Eli ongelmani on se, että olentekemässä opinnäytetyötä jossa olisi tarkoitus tehdä kysely jollekin yläasteen ikäryhmälle (esim 8-luokkalaiset). Miten saan luvan kaikkien vanhemmilta? Vai tarvitsenko luvan... oletan että tarvitsen koska yläasteikäiset ovat alaikäisiä!
Tarkoituksenani oli tehdä kysely kouluilla mutta nuoret tuskin tuovat minulle erikseen vanhempien allekirjoittamaan lupaa. Mietin että lähettäisinkö kyselyn suoraan kotiin? Mutta vastattaisiinko siihen? Ja mistä saan osoitteet?
Onkohan kellään kokemusta alaikäisille tehtävästä kyselystä? Apua ja ehdotuksia ottaisin vastaan mielelläni! :)
Vanhempien lupa yläasteikäisille tehtävään kyselyyn??
2
704
Vastaukset
- lupalappu
Ota yhteyttä kunnan koulutoimistoon. Esim. Tampereella tarvitaan tutkimuslupa
http://www.tampere.fi/tampereinfo/asiointi/luvat/tutkimusluvat.html - Klosske
En tiedä onko amk:ssa miten erilaiset käytännöt näiden tutkimuslupien suhteen, mutta olen itse parhaillani tekemässä proseminaaritutkielmaa yliopistossa ja tein kyselyn yläasteikäisille oppilaille. Meillä tarvitaan myös ensin lupa koulun rehtorilta, että koko kyselyn saa ylipäätään tehdä ko. koulussa. Sen jälkeen, kun rehtorilta sain luvan, sovin hänen kanssaan, että lähetän hänelle sähköpostilla tutkimuslupalapun vanhemmille, jonka he koulussa tulostivat ja jakoivat oppilaille. Oppilaat palauttivat sitten nämä laput luokanvalvojalleen, sillä minähän en näillä lapuilla tee mitään, vaan ne ovat vain luokanvalvojalle tiedoksi, kuka oppilaista saa kyselyyn osallistua. Minun tapauksessani siis ko. koulut sijaitsivat eri paikkakunnalla kuin itse asun, joten luokanvalvojat huolehtivat kyselylomakkeen täytättämisestä oppilailla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1022605Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww981632- 671505
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141226Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi201012- 81963
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe44904Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta119886Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta333809- 54803