Paljonko maksaa MRI?

tältä alueelta

Paljonko maksaa suunnilleen koko ylävartalon ja pään MRI?

Eli pää, kaula, rintakehä, selkä ja vatsan alue? Osaisitteko arvioida hintaa noin? Riittäisköhän 1500 €?

9

2354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------sh--

riittää 1500 euroa. Soittele ja kysele hintoja

• ed.v

menossa ilman lähetettä vai miten?

• oireilija

Lähetteen kanssa menisin, mutta kun ovat oireet senkaltaisia, etten ikinä tule pääsemään näillä oireilla magneettikuvaukseen terveyskeskuksen tai työterveyshuollon kautta. Lääkäri ehdotti vaisusti pään magneettikuvausta, muttei uskonut sieltä mitään löytyvän, toinen lääkäri puhui vatsan alueen magneettikuvauksesta, mutta hänkään ei uskonut sieltä mitään löytyvän. pitäisi varmaan kuvata puoli kroppaa sitten.

Oireista voin kertoa sen verran, että motoriikan ja koordinaation häiriöitä, kehon sisäistä ja raajojen puutumista ja pistelyä, outoja sähköiskuja vatsan ja ruokatorven alueella, vatsa kipeä ja nivelet kipeät, myös rintarangan ja selän nivelet sekä hengitys välillä hankalaa, joskus keho tai raajat tuntuvat jotenkin painavilta, välillä taas liian kevyiltä, jolloin niitä on vaikea tuntea. Verikokeet otettu, ekg otettu, vatsa tähystetty ja ultrattu, keuhkot kuvattu, joten onko muita ehdotuksia kuin magneettikuvaus?

• Garbonaatti
        oireilija kirjoitti:

Lähetteen kanssa menisin, mutta kun ovat oireet senkaltaisia, etten ikinä tule pääsemään näillä oireilla magneettikuvaukseen terveyskeskuksen tai työterveyshuollon kautta. Lääkäri ehdotti vaisusti pään magneettikuvausta, muttei uskonut sieltä mitään löytyvän, toinen lääkäri puhui vatsan alueen magneettikuvauksesta, mutta hänkään ei uskonut sieltä mitään löytyvän. pitäisi varmaan kuvata puoli kroppaa sitten.

Oireista voin kertoa sen verran, että motoriikan ja koordinaation häiriöitä, kehon sisäistä ja raajojen puutumista ja pistelyä, outoja sähköiskuja vatsan ja ruokatorven alueella, vatsa kipeä ja nivelet kipeät, myös rintarangan ja selän nivelet sekä hengitys välillä hankalaa, joskus keho tai raajat tuntuvat jotenkin painavilta, välillä taas liian kevyiltä, jolloin niitä on vaikea tuntea. Verikokeet otettu, ekg otettu, vatsa tähystetty ja ultrattu, keuhkot kuvattu, joten onko muita ehdotuksia kuin magneettikuvaus?

Magneettikuvien hintaa kannattaa kysyä lääkäriasemalta. Kävin (minulla oli lääkärin lähete) kuvauttamassa lannerangan maksoi yksityisellä hieman päälle 600€, kelakorvauksen jälkeen reilu 300€.

Tk-lääkärilläkö olet siis käynyt? Kyllä se olisi lääkärin tehtävä kirjoittaa tarvittaessa lähete jatkotutkimuksiin, että saisi konsultaation toiselta lääkäriltä siitä mitä sinulla epäillään olevan. Olet valinnut pitkän ja kalliin tien jos maksat itse kaikki tutkimukset ja lääkärikäynnit.

Keliakia sinulta varmasti onkin jo poissuljettu, samoin reumataudit.

• oireilija
        Garbonaatti kirjoitti:

Magneettikuvien hintaa kannattaa kysyä lääkäriasemalta. Kävin (minulla oli lääkärin lähete) kuvauttamassa lannerangan maksoi yksityisellä hieman päälle 600€, kelakorvauksen jälkeen reilu 300€.

