SARASTUSVALOHERÄTYSKELLO??!!!

iloa???

Onko kenelläkään kokemusta, piristääkö tai auttaako ko. kello mielenapeuteen tai yleensä mielialaan myönteisesti? Jos jollain on ollut sarastusvaloherätyskello käytössä näin pimeään aikaan, niin kertokaapa onko ao. laitteella ollut teihin mitään vaikutusta noin henkisellä puolella? Ja millaisia vaikutuksia? Kiitos!

17

1491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ByeByeBaby

Mulla oli se käytössä viime talvena. Herätys on lempeä, sillä valo lisääntyy hitaasti. Muuta vaikutusta en siinä huomannut. Lisäksi minulla on talvisin käytössä valohoitolamppu. Kumpikaan ei auta, vaikka uskon sanotaan siirtävän vuoriakin.

• on sellainen

Masennuksen hoitoon tarvitaan kirkasvalolamppu, sarastusvalossa ei ole tarpeeksi tehoa siihen. Jos podet erityisesti kaamosmasennusta, niin siihen pitäisi auttaa, tuskin sillä yleistä mielialan kohotusta saa aikaan.

Itselläni on sarastusvalo, auttaahan se heräämiseen hiukan, mutta erityisesti on miellyttävämpää herätä vaikka kellon soittoon, kun on jo valoisaa.

• VALOATARVITSEVA

NIIN SANOTTU HERÄTYSKELLONA ON AIVAN TURHA JUTTU JA HUMPUUKIA. RAHAA KERÄTÄÄN KAIKELLA MAHDOLLISELLA. SARASTUVALO HERÄTYSKELLONA ON TODELLA MAINIO RAHANKERÄYS, SILLÄ TUOLLAISEN PIKKU KELTAISESTA VALOSTA EI IHAN PÄIVÄNVALOON RIITTÄVÄ PIKKU VALO AAMULLA ON AIVAN LIIAN KALLIS HERÄTYSKELLO. SILLÄ,...HINTA ON SIEVOISET YLI 200 EUROA MUISTAAKSENI,...JOTTA SILLEEN. MUTTA KAAMOSMASENNUKSESTA KÄRSIVÄLLE AUTTAA HETI HERÄTTYÄ ,KUN OTTAA PÄIVÄNVALOA SIIHEN TARKOITUKSEEN VALMISTETULLA VALOHOITOLAITTEELLA. VALAISTUSTEHO ON TÄRKEÄ. HOITOAIKA PUOLI TUNTIA - YKSI TUNTI. OLEN KÄYTTÄNYT KO. LAITETTA 16 VUOTTA JA NYT OLEN JO OSTANUT TOISSASYKSYNÄ KOLMANNEN HOITOLAITTEEN ITSELLENI. MYÖSKIN TYÖPAIKALLANI OTAN TARVITTAESSA PÄIVÄNVALOA LÄHELTÄ 60 CM:N ETÄISYYDELTÄ, JOLLOIN SAAN PARHAIMMAN AVUN. MARRASKUU JA JOULUKUU OVAT MINULLE PAHIMMAT AJAT JA TAMMIKUUKIN VIELÄ TUNTUU SELLAISELTA, ETTÄ VALOA ON SAATAVA. JOS VALOHOITO UNOHTUU,NIIN SITTEN OLEN VÄSYNYT JA TULEE SAIRASLOMAPÄIVIÄ. NIIN TÄRKEÄÄ MINULLE ON PÄIVÄNVALO, JOTA EN TODELLAKAAN TÄÄLLÄ ETELÄSUOMEN PIMEYDESSÄ JA HARMAUDESSA ULKONTA SAA.TÄNÄÄNKIN ON NIIN PIMEÄN HARMAATA.AAMULLA OTIN JO KLO 6.30 TUON 45 MINUUTTIA VALOHOITOA JA PIRTEÄ OLEN OLLUT.KIITOS PÄIVÄNVALOLAMPUILLENI. LÄÄKÄRI MÄÄRÄSI AIKOINAAN MINULLE TÄMÄN HOIDON. KÄYTÄN MYÖSKIN PIENTÄ ANNOSTA MASENNUSLÄÄKETTÄ.

VALOA PIMEYTEEN. VOITTE UNOHTAA KAIKKI LISUKKEET, JOITA NYT ON KEHITELTY TUOHON HOITOLAMPUN RINNALLE, SILLÄ NE OVAT PELKKÄÄ BUISNESTÄ.

• ByByeBaby

Kirkasvalo/päivänvalolampuista tehdyin tuorein tutkimus (tehtiin Ruotsissa) osoitti, ettei valohoidosta ollut mitään hyötyä - pelkkä placebovaikutus.

• ByeByeBaby

Sarastusvaloherätyskellon saa halvalla nettikaupasta. Itse maksoin siitä noin 90 euroa.

• .,.,.,-.,.-.,
        ByeByeBaby kirjoitti:

Sarastusvaloherätyskellon saa halvalla nettikaupasta. Itse maksoin siitä noin 90 euroa.

herätyskello sinusta halpa????

• kurlutus
        .,.,.,-.,.-., kirjoitti:

sarastusvalo herätyksestä, varsinkin kun voin valita aaneksi radin, linnunlaulun, sateenropinan sammokonkurnutuksineen tai meren aallokon kohinan. Ja onhan siinä vielä se kellon pirinä-äänikin!
        Valitsen herätysäänen mielialani mukaan. Sarastus "nousee" noin 1/2 tuntia, linnut alkaa visertämään puolessa välissä sitä! Ihanaa heräämistä!

• ByeByeBaby
        .,.,.,-.,.-., kirjoitti:

On se halpa, jos vertaa edellisen kirjoittajan 200 euroon.

• yksinäinen m
        ByeByeBaby kirjoitti:

On se halpa, jos vertaa edellisen kirjoittajan 200 euroon.

Minulla on käytössä tuo sarastusvalolamppu ja minulle se ainakin auttaa.. työ on aika stressaavaa ja nykyään,kun on tullut tämä ikuinen kiire töissä,auttaa myös sunnuntai päivä,kun lepää ja ei tee yhtään mitään. sitten olen keksinyt ja uskalsin kokeillakkin vaipan pitämistä yöllä,se rauhoittaa ja sen kanssa nukkuu syvempää unta,eikä heräile yöllä,mahtaako olla jokin lapsuudesta tuttu turvallisuuden tunne kyseessä,mutta auttaa..

• ??????????
        yksinäinen m kirjoitti:

Minulla on käytössä tuo sarastusvalolamppu ja minulle se ainakin auttaa.. työ on aika stressaavaa ja nykyään,kun on tullut tämä ikuinen kiire töissä,auttaa myös sunnuntai päivä,kun lepää ja ei tee yhtään mitään. sitten olen keksinyt ja uskalsin kokeillakkin vaipan pitämistä yöllä,se rauhoittaa ja sen kanssa nukkuu syvempää unta,eikä heräile yöllä,mahtaako olla jokin lapsuudesta tuttu turvallisuuden tunne kyseessä,mutta auttaa..

siis vaipan pitäminen rauhoittaa????

• yksinäinen m
        ?????????? kirjoitti:

siis vaipan pitäminen rauhoittaa????

minulla,mutta se onkin vain minun juttuni,jotain toista se ällöttää koko ajatus,mutta itse olen mieltynyt tuohon ja en koe sitä paheena.. Koska se antaa turvallisen olon.

• loviisa111

Ensinnäkin, epäkohteliasta kirjoittaa isoilla kirjaimilla, inhottavaa myös lukea.
        Ostin Sarastusvalolampun Hobby Hallista 49,90, todella hyvin auttaa aamun heräämiseen. Minulla on vaikeuksia herätä varsinkin näin pimeään aikaan, mutta tuon lampun avulla herään pikku hiljaa ja olen muuten paljon virkeämpi kuin ilman sitä. Tietysti tämäkin on yksilöllistä, mutta en ihan humpuukiksi nimittäisi. Masennusta minulla ei ole, vain herääminen on vaikeaa. Kirkasvalolamppua en voi ajatellakaan, pienikin vilkaisu aiheuttaa päänsärkyä ja silmiin sattuu, enkä oikein jaksa uskoa sen varsinaisesti auttavan masennukseen ehkä hieman helpottaa.. Masennukseen on varmaan syyt syvemmällä kuin pelkässä pimeässä vuodenajassa.

• PenttiHentti

Ensinnäkin, älä kirjoita isoilla kirjaimilla.

Olen käyttänyt sarastusvaloa monta vuotta, ja olen paljon virkeämpi kun herään sillä. Lääkärin olisi ehkä pitänyt määrätä sulla jotain muitakin hoitoja.

• birtu

joku viisas sanoi että sama tulos tulee kun pistää lamppuun ajatimen
      siinä ei kyllä oo linnunlaulua

• Heräämätön
      • tjjhfjfh

Ei ole kokemusta. Mutta Ohlsonilla on 30 päivän palautusoikeus, jonka aikana lampun vaikutuksen voi itse testata.

• Mitä Vìttua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      507
      8730
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      136
      6010
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      347
      5067
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      60
      4684
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      81
      4265
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4003
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      178
      3862
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      91
      1808
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      103