156, kallis ylläpitää?

tipi

olen hankkimassa ensimmäistä alfaani.
ajattelin 99-00 mallista 156:sta.

minkähintaista alfa-autoilu on tuollaisella alle 100 tkm ajetulla vekottimella?

kuinka yleinen on ilmastointi ko. autoissa?

millaisia tyyppivikoja?

kiitokset tiedoista jo etukäteen.

t: tipi

70

20258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muija

      Sanoisin että kalliiks tulee. Avolla oli tommonen alfa 156 mikä lie twin spark tai jotain. 100 000 km kohdalla siitä alko hajoilemaan vaikka mitä. Ite kun en tajua autojen tekniikasta juurikaan niin en osaa tarkemmin kertoa. Ainakin jotkin tukivarret tms joiden kaiketi pitäis kestää suht kauan hajos sillon 100 000 km kohdalla. Helvetinmoista kiroilua ainakin sai aikasiks, joten jollei oo rahaa koko ajan korjata niin en suosittele hankkimaan kyseistä autoa!

      • maija

        ei hajoo, puslat voi alkaa kitistä hinta 70e etee ja 30e taakse. Ei tarvitse korjata yhtään enempää kuin esim audi,passat ym


      • Muija
        maija kirjoitti:

        ei hajoo, puslat voi alkaa kitistä hinta 70e etee ja 30e taakse. Ei tarvitse korjata yhtään enempää kuin esim audi,passat ym

        Mun Alfa
        Kirjoittanut: Alfisti, 23.7.2003 klo 23.33

        Mulla on tuollainen 110 tkm ajettu 156 2.0 TS pihassa. Kaikki meni ihan OK aina 100 tkm asti lukuunottamatta jakopäänhihnan vaihtoa, mikä piti tehdäkin 60 tkm kohdalla, mikä poikkeaa hiukka huoltokirjassa ilmoitetusta 120 tkm. 100 tkm jäkeen uusittu tukivarsia eteen ja taakse, ajoituksenmuunnin, minkä yhteydessä vaihdettiin tietty jakopäänhihna, käsijarrun vaijerissa lähteneet eristeet ja kaiken kruunaa se että eräässä konalassa sijaitsevassa alfoihin erikoistuneessa autoalan liikkeessä on ilmeisesti väännetty öljypropun kierteet paskaksi (tämä tosin selitettiin luonnollisella kulumisella). Jarrulevyt myös syytä tarkistaa ainakin takaa. Rehellisesti sanoen toista en enää osta.


      • Scuderia QV
        Muija kirjoitti:

        Mun Alfa
        Kirjoittanut: Alfisti, 23.7.2003 klo 23.33

        Mulla on tuollainen 110 tkm ajettu 156 2.0 TS pihassa. Kaikki meni ihan OK aina 100 tkm asti lukuunottamatta jakopäänhihnan vaihtoa, mikä piti tehdäkin 60 tkm kohdalla, mikä poikkeaa hiukka huoltokirjassa ilmoitetusta 120 tkm. 100 tkm jäkeen uusittu tukivarsia eteen ja taakse, ajoituksenmuunnin, minkä yhteydessä vaihdettiin tietty jakopäänhihna, käsijarrun vaijerissa lähteneet eristeet ja kaiken kruunaa se että eräässä konalassa sijaitsevassa alfoihin erikoistuneessa autoalan liikkeessä on ilmeisesti väännetty öljypropun kierteet paskaksi (tämä tosin selitettiin luonnollisella kulumisella). Jarrulevyt myös syytä tarkistaa ainakin takaa. Rehellisesti sanoen toista en enää osta.

        Autossa oli siis seuraavat viat:

        -tukivarsien puslat kuluneet
        -ajoituksenmuunnin kulunut
        -käsijarruvaijerin kuori rikki

        Jos nuo aiheuttavat hirvittävää kiroilua niin pienestäpä menee kuppi nurin. Seuraavaksi autoksi ei sitten kannattane ajatella viisi vuotta vanhaa ja toistasataa tuhatta ajettua peliä.


      • Joo

        ...aika hyvin tukivarsilta jos kestivät kuitenkin noin pitkään kun otetaan huomioon että kokemuksena voin sanoa myös muista merkeistä joissa hajoavat jo puolessa välissä tosta kilometrimäärästä...tyypillinen vika nykyautoissa joten turha siitä moittia vain alfaa...samaan ongelmaan törmää todellakin monissa eri merkeissä.


      • Noilla
        Muija kirjoitti:

        Mun Alfa
        Kirjoittanut: Alfisti, 23.7.2003 klo 23.33

        Mulla on tuollainen 110 tkm ajettu 156 2.0 TS pihassa. Kaikki meni ihan OK aina 100 tkm asti lukuunottamatta jakopäänhihnan vaihtoa, mikä piti tehdäkin 60 tkm kohdalla, mikä poikkeaa hiukka huoltokirjassa ilmoitetusta 120 tkm. 100 tkm jäkeen uusittu tukivarsia eteen ja taakse, ajoituksenmuunnin, minkä yhteydessä vaihdettiin tietty jakopäänhihna, käsijarrun vaijerissa lähteneet eristeet ja kaiken kruunaa se että eräässä konalassa sijaitsevassa alfoihin erikoistuneessa autoalan liikkeessä on ilmeisesti väännetty öljypropun kierteet paskaksi (tämä tosin selitettiin luonnollisella kulumisella). Jarrulevyt myös syytä tarkistaa ainakin takaa. Rehellisesti sanoen toista en enää osta.

        ...niin jos nuo olivat perusteet vaihtaa juuri alfa pois niin ehdottaisin yleisesti siirtymistä autoista esimerkiksi poljupyörään...valitettaa kun on se että törmäät samoihin ongelmiin muissa merkeissä mukaan lukien saksan laatuihmeet ym....en ole tässä mitenkään puolesta puhujana alfalle merkkinä vaan kertomassa tosiasiaa siitä että nykypäivänä ei kyllä ole ns. viatonta merkkiä jos nyt autoja koskaan on voitu viattomiksi kutsua...on kuitenkin kysymys teknisestä välineestä ja nykypäivänä joka merkillä sekaan sattuu sekä huonoja yksilöitä että selkeitä tyyppivikoja.


