Olen harkinnut ostaa mökkitraktorin. Ehdottomasti ns. länsitraktori. Eniten merleistä miellyttävät ford/fordson , dawid brown ja leyland. Miten näihin merlleihin on saatavissa varaosia. fordilla kait asiat kunnossa mutta mikä on tilanne näiden kahden muun merlin suhteen ?
Mökkitraktoria ostamassa
49
6264
Vastaukset
- !"#¤%&/()=
Tuollaiset "länsitraktorit" fordsonit ja daavidin brownit on museokoneita, oikeaan työhön niistä ei enään ole, hädin tuskin edes mökille.
- ugygrdhtfyj
niistä mökkitraktoriksi on jos mutta harkitse myös vaikka vanhaa Massikkaa, esim 165 tai 185.
- The Pretender
ugygrdhtfyj kirjoitti:
niistä mökkitraktoriksi on jos mutta harkitse myös vaikka vanhaa Massikkaa, esim 165 tai 185.
Ääni täältä massikalle kanssa!
- Veikonpoika
..jaa länsitraktori hakusessa.. Belarus lienee ainoa traktoritehdas, joka on idempänä kuin Valtra ja Suolahti..
- mf
Veikonpoika kirjoitti:
..jaa länsitraktori hakusessa.. Belarus lienee ainoa traktoritehdas, joka on idempänä kuin Valtra ja Suolahti..
eiköhän ne sieltä idempää kaikki muutkin löydy?
- 18_8
Fordson ja Leyland eivät ole enää samalla tasolla. Nuffield ja Fordson ovat samalla tasolla kun ajatellaan mökkitraktoria. Tosin mainitsit Ford:nkin myös. Melko iso ero juuri noissa, eli Nuffield - Fordson ovat pienempiä yleensä avotraktoreita. Ford ja Leyland ovat jysäkempiä kopillisia peltohirmuja jo suoraan sanottuna. Kumpaa kaipaat? DB:tä löytyy myös siltä ja väliltä kun merkki ei muuttunut.
Varaosien suhteen molemmat merkit ovat lähestulkoon samalla viivalla, piste-entisöintiosat ovat Nuffield - Leyland linjaan hitusen kalliimpia kun ne teetetään edelleen englannissa turkin ja muiden halpatuotantomaiden sijaan (mistä suurinosa ford/fordson/mf look-a-like osat tulevat). Se huomattava on fordson osiin, että ne ovat yleensä valmistettu turkin ja halpatuotantomaiden koneisiin joita siellä painetaan tänäkin päivänä. Ne ovat melkein samoja kuin nämä englannissa valmistetut alkuperäisosat, mutta jonkin verran joutuu soveltamaan. Tämä muistettava kehuessa fordson/ford/mf osien saatavuutta. Lisätietoja antaa mm. -SS- nimimerkki fordsonpalstalla.
DB on myös hyvä merkki, osien saanti joskus taitaa takuta, varsinkin pienempien (25-30D yms) mallien moottoriosien kohdalla.
Jokaisella merkillä pärjää, on pärjätty ja tullaan pärjäämään. Se minkä valitsee mökkitraktoriksi lienee oma valinta mielikuvan, värin, kunnon ja lompakon paksuuden mukaan. AINA tulee remonttia olemaan, öljyt pitää vaihtaa 3 vuoden välein vaikkei ajaisikaan, muutoin on KALLISTA remonttia tulossa. Huomioi kuluissasi, että esim. 384:n Leylandiin menee 12 litraa moottoriin, 54 litraa vaihteisto/hyd/perä, 15 litraa j-nestettä, 2 litraa ohjaukseen. Tekee noin 300-400€ kolmen vuoden välein. Moni ei tätä muista ja sitten "Määräaikaishuoltona" vaihdetaankin hydraulipumppua a/700€, korjataan moottorin putken vuotaminen purkamalla kone (iso työ, pieni vika) yms...
Ja eikun "häppy traktoring" kuten engelsmannit sanoo- Perax
Moottoriöljyn, n. 5 litraa, vaihdan vuosittain. Siinä samalla 5 euron suodattimen. Vaihteistoöljyn, 25 litraa, 5 vuoden välein. Se on samalla hydrauliikkaöljy. Hydrauliikan suodattimen vaihdan 10 vuoden välein. Jäähdytysneste 5 - 10 vuoden välein.
Remonttia ei ole juurikaan ollut. Ajoni on kai liiankin kevyttä. Joidenkin mielestä pitäisi kyntää tms. välillä, jotta kone kuumenisi kunnolla.
Aika huonolla huollollakin tuo peli kulkee. Ostettaessa se vaihteistoöljy oli harmaata ja jäähdytysneste sameaa. Moottoriöljyn vaihtokin oli tainnut jäädä huonolle huomiolle. Hyvin DB on kuitenkin minulla pelannut pian 30 vuotta. - vanhat engelsmannit
Perax kirjoitti:
Moottoriöljyn, n. 5 litraa, vaihdan vuosittain. Siinä samalla 5 euron suodattimen. Vaihteistoöljyn, 25 litraa, 5 vuoden välein. Se on samalla hydrauliikkaöljy. Hydrauliikan suodattimen vaihdan 10 vuoden välein. Jäähdytysneste 5 - 10 vuoden välein.
Remonttia ei ole juurikaan ollut. Ajoni on kai liiankin kevyttä. Joidenkin mielestä pitäisi kyntää tms. välillä, jotta kone kuumenisi kunnolla.
Aika huonolla huollollakin tuo peli kulkee. Ostettaessa se vaihteistoöljy oli harmaata ja jäähdytysneste sameaa. Moottoriöljyn vaihtokin oli tainnut jäädä huonolle huomiolle. Hyvin DB on kuitenkin minulla pelannut pian 30 vuotta.Jos ajattelet jotain 1970 - 1980 -luvun vehkeitä, niin miksei Valmetti? Niissä on selväpiirteinen rakenne kun kunnollinen ohjaamo oli jo alkuperäisvaruste eikä mikään jälkiasennusjuttu (lähinnä 702 ja sen seuraajat, 602 ja 502 menettelevät myös). Englantilaisten jälkiasennusjutut ovat aika joulukuusia minkä vuoksi hankalia huoltaa ja korjata. Esim. MF:ssä akku piilossa ratin akselin alla hytissä, polttoainetankki moottorin päällä. Vanhemmissa Valmeteissa rivityyppinen ruiskutuspumppu mikä on varma peli verrattuna engelsmannien jakajapumppuihin. Valmeteissa erillinen hydrauliikka - siis hydraulipumppu moottorin kyljessä ja hydrauliikalla oma öljynsä. Engelsmanneissa hydrauliikka yleensä osa voimansiirtoa öljyineen kaikkineen. Valmeteissa monet remontit helppoja, esim. kytkinremontti ilman että tarvitsee katkaista koko konetta ja moottoriremonttikin sujuu ylös ja alaspäin traktorin seistessa omilla pyörillään.
- 4 x 4
vanhat engelsmannit kirjoitti:
Jos ajattelet jotain 1970 - 1980 -luvun vehkeitä, niin miksei Valmetti? Niissä on selväpiirteinen rakenne kun kunnollinen ohjaamo oli jo alkuperäisvaruste eikä mikään jälkiasennusjuttu (lähinnä 702 ja sen seuraajat, 602 ja 502 menettelevät myös). Englantilaisten jälkiasennusjutut ovat aika joulukuusia minkä vuoksi hankalia huoltaa ja korjata. Esim. MF:ssä akku piilossa ratin akselin alla hytissä, polttoainetankki moottorin päällä. Vanhemmissa Valmeteissa rivityyppinen ruiskutuspumppu mikä on varma peli verrattuna engelsmannien jakajapumppuihin. Valmeteissa erillinen hydrauliikka - siis hydraulipumppu moottorin kyljessä ja hydrauliikalla oma öljynsä. Engelsmanneissa hydrauliikka yleensä osa voimansiirtoa öljyineen kaikkineen. Valmeteissa monet remontit helppoja, esim. kytkinremontti ilman että tarvitsee katkaista koko konetta ja moottoriremonttikin sujuu ylös ja alaspäin traktorin seistessa omilla pyörillään.
Ja jos sen verran vielä enemmän panostaa, että pienen siistin nelivedon löytäisi, niin ei tarvitse talvella ketjujen kanssa värkätä...
- Suurteho C
vanhat engelsmannit kirjoitti:
Jos ajattelet jotain 1970 - 1980 -luvun vehkeitä, niin miksei Valmetti? Niissä on selväpiirteinen rakenne kun kunnollinen ohjaamo oli jo alkuperäisvaruste eikä mikään jälkiasennusjuttu (lähinnä 702 ja sen seuraajat, 602 ja 502 menettelevät myös). Englantilaisten jälkiasennusjutut ovat aika joulukuusia minkä vuoksi hankalia huoltaa ja korjata. Esim. MF:ssä akku piilossa ratin akselin alla hytissä, polttoainetankki moottorin päällä. Vanhemmissa Valmeteissa rivityyppinen ruiskutuspumppu mikä on varma peli verrattuna engelsmannien jakajapumppuihin. Valmeteissa erillinen hydrauliikka - siis hydraulipumppu moottorin kyljessä ja hydrauliikalla oma öljynsä. Engelsmanneissa hydrauliikka yleensä osa voimansiirtoa öljyineen kaikkineen. Valmeteissa monet remontit helppoja, esim. kytkinremontti ilman että tarvitsee katkaista koko konetta ja moottoriremonttikin sujuu ylös ja alaspäin traktorin seistessa omilla pyörillään.
Ford County. Vielä tänä päivänäkin ehkä luotettavin myös metsätöissä. Suuret pyörät varmistavat kulkemisen missä tahansa, vanhanakin parempi ja tehokkaampi kuin yksikään nykytraktoreista.
http://images.google.fi/images?hl=fi&source=hp&q=ford county&um=1&ie=UTF-8&ei=RmgBS-ODCc37_AbW4qCYCw&sa=X&oi=image_result_group&... - 4 x 4
Suurteho C kirjoitti:
Ford County. Vielä tänä päivänäkin ehkä luotettavin myös metsätöissä. Suuret pyörät varmistavat kulkemisen missä tahansa, vanhanakin parempi ja tehokkaampi kuin yksikään nykytraktoreista.
http://images.google.fi/images?hl=fi&source=hp&q=ford county&um=1&ie=UTF-8&ei=RmgBS-ODCc37_AbW4qCYCw&sa=X&oi=image_result_group&...Coyntyhan on ollut aikanaan kova peli (aikana, jolloin nelivedot ei niin kovin yleisiä olleet), mutta ei mökille pieneen ja monenlaiseen käyttöön tuollaista kankeaa köhmyrää kannata hommata...
- Perax
4 x 4 kirjoitti:
Ja jos sen verran vielä enemmän panostaa, että pienen siistin nelivedon löytäisi, niin ei tarvitse talvella ketjujen kanssa värkätä...
Ketjut jauhavat tiet pilalle. Sen takia minulla on hyvät Hakki-jäätikköketjut joutilaana. Ajelen lumettomaan aikaan sen mitä ajella tarvitsee.
- 4 x 4
Perax kirjoitti:
Ketjut jauhavat tiet pilalle. Sen takia minulla on hyvät Hakki-jäätikköketjut joutilaana. Ajelen lumettomaan aikaan sen mitä ajella tarvitsee.
Niin ja vaikka lumitöitä teet, joskus käyt hakemassa polttopuukuorman ja ajat siinä vähän tielläkin, niin nelikolla pääsee. Takapotkuahan ei saa talvella edes tallista ulos ilman ketjuja...
- tyhmälle,
vanhat engelsmannit kirjoitti:
Jos ajattelet jotain 1970 - 1980 -luvun vehkeitä, niin miksei Valmetti? Niissä on selväpiirteinen rakenne kun kunnollinen ohjaamo oli jo alkuperäisvaruste eikä mikään jälkiasennusjuttu (lähinnä 702 ja sen seuraajat, 602 ja 502 menettelevät myös). Englantilaisten jälkiasennusjutut ovat aika joulukuusia minkä vuoksi hankalia huoltaa ja korjata. Esim. MF:ssä akku piilossa ratin akselin alla hytissä, polttoainetankki moottorin päällä. Vanhemmissa Valmeteissa rivityyppinen ruiskutuspumppu mikä on varma peli verrattuna engelsmannien jakajapumppuihin. Valmeteissa erillinen hydrauliikka - siis hydraulipumppu moottorin kyljessä ja hydrauliikalla oma öljynsä. Engelsmanneissa hydrauliikka yleensä osa voimansiirtoa öljyineen kaikkineen. Valmeteissa monet remontit helppoja, esim. kytkinremontti ilman että tarvitsee katkaista koko konetta ja moottoriremonttikin sujuu ylös ja alaspäin traktorin seistessa omilla pyörillään.
miten asetelma ja levy vaihdetaan ilman koneen katkaisua..??
- on se kumma
kun joku asiallisesti kysyy jotain. Tuo ei edes ollut tyhmä kysymys ! Kukaan kun ei ole seppä syntyessään... Tälläistä tämä meininki näyttää olevan täällä.. Seriffi ??? Haloo ?? Täällä on häirikkö !!
- nykyään
on se kumma kirjoitti:
kun joku asiallisesti kysyy jotain. Tuo ei edes ollut tyhmä kysymys ! Kukaan kun ei ole seppä syntyessään... Tälläistä tämä meininki näyttää olevan täällä.. Seriffi ??? Haloo ?? Täällä on häirikkö !!
Jotkut ihmiset tuntuu oikein nauttivan siitä että heti sopivan tilaisuuden tullen laukovat joko noita omasta mielestään niin hauskoja mutta kuluneita lausahduksiaan, tai sitten sarkasmia ja naljailua sisältäviä oppeja kun jollain sattuu vahinko tai ei ole täsmälleen heidän kaltaisensa-> ajattelee omilla aivoillaan. Ja sitten kun niille sattuu huomauttamaan siitä että tuo ei ollut niin kivasti sanottu niin jo tulee vastaisku jossa syytetään huumorintajun puutteesta tai vastaavasta, eihän hänessä eikä sanomisissaan tietenkään vikaa ole.. No.. Onneksi tämän tyypin kulkijat alkavat olla katoava luonnonvara..