Tk-lääkärilläkö olet siis käynyt? Kyllä se olisi lääkärin tehtävä kirjoittaa tarvittaessa lähete jatkotutkimuksiin, että saisi konsultaation toiselta lääkäriltä siitä mitä sinulla epäillään olevan. Olet valinnut pitkän ja kalliin tien jos maksat itse kaikki tutkimukset ja lääkärikäynnit.

Keliakia sinulta varmasti onkin jo poissuljettu, samoin reumataudit.

Olen käynyt sekä tk-lääkärillä, työterveyshuollossa ja täysin riippumattomalla yksityislääkärilläkin. Tk:sta tarjoavat mielialalääkkeitä, koska (yllättäen) eivät voi laittaa näillä oireilla kalliisiin jatkotutkimuksiin. Työterveyshuollon lääkärit sentään kirjoittavan rauhoittavia (kiitos siitä), joilla saan hillittyä oireitani jonkin verran, mutta en halua peitellä liikaa oireitani rauhoittavilla. Terveyskeskuksessa ja työterveyshuollossa ottavat valikoidusti myös erilaisia verikokeita, mutta kaikki arvot ovat olleet normaaleissa viitearvoissa.

Mikä erikoisinta, nuori tk-lääkäri olisi laittanut lähetteen psykiatrian erikoislääkärille, mutta en halunnut - jälkikäteen kaduttaa, koska psykiatri olisi ehkä ollut hieman kokeneempi lääkäri ja olisin saattanut ehkä sitä kautta saada lähetteet jatkotutkimuksiin. Eräs työterveyslääkäri sanoi suoraan, että suosittelee hakeutumaan yksityiselle neurologille, mutta ei kuitenkaan syystä tai toisesta uskaltanut itse kirjoittaa lähetettä erikoislääkärille.

Yksityisellä yleislääkärillä olen käynyt ja otettiin laajat verikokeet muut tutkimukset, jotka tuossa aiemmin luettelin, ei edelleenkään pitäisi olla mitään vikaa. Maksoin itse kaikki tutkimukset, koska halusin tutkimuksiin välittömästi. Olen kuitenkin työssä käyvä ihminen, joten on hieman ylimääräistäkin rahaa, joten periaatteessa on varaa maksaa erilaisia tutkimuksia ilman, että talouteni pahasti järkkyy.

Kuitenkin magneettikuvantaminen on jo sen verran arvokasta, että ei ihan sormia näpsäyttämällä löydy paria tonnia tuosta noin vain, mutta tarvittaessa nekin tutkimukset saan maksettua. Itsehän tässä täytyy tutkimukset maksaa ymmärrettävistä syistä.

Eli palaan aikaisempaan: pään ja ylävartalon magneettikuvaus - riittäisikö 1500 - 2000 €. En ole kysellyt hintoja, mutta erään työterveyslääkärin mukaan pelkkä pään magneettikuvaus heidän asemallaan maksaisi n. 650, kun kela-vähennykset on tehty.

• sepe007
        oireilija kirjoitti:

Olen käynyt sekä tk-lääkärillä, työterveyshuollossa ja täysin riippumattomalla yksityislääkärilläkin. Tk:sta tarjoavat mielialalääkkeitä, koska (yllättäen) eivät voi laittaa näillä oireilla kalliisiin jatkotutkimuksiin. Työterveyshuollon lääkärit sentään kirjoittavan rauhoittavia (kiitos siitä), joilla saan hillittyä oireitani jonkin verran, mutta en halua peitellä liikaa oireitani rauhoittavilla. Terveyskeskuksessa ja työterveyshuollossa ottavat valikoidusti myös erilaisia verikokeita, mutta kaikki arvot ovat olleet normaaleissa viitearvoissa.

