Märehtivät kasvinpurijat meneekö pupu housuun vaiko

pizaan

Ylipuutarhuri tekee ampumistaan citykaneista pitsaa

Helsingin yliopiston kasvitieteellisen puutarhan ylipuutarhuri Marko Pesu tekee metsästämistään citykaneista pitsaa.

Asiasta sunnuntaina kertoneen Helsingin Sanomien mukaan Pesulla on poliisin erikoislupa citykanien ampumiseen. Hänen metsästysmaansa sijaitsevat kasvitieteellisen puutarhan aitojen sisäpuolella.

Ylipuutarhuri on ampunut jo 700 citykania. Kaikkiaan niitä kaadettiin Helsingissä viime talvena 2 000. Osaa saaliista käytettiin jälkikoirien koulutuksessa, osa syötettiin Korkeasaaren leijonille.

Ampuma-aseiden lisäksi citykaneja pyydetään Helsingissä myös loukuilla, verkoilla ja jousiaseilla. Niiden kiusaksi on hankittu myös hillereitä.

Citykanit ovat Helsingin Sanomien mukaan hyvin ihmisravinnoksi kelpaavia. Elintarviketurvallisuusvirasto pitää niitä luonnonvaraisena riistana.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1768155

7

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      • Susianalyytikko kirjoitti:

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kodittomia ep%C3%A4ill%C3%A4%C3%A4n ihmislihan myynnist%C3%A4 kebab-kioskille Ven%C3%A4j%C3%...

        Kodittomia epäillään ihmislihan myynnistä kebab-kioskille Venäjällä

        15.11.2009 8:47
        A A

        REUTERS–HS

        MOSKOVA. Venäjän poliisi on pidättänyt kolme koditonta epäiltynä 25-vuotiaan miehen tappamisesta, kannibalismista sekä uhrin lihan myymisestä kebab-kioskille.

        Syyttäjänviranomaisten mukaan epäillyt tappoivat ja paloittelivat uhrin veitsin ja vasaran avulla. Syynä oli ilmeisesti henkilökohtainen tora.

        Osan uhrin lihasta epäillyt söivät itse, osa myytiin syyttäjän mukaan kebabia ja piiraita kauppaavalle kioskille.

        Uutistoimistoilla ei ollut tiedossa, oliko uhrin lihaa myyty kioskista eteenpäin.

        Poliisi pääsi epäiltyjen jäljille, kun paikallisen bussipysäkin liepeiltä löytyi irrallisia ruumiinosia. Löytö tehtiin Permissä, noin 1150 kilometriä Moskovasta itään.

        Epäillyillä on rikollistausta. BBC:n mukaan heitä odottavat nyt syytteet murhasta.


      • poikkeuksetta
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Kodittomia epäillään ihmislihan myynnistä kebab-kioskille Venäjällä

        15.11.2009 8:47
        A A

        REUTERS–HS

        MOSKOVA. Venäjän poliisi on pidättänyt kolme koditonta epäiltynä 25-vuotiaan miehen tappamisesta, kannibalismista sekä uhrin lihan myymisestä kebab-kioskille.

        Syyttäjänviranomaisten mukaan epäillyt tappoivat ja paloittelivat uhrin veitsin ja vasaran avulla. Syynä oli ilmeisesti henkilökohtainen tora.

        Osan uhrin lihasta epäillyt söivät itse, osa myytiin syyttäjän mukaan kebabia ja piiraita kauppaavalle kioskille.

        Uutistoimistoilla ei ollut tiedossa, oliko uhrin lihaa myyty kioskista eteenpäin.

        Poliisi pääsi epäiltyjen jäljille, kun paikallisen bussipysäkin liepeiltä löytyi irrallisia ruumiinosia. Löytö tehtiin Permissä, noin 1150 kilometriä Moskovasta itään.

        Epäillyillä on rikollistausta. BBC:n mukaan heitä odottavat nyt syytteet murhasta.

        ovat aina poikkeuksetta sairaampia mitä ihmismieli voi keksiä.


      • Itkeskelijä....

        Metsästyksen vastustamiseen...
        Linkittäminenkin on älykkyysosamäärälläsi liian vaikeaa..
        Osaisitkohan kaataa kusen pois saappaastasi jos siinä olisi hana kärjessä ja käyttöohje kantapäässä..?
        Ei voi muuta kuin itkeskellä...Nyyh


      • Itkeskelijä.... kirjoitti:

        Metsästyksen vastustamiseen...
        Linkittäminenkin on älykkyysosamäärälläsi liian vaikeaa..
        Osaisitkohan kaataa kusen pois saappaastasi jos siinä olisi hana kärjessä ja käyttöohje kantapäässä..?
        Ei voi muuta kuin itkeskellä...Nyyh

        jotta linkittäminen ei vaadi älyä ollenkaan. Todistettavasti apinatkin ovat oppineet linkittämään, jos (apina) älyät, mitä tarkoitan? heh heh...

        Ja liittyyhän esittämäni artikkeli hyvinkin metsästyken vastustamiseen. Jos jollaki metsästäjällä alkaa jo kebabin syöminen yököttään, niin kannattasko silloin lopettaa metsästys kokonaan ja syödä porkkanoita. Moni jahtipoika täällä jo onkin itkeskellyt, kuinka venäjällä ei pysty muka kebabia syömään.


      • näyttää
        Susianalyytikko kirjoitti:

        jotta linkittäminen ei vaadi älyä ollenkaan. Todistettavasti apinatkin ovat oppineet linkittämään, jos (apina) älyät, mitä tarkoitan? heh heh...

        Ja liittyyhän esittämäni artikkeli hyvinkin metsästyken vastustamiseen. Jos jollaki metsästäjällä alkaa jo kebabin syöminen yököttään, niin kannattasko silloin lopettaa metsästys kokonaan ja syödä porkkanoita. Moni jahtipoika täällä jo onkin itkeskellyt, kuinka venäjällä ei pysty muka kebabia syömään.

        apinalta linkittäminen käyvän. On se ihme juttu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe