Millaisia palveluasuntoja/taloja on tarjolla suonenjoella tai lähiympäristössä? Entä palvelun laatu? Kyse suht omatoimisesta iäkkäästä ihmisestä joka kuitenkin tarvitsee päivittäistä apua lääkkeissä ja tietyissä arki askareissa?
vanhusten palvelut?
9
3923
Vastaukset
- S. Eko
minäpä kerron sen vähän mitä tiijän. Yks vahana tuttu, semmonen ysikymppinen assuu yhessä palavelutalossa siellä Suonenjoella. Kävin kylässä viime kesänä ja kaahistuin. Joka kerroksessa olj lappu isoella kirjaemilla: palavelutalossa on alakohoolin naattiminen kielletty. Tämäkö on meijjännii tulevaesuus: sitte ku oes vanahana aekoo ryypätä nii ei sua, oekeen kielletään?!
- omainen
No kiitosta näistä vastauksista, tosin hieman asiaan kuuluvampia odotin... iäkäs äitini ei ole viinaksia nauttivaa sorttia mutta mukavahan se tuokin oli tietää.
- S. Eko
omainen kirjoitti:
No kiitosta näistä vastauksista, tosin hieman asiaan kuuluvampia odotin... iäkäs äitini ei ole viinaksia nauttivaa sorttia mutta mukavahan se tuokin oli tietää.
hyvä vuan! Nii ku tiijät, se on sillä laella, että kun savolaenen puhhuu nii vastuu ymmärtämisestä siirtyyp kuuntelijalle.
- kohta vanhus
omainen kirjoitti:
Päivärinteen palvelukoti tai veljeskoti ovat niitä paikkoja jotka ovat raittiille sopivia --- ota yhteyttä vanhustyöjohtaja Arja Eevaan niin saat asiallista lisätietoa - täällä meitä viäraleukoj aon enemmältikkiin.
- tuleva vanhus
kohta vanhus kirjoitti:
Päivärinteen palvelukoti tai veljeskoti ovat niitä paikkoja jotka ovat raittiille sopivia --- ota yhteyttä vanhustyöjohtaja Arja Eevaan niin saat asiallista lisätietoa - täällä meitä viäraleukoj aon enemmältikkiin.
Silloin oikea ja asiallinen paikka on Veljeskoti --- mutta jos dementiayksiköitä harkitset niin tarkkaile mitä lääkkeitä antavat, muutoin tilanne on kuten yksí viäräleuka sulle kirjoitti edellä "doopinkia tulloo".
Älä siis sysää koko vastuuta palvelukodeille --- Sinulla itselläsi on aktiivinen rooli valvoa, että palvelun taso on kohdillaan ja kohtelu inhimillistä. - markus-jäävesi
S. Eko kirjoitti:
hyvä vuan! Nii ku tiijät, se on sillä laella, että kun savolaenen puhhuu nii vastuu ymmärtämisestä siirtyyp kuuntelijalle.
no eipähä tarvi mun sitte vastata mitää ku ei ollu mitää järkevää vastausta. ja en ole onneksi alk.peräinen savolainen
- ei aina valiteta
Tervetuloa asumaan Suonenjoelle! Meillä on varsin laadukkaat vanhusten palvelut, on tarjolla kotihoitoa (kotipalvelua ja kotisairaanhoitoa), päiväkeskuspalvelua ja erilaisia tukipalveluja (mm. ateriapalvelua) kotona asuville ikäihmisille ja palveluasumista sekä kaupungin omistamassa Veljeskodissa että yksityisissä hoivakodeissa, jos sellaista palvelua tarvitsee. Terveydenhuolto toimii hyvin, omalla terveysasemalla on päivystys ympäri vuorokauden. Vanhusten palveluista voivat enemmän kertoa kotipalveluohjaaja ja vanhustyönjohtaja, yhteystiedot löytyvät esim. kaupungin www.sivuilta. Suonenjoen keskustaan on viime vuosina rakennettu useita hissillisiä kerrostaloja, joissa ikäihmisenkin on helppo asua. Myös kulttuuripalveluja ja hyvin toimiva kansalaisopisto on tarjolla. Suonenjoella on hyvä elää ja asua!
- DOMINO KEKSI
SUONENJOEN VANHUSPALVELUISTA.
OLEN ETELÄ-SUOMESSA ASUVA NYT JO EDESMENNEEN DEMENTOITUNEEN VANHUKSEN OMAINEN, ÄITINI SAI ASUA PITKÄN ELÄMÄNSÄ VIIMEISET VUODET DEMENTOITUNEILLE TARKOITETUSSA PALVELUKODISSA IISVEDELLÄ.
MINULLA EI TODELLAKAAN OLE MITÄÄN NEGATIIVISTÄ SANOTTAVAA K.O HOITOPAIKASTA. VIERAILIN ÄITINI LUONA PARI KERTAA KUUKAUDESSA, JA VIETIN SIELLÄ KOKONAISEN PÄIVÄN KÄYDESSÄNI, JOTEN MIELIPITEENI EI OLE MUODOSTUNUT MISTÄÄN PIIPAHDUKSISTA TAI KUVITELMISTA. KODISSA OLLESSANI SAIN AINA ERITTÄIN YSTÄVÄLLISEN KOHTELUN JA NÄIN VAIN HYVINHOIDETTUJA TYYTYVÄISIÄ VANHUKSIA, JOITA HOITAMAAN OLI PALKATTU HUIPPUTYYPPEJÄ, JOTKA TODELLA KOKO SYDÄMELLÄÄN KANTOIVAT HUOLTA DEM VANHUSTEN HYVÄN HOIDON TOTEUTUKSESTA, KUN TUNNEN TÄÄLTÄ RUUHKA-SUOMESTA PALJON VASTAAVASSA ELÄMÄNTILANTEESSA OLEVIA OMAISIA, OLEN VOINUT KERTOA HEILLE OMIA KOKEMUKSIANI HYVÄSTÄ HOITOPAIKASTA JOTA VIELÄ VUOSIEN JÄLKEENKIN LÄMMÖLLÄ VOIN MUISTELLA. EN TIEDÄ ONKO VIELÄ SUONENJOKELAISTEN YKSINOIKEUS PÄÄSTÄ SINNE PALVELUKOTTIN, JOS ON OLKAA SUONENJOKELAISET YLPEITÄ PALVELUKODISTANNE, JA MUUALLA PALVELUITA SUUNNITTELEVAT JA TOTEUTTAVAT KÄYKÄÄ TUTUSTUMASSA SINNE, HYVÄN HUOLENPIDON JA HOIDON YKSIKKÖÖN - humpss
DOMINO KEKSI kirjoitti:
SUONENJOEN VANHUSPALVELUISTA.
OLEN ETELÄ-SUOMESSA ASUVA NYT JO EDESMENNEEN DEMENTOITUNEEN VANHUKSEN OMAINEN, ÄITINI SAI ASUA PITKÄN ELÄMÄNSÄ VIIMEISET VUODET DEMENTOITUNEILLE TARKOITETUSSA PALVELUKODISSA IISVEDELLÄ.
MINULLA EI TODELLAKAAN OLE MITÄÄN NEGATIIVISTÄ SANOTTAVAA K.O HOITOPAIKASTA. VIERAILIN ÄITINI LUONA PARI KERTAA KUUKAUDESSA, JA VIETIN SIELLÄ KOKONAISEN PÄIVÄN KÄYDESSÄNI, JOTEN MIELIPITEENI EI OLE MUODOSTUNUT MISTÄÄN PIIPAHDUKSISTA TAI KUVITELMISTA. KODISSA OLLESSANI SAIN AINA ERITTÄIN YSTÄVÄLLISEN KOHTELUN JA NÄIN VAIN HYVINHOIDETTUJA TYYTYVÄISIÄ VANHUKSIA, JOITA HOITAMAAN OLI PALKATTU HUIPPUTYYPPEJÄ, JOTKA TODELLA KOKO SYDÄMELLÄÄN KANTOIVAT HUOLTA DEM VANHUSTEN HYVÄN HOIDON TOTEUTUKSESTA, KUN TUNNEN TÄÄLTÄ RUUHKA-SUOMESTA PALJON VASTAAVASSA ELÄMÄNTILANTEESSA OLEVIA OMAISIA, OLEN VOINUT KERTOA HEILLE OMIA KOKEMUKSIANI HYVÄSTÄ HOITOPAIKASTA JOTA VIELÄ VUOSIEN JÄLKEENKIN LÄMMÖLLÄ VOIN MUISTELLA. EN TIEDÄ ONKO VIELÄ SUONENJOKELAISTEN YKSINOIKEUS PÄÄSTÄ SINNE PALVELUKOTTIN, JOS ON OLKAA SUONENJOKELAISET YLPEITÄ PALVELUKODISTANNE, JA MUUALLA PALVELUITA SUUNNITTELEVAT JA TOTEUTTAVAT KÄYKÄÄ TUTUSTUMASSA SINNE, HYVÄN HUOLENPIDON JA HOIDON YKSIKKÖÖNToinen hirveän tärkeä perustarve ihmiselle alkoholin lisäksi on stictti, stctti, pum pum ja sen miten se voidaan järjestää tarvetta vastaavasti. Siinä ne kultaisen vanhuuden eväät.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791