Mikä erikoisinta, nuori tk-lääkäri olisi laittanut lähetteen psykiatrian erikoislääkärille, mutta en halunnut - jälkikäteen kaduttaa, koska psykiatri olisi ehkä ollut hieman kokeneempi lääkäri ja olisin saattanut ehkä sitä kautta saada lähetteet jatkotutkimuksiin. Eräs työterveyslääkäri sanoi suoraan, että suosittelee hakeutumaan yksityiselle neurologille, mutta ei kuitenkaan syystä tai toisesta uskaltanut itse kirjoittaa lähetettä erikoislääkärille.

Yksityisellä yleislääkärillä olen käynyt ja otettiin laajat verikokeet muut tutkimukset, jotka tuossa aiemmin luettelin, ei edelleenkään pitäisi olla mitään vikaa. Maksoin itse kaikki tutkimukset, koska halusin tutkimuksiin välittömästi. Olen kuitenkin työssä käyvä ihminen, joten on hieman ylimääräistäkin rahaa, joten periaatteessa on varaa maksaa erilaisia tutkimuksia ilman, että talouteni pahasti järkkyy.

Kuitenkin magneettikuvantaminen on jo sen verran arvokasta, että ei ihan sormia näpsäyttämällä löydy paria tonnia tuosta noin vain, mutta tarvittaessa nekin tutkimukset saan maksettua. Itsehän tässä täytyy tutkimukset maksaa ymmärrettävistä syistä.

Eli palaan aikaisempaan: pään ja ylävartalon magneettikuvaus - riittäisikö 1500 - 2000 €. En ole kysellyt hintoja, mutta erään työterveyslääkärin mukaan pelkkä pään magneettikuvaus heidän asemallaan maksaisi n. 650, kun kela-vähennykset on tehty.

Magneettikuvaushintojen kattava hintavertailusivusto löytyy googlettamalla

www.oikohaku.fi/Vertaa/magneettitutkimus.xhtml

• hengessä mukana
        oireilija kirjoitti:

Moi oireilija!

Selvisikö koskaan mikä oli oireiden oikea syy?
        Mulla samantyyppisiä vaivoja ollut jo 4 vuotta eikä mitään kunnon diagnoosia.

• kukkuluuruu
        hengessä mukana kirjoitti:

Moi oireilija!

Selvisikö koskaan mikä oli oireiden oikea syy?
        Mulla samantyyppisiä vaivoja ollut jo 4 vuotta eikä mitään kunnon diagnoosia.

Muakin kiinnostaa, että löytyikö syytä. Mullakin on epämääräisiä oireita.

• semmosta se on
        kukkuluuruu kirjoitti:

Muakin kiinnostaa, että löytyikö syytä. Mullakin on epämääräisiä oireita.

Minulla oli tuonkaltaisia oireita 4-5 vuotta sitten tai siitä alkaen. Joskus tuntui jalat jäykiltä ja raskailta rappuja noustessa, joskus tuntui että jalat ei oikein suostu juoksemaan, välillä olin hirmu ahdistunut vaikka aikaisemmin elämäaäni en ollut ahdistuja jne. Muutama kuukausi sitten en yht äkkiä pystynyt kävelemään ja kädet ei toimineet. Nämä oireet oli toisen puolen raajoissa. Sairaalaan ja aivokuvauksessa todettiin tuore infarkti ja MONTA PIENTÄ VANHAA infarktia. muutaman viikon päästä sama juttu oikealla puolella. Enää en pysty asumaan kotona, liikun aika vaivalloisesti rollaattorin turvin lyhyitä matkoja jne elämä on täysin muuttunut.
        Usein ajattelen että mikä olisi tilanne jos lääkärit olisi ottaneet tosissaan monet vaivani vuosia sitten ja silloin huomanneet nämä pienet aivoinfarktit ja OLISIN SAANUT LÄÄKKEET EHKÄISEMÄÄN NÄITÄ AIVOTAPAHTUMIA, eikä vaan lykänneet masennuslääkereseptiä kouraan ja tykänneet että kuvittelen moninaiset oireeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe