Hcg-arvo?/tuulimuna/keskeytynyt keskenmeno?

rv7+5

Onko hcg normaali keskeytyneessä keskenmenossa tai tuulimuna raskaudessa?
Minulla on ti 17. päivä ensimmäinen neuvola (kuukautisten mukaan tasan rv 8) mutta minulla ei ole minkäännäköistä intoa mennä sinne koska alusta asti on ollut tunne että kaikki ei ole niinkuin pitää.. Minulla on ihan alusta asti ollut kaikennäköisiä vuotoja, ei minkään näköisiä raskausoireita (pientä väsymystä lukuunottamatta) eikä mitään ''kohdun kasvukipuja'' Raskaustesti näyttää kyllä plussaa.
Mitä nyt olen kysellyt niin neuvolassa ei jostain kumman syystä oteta hcg arvoa automaattisesti. Voinko pyytää sitä? Onko siitä mitään hyötyä..?
Yksityiselle ei ollut varaa mennä koska joutuisin lähtemään toiselle paikkakunnalle joka ei ole ihan naapurissa.
Masentaa ja itkettää aivan hirveästi ja np-ultra on vasta neljän viikon kuluttua rv 12. Onko mitään mitä voin neuvolassa sanoa että pääsisin varhaisultraan?
Minulla on yksi keskenmeno (rv 6 3) takana ja nyt pelottaa että menetän/menetin tämänkin lapsen.

2

6210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • engelmama

      Hei! Yleensä en käy lukemassa tätä keskenmenopalstaa, mutta luin otsikkosi ja oli pakko tulla katsomaan mistä kyse. Ei raskausoireiden puuttuminen ja vuodot välttämättä ole keskenmenon merkki. Tietty tuo tunne, että ei kaikki ole hyvin, ahdistaa, mutta se voi olla pelkoa. Olethan valitettavasti jo menettänyt yhden lapsen.

      Ensimmäinen raskauteni päättyi v. 2003 keskeytyneeseen keskenmenoon n. viikolla 13. Menkkojen mukaan raskaus olisi ollut jo joitakin viikkoja pidemmällä, mutta ensimmäisen ultran mukaan LA siirtyi silloin n. kahdella viikolla. Alussa minulla oli hieman pahoinvointia, mutta se jäi jossain vaiheessa pois. Muita oireita ei ollut, ei vuotoja, eikä muutakaan, mutta silti tuli keskenmeno.

      Seuraava raskauteni v. 2006 alkoi vuodoilla. Olin rv. 12 asti vuodelevossa, sekä sain kourallisen hormooneja ja magnesiumia päivittäin. Rv. 11 olin jopa 4 päivää sairaalassa, kun ajattelivat, että kohta kaavitaan. Diagnoosina oli uhkaava keskenmeno ja paljoa toivoa ei annettu. Nyt tuo uhkaava keskenmeno on reilut 2 vuotta vanha ja sain hänet juuri nukkumaan.

      Syyskuun lopussa totesin sitten taas, että olen raskaana. Rv. 11 asti kaikki meni hyvin. Sitten alkoi tuhruvuoto. Välillä olen käynyt parin päivän välein gynellä tarkastuttamassa asian ja kaikki on ollut OK. Siellä on "vain" vuotava verisuoni kohdunkaulalla. Olen ollut nyt 4 viikkoa sairaslomalla ja en varmaan saa enää mennä töihin ollenkaan. Mutta vauva on kunnossa ja nyt alkavat jo ensimmäiset liikkeet tuntumaan. Tänään rv. 15 6.

      Eli minä pidän peukkuja, että siellä kaikki menee hyvin. Tiedän, että pelko on aina mukana keskenmenon jälkeisissä raskauksissa ja ettei niistä ehkä osaa niin nauttia. Mutta silti... toivoa on!

      • masko

        Itse plussasin 14.10. Ensimmäiseen ultraan mennessä 13.11, viikkoja piti olla 8 2. Ultran mukaan, pienoinen oli vain 0,7mm eli vastasi vkoa 6 3. Ei sykettä, ei ruskuaispussia näkyvissä. 16.11 toinen ultra, ei muutoksia. Tämän perusteella alettiin miettiä keskeytynyttä keskenmenoa ja matkaa sairaalaan.
        Mutta: Hcg-arvoni oli 18.11 11300, eli taas perjantaina ultraan "jos se on vielä niin pieni, ettei sen sydän lyö". Ihmeellistä ja kummallista, mä olen valmistautunut pahimpaan joka tapauksessa.
        Tämä olisi toinen menetetty lapsi minulla. Voimia suuresti kaikille!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe