1.Onko teillä ekalla neuvolakäynnillä kuunneltu sydänäänet?
2. Millä rv:llä?
3. Millä paikkakunnalla?
G: Eka neuvola/sydänäänet?
9
4740
Vastaukset
- Henni78
Esikoista odotellessa kyllä kuunneltiin ekalla käynnillä. Rv 8 taisi olla ja hyvin äänet kuuluivat. Tämä oli Tuusulassa.
Nyt toista odotellessa ei kuunneltu, enkä muistanut itsekään kysyä, vaikka vkoja oli jo 10 silloin. Oli myös eri terveydenhoitaja, joten kai paljon henkilöstäkin riippuu, ehdottaako kuuntelua. Sama paikka oli.
Ekalla kerralla terkka kysyi, haluaisinko koittaa, jos äänet kuuluisivat. Varoitti kyllä, ettei saa säikähtää, jos ei vielä kuulu, koska useilla saattaa vasta useiden viikkojen jälkeen kuulua. Hyvin siis silloin kuului ja terkka sanoikin, että hän ajattelikin, että saattaisi jo kuulua, kun ei vatsanpeitteiden päällä ollut silloin lainkaan rasvaa (olin tooooodellla hoikka).- outoa touhua!
Joo,mulla kuului myös " vauvan sydänäänet" ekalla neuvolakäynnillä. Kuulemma ihan selvät ja hyvät äänet, sitten mut lähetettin ultraan tarkastamaan millä viikoilla olen tarkalleen. Kappas, siellä masussa ei ollutkaan ketään (ei alkiota siis)! Sanoivat sairaalassa että vissiin neuvolantäti kuuli MUN sydänäänet!!:D
- Henni78
outoa touhua! kirjoitti:
Joo,mulla kuului myös " vauvan sydänäänet" ekalla neuvolakäynnillä. Kuulemma ihan selvät ja hyvät äänet, sitten mut lähetettin ultraan tarkastamaan millä viikoilla olen tarkalleen. Kappas, siellä masussa ei ollutkaan ketään (ei alkiota siis)! Sanoivat sairaalassa että vissiin neuvolantäti kuuli MUN sydänäänet!!:D
No ei tää meidän terkka silloin kyllä erehtynyt...kuului mun äänet, sitten vauvan syke (paljon nopeampana) ja lisäksi vielä istukan virtausäänet, joten erehtymisen vaaraa ei kyllä täällä ollut :)
Ikävä, jos sulle osui ammattitaidoton terkka ja aiheutti turhaa mielipahaa. En ole tuollaisesta mokasta koskaan kuullutkaan...aika paha...
- Äippäliini
1. Joka neuvolakäynnillä on kuunneltu tähän mennessä
2. Eka kerta oli viikolla 10 ja kuului tosi hyvin vaikka vauva onkin vilkas
3. Länsi-Turunmaa
Ps Aika itkun ja naurun sekainen ihana hetki oli kun ensi kertaa kuuli :) Aivan uskomatonta!- kohta kolmen äitee
että seuraavalla neuvolakäynnillä kuunneltaisiin sydänäänet. nyt viikkoja kasassa 10 4 ja neuvola keskiviikkona. neuvolassa heikolla ultralla kurkittiin masuun vkolla 8 ja siellä näkyi selvästi pieni alkio jonka sydän sykki hyvin. muistan ensimmäisen kohdalla kun ensimmäistä kertaa kuuli vauvan äänet masusta, niin kyllä silloin itku taisi päästä!=)
Länsi-Turunmaalla asustan minäkin, mutta jokaisen babyn kohdalla ollut erilainen neuvolakäytäntö?!
- m
1.Onko teillä ekalla neuvolakäynnillä kuunneltu sydänäänet?
kuunneltiin, mutta ei kuulunu, vaikka olen suht hoikkakin. niillä oli siellä vanha ultra jolla pystyi katsomaan että sydän sykki.
2. Millä rv:llä? just tarkistin 10 3
3. Millä paikkakunnalla? Rovaniemi- huhtikuun^äippä
1. Kuunneltiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä sydänäänet (Etukäteen kyllä varoitettiin että niin aikaisilla viikoilla ei välttämättä vielä kuulu.)
2. Viikkoja oli mulla silloin 9 1 ja saatiin sydänäänet kuulumaan.
3. Lappeenranta - hupsista
huhtikuun^äippä kirjoitti:
1. Kuunneltiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä sydänäänet (Etukäteen kyllä varoitettiin että niin aikaisilla viikoilla ei välttämättä vielä kuulu.)
2. Viikkoja oli mulla silloin 9 1 ja saatiin sydänäänet kuulumaan.
3. Lappeenrantaminulta kuunneltiin ensimmäisen kerran vasta ultran jälkeen elikkäs viikkoja oli 15 3..Terkkari etsi niitä ääniä 10 min ja tuli siihen tulokseen että nyt on päässyt käymään vahinko..olin ihan shokissa,ihan varmasti tunsin aamusta hipaisun masussa.Terkkari koitti sit kuitenkin vielä uudestaan ja sieltä löytyi=)ja katosi ja löytyi:) vilkas kaveri..
- ...
hupsista kirjoitti:
minulta kuunneltiin ensimmäisen kerran vasta ultran jälkeen elikkäs viikkoja oli 15 3..Terkkari etsi niitä ääniä 10 min ja tuli siihen tulokseen että nyt on päässyt käymään vahinko..olin ihan shokissa,ihan varmasti tunsin aamusta hipaisun masussa.Terkkari koitti sit kuitenkin vielä uudestaan ja sieltä löytyi=)ja katosi ja löytyi:) vilkas kaveri..
mullakin kuunneltiin vasta joskus rv 16 paikkeilla...
olin tosin rv 12 käynyt ultrassa, että kyllä siitä tiesin masussa olevan elämää.
kavereilla kuunneliin joskus noin rv 9.
en tajua miks multa ei aikasemmin kuunneltu sit..en kyllä itsekkään kehdannut kysyä jos vaisi kuunnella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159