Skootterin rekisteristä poisto

skootteri kuntoon

HEi... Olen ostamassa halvan skootterin jossa on vähän tehtävää: pitäisi hommata katteet ja tekniikkaakin väsätä, joten mietin saako sen poistettua rekisteristä väliaikaisesti ei lopullisesti ja paljonko se maksaisi?..

Kun olen lueskellut keskustelu-palstoilla tästä asiasta niin siellä on erilaisisa vastauksia esim. "voi poistaa rekisteristä ja se maksaa 10e mutta skootterin saa uudestaan rekisteröityä vasta vuoden päästä"
tai "voi mutta pitää olla hyvä syy esim. palanut, varastettu, rikki ym..."

Elikkä pitäisi saada tietää varmasti tämä juttu...(olisiko soitto ake:lle)

13

9518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo,joo

      Ei kannata. Itse tein täyden kone/variremontin Bootian skodeen 230€. Tosin koneeseen tuli uus pytty, mäntä, kampura, kiertokanki ja variin rullat ja vetoremmi. Eli tuli uuttavastaava. Katteet massaa muuten liki 200 eli sama kun ostat käytetyn 400€ kiinanihmeen.

    • katsastuskonttori antaa myös saman vastauksen kuin Ake...
      uudelleen rekisteröinti jos itse poistettu kilvistä on vain paperisotaa eikä vaadi uudelleen katsastusta...
      muistaakseni raja kulki marraskuussa 2007 jos sen jälkeen poistettu kilvistä niin uudelleen rekisteröinti helppoa eikä vaadi katsastusta.
      hinnasta ei minulle mitään mielikuvaa

      • mopoista

        Tuo määräaikainen rekisteristä poisto ei koske mopoja eikä moottoripyöriä. Aina kun kilpi konttorille joutuu, joko poliisin toimesta tai itse vieden, on edessä rekisteröintikatsastus. Kertaalleen rekisteristä poistuneen / poistetun mopon saattaminen hyväksyttävään kuntoon on paitsi työlästä niin usein myös kallista.

        Kustannukset: Itse katsastus asemasta riippuen noin 60e ( ei omaa hintaa, sovelletaan henkilöauton määräaikaiskatsastushinnastoa ) Päälle hinta uudesta kilvestä 15e ja papereista 10e suunnilleen.

        Tästä voi jokainen laskea ettei mopon rekisteristä poisto ole taloudellinen vaihtoehto.


        Auton voi poistaa määräaikaisesti rekisteristä paperisodalla, ja saa myös uudestaan ajoon ilman katsastusta. Edellyttäen että autolle viimeksi suoritettu katsastus on voimassa autoa uudelleen liikennekäyttöön otettaessa.

        Terveisin Katsastaja vuodesta 1995.


      • Palstanlukija
        mopoista kirjoitti:

        Tuo määräaikainen rekisteristä poisto ei koske mopoja eikä moottoripyöriä. Aina kun kilpi konttorille joutuu, joko poliisin toimesta tai itse vieden, on edessä rekisteröintikatsastus. Kertaalleen rekisteristä poistuneen / poistetun mopon saattaminen hyväksyttävään kuntoon on paitsi työlästä niin usein myös kallista.

        Kustannukset: Itse katsastus asemasta riippuen noin 60e ( ei omaa hintaa, sovelletaan henkilöauton määräaikaiskatsastushinnastoa ) Päälle hinta uudesta kilvestä 15e ja papereista 10e suunnilleen.

        Tästä voi jokainen laskea ettei mopon rekisteristä poisto ole taloudellinen vaihtoehto.


        Auton voi poistaa määräaikaisesti rekisteristä paperisodalla, ja saa myös uudestaan ajoon ilman katsastusta. Edellyttäen että autolle viimeksi suoritettu katsastus on voimassa autoa uudelleen liikennekäyttöön otettaessa.

        Terveisin Katsastaja vuodesta 1995.

        Lait ja asetukset ovat muuttunett jolloin mopon ja moposkootterin voi poistaa rekisteristä ja laittaa takaisin rekisteriin jos/kun itse sen poistanut eli ei poistettu rekisteristä esim rakennemuutoston vuoksi poliisi tms viranomainen eli pappaskootteri on oikeassa...
        Vanhojen katsastusmiesten kannattaisi päivittää tietonsa ennenkuin avaa suunsa.


      • jjkjkjkjklj
        Palstanlukija kirjoitti:

        Lait ja asetukset ovat muuttunett jolloin mopon ja moposkootterin voi poistaa rekisteristä ja laittaa takaisin rekisteriin jos/kun itse sen poistanut eli ei poistettu rekisteristä esim rakennemuutoston vuoksi poliisi tms viranomainen eli pappaskootteri on oikeassa...
        Vanhojen katsastusmiesten kannattaisi päivittää tietonsa ennenkuin avaa suunsa.

        Itse otin oman moponi pois rekisteristä tänä vuonna ja vakuutusyhtiöstä sanottiin ettei sitä voi uudelleenrekisteröidä seuraavaan 12 kuukauteen. Mitään katsastuksia ei todellakaan tarvitse tehdä vaan riittää kun hakee uudet kilvet konttorilta, taitaa maksaa jotain ~20 euroa.

        Ihmettelen tuota vuoden "karenssia", mikähän siinä mahtaa olla takana?


      • Että näin
        jjkjkjkjklj kirjoitti:

        Itse otin oman moponi pois rekisteristä tänä vuonna ja vakuutusyhtiöstä sanottiin ettei sitä voi uudelleenrekisteröidä seuraavaan 12 kuukauteen. Mitään katsastuksia ei todellakaan tarvitse tehdä vaan riittää kun hakee uudet kilvet konttorilta, taitaa maksaa jotain ~20 euroa.

        Ihmettelen tuota vuoden "karenssia", mikähän siinä mahtaa olla takana?

        Itse ostin rekisteristä poistetun skootterin, kävin vain katsastuskonttorilla hakemassa uuden kilven, rekisteriotteen osan 2 kanssa. Ei tarvitse katsastaa skootteria. Uudet kilvet maksoi 20€


      • hyvä tietää
        Että näin kirjoitti:

        Itse ostin rekisteristä poistetun skootterin, kävin vain katsastuskonttorilla hakemassa uuden kilven, rekisteriotteen osan 2 kanssa. Ei tarvitse katsastaa skootteria. Uudet kilvet maksoi 20€

        Olipa hyvä uutinen "Että näin", Aloin kuumeisesti pähkäillä asiaa, sillä ostin rekisteristä poistetun skootterin ja uuden kilven haku on nyt edessä.


      • mopopappa
        hyvä tietää kirjoitti:

        Olipa hyvä uutinen "Että näin", Aloin kuumeisesti pähkäillä asiaa, sillä ostin rekisteristä poistetun skootterin ja uuden kilven haku on nyt edessä.

        Hei !Saitko uuden kilven ilman katastusta?Tuo ois kiva kiva juttu.


    • Ottapattiin

      Trafin omapalvelusivuilta voi mopon poistaa liikennekäytöstä 6 euron hintaan. MUTTA ainakaan Tapiola ei sillä toimella katkaise vakuutusmaksujen juoksua, vaan sinne olisi ollut soitettava ja kirjallisesti irtisanottava vakuutus.
      Nimimerkki "Turhaan maksoin sitten liikennekäytöstä postetun mopon vakuutuksia koko talven"

    • ThainAviomies10

      Hei Jutustelija1.
      Minkä kokoisia ja minkä merkkisiä nämä Sinun poistamasi kaksi isoa matkasporttia oli?

      • Jutustelija1

        Hei Thai, ne oli nuo linkissäkin listatut Kawasakit Gpz 900 r ja Kawasaki ZZR 1100, nehän olivat aikoinaan nopeimmat mp:t kun ne esiteltiin ja muutenkin ominaisuuksiltaan kohdillaan.

        Poisto tosiaan onnistui hyvin ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt.


      • ThainAviomiesOriginal10

        Yritän kysymykselläni kartoittaa mitä mahtaa olla Kurkon isot yli 1200 cc matkasportit, kun nuo Sinun ei sitä ole, eikä Kurko ole ainakaan vielä hehkuttanut omistaneensa Blac Birdiä, Busaa, eikä ZZR:ää.
        Tiedätkö sinä kertoa mikä tuohon Kurkon pyöräomistukseen mahtaisi natsata, kun hän on paneutunut moottoripyöräpalstalla enemmän hänelle mieluisiin hinttikirjoitteluihin.
        Kiitos vastauksestasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe