Miksi "ilkeät" ihmiset äänestetään heti ulos?

dfshgfjhg

Joka vuosi sama ilmiö toistuu; jos joku on talossa oma itsensä tai sanoo jotain ikävää toisesta asukkaasta, hän lentää heti seuraavassa äänestyksessä ulos.

Tulevat talon asukkaaat tietävät ilmiön ja yrittävät irvishampain salata todellisen luonteensa ja esittää niin mukavaa, ystävällistä ja diplomaattista 50 000 euron takia.

Tälläkin hetkellä talossa on iso joukko teeskentelijöitä, jotka kyllä tosielämässä kiusaavat työtovereitaan ja juoruavat, mutta katsojat pitävät heitä enkeleinä.

Ruotsalaisessa tosi-tv-formaatissa oli pieni kiusaajien klikki, jotka ottivat aina jonkun uhrikseen ja harjoittivat hirvittävää henkistä väkivaltaa kyseistä henkilöä kohtaan viikon ajan. Sitten he valitsivat uuden uhrin. Kunnes usean viikon jälkeen eräs pilkattu asukas lopetti taitavasti kiusaamisen ja hajoitti klikin. Ohjelma olisi varsin hyvää katsottavaa jokaiselle koulu- tai työpaikkakiusatulle: kuinka sopivia tekniikoita käyttäen voi itse lopettaa kiusaamisen. Suosittelen ohjelman katsomista myös niille, jotka joutuvat työnsä puolesta käsittelemään kiusaamistapauksia.

Valitettavasti tosielämään kuuluvat negatiiviset tunteet, kateus, työpaikkakiusaaminen jne. Tällaisia ilmiöitä olisi mielestäni jopa opettavaista seurata televisiosta! BB-asukkaat on testattu psykologin toimesta. He ovat keskivertosuomalaista tasapainoisempia ja sosiaalisempia. Vaikka heitä kuinka täällä netissä haukutaan, tosiasia on, että Suomessa on paljon heitä epäonnistuneempia yksilöitä. Mielestäni talossa voitaisiin joskus antaa kehkeytyä ristiriitoja, negatiivisia tunteita yms. Katsojathan ovat sitä paitsi aina tunnetusti heikomman osapuolen puolella.

Voittajaehdokkaat ovat yleensä hyviä näyttelijöitä ja/tai pitävät negetiiviset tunteet sisällään. Jos henkilö tosielämässä jatkaisi kauan tällaista linjaa, useimpia odottaisi henkinen sairastuminen. Ihminen ei voi pidemmän päälle esittää toista ihmistä kuin hän oikeasti on!

Vielä loppukommentiksi sanon, että arvostan suuresti JOKAISTA BB-talon asukasta. He ovat rohkeita nuoria ihmisiä ja heidän vanhempansa voivat olla todella ylpeitä heistä!

3

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdsfsa

Mielestäni sillä ei ole merkitystä onko ihminen ns. aito vaan sillä miten hän käyttäytyy ja kohtelee toisia. Usein kuulee jonkun ilkeyden jälkeen käytettävän perustelua: "No kun mä vaan olen tällainen. Mä en teeskentele, mä oon aito". Eihän se ole mikään puolustus. Se on tekosyy välinpitämättömyydelle.
      Melkein jokaisella on sen verran itsehillintää, että kykenee käyttäytymään kohtuuden rajoissa. Ei kaikkia asioita voi sanoa suoraan eikä aina voi toimia niin kuin haluaa aitouden varjolla.
      Mieluummin hyvin käyttäytyvä teeskentelijä kuin huonotapainen "aito persoona".

Ns. tunneälyä omaavat ihmiset jotka pärjäävät mainiosti sosiaalisissa tilanteissa muokkaavat jatkuvasti käyttäytymistään vallitseviin olosuhteisiin sopivaksi. Ei se ole rasite, päinvastoin.

Tämä näin yleisesti, hieman aiheen sivusta.

Miksi sitten ilkeät ihmiset äänestetään pois? Koska heistä ei pidetä.

• dfghgfg

Olen samaa mieltä siitä, että esim. työyhteisössä pitäisi osata käyttäytyä ja hillitä itsensä. En tiedä onko minulla ollut vain aina huonoa tuuria mutta kaikissa työpaikoissa, joissa olen ollut töissä, työntekijöitten välillä on ollut skismaa, kiusaamista ja klikkejä. Usein työpaikan ilkeimmästä ihmisestä tulee työpaikalle epävirallinen pomo, jolla on muutama apuri ja sitten työpaikalla on yksi tai kaksi ihmistä, joille nauretaan selän takana. Jos kiusattu vaihtaa työpaikkaa, tilalle valitaan nopeasti uusi pilkattava.

Se, että BB-talosta äännestetään sunnuntaisin ulos BB-talon pahin selkäänpuukottaja, ei muuta millään tavalla kiusattujen asemaa omissa työyhteisöissään.

BB-talo on sosiaalinen koe, johon on tarkoituksella valittu erilaisia ihmisiä, joiden sielunelämään katsojat saavat kurkistaa. Minusta olisi mielenkiintoisempaa seurata ohjelmaa, mikäli talon asukkaat olisivat talossa enemmän omia itseään. Vaikka he eivät näyttäisi muille asukkaille negatiivisia tunteitaan, he voisivat kertoa niistä vaikkapa päiväkirjahuoneessa. Ekassa BB-talossa Terhi kävi purkamassa mieltään päiväkirjahuoneessa ja mikä oli tulos: hänet nimettiin kauheaksi selkäänpuukottajaksi. Omasta mielestäni Terhi on ollut tähänastisista asukkaista kaikkein rehellisin ja aidoin- siitä syystä ihailen häntä kovasti.

Minusta BB voisi olla parhaimmillaan opetusohjelma eikä pelkkää viihdettä. Minut kasvatettiin ankarasti lapsuudenkodissani eikä negatiivisia tunteita saanut osoittaa. Opin ylikiltiksi suorittajaksi, jolle on koko elämän ajan tuottanut vaikeuksia sanoa "ei". Enkä usko olevani ainoa tällainen Suomessa. Minusta olisi hyvin mielenkiintoista nähdä televisiosta, kuinka ihmiset selvittelevät välejään elävässä elämässä, koska voisin ottaa siitä vinkkiä omaan elämääni.

En olekaan viime viikkoina juuri seurannut ohjelmaa. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta talon laulu-, musiikki ja karaoke-esitykset, joista ohjelma on tainnut lähinnä koostua. Toivonkin, että tämä BB jää Suomen viimeiseksi ja ensi vuonna ohjelman tilalla näemme jonkun mielenkiintoisemman ohjelman(joko tosiTV:tä tai jokin laadukas sarja). Tätä nykyä mielestäni BB on lähinnä teinityttöjen ohjelma, joita vielä kiinnostaa katsella humalaisten aikuisten laulu- ja tanssiesityksiä.

• Esa vie voiton!

sikailijoista, jatkuvaa juopottelua ja rietasta elämää...onneksi poikani ei ole siellä...

Esaa on ainoa kunnon nuorukainen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3192
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2718
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2548
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1495
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82