Kun nyt Alfojen hinnat pompsahti "näin alkuun" 3000 - 5000 euroa ylöspäin, niin taitaa Alffat olla uusiutumaton luonnonvara täällä peräpohjolassa. Ja mitä tulevaan markkinointiin tulee, niin ei 7 autokeskuksen liikkeissä kummoista määrää myytäisi, vaikka hinnat olisi kohdillaan.
Taisi Fiat haukata nyt ison palan paskaa järjestässään hommat uusiksi. Olisi ottanut aron sijasta Vehon tai minkä vaan muun.
Bemarikauppaan tästä on lähdettävä, tulee muuten lähes samanhintaiseksi nykyhinnoilla baijerilainen ja jälleenmyyntiarvo on kuitenkin jotain ihan muuta. Harmi, sillä mito ja tuleva 149 olisivat olleet sopivasti hinnoiteltuna varteenotetava vaihtoehto.
Liian kovat hinnat
10
907
Vastaukset
- nurisat
jos nyt lopettettasiin se tyhjänpäiväinen valitus ja odotellaan ensin kun homma saadaan käyntiin. vehokin jo kerran nähty.... hinnoista ei voi oikein sanoa mitään vielä ennenkuin tiedetään muu hinnoittelu (huolto,varaosat), ainakin autot ovat nyt uutta mallia eikä 2 vuotta vanhoja ja paremmilla varusteilla. Eikä tule Bemari vieläkään samanhintaiseksi, jotain tolkkua niihin juttuihin.
- discintive
on väitetty, että nyt hinnoitelluissa Alfoissa olisi parempi varustelutaso tms. kuin Deltan myymissä. Höpö höpö, Distinctive varustetason Mito maksoi Deltalla n. 3500 euroa vähemmän ja se on fakta. On ihan sama mitä varasosat tai huollot maksaa, niitä saa mistä vaan, auton hankkiminen muusta maasta on paljon työläämpi prosessi. Lisäksi takuu on lyhempi ja muusta maasta tuodun auton takuuasioiden hoituminen on epävarmaa.
Kyllä minulle ainakin olisi kelvannut 3500 euroa halvempi alfa, ylihinnoiteltua italiaanoa en osta, sitten ostan vaikka bemun. - overpriced
discintive kirjoitti:
on väitetty, että nyt hinnoitelluissa Alfoissa olisi parempi varustelutaso tms. kuin Deltan myymissä. Höpö höpö, Distinctive varustetason Mito maksoi Deltalla n. 3500 euroa vähemmän ja se on fakta. On ihan sama mitä varasosat tai huollot maksaa, niitä saa mistä vaan, auton hankkiminen muusta maasta on paljon työläämpi prosessi. Lisäksi takuu on lyhempi ja muusta maasta tuodun auton takuuasioiden hoituminen on epävarmaa.
Kyllä minulle ainakin olisi kelvannut 3500 euroa halvempi alfa, ylihinnoiteltua italiaanoa en osta, sitten ostan vaikka bemun.kyllä niitä autojakin voi ostaa muualta halvemmalla, miten niin ylihinnoiltetu? miten olet varma että se BMW ei ole ylihinnoiteltu??? nehän on aina ollut ylihinnoiteltuja ....... joo ensin valitetaan että takuut on huonommat ja sitten sanotaan että voi huoltaa missä tahansa Deltahan juuri vaati että se huolletaabn sikahinnalla huonosti niiden putkissa......voi teitä...pikkasen järkeä siihen ajatteluun, voit varmaa tilata jostain jämävarastosta 3 vuotta vanhan mallin mitä ei myydä enää muissa maissa tohon 3 tonnia halvempaan hintaan, ilman huoltoa ja takuuta....
- on vain nimi
discintive kirjoitti:
on väitetty, että nyt hinnoitelluissa Alfoissa olisi parempi varustelutaso tms. kuin Deltan myymissä. Höpö höpö, Distinctive varustetason Mito maksoi Deltalla n. 3500 euroa vähemmän ja se on fakta. On ihan sama mitä varasosat tai huollot maksaa, niitä saa mistä vaan, auton hankkiminen muusta maasta on paljon työläämpi prosessi. Lisäksi takuu on lyhempi ja muusta maasta tuodun auton takuuasioiden hoituminen on epävarmaa.
Kyllä minulle ainakin olisi kelvannut 3500 euroa halvempi alfa, ylihinnoiteltua italiaanoa en osta, sitten ostan vaikka bemun.Varustetasojen sisällöt vaihtelevat vuosimalleittain ja maittain. Nyt mmahantuojan vaihtuessa sisältö on voinut hyvinkin muuttua.
Tässä lainaus Miton uudessa esitteessä olevasta vakiovarustelistasta:
Nahkainen ja urheilullinen ohjauspyörä audion kaukosäädöllä UUTTA
17” kevytmetallivanteet UUTTA
Sumuvalot UUTTA
Urheilulliset istuimet UUTTA
Blue&Me UUTTA
60/40 taittuva takapenkki UUTTA
Takaspoileri UUTTA
Urheilullinen takapuskuri UUTTA
Ja 159:n kohdalla vastaavasti:
Automaatti-ilmastointi UUTTA
Cd/mp3 audio UUTTA
Vakionopeudensäädin UUTTA
Blue&Me-multimedialaitteisto UUTTA
Sadetunnistin* UUTTA
Automaattisesti himmenevä taustapeili UUTTA (ei 120 hv)
Asiasta tietävät kertokaa: ovatko kaikki nämä härpäkkeet olleet ennen lisävarusteita? Jos ovat, niin ne selittävät ainakin osan hinann noususta. - varusteet
on vain nimi kirjoitti:
Varustetasojen sisällöt vaihtelevat vuosimalleittain ja maittain. Nyt mmahantuojan vaihtuessa sisältö on voinut hyvinkin muuttua.
Tässä lainaus Miton uudessa esitteessä olevasta vakiovarustelistasta:
Nahkainen ja urheilullinen ohjauspyörä audion kaukosäädöllä UUTTA
17” kevytmetallivanteet UUTTA
Sumuvalot UUTTA
Urheilulliset istuimet UUTTA
Blue&Me UUTTA
60/40 taittuva takapenkki UUTTA
Takaspoileri UUTTA
Urheilullinen takapuskuri UUTTA
Ja 159:n kohdalla vastaavasti:
Automaatti-ilmastointi UUTTA
Cd/mp3 audio UUTTA
Vakionopeudensäädin UUTTA
Blue&Me-multimedialaitteisto UUTTA
Sadetunnistin* UUTTA
Automaattisesti himmenevä taustapeili UUTTA (ei 120 hv)
Asiasta tietävät kertokaa: ovatko kaikki nämä härpäkkeet olleet ennen lisävarusteita? Jos ovat, niin ne selittävät ainakin osan hinann noususta.Vakiokamaa nuo muut varusteet. Positiivista asiassa se, että oman Miton voi nyt käytettynä laittaa ostohinnalla myntiin.
- jokumuu.
on vain nimi kirjoitti:
Varustetasojen sisällöt vaihtelevat vuosimalleittain ja maittain. Nyt mmahantuojan vaihtuessa sisältö on voinut hyvinkin muuttua.
Tässä lainaus Miton uudessa esitteessä olevasta vakiovarustelistasta:
Nahkainen ja urheilullinen ohjauspyörä audion kaukosäädöllä UUTTA
17” kevytmetallivanteet UUTTA
Sumuvalot UUTTA
Urheilulliset istuimet UUTTA
Blue&Me UUTTA
60/40 taittuva takapenkki UUTTA
Takaspoileri UUTTA
Urheilullinen takapuskuri UUTTA
Ja 159:n kohdalla vastaavasti:
Automaatti-ilmastointi UUTTA
Cd/mp3 audio UUTTA
Vakionopeudensäädin UUTTA
Blue&Me-multimedialaitteisto UUTTA
Sadetunnistin* UUTTA
Automaattisesti himmenevä taustapeili UUTTA (ei 120 hv)
Asiasta tietävät kertokaa: ovatko kaikki nämä härpäkkeet olleet ennen lisävarusteita? Jos ovat, niin ne selittävät ainakin osan hinann noususta.Mitossa nuo 17" vanteet, sporttijakkarat, takaspoileri, erilainen takapuskuri ja muistaakseni myös sumarit tulivat aikaisemmin vasta Sportpackin mukana, lisäksi siinä oli ainakin matalampi alusta. Blue&Me oli vielä oma optionsa, ja rattiin taisi napit tulla samalla kertaa. Tuota osissa kääntyvän takapenkin vakioisuutta en muista.
Minusta on hyvää kehitystä että autot myydään valmiiksi kohtuullisen hyvin varusteltuna. Harvempi uutta Alfaa ostava varmaan himoitsee "mahdollisimman paljon autoa rahalla" -karvalakkiversiota, tunteellahan nämä ostetaan. Ja kun ruksit vähän optioita listalta ja joskus tulevaisuudessa viet autoa vaihtoon lasketaan hyvitys kumminkin uuden perusmallin mukaan, toisin sanoen "varusteet tulee kaupan päälle" - tosin vain autoa liikkeelle päin myytäessä. - lowerpriced
discintive kirjoitti:
on väitetty, että nyt hinnoitelluissa Alfoissa olisi parempi varustelutaso tms. kuin Deltan myymissä. Höpö höpö, Distinctive varustetason Mito maksoi Deltalla n. 3500 euroa vähemmän ja se on fakta. On ihan sama mitä varasosat tai huollot maksaa, niitä saa mistä vaan, auton hankkiminen muusta maasta on paljon työläämpi prosessi. Lisäksi takuu on lyhempi ja muusta maasta tuodun auton takuuasioiden hoituminen on epävarmaa.
Kyllä minulle ainakin olisi kelvannut 3500 euroa halvempi alfa, ylihinnoiteltua italiaanoa en osta, sitten ostan vaikka bemun.mitä jos esim Miton tehdashinta on noussut? Deltalla oli kyllä ihan omat varustetasot.... ei siellä ole itään virallisia malleka ikinä myyty...
Teltta-auto painoi hintoja alas myymällä aika-ajoin vanhentunutta mallistoa, huollot olivat sikamaisen kalliita ja laadultaan ala-arvoisia. Vaihtohyvitykset Alfasta Alfaan olivat huonompia kuin hyvitykset kilpaileviin merkkeihin jne. Ei todellakaan Alfan arvolle sopivaa kaupankäyntiä. Ja tämän kaiken lisäksi firma meinasi vielä tehdä konkurssin. Jos me haluamme, että Alfat myy ja huoltaa organisaatio, joka arvostaa tuotteitaan ja asiakkaitaan ja pysyy vielä pystyssäkin, on se pakko hyväksyä, että tuotteet maksavat.
- G Mies
että ennen vanhaan hyvään aikaan ainakaan Autokeskukseen ei saanut myyjät ottaa Alfaa vaihdossa ollenkaan. Voipi olla että hyvityshinnat ei päätä huimaa tulevaisuudessakaan. Sitä paitsi myyjä ei periaatteessa määrää tuotteen hintaa , vaan markkinat, eli minkä saat myydessä kulujen jälkeen , määrää ostohinnan.
G Mies kirjoitti:
että ennen vanhaan hyvään aikaan ainakaan Autokeskukseen ei saanut myyjät ottaa Alfaa vaihdossa ollenkaan. Voipi olla että hyvityshinnat ei päätä huimaa tulevaisuudessakaan. Sitä paitsi myyjä ei periaatteessa määrää tuotteen hintaa , vaan markkinat, eli minkä saat myydessä kulujen jälkeen , määrää ostohinnan.
Noin puolitoista vuotta sitten kävin tarjoamassa 03-mallista, 245 000 ajettua 156 Selespeediä Konalan Autokeskukseen vaihtaakseni sen uuteen Avengeriin. Vaihtohyvitys olisi ollut pari sataa päälle Delta-auton hyvityksen, vaikka Aveger on vielä edullisempi autokin (kuin 159). Muista syistä jäi kuitenkin kaupat tekemättä siellä. Markkinat tietenkin luovat raamit vaihtohyvityksille, mutta myös moni muu asia. Jokainen firma pyrkii parhaaseen mahdolliseen katteeseen tekemissään kaupoissa. Miten tähän sitten pyritään, siihen on monia keinoja. Voidaan hinnoitella uudet autot tiukasti, mutta hyvittää vanhoista vähän huonommin. Toinen vaihtoehto on myös hinnoitella uudet yläkanttiin ja hyvittää vanhoista vaihdossa enemmän. Osa strategiaa on sekin, halutaanko nimenomaan kalastella uusia asiakkaita vai säilyttää vanhat. Delta-auto panosti uusien asiakkaiden kalasteluun. Tarjouksia, takuulupauksia ja halpa rahoitus... Toisaalta olematon jälkimarkkinointi, huonolaatuinen ja huippuhintainen hulto ja nihilistinen suhtautuminen takuukorjauksiin. Kun asiakas on saatu koukkuun, se voidaan unohtaa. Vaihtohyvityksetkin vieraista merkeistä olivat kohtalaisia. Sen sijaan niitä, joilla jo oli Alfa, pidettiin voitettuna kantana. No, uskollisiahan me alfistit olemmekin, mutta rajansa kaikella. Jos kolme vuotta vanhasta 156:sta luvataan lähtöhinnaltaan edullisempaan Audiin 2000 euroa enemmän vaihdossa, niin pakkohan siihenkin tarjoukseen on tarttua, varsinkin, koska taas kahden vuoden päästä voi tehdä hyvät kaupat Alfaan. Markkinat määrää tuotteen hinnat, mutta markkinat muodostuvat yksittäisistä ostoista ja myynneistä. Merkkiliike voi olla tukemassa oman merkkinsä jälleenmyyntiarvoa tai polkemassa sitä. Itse asiassa ei ole vastaani vielä tullut yhtään toista autoliikettä, joka olisi tietoisesti painanut edustamansa automerkin jällleenmyyntiarvoa. Päinvastaisia esimerkkejä on pilvin pimein, parhaana esimerkkinä Veho ja Mercedes-Benz.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915