Onko teillä käytässä Eva-merkkistä alle 250euron hintaista ompelukonetta
ja miten on toiminut?
Onko ollut lankojen kanssa ongelmia?
Eva ompelukone-kokemuksia
5
8955
Vastaukset
- pömpelijä
Ostin joskus citymarketista hintaan 99e.
Ihan hyvin toimii jos ei mitään paksua ompele. Käsipyörän käyttö ottaa pitemmän päälle ranteeseen... Nykyisin kone lojuu vailla käyttötarkoitusta, koska en ompele niin ohutta ja höttöä tavaraa. Teollisuuskoneella saa sitten senkin vähän ommeltua mitä tarvii.
Kokonaisuutena ihan ok, jos luulee pärjäävänsä muovisella kotikoneella. Ite en pärjäis. - fagisel
Ihan yleisesti, et noi halpiskoneet on ihan paskoja, ei kannata ostaa. Niissä on muovipuolat, ja muutenki muoviosia, eli kerran ompelet mytyn sinne tai katkaset neulan, ni se katkoo langat aina ja vahingoittaa ne muoviosat. Kerralla kun ostaa hyvän laadukkaan koneen (= metalliset osat) esim. janome, ni sillä ompelee kunnolla seuraavat 30v. Itse olen ommellut omalla koneella silkkiä, farkkua, nahkaa, sifonkia, trikoota.. ja kaikki onnistuu. Omistan myös Eva-saumurin, maksoin siitäkin kunnon hinnan, mut toimii kuin unelma, myöskin joka materiaalissa.
Joten hyvät ihmiset, älkää ostako noita halpatuotteita, ne on ihan kertakäyttökamaa. - Talvi tulee
Ostin joitani vuosia sitten yli 400 maksaneen Evan. Paksuissa kankaissa jumittaa sekin. Ja sotkee lankoja. Tekee lenkkiä kankaan alapuolelle, kiristys ei oikein toimi...Käytin huollossa samassa liikkeessä mistä ostin ja siellä todettiin, että ei nämä halvemmat mallit ole niin hyviä kuin nuo kalliimmat. Tosin silloin kun olin ostamassa konetta sama mies kehui maasta taivaaseen, piti pystyä ompelemaan moninkertaista farkkuakin...
Ensi kerralla ostan toisen merkkisen. Ja sellaisen, jossa puola on vaakatasossa. Tässä on pystyssä ja aiheuttaa osan ongelmista.- fagisel
Toi lankojen sotkeminen on AINA kiinni lankojen pujotuksesta/paksuudesta/materiaalista, ja siksi onkin niin tärkeää käyttää oikeaa neulaa eri tarkoituksiin ja oikeata langansäätöä, mikä pitää kokeilla erikseen eri kankaille. Myöskään en usko vian olevan puolan pystysuunnassa, sen verran monia koneita olen käyttänyt.
Eli vielä kerran tarkista langan pujotus ja testa materiaali ennen käyttöä :D - Talvi tulee
fagisel kirjoitti:
Toi lankojen sotkeminen on AINA kiinni lankojen pujotuksesta/paksuudesta/materiaalista, ja siksi onkin niin tärkeää käyttää oikeaa neulaa eri tarkoituksiin ja oikeata langansäätöä, mikä pitää kokeilla erikseen eri kankaille. Myöskään en usko vian olevan puolan pystysuunnassa, sen verran monia koneita olen käyttänyt.
Eli vielä kerran tarkista langan pujotus ja testa materiaali ennen käyttöä :DNo, itse olen kokeillut vaikka millä materiaaleilla, langoilla ja eri neuloilla jne. Ja kyllä vaan sotkee materiiaaleista, pujotuksista jne huolimatta. Huolto auttoi ja ihan tuon huoltajan kommentti oli mm. tuo puolan asento.
Ja vielä: olen kokeillut metallisia ja muovisia puolia, silläkään ei sotkemiseen ole vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854