Minulla on todettu hiljattain astma ja olen lähdössä USA:an,onko kellään tietoa voiko lentäminen olla riskitekijä?
Astmaatikko lentokoneessa
7
4035
Vastaukset
- chj
ei se sen kummempaa ole kuin millään muullakaan julkisella matkustaminen. Pidä varmuudeksi astmapiippu käsimatkatavaroissa, niin eiköhän kaikki ole ok.
- Ate
Moi,
Jos epäilyttää voit soittaa Finnairin ilmailulääkärille.
Lisää löytyy http://www.finnair.fi
Sitten 'matkustusohjeet' vasemmalta, 'ilmailulääkäri' oikealta jne.
Tuolla mainitaan 'krooniset keuhkosairaudet' kumminkin, joten kannattaa kysyä asiantuntijalta. - Hanna
Ainoa ongelma, joka on ilmennyt, on koneen kuiva ilma, joka aiheuttaa ainakin minulle kurkun huomattavaa kuivumista ja sitä kautta ärsyttävää yskää.
Tällä ei tosin välttämättä ole mitään tekemistä astman kanssa, vaikka minusta itsestäni kyllä tuntuu, että kurkun huomattava kuivuminen johtuu siitä... - Lotta
Lentokoneen kuiva ilma voi aiheuttaa oireita astmaatikolle, mutta useimmille ei. Sulje ilmastointi sun kohdalta ja juo runsaasti lentomatkan aikana. Pyydä lentoemännältä kuumaa vettä mukiin höyryhengitystä varten - hengitystiet pysyvät kosteana. Tuplaa hoitavan lääkkeen annos jo muutama päivä ennen lentoa ja jatka muutama päivä lennon jälkeen.
- Ei vaaratonta
Kysy asiantuntijalta.
- astmaatikko
Ja höpöhöpö,astmaa hoidetaan nykyään niin loistavin tuloksin,että se todellakin ON VAARATONTA!! Turha pelotella ihmisiä suotta!
- Lääkäriin
astmaatikko kirjoitti:
Ja höpöhöpö,astmaa hoidetaan nykyään niin loistavin tuloksin,että se todellakin ON VAARATONTA!! Turha pelotella ihmisiä suotta!
Äitini meinasi kuolla lentokoneeseen kun ei lisännyt lääkistystä ennen lentoa. Ompa vaaratonta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827