      • Muija
        Scuderia QV kirjoitti:

        Autossa oli siis seuraavat viat:

        -tukivarsien puslat kuluneet
        -ajoituksenmuunnin kulunut
        -käsijarruvaijerin kuori rikki

        Jos nuo aiheuttavat hirvittävää kiroilua niin pienestäpä menee kuppi nurin. Seuraavaksi autoksi ei sitten kannattane ajatella viisi vuotta vanhaa ja toistasataa tuhatta ajettua peliä.

        Voi kai sen asian noinkin esittää, selvästi poliitikon vikaa sussa;) Melkein toivon, että olit sie ku ostit tuon avon vanhan paskan alfan (josta kaiketi tullu öljytki jo pihalle). No joo jokatapauksessa sai siitä hyvät rahat vaihdossa uuteen (ei tällä kertaa kuitenkaan alfaan).


      • Muija
        Noilla kirjoitti:

        ...niin jos nuo olivat perusteet vaihtaa juuri alfa pois niin ehdottaisin yleisesti siirtymistä autoista esimerkiksi poljupyörään...valitettaa kun on se että törmäät samoihin ongelmiin muissa merkeissä mukaan lukien saksan laatuihmeet ym....en ole tässä mitenkään puolesta puhujana alfalle merkkinä vaan kertomassa tosiasiaa siitä että nykypäivänä ei kyllä ole ns. viatonta merkkiä jos nyt autoja koskaan on voitu viattomiksi kutsua...on kuitenkin kysymys teknisestä välineestä ja nykypäivänä joka merkillä sekaan sattuu sekä huonoja yksilöitä että selkeitä tyyppivikoja.

        Täytynee ehdottaa avolle josko siirtyis noihin "poljupyörään"... ?? Mistä semmosia muuten saa ostaa?? Saako niitä tarjouksesta ja onko hyvät takuut?


      • Scuderia QV
        Muija kirjoitti:

        Voi kai sen asian noinkin esittää, selvästi poliitikon vikaa sussa;) Melkein toivon, että olit sie ku ostit tuon avon vanhan paskan alfan (josta kaiketi tullu öljytki jo pihalle). No joo jokatapauksessa sai siitä hyvät rahat vaihdossa uuteen (ei tällä kertaa kuitenkaan alfaan).

        Itse asiassa olen juuri tehnyt kaupat suunnilleen saman ikäisestä autosta, tosin hiukan pienemmillä kilometreillä. Jos siihen ilmaantuu vaikkapa parin vuoden sisällä yhtä paljon ja yhtä vakavia vikoja kuin siihen avosi "vanhaan paskaan" niin olen onnellinen mies :)

        Edellinen auto oli muuten 14-vuotias Alfa, eikä siitäkään koskaan tulleet öljyt pihalle tms. radikaalia. Ei myöskään sitä edellisestä Alfasta eikä sitä edellisestä.


      • niin
        Muija kirjoitti:

        Täytynee ehdottaa avolle josko siirtyis noihin "poljupyörään"... ?? Mistä semmosia muuten saa ostaa?? Saako niitä tarjouksesta ja onko hyvät takuut?

        ...en noista fillareiden takuista osaa mennä ihmeempiä sanomaan...kannattaa kysellä...ja tarjouksia pyöristä varmasti löytyy =).


      • Muija
        Scuderia QV kirjoitti:

        Itse asiassa olen juuri tehnyt kaupat suunnilleen saman ikäisestä autosta, tosin hiukan pienemmillä kilometreillä. Jos siihen ilmaantuu vaikkapa parin vuoden sisällä yhtä paljon ja yhtä vakavia vikoja kuin siihen avosi "vanhaan paskaan" niin olen onnellinen mies :)

        Edellinen auto oli muuten 14-vuotias Alfa, eikä siitäkään koskaan tulleet öljyt pihalle tms. radikaalia. Ei myöskään sitä edellisestä Alfasta eikä sitä edellisestä.

        Hyvä onni ollu sulla:) No ei mulla henk.kohtaisest oo Alfoja vastaan mitään sen kummempaa, jos totta puhutaan..kunhan
        avon huonoja kokemuksia tänne ajankuluks kirjoittelin..Hyvää jatkoa siis sulle (med alfa). Ps. toivottavasti et alfasi kanssa kuitenkaan koskaan eksy sinne "erääseen konalassa sijaitsevaan alfoihin erikoistuneeseen autoalan liikkeeseen" se ois "kauhiaa" se ;)Heip!


      • Muija
        niin kirjoitti:

        ...en noista fillareiden takuista osaa mennä ihmeempiä sanomaan...kannattaa kysellä...ja tarjouksia pyöristä varmasti löytyy =).

        Siis nelipyöräisestä kaksipyöräiseen
        pian! Toivottavast niit saapi ostaa osamaksulla:)


      • Scuore sportivo

        Olipas todella pahoja vikoja. :) Kannattaa tosiaan siirtyä fillariin, jos tuollaisista ongelmista saa hermoromahduksen.

        Kannattaisi vain olla tyytyväinen, ettei se jakopäänhihna paukahtanut ennen vaihtoa. Vaihtoväli muuttui 120tkm:stä 60tkm:n jo '99 alkuvuonna. Näissä asioissa kannattaa pysyä ajantasalla, ei sitä muutosta kukaan tule manuaalin jälkeen päin kirjoittelemaan.


      • J..
        Muija kirjoitti:

        Voi kai sen asian noinkin esittää, selvästi poliitikon vikaa sussa;) Melkein toivon, että olit sie ku ostit tuon avon vanhan paskan alfan (josta kaiketi tullu öljytki jo pihalle). No joo jokatapauksessa sai siitä hyvät rahat vaihdossa uuteen (ei tällä kertaa kuitenkaan alfaan).

        Missähän se "avo vanha paska Alfa" nyt liikkuu? Vai liikkuuko se? Eihän se nyt niin kauhean vanha vielä ole, eikä kuvauksestasi päätellen kovin paskakaan. Minä olisin todella kiinnostunut, sillä avot 156:t ovat todella harvinaisia. Itseasiassa en ole nähnyt koskaan, en aikaisemmin edes kuullut. Onko niitä todella tehty myös avona? Vai onko kyseessä Spider?


      • Zenery
        Scuderia QV kirjoitti:

        Itse asiassa olen juuri tehnyt kaupat suunnilleen saman ikäisestä autosta, tosin hiukan pienemmillä kilometreillä. Jos siihen ilmaantuu vaikkapa parin vuoden sisällä yhtä paljon ja yhtä vakavia vikoja kuin siihen avosi "vanhaan paskaan" niin olen onnellinen mies :)

        Edellinen auto oli muuten 14-vuotias Alfa, eikä siitäkään koskaan tulleet öljyt pihalle tms. radikaalia. Ei myöskään sitä edellisestä Alfasta eikä sitä edellisestä.

        Milläs koneella tuo sinun uusi kulkine tulee olemaan ?


      • Pena
        Joo kirjoitti:

        ...aika hyvin tukivarsilta jos kestivät kuitenkin noin pitkään kun otetaan huomioon että kokemuksena voin sanoa myös muista merkeistä joissa hajoavat jo puolessa välissä tosta kilometrimäärästä...tyypillinen vika nykyautoissa joten turha siitä moittia vain alfaa...samaan ongelmaan törmää todellakin monissa eri merkeissä.

        varsinkin kun kaikki tietävät että Alfan hovihankkijana on eräs tunnettu sveitsiläinen autoalan yritys, joka toimittaa varret myös moneen muuhun eurooppalaiseen premium-merkkiin (myös kansan- ja karvalakkimerkkiin)


      • hande
        J.. kirjoitti:

        Missähän se "avo vanha paska Alfa" nyt liikkuu? Vai liikkuuko se? Eihän se nyt niin kauhean vanha vielä ole, eikä kuvauksestasi päätellen kovin paskakaan. Minä olisin todella kiinnostunut, sillä avot 156:t ovat todella harvinaisia. Itseasiassa en ole nähnyt koskaan, en aikaisemmin edes kuullut. Onko niitä todella tehty myös avona? Vai onko kyseessä Spider?

        Muijahan tarkoittaa "avolla", mieskokelastaan.
        Tarkemmin hänen päätänsä, joka on mallia "avo" eli siis kalju.

        vrt. kypärät, esim "Ohe"


      • Big Jim
        hande kirjoitti:

        Muijahan tarkoittaa "avolla", mieskokelastaan.
        Tarkemmin hänen päätänsä, joka on mallia "avo" eli siis kalju.

        vrt. kypärät, esim "Ohe"

        Kalju is wery sexy.


      • hande
        Big Jim kirjoitti:

        Kalju is wery sexy.

        Avon vanha paska...?


      • Big Jim
        hande kirjoitti:

        Avon vanha paska...?

        Mutta kylla, Muija kiinnostaa myos.


      • Muija
        Big Jim kirjoitti:

        Kalju is wery sexy.

        niin välitän ne mieluusti avolle!


      • Scuderia QV
        Zenery kirjoitti:

        Milläs koneella tuo sinun uusi kulkine tulee olemaan ?

        Eipäs urkita! Homma on vielä sen verran kesken etten viitsi tässä vaiheessa julkistaa tarkempia speksejä.

        Enkä muuten puhunut merkistä ja mallistakaan mitään.


      • Scuderia QV
        Muija kirjoitti:

        Hyvä onni ollu sulla:) No ei mulla henk.kohtaisest oo Alfoja vastaan mitään sen kummempaa, jos totta puhutaan..kunhan
        avon huonoja kokemuksia tänne ajankuluks kirjoittelin..Hyvää jatkoa siis sulle (med alfa). Ps. toivottavasti et alfasi kanssa kuitenkaan koskaan eksy sinne "erääseen konalassa sijaitsevaan alfoihin erikoistuneeseen autoalan liikkeeseen" se ois "kauhiaa" se ;)Heip!

        Liekö tuo onnesta kiinni, suunnilleen samanlaisista osistahan nuo Alfat kasataan kuin muutkin autot. Harvemmin ne käsiin räjähtävät ilman mitään ennakkovaroitusta.

        En muuten sanonut, että se kaupan kohteena oleva auto on Alfa. Toisaalta en myöskään sanonut, ettei se olisi :) Ja Konalan Deltasta haen vain joskus jotain nippeleitä, autoni huollan ja korjaan kyllä itse. Varaosatiskillä olen kyllä saanut aina hyvää palvelua.

        Hyvät jatkot sinnekin päin!


      • Niinpä
        Muija kirjoitti:

        Siis nelipyöräisestä kaksipyöräiseen
        pian! Toivottavast niit saapi ostaa osamaksulla:)

        ...todella suosittelen siirtymistä noilla valituksilla kaksipyöräiseen...tai jos tästä eteenpäin kuljet ihan jalkaisin niin ei tarvitse valitella mistään ongelmista =O)...ellei omat tukivartesi petä sitten...niistä en tiedä =)


      • Muija
        Niinpä kirjoitti:

        ...todella suosittelen siirtymistä noilla valituksilla kaksipyöräiseen...tai jos tästä eteenpäin kuljet ihan jalkaisin niin ei tarvitse valitella mistään ongelmista =O)...ellei omat tukivartesi petä sitten...niistä en tiedä =)

        joten luulen, että ainakaan näillä näkymin ei ongelmia tiedossa:) Itse tosin suosin yamahan skootteria, sillä piäsee paikkasta toiseen näppärästi eikä kuluta paljon. Hieman hidas on tosin;)


      • SS,
        Muija kirjoitti:

        joten luulen, että ainakaan näillä näkymin ei ongelmia tiedossa:) Itse tosin suosin yamahan skootteria, sillä piäsee paikkasta toiseen näppärästi eikä kuluta paljon. Hieman hidas on tosin;)

        'avosi' myös skootteriin? Se on oikea ratkaisu köyhälle.


      • hande
        SS, kirjoitti:

        'avosi' myös skootteriin? Se on oikea ratkaisu köyhälle.

        Tukka valahda silmille, kun vauhdissa päätä kääntelee...


      • Kysyy

        >Helvetinmoista kiroilua ainakin sai aikasiks, joten jollei oo >rahaa koko ajan korjata niin en suosittele hankkimaan kyseistä >autoa!

        Voisitko laittaa tänne autosta paremmat tiedot esim. rek. nro, ilmeisesti kyseessä on maanantaikappale jota kannattaa välttää.


      • Muija
        SS, kirjoitti:

        'avosi' myös skootteriin? Se on oikea ratkaisu köyhälle.

        Oletko sitä mieltä, että kaikki jotka ajelevat skootterilla ovat köyhiä?Vielä köyhempiä sitten saman logiikan mukaan kai ne jotka kehtaavat fillarilla kuljeskella, vai?


      • SS,
        Muija kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että kaikki jotka ajelevat skootterilla ovat köyhiä?Vielä köyhempiä sitten saman logiikan mukaan kai ne jotka kehtaavat fillarilla kuljeskella, vai?

        enhän ole skootterikuskeja köyhiksi väittänyt. Sanoin, että skootteri sopii köyhälle. Halpa ylläpitää jne.


      • Juuso
        Pena kirjoitti:

        varsinkin kun kaikki tietävät että Alfan hovihankkijana on eräs tunnettu sveitsiläinen autoalan yritys, joka toimittaa varret myös moneen muuhun eurooppalaiseen premium-merkkiin (myös kansan- ja karvalakkimerkkiin)

        tuo, mutta kyllä suunnittelulla ja erityisesti sillä, minkä verran suostutaan osista maksamaan vaikuttaa niiden laatuun. Hyvä alihankkija voi tehdä hyvän osan, jos tehdas maksaa sille 2e/osa. Jos alihankkijalle maksetaan 1e/osa, niin tuskin se on yhtä laadukas. Tästähän on pitkälti ollut kyse paskojen komponenttien kohdalla. VW-konserni oli ainakin takavuosina kova tinkaamaan.. =)
        En syyttele tässä Alfaa suoranaisesti mistään, kun kokemusta ei autosta ole paria koeajoa lukuunottamatta. Ihan vaan yleisesti tarkoitin siis.


      • hande
        Muija kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että kaikki jotka ajelevat skootterilla ovat köyhiä?Vielä köyhempiä sitten saman logiikan mukaan kai ne jotka kehtaavat fillarilla kuljeskella, vai?

        Tuntea Avon.
        Onko hän 155cm pitkä, painoa arvoilta 130 kg.
        Kalju, pitää nenärengasta, haisee pistävälle kuselle. On runsaasti tatuoitu.
        Kerronko vielä lisää, vai joko tunnistit...


      • Muija
        hande kirjoitti:

        Tuntea Avon.
        Onko hän 155cm pitkä, painoa arvoilta 130 kg.
        Kalju, pitää nenärengasta, haisee pistävälle kuselle. On runsaasti tatuoitu.
        Kerronko vielä lisää, vai joko tunnistit...

        Nyt olet pahasti erehtynyt. Tämä ei ole mikään "Haetaan seuraa"-palsta tms. Neuvoisinkin sinua siirtymään johonkin muualle kertomaan lisää itsestäsi. Laita vaikka googleen hakusanaksi "seuranhaku". Ps. Laitathan seuraavan kerran ilmoitukseesi mukaan myös yhteystietosi.


      • hande
        Muija kirjoitti:

        Nyt olet pahasti erehtynyt. Tämä ei ole mikään "Haetaan seuraa"-palsta tms. Neuvoisinkin sinua siirtymään johonkin muualle kertomaan lisää itsestäsi. Laita vaikka googleen hakusanaksi "seuranhaku". Ps. Laitathan seuraavan kerran ilmoitukseesi mukaan myös yhteystietosi.

        Nyt se nymfo jo hakee minun yhteystietojani.

        Big Jim jo rummutteli kumeat varoitukset tästä doriksesta.
        Jim, sentään kaiken Kongon kiertäneenä, mies jolla on sentään 10 linjainen. Minä vaivaisella setvertin(4 versokkaa, 7 tuumaa) mittaisella polollako lähtisin temmittämään tätä amatsoonia?
        Ei, pojat ei!

        Sitäpaitsi, piruko siellä edes yrittää työskennellä, kun 130 kiloinen kaljupää huudattaa ikkunan alla Pappatunturia niska punaisena.


      • hehe
        hande kirjoitti:

        Nyt se nymfo jo hakee minun yhteystietojani.

        Big Jim jo rummutteli kumeat varoitukset tästä doriksesta.
        Jim, sentään kaiken Kongon kiertäneenä, mies jolla on sentään 10 linjainen. Minä vaivaisella setvertin(4 versokkaa, 7 tuumaa) mittaisella polollako lähtisin temmittämään tätä amatsoonia?
        Ei, pojat ei!

        Sitäpaitsi, piruko siellä edes yrittää työskennellä, kun 130 kiloinen kaljupää huudattaa ikkunan alla Pappatunturia niska punaisena.

        heheheheheheheh


      • Avo
        hande kirjoitti:

        Nyt se nymfo jo hakee minun yhteystietojani.

        Big Jim jo rummutteli kumeat varoitukset tästä doriksesta.
        Jim, sentään kaiken Kongon kiertäneenä, mies jolla on sentään 10 linjainen. Minä vaivaisella setvertin(4 versokkaa, 7 tuumaa) mittaisella polollako lähtisin temmittämään tätä amatsoonia?
        Ei, pojat ei!

        Sitäpaitsi, piruko siellä edes yrittää työskennellä, kun 130 kiloinen kaljupää huudattaa ikkunan alla Pappatunturia niska punaisena.

        Pyydän kohtuullisuutta Please. Mopedini, jonka Alfaan vaihdoin, ei ole mikätahansa pappatunturi, hän on sentään Hopeasiipi, Helkaman valmistama.
        Ja jos jotain friikkiä kiinnostaa, vuosimalli on -63.
        Sitäpaitsi painan ainoastaan 124 kiloa. Pyh.


      • Big Jim
        Avo kirjoitti:

        Pyydän kohtuullisuutta Please. Mopedini, jonka Alfaan vaihdoin, ei ole mikätahansa pappatunturi, hän on sentään Hopeasiipi, Helkaman valmistama.
        Ja jos jotain friikkiä kiinnostaa, vuosimalli on -63.
        Sitäpaitsi painan ainoastaan 124 kiloa. Pyh.