- 3+18
Nämä kopittomat tai lattiattomalla putkikopilla varustetut pikkutraktorit ovat aika kovissa hinnoissa, hieman lisää rahaa laittamalla saa n. -75-85 mallisen hieman isomman traktorin lämpimällä ohjaamolla.
Tietysti haittana on suurempi korkeus (jos on matalat rakennukset) ja hieman hitaampi istuimelle nouseminen, mutta tekniikka ei tuota suurta lisähuolta hydrostaattisesta ohjauksesta, nestejarruista ja -kytkimestä ja lämmityslaitteesta sekä vilkuista huolimatta.
Ei Taavetinkaan kanssa tule mitään ongelmia, leylandista en osaa sanoa...- pihakone
Traktorivalinta riippuu siitä mitä sillä tehdään.Hytittömät pikkutraktorit, kuten Fordsonit, pikkuValmetit,
pikkumassikat käy ja riittää lumitöihin.Itse olen tehnyt n. 1 km tien lumityöt jo 12 vuotta Fordson Majorilla.Lisäksi pihani on kyllä aika iso.Ei kylläkään ole kovin mäkistä seutua,joten ketjuilla pärjää aivan hyvin.Riittää myös pikkuryytimaan ja pottumaan kyntöönkin.Klapisirkkeliin ym.Mutta hommasin takakuormaajan ja siihen Majori on liian kevyt.Joka tapauksessa tallirakennuksen täytehiekat tuli laitettua
tälläkin, tosin hitaanlaisesti.DB;n osien saatavuus on heikkoa.Fordsoneihin ja Fergusoneihin saa parhaiten osia vanhoista pikkutraktoreista. - Perax
pihakone kirjoitti:
Traktorivalinta riippuu siitä mitä sillä tehdään.Hytittömät pikkutraktorit, kuten Fordsonit, pikkuValmetit,
pikkumassikat käy ja riittää lumitöihin.Itse olen tehnyt n. 1 km tien lumityöt jo 12 vuotta Fordson Majorilla.Lisäksi pihani on kyllä aika iso.Ei kylläkään ole kovin mäkistä seutua,joten ketjuilla pärjää aivan hyvin.Riittää myös pikkuryytimaan ja pottumaan kyntöönkin.Klapisirkkeliin ym.Mutta hommasin takakuormaajan ja siihen Majori on liian kevyt.Joka tapauksessa tallirakennuksen täytehiekat tuli laitettua
tälläkin, tosin hitaanlaisesti.DB;n osien saatavuus on heikkoa.Fordsoneihin ja Fergusoneihin saa parhaiten osia vanhoista pikkutraktoreista.Olen sitä ihmetellyt. Kuten kerroin, DB 880 on ollut minulla pian 30 vuotta, nykyään melko vässä ajossa tosin. Kytkilnevy siitä meni runsas 10 vuotta sitten. Merkkiasentajan tekemä remontti maksoi alle 2000 mk, kun en kuittia tarvinnut.
Muuta remonttia ei ole ollut, ja tuskinpa tuleekaan, kun huoltelen ajopeliä hyvin. Alan palstakin kertoo, että tuo traktori on tehty kestämään.
Melkoinen mörkö neliveto mökkimaisemassa on. Tuo Taavettinikin alkaa olla sitä. Jos ketjujen jättämät jäljet eivät ole ongelma, pikkutraktori on jo hintansa ja huoltokustannusten takiakin mökille passeli.
Ketjujakin on monta sorttia. - mf...
Perax kirjoitti:
Olen sitä ihmetellyt. Kuten kerroin, DB 880 on ollut minulla pian 30 vuotta, nykyään melko vässä ajossa tosin. Kytkilnevy siitä meni runsas 10 vuotta sitten. Merkkiasentajan tekemä remontti maksoi alle 2000 mk, kun en kuittia tarvinnut.
Muuta remonttia ei ole ollut, ja tuskinpa tuleekaan, kun huoltelen ajopeliä hyvin. Alan palstakin kertoo, että tuo traktori on tehty kestämään.
Melkoinen mörkö neliveto mökkimaisemassa on. Tuo Taavettinikin alkaa olla sitä. Jos ketjujen jättämät jäljet eivät ole ongelma, pikkutraktori on jo hintansa ja huoltokustannusten takiakin mökille passeli.
Ketjujakin on monta sorttia.Miksi ostaa/ehdotellaan ikäloppua traktoria ?
Katsoppa tämä -vaatii ennakkoluulottomuutta :
http://www.nettikone.com/ Kone-Id: 787587
Ihka uusi mökkitraktori !
Kyllä tuolla mökillä menisi .
( En tiedä kehtaisiko tuolla kyllä ajaella :D :D ) - ltvn
mf... kirjoitti:
Miksi ostaa/ehdotellaan ikäloppua traktoria ?
Katsoppa tämä -vaatii ennakkoluulottomuutta :
http://www.nettikone.com/ Kone-Id: 787587
Ihka uusi mökkitraktori !
Kyllä tuolla mökillä menisi .
( En tiedä kehtaisiko tuolla kyllä ajaella :D :D )Mahtaako näitä japskeja saada rekisteriin että voisi maantiellä ajaa tarvittaessa ?
- mf...
ltvn kirjoitti:
Mahtaako näitä japskeja saada rekisteriin että voisi maantiellä ajaa tarvittaessa ?
Kubotaa saa rekisteriin ainakin uudempia , mutta ks. linkissä esiintyvä traktori on indoneesiassa valmistettu ?
Eipä taida onnistua , mutta ainahan voi kysyä , siinähän on puhelinnomero .
Se , että uudemmat Jimat saa rekisteriin johtunee siitä että niihin vaihdettiin uudemmat eu- päästövaatimukset täyttävät moottorit .
http://glanspower.fi/tuote/688 - V8
mf... kirjoitti:
Kubotaa saa rekisteriin ainakin uudempia , mutta ks. linkissä esiintyvä traktori on indoneesiassa valmistettu ?
Eipä taida onnistua , mutta ainahan voi kysyä , siinähän on puhelinnomero .
Se , että uudemmat Jimat saa rekisteriin johtunee siitä että niihin vaihdettiin uudemmat eu- päästövaatimukset täyttävät moottorit .
http://glanspower.fi/tuote/688Älkää nyt viitsikö
Kysyjä halusi ostaa hyvän mökkitraktorin eikä mitään puutahajyrsintä
Kopiton on ihan jees pukkuhommiin mutta kopillinen jos enemmän harrastelee
Enkkutraktoreihin saa ihan hyvin osia mutta ehkä hieman hinnakkaampia varsinkin Nuhviin ja Leukkuun
Mulla on juuri menossa Leukun kunnostus ja joka osa on tähän mennessä löytynyt - nöf...
mf... kirjoitti:
Miksi ostaa/ehdotellaan ikäloppua traktoria ?
Katsoppa tämä -vaatii ennakkoluulottomuutta :
http://www.nettikone.com/ Kone-Id: 787587
Ihka uusi mökkitraktori !
Kyllä tuolla mökillä menisi .
( En tiedä kehtaisiko tuolla kyllä ajaella :D :D )Ei näyttäisi ainakaan enään löytyvän tuolla ID:llä
- KUBOTA mies.
ltvn kirjoitti:
Mahtaako näitä japskeja saada rekisteriin että voisi maantiellä ajaa tarvittaessa ?
Itelläm on KUBOTA 5100 ja rekisterissä vuosimalli -87. Vakuutusmaksu alle 60 euroa vuosi. Nosto ja vetovarret puuttuu onko tietoa mistä löytyis.
- KUBOTA MIES
KUBOTA mies. kirjoitti:
Itelläm on KUBOTA 5100 ja rekisterissä vuosimalli -87. Vakuutusmaksu alle 60 euroa vuosi. Nosto ja vetovarret puuttuu onko tietoa mistä löytyis.
Itselläni sama tilanne ostin 35sen MASSIKAN vetovarret lyhensin 15 sm. tuli hyvät nostovarsiksi laitoin kuorman ketjukiristimet sellaiset työntövarren malliset ja hyvä tuli.
- KUBOTA MIES
ltvn kirjoitti:
Mahtaako näitä japskeja saada rekisteriin että voisi maantiellä ajaa tarvittaessa ?
Itselläni KUBOTA b5110d vm. 87 on rekisterissä siis tieliikenne kelpoinen...
- Stenu...
Että porsse ois sinulle paras raktori.
- konemies---
osia saat varmasti ja on kauttaaltaan toimivia pelejä. mutta jos mökki rattorilla aurailet pihoja ja kuskaat pienet määrät puuta ja ehkä rullaat pientä pottupellon pätkää niin eikös se kannattas laittaa mönkkäri tai tuommonen avantin tyyppinen? ite olen rattoreitten kans pelannut ja töitä tehny ikäni ja maataloutta hoidan edelleen mutta en ymmärrä ku ihmset ostaa pieniä hommia varten ikivanhan ja kalliin rattorin ja sitte korjallaan ja laitetaan ketjuja ostellan kalliita laitteita eteen ja taakse.... samaan hintaan saa vähä käytettyä mönkkäriä tai avanttia. ei mee varaosiin rahaa eikä vaivaa ku pitää joka suomen purkaamo soitella läpi ku meni rattorin laatikosta synkro. työ laitteita saa uutta samaan hintaan ku niitä rattoreitten -60 luvulla tehtyjä.
