Joka kristitty tuntee käskyt ja niistä ensimmäisen. 2.Moos. 20:2 -3 ”Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta .” ja heti perään "Sinulla ei saa olla muita jumalia. ”
Jeesus itse sanoi, ettei ole tullut (Mooseksen) lakia kumoamaan ja eikä UT:n evankeliumien mukaan todellakaan kuvittellut olevansa Jumala tai olevansa Jumalan vertainen. Päinvastoin:
Joh. 10:29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu...
tai
Joh. 13:16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
tai
Joh. 14:28 .... minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
Näistä päästään itse asiaan: Mistä on kotoisin kolminaisuuden näennäisesti "pelastava" oppi ?
Kuka korotti Jeesuksen Jumalan vartaiseksi ? Paavali ? Nikean kokous ?
Missä kohdin Raamattua siirrytään yhdestä kolmeen jumalaan ?
Pieni pyyntö. Kun vastaatte, laittakaa niitä Raamatun jakeita mielipiteen tueksi, eikä jotain epämääräistä mutu- tai mutkumutku-huttua.
Palvelkaa iloiten Herraa!
Kolmen jumalan harha ?
24
217
Vastaukset
- Vai mitä?
ja hänen evankeliuminsa, joka Jeesuksen Jumalaksi korotti.
- Jumalan lapsi
Ei ole Jeesusta korottettu jumalaksi. Mutta Mooses on.
- kuolematon sielu
niin nyt pitäisi Allahin johtaa Palestiinalaiset pois ahdingostaan omalle maalleen.
Tasapuiolisuuden nimissä ilman muualta lainattujen fraasien tukea. - timoka
korotti jumalaksi pakanakeisari Konstantinus, joka päätti Nikean kirkolliskokouksessa uskonasioista, kun kirkkoisät ei päässeet yksimielisyyteen. Syynä tähän oli se, että antisemitistinen kreikkalais-roomalainen maailma halusi erottautua juutalaisista. Raamattu sen sijaan todistaa, että on vain yksi jumala YHWH.
Keisari Konstantinus halusi kristinuskosta uuden oman uskontonsa yhdistämään murenevaa imperiumia. Hän aloitti mm. kirkkojen rakentamisen pakanatemppeleiden kaltaisiksi, jumalanpalveluksiin kopioitiin pakanamenoja, pappisorganisaatio kopioitiin pakanoilta, juhlapäivät kopioitiin pakanoilta, pyhiinvaellus- ja pyhiinjäännöskultit syntyivät ja Marian ja pyhimysten paljonta kehittyivät vastaamaan vanhoja pakanamenoja.
Nykyinen kristinusko edustaakin siis lähinnä pakanuutta ja epäjumaltenpalvontaa, ei sitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat. - vastausta
Esim: Ps.45:7-8 ja Hebr.1:8
33/38 käännös Laittamasi Johanneksen evankeljumin kohdissa on nähtävänä se että maanpäällä ollessaan Jeesus oli myös ihminen. Kuten Fil.2:5-8 kohdasta voimme lukea.
Raamatusta on selvästi ja kirkkaasti luettavissa kolminaisuus monista kohdista. Myös Raamatun ulkopuoliset lähteet, esim. hallitsioiden kirjeenvaihto toisilleen todistaa sen seikan että alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana.
Tässä hyvä linkki kolminaisuudesta: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#9
Ja tässä joitakin Raamatun kohtia ja muita todistuksia kolminaisuuden puolesta:
Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”
1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”
Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”
Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”
Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”
Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"
Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).
Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."
==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.
Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3
Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Jeesus oli/on synnitön
Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
(lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)- tetragrammiin-JHWH
Otavan suuri ensyklopedia mainitsee: ”Kolminaisuusopilla ei ole välitöntä perustaa Raamatussa.” (1977, 3. osa, s. 2435.)
