Eli siis minkälaisia tapoja on Pariisissa erityisesti otettava huomioon? Tämmöset perus sil vous plaitit sun muut.
Millaiset tippi-tavat esim. ravintoloissa?
Voiko tinkiä hyödykkeistä ja missä, vai loukkaannutaanko?
Maassa maan tavalla, eli Pariisin tavoista kysymystä?
1
542
Vastaukset
- sftt
Siellä asustelee kaikennäköistä porukkaa jo omasta takaa ja sen lisäksi miljoonia turisteja vuosittain, eivät pariisilaiset kovin pienestä ota nokkiinsa. Pariisilaisten englanninkielentaitokin on parin viime vuosikymmenen aikana lisääntynyt huimasti. Kohteliasta on tietty tervehtiä, kiittää jne ranskaksi jos mahdollista. Näiden kohteliaisuuksien, bonjour, sil'vous plait ja je vous en prien perään on hyvä lisätä madame/monsieur.
Ravintolassa normaalisti tipataan, varsinkin jos palvelu on ollut tyydyttävää. Tipaaminen on syytä tehdä vähäeleisesti, vaikka jättäisi vähän isommankin summan. Jos ostat torilta tms voit tietty koettaa tinkiä, tavaratalossa se tietty on turhaa.
Turha on ottaa suurempaa stressiä, kyllä sen normaalilla älyllä tietää miten turistina sopii käyttäytyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503924
- 1053435
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342861Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262498- 201909
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51859- 371815
- 1861787
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871478Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91258