        Sina ole nut sensuroinu se, mita mina kertoi kohtaaminen sinu ja sinu Muijan kansa. Se ole kohtuuton. Mina tehda valitus. Rasismi ole jalleen nostanut paa taalla. Ei voi Jim hyhaksua sellainen peli, ettei huvaksuta Jimin peli. Mina vaati oikeudenmukainen kohtelu. Sina ja Juuso tuli porraaman minu ikkuna alle. Huusi herja ja uhkaus.

        Mina myonta, nippasi teida mopo ja polkucycle jorpakkon ja teida perassa, mutta itse te aloti se. Ja kaikki vain ja ainoasta siksi, etta Muija tykkasi Jimin antama kyyti ja painvastoin. Mutta Jim ei vihainen. Sina voi tulla kolmas wheel ensi kerta. Ja otta juusi mukan. Jim vahan opetta teille pari kikka.


      • Big Jim
        Muija kirjoitti:

        niin välitän ne mieluusti avolle!

        Ei halunnut anta uhteustieto, kun ei tieda, mika Pykopatti se Auvo on. Jim oli oikeassa. Heti se jo tuli sen BC-underkiller -kaverinsa kanssa pelotteleman Jimi.

        Sinako antoi Jimin osoite vai seurasiko han meita Jimin kampalle. Mina en ainakan tilannut hanta kotiini rahjaamaan. Han tuli minalle like a surprice.

        Mutta kiitos kyydista sinalle kuitenkin. Toivottavasti voida otta viela uusiksi joskus, kun se pieni kaljupaa on ensin rauhoittunut (ja nut en tarkoita Auvoa, vaan Jimin omaa 40 cm: etuveitikkaa, joka vielakin kuolaa ja kiemurtelee).


      • 164_xxxxxx
        Muija kirjoitti:

        Mun Alfa
        Kirjoittanut: Alfisti, 23.7.2003 klo 23.33

        Mulla on tuollainen 110 tkm ajettu 156 2.0 TS pihassa. Kaikki meni ihan OK aina 100 tkm asti lukuunottamatta jakopäänhihnan vaihtoa, mikä piti tehdäkin 60 tkm kohdalla, mikä poikkeaa hiukka huoltokirjassa ilmoitetusta 120 tkm. 100 tkm jäkeen uusittu tukivarsia eteen ja taakse, ajoituksenmuunnin, minkä yhteydessä vaihdettiin tietty jakopäänhihna, käsijarrun vaijerissa lähteneet eristeet ja kaiken kruunaa se että eräässä konalassa sijaitsevassa alfoihin erikoistuneessa autoalan liikkeessä on ilmeisesti väännetty öljypropun kierteet paskaksi (tämä tosin selitettiin luonnollisella kulumisella). Jarrulevyt myös syytä tarkistaa ainakin takaa. Rehellisesti sanoen toista en enää osta.

        Alfa on kuin pieni lapsi, jos ei kokoajan huolla niin aina on paskit housussa.


    • tommy

      Ajoin 15 tkm omalla alfallani kunnes kyllästyin malli 156 2.5 v6 kilometrit välillä 90-105 kokemuksia: laakeri remppa 350 eur/ ohjausvaihde tehostajasta päälle tonnin/ loppuvaiheessa oli ajoituksenmuunnin paskana eli koko parkkihalli huomasi kun käynnistit alfaa piti niin pahaa ääntä
      tulppien vaihto kallista mutta oli ok tiedossa
      Jarruremppa olisi ollut pikapuoliin edessä mutta pääsin eroon kyselin jo arvioita liikkuivat tonnin molemmin puolin halpaa ?!

      Autona mahtava en usko että paljoa ainakaan epäluotettavampi kuin muut, mutta osat maksaa aikas perkeleesti

      • Maho

        Taisi olla sulla joku Special versio, kun minun käsityksen mukaan V6:ssa ei tuota ajoituksenmuunninta ole?


      • Scuderia QV
        Maho kirjoitti:

        Taisi olla sulla joku Special versio, kun minun käsityksen mukaan V6:ssa ei tuota ajoituksenmuunninta ole?

        Ajoitukset muuttuvat vain Twin Sparkeissa, kutosessa vääntö riittää ilmankin.


      • Maho
        Scuderia QV kirjoitti:

        Ajoitukset muuttuvat vain Twin Sparkeissa, kutosessa vääntö riittää ilmankin.

        Kannattaa kuunnella tommyn mielipiteitä enemmänkin :)


      • tommy
        Maho kirjoitti:

        Kannattaa kuunnella tommyn mielipiteitä enemmänkin :)

        No okei oli vaan villi veikkaus se ajoituksenmuunin joku vaan puhu alfasaitilla että ko. osan rikkoutuminen aiheuttaa vastaavaa meteliä . Fakta oli alfa piti perkeleenmoista meteliä kun sitä käynnisti sitten kun oli kone oli hieman jo lämmennyt meteli oli huomattavasti siedettevämpi.

        että silleen


      • Big Jim
        tommy kirjoitti:

        No okei oli vaan villi veikkaus se ajoituksenmuunin joku vaan puhu alfasaitilla että ko. osan rikkoutuminen aiheuttaa vastaavaa meteliä . Fakta oli alfa piti perkeleenmoista meteliä kun sitä käynnisti sitten kun oli kone oli hieman jo lämmennyt meteli oli huomattavasti siedettevämpi.

        että silleen

        Taitaa olla villi veikaus tamakin, mutta luulen ettei ollut laikka Alfa se. Minan Pappa-Tunturi piti samanlainen ropotus. Sitten kun ajoi sen vahinkosa Toolon lahten, meteli oli huomattavasti sedettevempi.

        että silleen


      • AR156
        Big Jim kirjoitti:

        Taitaa olla villi veikaus tamakin, mutta luulen ettei ollut laikka Alfa se. Minan Pappa-Tunturi piti samanlainen ropotus. Sitten kun ajoi sen vahinkosa Toolon lahten, meteli oli huomattavasti sedettevempi.

        että silleen

        Big Jiminkin keskittyä siihen kirja kirjoitteluun, eikä kiusata täällä viattomia ihmisiä.


      • J..
        AR156 kirjoitti:

        Big Jiminkin keskittyä siihen kirja kirjoitteluun, eikä kiusata täällä viattomia ihmisiä.

        Vai vielä kirjoja. Minä ne muistelmatkin jouduin raapustamaan. Olen muuten ajatellut väkäistä pari dekkaria.


      • Scuore sportivo

        Pyöränlaakeri?
        Missä oikein vaihdatit sen, jos noin paljon kiskottiin?


      • hande
        J.. kirjoitti:

        Vai vielä kirjoja. Minä ne muistelmatkin jouduin raapustamaan. Olen muuten ajatellut väkäistä pari dekkaria.

        - Big Jim, apinoiden kuningas
        - Big Jimin paluu
        - Big Jim ja Oparin aarteet

        Minusta nämä ovat hyviä ja omintakeisia.


      • J..
        hande kirjoitti:

        - Big Jim, apinoiden kuningas
        - Big Jimin paluu
        - Big Jim ja Oparin aarteet

        Minusta nämä ovat hyviä ja omintakeisia.

        - Big Jim - Viidakon valtias
        - Kauhea Big Jim
        - Big Jimin Poika (polvi pahenee)
        - Big Jim ja jättiläismuurahaiset
        - Big Jimin uudet seikkailut
        - Big Jim ja valkoisen miehen arvoitus
        - Big Jim ja leopardinainen
        - Big Jim ja Kissanainen
        - Big Jim kohtaa Pingviinin
        - Big Jim ja Robin
        - Big Jim ja Alfa Romeon arvoitus
        - Big Jimin vastaisku
        - Big Jim, Taistelija
        - Big Jim, Taistelija II
        - Vaahteramäen Big Jim
        - Eläköön Big Jim
        - Big Jimin uudet metkut
        - Big Jim ja katkennut jakohihna
        - Big Jim saa naisen
        - Big Jim ottaa takaapäin
        - Jumala armahtaa, Big Jim ei
        - Tuntematon Big Jim
        - Big Jim saa vainun
        - Lottovoittaja Big Jim
        - Big Jim menettää muistinsa
        - Big Jimin fallos pelailee pätkittäin
        - Big Jim Epsanjassa
        - Big Jim Armeijan leivissä
        - Big Jim Muuttaa maalle
        - U.K.K. Big Jim, presidentin vävy
        - Big Jim, herra Brysselin herra


      • hande
        J.. kirjoitti:

        - Big Jim - Viidakon valtias
        - Kauhea Big Jim
        - Big Jimin Poika (polvi pahenee)
        - Big Jim ja jättiläismuurahaiset
        - Big Jimin uudet seikkailut
        - Big Jim ja valkoisen miehen arvoitus
        - Big Jim ja leopardinainen
        - Big Jim ja Kissanainen
        - Big Jim kohtaa Pingviinin
        - Big Jim ja Robin
        - Big Jim ja Alfa Romeon arvoitus
        - Big Jimin vastaisku
        - Big Jim, Taistelija
        - Big Jim, Taistelija II
        - Vaahteramäen Big Jim
        - Eläköön Big Jim
        - Big Jimin uudet metkut
        - Big Jim ja katkennut jakohihna
        - Big Jim saa naisen
        - Big Jim ottaa takaapäin
        - Jumala armahtaa, Big Jim ei
        - Tuntematon Big Jim
        - Big Jim saa vainun
        - Lottovoittaja Big Jim
        - Big Jim menettää muistinsa
        - Big Jimin fallos pelailee pätkittäin
        - Big Jim Epsanjassa
        - Big Jim Armeijan leivissä
        - Big Jim Muuttaa maalle
        - U.K.K. Big Jim, presidentin vävy
        - Big Jim, herra Brysselin herra

        Meinas karata ureat housuun. Nasta kaveri tämä Big Jim.


      • hande
        J.. kirjoitti:

        - Big Jim - Viidakon valtias
        - Kauhea Big Jim
        - Big Jimin Poika (polvi pahenee)
        - Big Jim ja jättiläismuurahaiset
        - Big Jimin uudet seikkailut
        - Big Jim ja valkoisen miehen arvoitus
        - Big Jim ja leopardinainen
        - Big Jim ja Kissanainen
        - Big Jim kohtaa Pingviinin
        - Big Jim ja Robin
        - Big Jim ja Alfa Romeon arvoitus
        - Big Jimin vastaisku
        - Big Jim, Taistelija
        - Big Jim, Taistelija II
        - Vaahteramäen Big Jim
        - Eläköön Big Jim
        - Big Jimin uudet metkut
        - Big Jim ja katkennut jakohihna
        - Big Jim saa naisen
        - Big Jim ottaa takaapäin
        - Jumala armahtaa, Big Jim ei
        - Tuntematon Big Jim
        - Big Jim saa vainun
        - Lottovoittaja Big Jim
        - Big Jim menettää muistinsa
        - Big Jimin fallos pelailee pätkittäin
        - Big Jim Epsanjassa
        - Big Jim Armeijan leivissä
        - Big Jim Muuttaa maalle
        - U.K.K. Big Jim, presidentin vävy
        - Big Jim, herra Brysselin herra

        - Big Jim ja Veneeriset Taudit.
        - Kun liaani katkeaa- Turun Muna/ Åbo Kickel Ab
        - Apinalesken kertomaa / Diana Polva
        - Mein Slarba/ Jim Hitler
        - Ihmisiä Elimellä/ J. Päätalo
        - Ulvova K-llini/ A. Paasilinna
        - J. Herriot / Karvaiset ystäväni
        - M. Waltari /Ihmis k...ini viholliset
        - M. Puzo / Kumisetä
        - H. Salama / Juhannustussut
        - Briggs / Suuri Munaryöstö/ Åbo Kickel Ab
        - C. Egg / Terveisiä uunista/ Ruskeat juutalaiset muistelevat.
        - Muuan Puuseppä / Kouriintuntuavat tarinat vuodelta 00.

        Kaikkea kivaa. Tv hande- Setä.
        -


      • Zenery
        Scuore sportivo kirjoitti:

        Pyöränlaakeri?
        Missä oikein vaihdatit sen, jos noin paljon kiskottiin?

        Minäkin vaihdatin TS:ään varmuuden vuoksi äskettäin etupyörän laakerin (piti vähän ääntä) ja laakerisarja maksoi n.190 euroa ja työt n.120 euroa,paikka DA


    • Juuso

      Kyseinen auto oli ainakin minun kohdallani täysi pommi. (-98 2.0 ts) Ostin merkkiliikkeestä ja huollatin siellä. Jakopäänhihnaa ei kuulemma tarvi vaihtaa kuin 120 tkm kohdalla. 96 tkm kohdalla pamahti poikki. Korjaus 18000 mk. Oma osuuteni 8000 mk. Eikä tullut kuntoon, vaan vei öljyä. Oli lisättävä öljyä 120 km välein!!! Vein heidän myymänsä ja korjaamansa auton takaisin liikkeeseen ja vaihdoin sen luotettavampaan. Jarrupalat, laakerit ja aivan kaikki varaosat älyttömissä hinnoissa. Tuli kalliiksi 1,5 vuoden Alfailu... Silti siinä on jokin viehätys. Ei ollenkaan järkiauto. Ehkä työsuhdeautona ihan OK.

      • Rikas

        Vaihdoitko fillariin?


      • Juuso
        Rikas kirjoitti:

        Vaihdoitko fillariin?

        Itse asiassa vaihdoin huomattavasti kalliimpaan. Ihan kuin kaikessa, HALVALLA EI SAA HYVÄÄ. Alfahan on ostohinnaltaan halpa, mutta kallis ylläpitää ja luotettavuudeltaan Venäjän luokkaa. Ja hyvän myös sain. Toisaalta kyllähän pyöräkin olisi kiva, joskaan en ole moista härveliä omistanut kuin joskus pienenä.


      • Hinnoista

        Varaosat ovat kalliita verrattuna vaikkapa -88 Golfiin, mutta useimpiin nykyautoihin verrattuna hinnat ei ole lainkaan pahoja, ainakaan jarru-osissa, suodattimissa ym. kulutustavarassa. En tosin ole niitä Deltasta ostanutkaan, siellähän ne maksaa niinkuin muissakin merkkiliikkeissä.

        Tuo tukivarsi ongelmakin tuntuu edulliselta, jos sitä vertaa vaikka passati hintoihin. Itselläni on menossa ensimmäinen Alfa (156), aikaisemmin on ollut bemareita, volkkareita, opeleita ja fordeja, enkä voi kyllä sanoa, että Alfa sen huonommin toimisi, kuin mikään noista merkeistä.


      • Alfa 156 V6

        ...on kyllä 60tkm... ihme jos napsuu.


      • Juuso
        Alfa 156 V6 kirjoitti:

        ...on kyllä 60tkm... ihme jos napsuu.

        Silloin oli 120 tkm vaihtoväli. Se muutettiin sen jälkeen kun näitä napsumisilmiöitä sattui itse kullekin. Nykyään kun testejä ym. varten halutaan pienet huoltokustannukset, niin näitä huoltovälejä pidennetään asiakkaan kustannuksella. Kohta kai tulee markkinoille auto, johon ei tarvitse vaihtaa öljyjä kuin 100 tkm välein. Ja varmasti toimii


      • Scuore sportivo
        Juuso kirjoitti:

        Silloin oli 120 tkm vaihtoväli. Se muutettiin sen jälkeen kun näitä napsumisilmiöitä sattui itse kullekin. Nykyään kun testejä ym. varten halutaan pienet huoltokustannukset, niin näitä huoltovälejä pidennetään asiakkaan kustannuksella. Kohta kai tulee markkinoille auto, johon ei tarvitse vaihtaa öljyjä kuin 100 tkm välein. Ja varmasti toimii

        Vaihtoväli muuttui 60tkm '99 alkuvuonna. Jos autosi oli '98 -mallia, niin jouduit ajamaan vuodessa tuon 96 000 kilometriä. Aika paljon.
        Jos kuitenkin ajoit tuon mainitun 96tkm alkuperäisellä vaihtovälillä, niin sinun osuutesi olisi ollut 0mk. Varmasti maahantuoja yrittää laskuttaa asiakasta, mutta ei saa olla tyhmä.


    • Jönsson

      Minkähintaista alfa-autoilu on tuollaisella alle 100 tkm ajetulla vekottimella?

      - hieman kalliimpaa kuin jollain saman hintaisella tusina-autolla. Polttoaineenkulutus on kokoluokassaan ehkä hieman keskimääräistä korkeampi (kai), mutta ei mitenkään ratkaisevasti. 2-litrainen vie sekalaisessa ajossa n. 8,5 satasella.

      - vakuutusmaksuluokka on korkean puoleinen, mutta ei vielä dramaattinen.

      - huollot 20 000:n välein ovat kalliita, mutta yhtä kalliita ne ovat olleet Volvoissa ja Mersussakin, joista minulla on myös hyvän matkaa kokemusta. Jakohihnahuolto 60 000 km:n välein on törkeän hintainen, paikasta riippuen 600-800 euroa.

      - Hyvin pidettynä Alfa kestää kilometrejä ja vanhenee arvokkaasti. Sitä ei tarvitse pidellä kuin kipeää piirakkaa, mutta ei se mikään Hiacekaan ole.

      Edellisen 156:n ostin 30 000 ajettuna ja vaihdoin 120 000 ajettuna. Nykyisen ostin uutena ja sillä on nyt ajettu 71 000 km. Kestävyydessä ei ole moitteita, vaikka toki on vaihdettu takuuseen kierroslukumittari, käsijarrun vaijeri ja yksi tukivarsi. Erikseen ei ole tarvinnut korjaamolla käydä, vaan muiden huoltojen yhteydessä nämä on hoidettu.

      Kakkosautossani, 89-mallisessa Alfa 75:ssä on toista - kolaroitua - kylkeä lukuunottamatta alkuperäiset maalit, ja saat kyllä tuoda minkä tahansa saman ikäisen auton rinnalle, niin Alfa ei häpeä enempää ruosteen kuin maalipinnan kirkkaudenkaan osalta. Myös sisustus tässä 220 000 km ajetussa autossa on virheetön, mitä nyt kuljettajan istuin on vähän painunut ja polkimien kumit kuluneet.

      Vanhemmankaan Alfan kojelauta ei nitise eikä auto muutenkaan natise eikä kolise. Tielle ei tämä vanhempikaan ole koskaan jättänyt, mutta kyllähän sitä joskus korjattu on. Pakoputki on vaihdettu, samoin pakosarja, pyöränlaakerit, kardaanin nivel ja varmaan jotain muutakin, mutta esim. iskunvaimentimet ovat alkuperäiset, enkä usko katsastuksessa ensi kuussa niiden osalta vieläkään ongelmia tulevan. Vuosi sitten alkoi tulla ensimmäisiä pieniä sähköhäiriöitä, mutta täytyy muistaa, että tuon ikäisessä Alfassa on enemmän sähkötoimintoja kuin samanikäisessä Volvossa ja Mersussa yhteensä.

      Kuinka yleinen on ilmastointi ko. autoissa?
      - 156:ssa erittäin yleinen.

      Millaisia tyyppivikoja?
      - käsijarrun vaijeri
      - tukivarsia, niveliä... riippuu paljolti ajotyylistä
      - takaovien kahvat rapisevat pakkasessa, ei johdu materiaalista, vaan enemmän muotoilusta/toimintatavasta
      - etuovien lukot jäätyvät herkästi, samoin bensatankin läppä
      - jakohihna kannattaa vaihtaa ajallaan.

      • jokke

        Millaisia tyyppivikoja?
        - käsijarrun vaijeri ? tarkoitat varmaan suojakuorta?


        - takaovien kahvat rapisevat pakkasessa, ei johdu materiaalista, vaan enemmän muotoilusta/toimintatavasta ?

        ei rapise vaa jos on jäätä välissä sen saa rikki väkisin avaamalla

        - etuovien lukot jäätyvät herkästi, samoin bensatankin läppä

        lukot ei jäädy vaa ulkoneva painonappi jos sitä ei puhdista lumesta


      • Jönsson
        jokke kirjoitti:

        Millaisia tyyppivikoja?
        - käsijarrun vaijeri ? tarkoitat varmaan suojakuorta?


        - takaovien kahvat rapisevat pakkasessa, ei johdu materiaalista, vaan enemmän muotoilusta/toimintatavasta ?

        ei rapise vaa jos on jäätä välissä sen saa rikki väkisin avaamalla

        - etuovien lukot jäätyvät herkästi, samoin bensatankin läppä

        lukot ei jäädy vaa ulkoneva painonappi jos sitä ei puhdista lumesta

        "Käsijarrun vaijeri? tarkoitat varmaan suojakuorta?"
        --Tarkoitan nimenomaa suojakuorta. Itse en havainnut kyllä mitään toimintahäiriötä käsijarrussa, mutta kun nyt halusivat vaihtaa...

        - Takaovien kahvat rapisevat pakkasessa, ei johdu materiaalista, vaan enemmän muotoilusta/toimintatavasta ?

        "Ei rapise vaa jos on jäätä välissä sen saa rikki väkisin avaamalla."

        - Tätä juuri tarkoitin, eivät ne tietenkään ajaessa putoa.

        - etuovien lukot jäätyvät herkästi, samoin bensatankin läppä

        "Lukot ei jäädy vaa ulkoneva painonappi jos sitä ei puhdista lumesta."

        - ja sen lisäksi jäätyy, vaikka puhdistaisikin lumesta. Kyllä sen vielä sisään saa, mutta ulos joutuu kaivelemaan avaimella. Palautusjousi saisi olla jäykempi.


    • ryhgfh

      Mistä luulet saavasi varaosia tuommoiseen autoon? Yhtä hyvin voisit ostaa Lancian, niitä ei Suomessa paljon liiku. Kalliiksi tulee jos käyttöautoksi tuommoisen hankkii.

      • Scuderia QV

        Palikkaahan saa mistä tahansa hessumobiilista eikä maksa sen enempää kuin muihinkaan saman ikäisiin ja kokoisiin autoihin. Ei 156 mikään Cizeta Moroder ole.


      • mth
        Scuderia QV kirjoitti:

        Palikkaahan saa mistä tahansa hessumobiilista eikä maksa sen enempää kuin muihinkaan saman ikäisiin ja kokoisiin autoihin. Ei 156 mikään Cizeta Moroder ole.

        olikos tuossa se v16 kone joka oli poikittain. Kasattu kahdesta 8koneesta, ja voiman ulosotto keskeltä lohkoa. Kohtalaisen eksoottinen:-)olikohan tuosta joskus jopa joku juttu tm:ssä 90-luvun alkupuolella, jotenkin hämärä muistikuva.


      • Scuderia QV
        mth kirjoitti:

        olikos tuossa se v16 kone joka oli poikittain. Kasattu kahdesta 8koneesta, ja voiman ulosotto keskeltä lohkoa. Kohtalaisen eksoottinen:-)olikohan tuosta joskus jopa joku juttu tm:ssä 90-luvun alkupuolella, jotenkin hämärä muistikuva.

        Juu, oikein muistat. Olisiko ollut joskus vuonna -90 kun tuo oli TM:ssä jossain superunelmien vertailussa. Omistaja oli muistaakseni kieltänyt ajamasta autolla yli kahtasataa, ei ollut kuulemma tyytyväinen suuntavakavuuteen :)

        http://www.lambocars.com/framed/related/cizetai.htm
        http://www.supercars.net/garages/imprezawrx14/73v2.html

        Niin kuin ulkomuodostakin voi jo päätellä, oli laitteen taustajoukoissa Lamborghineista tuttuja nimiä. Edestä Cizeta-Moroder V16T näyttää ihan Diablon esiasteesta, muista kulmista ei, valitettavasti. Sisustakin näyttäisi olevan silkkaa Lamboa.


    • .........

      ........

    • Kokeillut

      ajelin lähes 100 tkm 2,o 156:lla. Auto aivan mahtava, mutta ylläpito ja huollot erittäin kalliita. viimeisimmät huollot tarvikkeineen noin 1000 eur / kpl. Yksistään tulppien vaihto noin 350 eur. Autossa ei ollut vikoja huoltojen välillä, lampunvaihtoja lukuunottamatta. Alfa on AUTO mutta...

      • maho

        Ja tulpatkin vaihdetaan niinkin usein kuin 100tkm välein... unohditpa mainita :)


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe