aineet eivät ole aina samalta valmistajalta, ja niissä voi siten olla eroja ainesosissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818