totakai jos on kiinnostunut (niinkuin itsekkin) rappaan koneita ja laittaan niitä. tai harrastelee vanhoja koneita niin sitte asia on tietenkin toinen. ja jos joku uskaltaa väittää että ku ostaa ihan sama minkä merkkisen vuonna -55 tehdyn rattorin ja siihen ei tarvi tehdä mitään ja ei muuta ku päästelee meneen ja aina käyntiin niinku palmun alta.... kyseinen henkilö valehtelee ittelleen aika paljo tai ei ole ikään edes rattoria nähny saati ajanu....!!!- Jarra
Hankin 2007 nelivetoisen Kubota B7100:n, valmistusvuosi -81, käyttöönotto -85. Soiva peli, lukkoperä, voiman ulosotto takana, kaksitoiminen puskulevy edessä, kärry. ja takakuuppa. Lumityöt ja pihatyöt kotona, vanhan mökinpurun jälkeiset pihan tasoitukset, naapurikin pyytänyt pihatöihinsä apuun useamman kerran. Kopittomana mahtuu omakotitalon talliin sisäsäilytykseen, harrastelija ei kopilla mitään tee, on vain tiellä ja sateella kun ei ole pakko harrastaa. Sopii kuomulliseen peräkärryyn, kuomu kiinni ja mökkimatkat sujuvat mukavasti kunhan vetoauto ei ole aivan pieni, kukaan (poliisi) ei näe että painoraja ylittyy. Omallani vasta noin 1000h käyttötunteja takana, ollut yksityisillä, ei ammattikäytössä. Mökillä voi ajaa akseleitaan myöten järveen uimarannan teossa, lukkoperä auttaa ylös. Ei sotke pihoja kuten esim. Bobcat. Ketteränä ja kevyenä ei muutenkaan jätä paljoa jälkiä. Sama keveys ainoa miinusmerkki. Kun vastavoima liian suuri niin silloin sutii. Ikävä puoli myös kovasti kysyttynä on hinta. Varaosia saa Keskolta, huono puoli niiden hinta, mutta ainoat 2 vuoden aikana tarvitsemani ovat olleet suodattimet ja vedenerottimen kuppi.
- go
Jarra kirjoitti:
Hankin 2007 nelivetoisen Kubota B7100:n, valmistusvuosi -81, käyttöönotto -85. Soiva peli, lukkoperä, voiman ulosotto takana, kaksitoiminen puskulevy edessä, kärry. ja takakuuppa. Lumityöt ja pihatyöt kotona, vanhan mökinpurun jälkeiset pihan tasoitukset, naapurikin pyytänyt pihatöihinsä apuun useamman kerran. Kopittomana mahtuu omakotitalon talliin sisäsäilytykseen, harrastelija ei kopilla mitään tee, on vain tiellä ja sateella kun ei ole pakko harrastaa. Sopii kuomulliseen peräkärryyn, kuomu kiinni ja mökkimatkat sujuvat mukavasti kunhan vetoauto ei ole aivan pieni, kukaan (poliisi) ei näe että painoraja ylittyy. Omallani vasta noin 1000h käyttötunteja takana, ollut yksityisillä, ei ammattikäytössä. Mökillä voi ajaa akseleitaan myöten järveen uimarannan teossa, lukkoperä auttaa ylös. Ei sotke pihoja kuten esim. Bobcat. Ketteränä ja kevyenä ei muutenkaan jätä paljoa jälkiä. Sama keveys ainoa miinusmerkki. Kun vastavoima liian suuri niin silloin sutii. Ikävä puoli myös kovasti kysyttynä on hinta. Varaosia saa Keskolta, huono puoli niiden hinta, mutta ainoat 2 vuoden aikana tarvitsemani ovat olleet suodattimet ja vedenerottimen kuppi.
Osta massikka,älä valmettia,osat vanhempiin malleihin sika hintaise ,ja vanhempiin kiven alla,ei nääs valmisteta osia muualla kuin suomes. Maailman mittakaavassa pieni valmistaja. Lelulandissa voiman ulos otto tosi heikko lenkki ja laatu muutenkin huono.Intikka löytyy sakuna ja englantilaisena,enkku vekotin verkon paino,sähkö vikoja ja takanosto laitteen liitos osat työstetty runkoon. Jos leviää joku kiinnike peräkuoret vaihtoon.Metalli alaarvoista sekundaa. saksalainen on kolhompi, mutta tehty tosi hyvin. OSAT MAKSAA JA PALJON.mm,takajarru levy yksi puoli 930e. Ohjaus niveliin uppoaa helposti 3-400e
- Kubotakuski
Jarra kirjoitti:
Hankin 2007 nelivetoisen Kubota B7100:n, valmistusvuosi -81, käyttöönotto -85. Soiva peli, lukkoperä, voiman ulosotto takana, kaksitoiminen puskulevy edessä, kärry. ja takakuuppa. Lumityöt ja pihatyöt kotona, vanhan mökinpurun jälkeiset pihan tasoitukset, naapurikin pyytänyt pihatöihinsä apuun useamman kerran. Kopittomana mahtuu omakotitalon talliin sisäsäilytykseen, harrastelija ei kopilla mitään tee, on vain tiellä ja sateella kun ei ole pakko harrastaa. Sopii kuomulliseen peräkärryyn, kuomu kiinni ja mökkimatkat sujuvat mukavasti kunhan vetoauto ei ole aivan pieni, kukaan (poliisi) ei näe että painoraja ylittyy. Omallani vasta noin 1000h käyttötunteja takana, ollut yksityisillä, ei ammattikäytössä. Mökillä voi ajaa akseleitaan myöten järveen uimarannan teossa, lukkoperä auttaa ylös. Ei sotke pihoja kuten esim. Bobcat. Ketteränä ja kevyenä ei muutenkaan jätä paljoa jälkiä. Sama keveys ainoa miinusmerkki. Kun vastavoima liian suuri niin silloin sutii. Ikävä puoli myös kovasti kysyttynä on hinta. Varaosia saa Keskolta, huono puoli niiden hinta, mutta ainoat 2 vuoden aikana tarvitsemani ovat olleet suodattimet ja vedenerottimen kuppi.
Myös mulla hytitön Kubota mökkitraktorina. Olen hyvin paljon samaa mieltä kanssasi. On kätevää kun traktoria voi kuljettaa omalla peräkärryllä mökin ja kodin välillä. Lisäksi koneen hydrauliikasta, voimanulosotosta ja nostolaitteista on paljon hyötyä jos vertaa esim. mönkijään.
Ikivahva peli. Myöskään mulla ei ole viiteen vuoteen mennyt muuta kuin huolto-osia, vaikka olen käyttänyt konetta tosi paljon.
- harasoo
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn miksei jokin itäkone käy? Iteltä löytyy raskaasta käytöstä pari kuutos Ursusta ja terapiakoneena on kolmepyttyinen zetor 5011. Isomilla sahattu yli 6000 tuntia ilman sellaisia remontteja, jossa kone olisi ollut TÄYSIN ajokelvoton. Lähinnä sähköhommia. Pikku setorilla ajettu 2500 tuntia, hydr.pumpun olen joutunut vaihtamaan. Pikkuhommia siinäkin on ollut mutta ajokelvottomana ei ole seisonut lukuun ottamatta tuota pumpun vaihtoa. Varaosat edullisia isoihin ja pieniin malleihin ja ne eivät ole kiven alla. Pientä rassaamista löytyy jokaisesta vanhasta raktorista oli se nyt sitten länsi- tai itäkone. Ovatko nuo Urkit ja setorit edes itäkoneita? Ei ainakaan kartalta katsottuna. Aatteiltaan kai sitten ovat, mene ja tiedä! Belarus on täysiverinen itäkone.
- massey ferguson
lämpimällä hytillä. Kestää, varaosat löytyy(harvoin tarvii). Valmetit senikäiset rimpuloita.
- Äm, äf
Ollu lämpimiä hyttiä ei meillä ainakaan muullonkun kesällä.
- uudemmat
Äm, äf kirjoitti:
Ollu lämpimiä hyttiä ei meillä ainakaan muullonkun kesällä.
ovat.
- uuno4
uudemmat kirjoitti:
ovat.
500 sarjaa,=linkku ,4 veto,saat lisälaitteita,ketjuilla mihin vaan .......minne tarvii semmoisella päästä.
itsellä 514,hytti kaivuri ,kauhoja ,trukkipiikit,harjakone...tekee lumityöt isommat ja pienemmät,ymmm
suomalainen............. - MahtiFeikki
uuno4 kirjoitti:
500 sarjaa,=linkku ,4 veto,saat lisälaitteita,ketjuilla mihin vaan .......minne tarvii semmoisella päästä.
itsellä 514,hytti kaivuri ,kauhoja ,trukkipiikit,harjakone...tekee lumityöt isommat ja pienemmät,ymmm
suomalainen.............MF = mahtava feikki, rattorimualiman yliarvostetuin merkki.
MF - kehityksen kärjessä, esimerkkinä MF 35, joka suunniteltiin ja valmistus aloitettiin -50 luvulla, -60 luvulla tankin päällä olevat pellit vaihdettiin kulmikkaisiin ja avot MF 135 oli syntynyt. -70 luvun lopussa vai olikos -80 luvun alussa, peltejä vaihdettiin jälleen ja niin oli MF 240 nähnyt valon. Peruskone oli sama paska kuin -50 luvulla. Että silleen. - maasikka
MahtiFeikki kirjoitti:
MF = mahtava feikki, rattorimualiman yliarvostetuin merkki.
MF - kehityksen kärjessä, esimerkkinä MF 35, joka suunniteltiin ja valmistus aloitettiin -50 luvulla, -60 luvulla tankin päällä olevat pellit vaihdettiin kulmikkaisiin ja avot MF 135 oli syntynyt. -70 luvun lopussa vai olikos -80 luvun alussa, peltejä vaihdettiin jälleen ja niin oli MF 240 nähnyt valon. Peruskone oli sama paska kuin -50 luvulla. Että silleen.
- Lapin Mies
Tässä on sinulle siisti ja toimiva halpa rattori mökille, homma pelittää. fordson 1960, laita s-postia [email protected]
- kubotaan
Omistan KUBOTA GUTBROD (kubota gutbrod 1984 d2600) merkkisen kiinteistötraktorin ja olen hakenut siihen kytkinpakettia huonolla menestyksellä. Onko kenelläkään tietoa missä muussa kubotassa on sama tekniikka.
- 14 ha
Mulla on 14 hehtaaria peltoa.Yleensä Ohraa tai Kauraa Tai Rypsiä Ja Vehnää.KONEET raktorit:MF 590,MF165 (etukuormaajalla) MF Valmet 305 ja MF 165 (taka lusikka peräs aina!! sillä tehdään haudan kaivuuta)
- Aber Erno
Osta Valmet 20 bensa/petrooli
- V0000000000
multa yksi ääni valmetille
- Fordsonmies_1
Itse olen viisi talvea aurannut Fordson Power majorilla vm -60 omakotitalon pihan, tien ja jääradan. Viime talvena perälevyn tilalle vaihtui linko ja hyvin riittää puhti siihenkin hommaan paukkupakkasilla ja paksussakin lumessa. Keula vaan meinaa olla kevyenä lingon kanssa ja ohjaus vaikeaa siitä syystä tieajossa. Majorissa on jälkiasennettu Palmun koppi (sama kuin 100-sarjan Massikoissa) ilman lämmityslaitetta. Erittäin hyvä käynnistyjä jos akku on kunnollinen.
Nyt olen suunnittelemassa paremman traktorin (tehostettu ohjaus, lämmin koppi yms.) ostoa ja kiikarissa olisi Leyland 272. Tämä lähinnä siksi että aurausohjelmistoon liittyi viime talvena yksi mökki viiden km:n päässä ja täksi talveksi ehkä lisää. Viime talvena oli melko tuskaa jyryyttää majorilla tuo matka kun ei meinannu edes tiellä pysyä kun keula kevyenä ja ohjaus sen tähden onneton. Ja onhan se lämmin koppikin tietysti ihan mukava kun tuo aurausmäärä tuosta kolmesta tunnista saattaa tuplaantuakin.
Mutta majori on kestävä traktori ja osia löytyy hyvin ja melko halvalla, joten siitä saa mökkiläinen täysiverisen traktorin vuosiksi eteenpäin kun vaan tekee huollot ajallaan. Ikäisekseen on melko tehokaskin. - Maono
Jos laetat pelaruksen ni sitä eivät varasta.
- cleverchoice
Jos traktoria hakee niin Tshekki on länsimaan keskipiste Zetoria suosittelen mallista 1975- eteenpäin 8045 on perusvarma mökkitraktorien unelma, on helppo ajaa, Hydraulinen pikavaihde, vaihde numerot on selkeästi eikä voi erehtyä laittaa isoa vaihdetta kuten idän ihmeessä Belaruksessa joka on täysin vastakohta. Nelivedon ansiosta, ei metsään jää kiinni ja näitä saa edullisesti ja varaosia saa vielä näihin malleihin vaikka mistä. Hcpeterseniltä saa jo seuraavana päivänä tarvittaessa tai motocheki:stä. Kyseiset koneet pyörii siinä 4000-7000e nurkilla. Ursus 385 voi olla edullisempi, mutta on vastaava kun 8045.
- HaKe
Vai 8045 mökkitraktori ;)...
Aika isoo mökkitontti pitää olla että saa köntyksen kääntymään.
Paremmin vaikka joku Valmet mökille, sitä paremmat traktorit joutavat sitten tositöihin.
- cleverchoice
No voi se olla 8011,7211,7711 takatuupparikin, kääntyy meinaa pienessä tilassa ja samoin kyllä neliveto malli 8045, en kyl tiedä mutta itselläni on vastaavanlainen vähän isompi ja mahtuu vaikka millaisesta välistä mettässä. Valmetit ovat yhtä kankeita kuule kääntymään. Jos sit hakee simmost mikä kääntyy paikallaan ympäri niin se sitten on Ford / New Holland ja siihen super steer etuakseli kiinni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696