Iso tietosanakirja sanoo: ”Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)
The New Encyclopædia Britannica sanoo: ”Sanaa kolminaisuus sen enempää kuin täsmällisesti esitettyä kolminaisuusoppiakaan ei sinänsä esiinny Uudessa testamentissa, eikä Jeesuksen ja hänen seuraajiensa tarkoitus ollut kieltää Vanhassa testamentissa esitettyä šemaa: ’Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.’ (5. Moos. 6:4.) – – Tuo oppi kehittyi vähitellen useiden vuosisatojen aikana ja monien kiistelyjen kautta. – – 300-luvun loppuun mennessä – – kolminaisuusoppi muotoutui olennaisilta osiltaan sellaiseksi, jollaisena se on säilynyt siitä saakka.” (1976, Micropædia, X osa, s. 126.)
New Catholic Encyclopedia sanoo: ”Sanamuotoa ’yksi Jumala kolmessa Persoonassa’ ei lopullisesti vakiinnutettu eikä varmastikaan täysin omaksuttu kristilliseen elämään eikä sen uskon tunnustukseen ennen 300-luvun loppua. Mutta vasta tämä sanamuoto ansaitsee nimityksen kolminaisuusoppi. Apostolisten Isien keskuudessa ei ollut ollut mitään etäisestikään tällaista ajatusta tai näkökantaa muistuttavaa.” (1967, XIV osa, s. 299.)
Nämä lähdeteokset eivät ainakaan ole sitä mieltä, että kolminaisuus löytyy Raamatusta.
- suap toestoo
Miksi sinä sitten muutat kun Jeesuskaan ei muuttanut?
Jeesushan jätti Mooseksen ennalleen. Ja ennallaan oleva Mooses on niin, ettei se vieläkään kosketa muita kuin Israelin kansaa!
15:1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua."
15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
15:21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Koskapa et opeta oikein edes Moosesta etkä lakia, ei opetuksesi ole miltään kohdin koetuksenkestävää.
Apostolien kokouksessa päätettiin mitä kuului opettaa PAKANUUDESTA KÄÄNTYNEILLE, mutta juutalaisia se PÄÄTÖS ei koskenut.
OIKEA juutalainen on serkä ympärileikattu että sydämeltään ympärileikattu kuten Paavalin opetus asiasta täysin selkeällä tavallaan kertookin .
25. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
27. Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
SUURESTI OLET SINÄ EKSYKSISSÄ! - jotain on
Ainakin tästä löytyy sellainen keskustelu, jossa kysyttiin Jeesuksen valtuuksia, ajattelin laittaa linkin koska en haluaisi kirjoittaa koko tekstiä tähän uudelleen.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.5.html#o12
Hän siis kertoo kuka hänet lähetti, ja siihen liittyy myös selitys että miten Jeesukselle on Jumala antanut valtaa jotka hän hoitaa tehtävänään.- toinen asiajuttu
Rässä on kohta jossa Jeesus tuli opetuslasten luokse kun oli noussut kuolleista, ja hän antaa Pyhän Hengen.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.20.html#o57
Koska Jeesus meni itse Jumalan luokse, Hän lähetti tänne Pyhän Hengen uskovaisten luokse, ja se vaikuttaa kirkoissa ja seurakunnissa. - pikku jutusta
toinen asiajuttu kirjoitti:
Rässä on kohta jossa Jeesus tuli opetuslasten luokse kun oli noussut kuolleista, ja hän antaa Pyhän Hengen.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.20.html#o57
Koska Jeesus meni itse Jumalan luokse, Hän lähetti tänne Pyhän Hengen uskovaisten luokse, ja se vaikuttaa kirkoissa ja seurakunnissa.Anteeksi tuo kirjoitusvirhe, yksi alkukirjain oli väärin, piti olla T.
- Threemoles
Kaikkeuden Korkein, luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja, taivaallinen Isä on vain yksi persoona ja yksi ainoa oikea Jumala ihmisille, kaikkeudessa. Kirkastettua ja voideltua Ihmisen Poikaa, Kristusta
, Pelastajaa ei ollla ainakaan kritillisyydessä korotettu muuksi kuin ylimmäiseksi Paimeneksi. Joka käyrtännössä tarkoittaa jotta hänen julistamansa ilosanoma, opetukset, neuvot, ohjeet sekä kaikki muu asiaan liittyvä sanominen pitää joko lukea taikka kuunnella, sitten ymmärtää sekä sisäistää omaksuen omaksi yhdeksi yleisohjeeksi tätä ainutkertaista elämää silmällä pitäen, jossa huomioidaan kaikki muukin elollinen oikeuksineen.- oikolukija
on tuossa muutakin kun ////ymmärtää sekä sisäistää ///
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
eli joka suullansa tunnustaa ja sydämessään uskoo-se pelastuu---vai kui? - Threemoles
oikolukija kirjoitti:
on tuossa muutakin kun ////ymmärtää sekä sisäistää ///
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
eli joka suullansa tunnustaa ja sydämessään uskoo-se pelastuu---vai kui?Emme me kristityt ole korottaneet ketään, yhtäkään ihmistä jumalaksi. Syykin on aivan selviö. Ei meillä ole valtaa siihenkään.
- sama,,
Threemoles kirjoitti:
Emme me kristityt ole korottaneet ketään, yhtäkään ihmistä jumalaksi. Syykin on aivan selviö. Ei meillä ole valtaa siihenkään.
Itse Jumala on Hänet koroittanut
- Threemoles
sama,, kirjoitti:
Itse Jumala on Hänet koroittanut
Kun nyt ihmisen Poika, Kristus istuu voiman oikealla puolella, siis taivaallisen Isän alapuolella. Niin eipä siihenkään meidän mielipiteitämme kaivata tueksi. Sillä Hänellä, Isällä on yksin valta antaa ja ottaa.
- oikolukija
Threemoles kirjoitti:
Kun nyt ihmisen Poika, Kristus istuu voiman oikealla puolella, siis taivaallisen Isän alapuolella. Niin eipä siihenkään meidän mielipiteitämme kaivata tueksi. Sillä Hänellä, Isällä on yksin valta antaa ja ottaa.
3 moles----taivaallisen Isän alapuolella.
luetko tuon mustasta raamatusta? minun Raamatussa ei ole tuollaista - Threemoles
oikolukija kirjoitti:
3 moles----taivaallisen Isän alapuolella.
luetko tuon mustasta raamatusta? minun Raamatussa ei ole tuollaistaSiinähän tuo oli kirjoitettuna, tuossa minun viestissäni. Onko vihasi tehnyt sinut jo niin sokeaksi ettet enää näe nenääsi pidemmälle. Siltä ainakin vaikuttaa. Ja jos yrität selitellä jotta joku muu olisi yhtä arvollinen ja korkeassa asemassa taivaissa kuin Luojamme, taivaallinen Isä, niin se tieto kyllä on varmasti sieltä sinun mustasta raamatusta, kuten tuo vihasikin jota et osaa peitellä.
- oikolukija
Threemoles kirjoitti:
Siinähän tuo oli kirjoitettuna, tuossa minun viestissäni. Onko vihasi tehnyt sinut jo niin sokeaksi ettet enää näe nenääsi pidemmälle. Siltä ainakin vaikuttaa. Ja jos yrität selitellä jotta joku muu olisi yhtä arvollinen ja korkeassa asemassa taivaissa kuin Luojamme, taivaallinen Isä, niin se tieto kyllä on varmasti sieltä sinun mustasta raamatusta, kuten tuo vihasikin jota et osaa peitellä.
Siinähän tuo oli kirjoitettuna, tuossa minun viestissäni.//jaa tuossako on kriteerisi-- kovin tuntuu kevyeltä juttusi... tuuleen kirjoitettu
ainakin 95% on juttusi horse manure... lannoita sillä tomaattejasi kasvaa isoksi - Threemoles
oikolukija kirjoitti:
Siinähän tuo oli kirjoitettuna, tuossa minun viestissäni.//jaa tuossako on kriteerisi-- kovin tuntuu kevyeltä juttusi... tuuleen kirjoitettu
ainakin 95% on juttusi horse manure... lannoita sillä tomaattejasi kasvaa isoksiOn teillä ateisteilla suuret luulot. Ja vielä isommat valheet. Vihan sokaisemia pikku pässejä te olette joita itse Saatana taluttaa nuorasta nykien ja verisellä miekallaan alati ohjaten kohti kuumaa
kotiaan. - ohhhoh
Threemoles kirjoitti:
On teillä ateisteilla suuret luulot. Ja vielä isommat valheet. Vihan sokaisemia pikku pässejä te olette joita itse Saatana taluttaa nuorasta nykien ja verisellä miekallaan alati ohjaten kohti kuumaa
kotiaan.ja ihanasta viestistäsi,on se hauska kuulla .että sinulla menee hyvin.
- Threemoles
ohhhoh kirjoitti:
ja ihanasta viestistäsi,on se hauska kuulla .että sinulla menee hyvin.
Niin, totuus tekee joskus kipeää, mutta sen sanomisen tai kertomisen perimmäinen tarkoitus on saattaa johonkin pahuuteen eksyneet takaisin hyvien tekojen ääreen. Ja todentotta on rakkauskin, toisaalta rakkaus on kyllä ihan inhimillistä ja samalla periaaattelista, mutta ei senkään avulla voi ihmeitä tehdä, joten toivon vain sellaisia hyviä tekoja joita voi pukea sanoiksi.
- ohhhoh
Threemoles kirjoitti:
Niin, totuus tekee joskus kipeää, mutta sen sanomisen tai kertomisen perimmäinen tarkoitus on saattaa johonkin pahuuteen eksyneet takaisin hyvien tekojen ääreen. Ja todentotta on rakkauskin, toisaalta rakkaus on kyllä ihan inhimillistä ja samalla periaaattelista, mutta ei senkään avulla voi ihmeitä tehdä, joten toivon vain sellaisia hyviä tekoja joita voi pukea sanoiksi.
jo on aikoihin eletty-jos tuolla teksitilläsi joku ajetaan evank. pariin
syön vaikka vanhat tekohampaani jos joku pelastuu[tulee uskoon] koska tupa pani parastaan...
//On teillä ateisteilla suuret luulot. Ja vielä isommat valheet. Vihan sokaisemia pikku pässejä te olette joita itse Saatana taluttaa nuorasta nykien ja verisellä miekallaan alati ohjaten kohti kuumaa
kotiaan. ///
evankeliumi alias tupa olkaa hyvä - Threemoles
ohhhoh kirjoitti:
jo on aikoihin eletty-jos tuolla teksitilläsi joku ajetaan evank. pariin
syön vaikka vanhat tekohampaani jos joku pelastuu[tulee uskoon] koska tupa pani parastaan...
//On teillä ateisteilla suuret luulot. Ja vielä isommat valheet. Vihan sokaisemia pikku pässejä te olette joita itse Saatana taluttaa nuorasta nykien ja verisellä miekallaan alati ohjaten kohti kuumaa
kotiaan. ///
evankeliumi alias tupa olkaa hyväIlosanoma on evankeliumi. Siis se sanoma jota sinä et itse osaa puristaa itsestäsi ulos koskaan.
Ja johan tuo alinomaan tapahtuva nimittelysi paljastaa sinut juuri siksi jota oikeasti olet. Joten, miksi valitat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834423Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243058Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392854Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162615Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122248Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka362171- 132104
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142005Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281707