Millä "aineella" pesette koirienne hampaat? Voiko hammastahnaa käyttää joka on fluoripohjainen, ei siis xylitolia..(?)
Koirien hampaiden pesu
22
6768
Vastaukset
- MISSÄÄN
NIMESSÄ mitään fluoripitoista tai ihmisille tarkoitettuja tahnoja!!!! Koirille on omia eläinliikkeistä saatavia hammastahnoja. Meillä harjataan hampaat ilman tahnaa pelkällä harjalla.
Koiran hampaiden pesussa ei missään tapauksessa saa käyttää mitään ihmisille tarkoitettuja aineita. Koiran hampaat harjataan joko ilman mitään tahnaa tai tahnalla, jota saa ostaa eläinkaupasta ja joka on tarkoitetu koirille.
- puhtaat hampaat
itse kyllä voit pestä hampaasi koiran tahnalla eikä käy kuinkaan. Niin minulle kävi vahingossa muutama viikko sitten.
- Myrkyllistä
puhtaat hampaat kirjoitti:
itse kyllä voit pestä hampaasi koiran tahnalla eikä käy kuinkaan. Niin minulle kävi vahingossa muutama viikko sitten.
koiralle, hanki eläinkaupasta omaa koirien hammastahnaa, niissä haju ja makukin niin, että koira ei istä hanttiin, eivät ole kalliita, samalla saat uuden hammasharjan ostettua!
- stella23
Osta koirille tarkoitettu hammasharja ja hammastahna. Minulla on Petosan-merkkistä hammastahnaa, olen kaikki tuotteet ostanut eläinlääkäriltä. Niitä varmasti saa myös eläimille tarkoitetuista liikkeistä. Missään nimessä ei ihmisten hammastahnaa. terv. Stella
Mä oon pessy koirien hampaat Foreverin aloe vera hammastahnalla. On superhyvää. Poisti myös multa plakin kokonaan. Nyt ostin Virbac -merkkistä tahnaa koirille apteekista, kun maistuu koirille toivottavasti paremmalta ja aloe vera tahnaa levittelen ikeniin aina pesun jälkeen. Niinä päivinä, kun en harjaa annan dentastixin. Lusikan kärjellä rapsuttelen hammaskivet pois, jos niitä on. Hammasharjana toimii koirille tarkoitettu Petosan hammasharja.
Fluoritonta hammastahnaa ja muita Forever Living Productsin tuotteita voit ostaa verkkokaupastani:
www.myaloevera.fi/aloejenni
Lähetä minulle viesti, niin lähetän sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan verkkokauppaani.
Kaikki Foreverin tuotteet ovat erittäin laadukkaita ja niillä on 90 päivän täysi tyytyväisyystakuu: voit käyttää tuotteita 3 kuukauden ajan ja jos et ole niihin täysin tyytyväinen, palautat vain pakkaukset ja kuitin minulle ja saat rahasi takaisin.
Jos asut pääkaupunkiseudulla etkä halua tilata tuotteita postitse, ilmoita vain minulle niin toimitan tuotteet sinulle kotiin tai työpaikallesi tai muuhun yhdessä sopimaamme paikkaan.
Jenni Alasuutari
Itsenäinen jälleenmyyjä
Forever Living Products
- 098748321107872314
Koiran hampaiden pesu painii tarpeellisuudessaan samassa sarjassa tositv-visailujen kanssa. Omalle kohdalleni ei ole sattunut vielä yhtäkään koiraa, joiden hampaat olisivat pesemättömyyttään menneet pahaan kuntoon tai hammaskivestä olisi muodostunut ongelma. Tällä hetkellä annan koirille (turhuutta sekin) muutaman kerran viikossa jonkin "hammaskiveä ehkäisevä patukan" yl. dentastixin.
- m hjnmhgjnhyt
Koiran hampaat reikiintyy kuten ihmisenkin ja tietänet miten saa...nan kipeä olo on, kun hampaissa reikä, koirasta tulee ärtyisä.
- stillmee
Eikä ole turhuutta!Minun koirani hampaat menivät pesemättömyydellä niin huonoon kuntoon että osa tippui ja hammaskiveä tuli niin paljon että hampaat olivat sen peitossa :( Vein koiran hammashoitoon ja nyt siitä lähtein säännöllisesti päivittäin hampaat pesty ja ei ole yhtään hammaskiveä!Kyllä ne tarvitsee harjata,joillain koirilla on sylki semmoista ettei se tapa bakteereja ja vaikka tappaisikin ne tarvitsee pestä!!!!!
- 4017
Yli 80% aikuisista koirista kärsii huonoista hampaista ja on outoa, että joku vielä kehuu, miten niitä ei tarvitse hoitaa. Dentasticit on pelkkää jauhoa ja lisäaineita, joten ne ei hoida yhtään mitään. Hammasharja tahna on hyvä, jos harjaaminen ei kolahda, esim. Petzlife geeli putsaa harjaamatta.
- lapintyttö ja koira
miten usein pesettä niitä koiran hampaita?mie en oo pessy koskaan ku ei henki haise eikä sitä hammaskivveekään oo ollu.
- 1 x vk
Ei ole elossa yhtäkään ihmistä, jolla ei olisi hammasreikiä.
Minä pesen viikottain. Koirat syövät raakaruokaa, ei siis tule nappulatöhnää hampaisiin ja järsivät paljon luita. Silti pesen. - lapintyttö ja koira
1 x vk kirjoitti:
Minä pesen viikottain. Koirat syövät raakaruokaa, ei siis tule nappulatöhnää hampaisiin ja järsivät paljon luita. Silti pesen.mie en nää siihen mittään syytä miksi pesisin.sitten olisi eri asia jos henki haisisi,olisi sitä hammaskivvee tai muuten hampaat sontiset,mutta kun eivät ole niin en meinaa pestä.meijän koira pessee hampaansa ite syömälä esim rustoja ja putkiluita mikä itellään putsaa ne hampaat.meilä ollu koiria aina eikä niiltä oo hampaita erilleen ruettu pesemään eikä yhelläkään ollu mittään vikkaa hampaissa.turhaa hössötystä nykyään!
- apua...ideoita
1 x vk kirjoitti:
Minä pesen viikottain. Koirat syövät raakaruokaa, ei siis tule nappulatöhnää hampaisiin ja järsivät paljon luita. Silti pesen.Hmmmm..... Olen 20-vuotias eikä minulla ole ikinä ollut reikiä, joita olisi tarvinnut paikata.
Ongelmana on n. 2-vuotias rescuekoira, jonka hampaiden pesu on vaikeaa. Aina, kun alkaa hampaita harjalla jynssäämään, kääntää päätään aina pois. - eiHammaskiveä
Itse pesin aluksi koirieni hampaita ahkerasti ja annoin myös dentaxia yms... Silti jonkinverran hammaskiveä muodostui niinkuin pienillä koirilla helposti tekee. Sitten siirryin raakaruokintaan ja saavat siis päivittäin myös aitoja luita lihoineen ja rustoineen. N.1/2vuoden kuluttua huomasin että hammaskivi oli hävinnyt. Pikkuhiljaa alkoi hampaidenharjaus unohtumaan ja vähenemään. Nyt on mennyt ehkä n.2v ilman hampaiden harjausta ja hammaskiveä ei näy eikä kuulu! Lisäksi nuorin koiristani joka on alusta asti saanut raakaruokaa, sillä ei ole edes vetoleikkien seurauksena hampaita pudonnut(pienillä hampaat irtoavat herkemmin kuin isoilla koirilla).
En myöskään tarjoa koirilleni mtn ihmisten ruokaa joten eivät saa niin paljon hampaille huonoja juttuja! Tämä toimii meidän kohdalla! Mutta koirille joille tarjotaan kaikenlaista hemmottelumielessä, niin suosittelen kyllä tuota harjausta koirien hammastahnan kera!!! harjaus aloitetaan pehmeällä liinalla tms jotta tottuu hampaiden hinkkaamiseen ja palkitaan ja kehutaan paljon!
- 9020
Meillä on ollut käytössä monta vuotta petholicin petzlife geeli. Ei tarvii harjaamista ollenkaan. Laitetaan vaan suuhun. Ja jätetään vaikuttamaan.
- liibalaaba123123
Koirille tulee nykyään niin paljon reikiä just paskalaatusesta nappularuuasta, joka sisältää mm. sokeria. Viljat tuhoaa ihmistenkin hampaat. Hiilihydraatti myös=sokeri.
Lisäksi syljen koostumus vaikuttaa, eli vaikka kuinka harjaisi, niin se ei kaikkien hampaita silti pelasta. Jollain sitten taas on sylki sellasta, ettei reikiä tuu herkästi, vaikka söis ja jois mitä. Eikä ees harjaisi.
Omani syövät raakaa (myös luita), se riittää niin kauan hammashuolloksi, että huomaan hammaskiveä muodostuvan. - mitävielä
Hölmöltä kuulostaa koirien hampaiden pesu,omalla koiraltani ei ikinä pesty hampaita eikä tullut edes mieleen moinen puuha.
Antakaa niitä puruluita joka viikko pureskeltavaksi niin pysyy hampaat kunnossa niin oli omallakin koiralla koko ikänsä purukalusto kunnossa.- 4080
Hammasongelmat on monella rodulla yleisiä eikä niihin puruluut auta. Yli 80% aikuisista koirista kärsii huonosta hammashygieniasta eikä ole lainkaan hölmöä hoitaa koirien hampaita. Onnittelut siitä, että oma koirasi on tuossa 20% joukossa jolla on priima-hampaat.
- Doq-u
minä syötän koiralle xylitolipurkkaa hammastahnan sijaan, hyvin tehoaa
- Anonyymi
Ihanko totta, kylläpä olet hyvä koiran omistaja, idiootti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913040Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001727Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21169Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden267909