PIKAISTA APUA!!!

neuvotontyttö

silmäluomeni, molemmat, mutta eriaikaan ovat alkaneet turvota ties millon, ja syytä en tiedä. epäilen meikeissäni olevan jonkun pöpön, joka on sitten yhdestä meikistä levinnyt kaikkiin. kenelläkään samallaisia kokemuksia?

turvotus ei ole suurta, mutta itse sen tuntee/huomaa, muut ei välttämättä, mutta riippuu ihan. nyt on vasemman puolen silmäluomi on turvoksissa, ja alkaa jo ärsyttää. ennen siis näin ei ollut tapahtunut, se alkoi n. 1kk sitten, ja on muutaman päivän välein, täysin randomisti iskenyt, ja kestää pari päivää. silmäluomeen _EI_ satu, eikä kutita. se on vain turvonnut.

en ole allerginen millekkään, ja meikkien pitäisi olla ihan käyttökelvollisia, eli päiväys ei ole mennyt.

Eikä minulla PITÄISI olla minkäänlaisia allergioita, mutta miten tämän sitten selvittää/hoitaa, jos ei edes koske/tiedä syytä. olen yrittänyt selvittää syytä, mutta mikään ei tunnu auttavan, olen ihan neuvoton.. Ja tämä häiritsee hyvin paljon minua itseäni, koska tunnen päivittäin että olisi silmässä joku "paakku", vaikka ei näärännäppyjä eikä mitään ole. se on vain turvonnut kivuttomasti.

tietääkö kukaan/kenelläkään kokemuksia asiasta?

8

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Oletko ennen tuota syönyt esim. suolaista normaalia enemmän ? Tai juonut esim. vettä tms. normaalia enemmän, suola varsinkin turvottaa luomia. Oletko kokeillut kylmällä laskea turvotusta, esim. vaikka kylmään veteen kasteltu pyyheliina ? Oletko ollut normaalia enemmän koneella tai lukenut paljon, silloin kun tuo turvotus tulee ? Voi olla silmät kuivat, esim. tarkasta työstä tai juuri tuosta lukemisesta, tietokoneella olo kuivattaa silmiä.

      • neuvotontyttö

        suola voisi olla osasyy.. mutta en aivan käsitä että miten tämä nyt silmiä turvottaa? ja eikö vettä täytyisi juuri juoda paljon, logiikkani mukaan se vain auttaisi. ja juu, olen kokeillut kyllä kylmää metallia/jääpalaa kiedottuna pyyhkeeseen, vettä jne.. mutta mikään ei auta kuin hetkellisesti :/


      • *****
        neuvotontyttö kirjoitti:

        suola voisi olla osasyy.. mutta en aivan käsitä että miten tämä nyt silmiä turvottaa? ja eikö vettä täytyisi juuri juoda paljon, logiikkani mukaan se vain auttaisi. ja juu, olen kokeillut kyllä kylmää metallia/jääpalaa kiedottuna pyyhkeeseen, vettä jne.. mutta mikään ei auta kuin hetkellisesti :/

        Kertyvät helposti elimistöön, itsellä juuri silmäluomiin ja hyvin monella muulla, jos sitä elimistössä on liikaa. Jos juo vettä liikaa, sekin kerääntyy elimistöön, ja aiheuttaa turvotusta. Itse olen huomannut, että eniten silmiä turvottaa, juuri suola, kun esim. sipsejä syö niin aamulla on silmät turvonneet. Itse käytän, sellaista geelimäistä naamiota, ensin jääkaappiin ja sitten silmiin, pitää pitää pitkään, että tehoaa. Ja yksi keino vähentää turvotusta, on selälleen nukkuminen.


    • Epäilen..

      Kehoittaisin käymään lääkärissä. Sikaflunssakin vaikuttaa silmiin tulehdusta.

      • neuvotontyttö

        ei minulla sikainfluenssaa ole. olen terve muuten. ja mikä tämä geelimäinen naamio on? mistä sellaisia? ja voitko antaa hiukan lisäinfoa siitä, mm. kuinka usein käyttää? :)

        haluaisin takaisin normaaliin elämään, tämä vaikuttaa kovasti. Ainakin harrastuksiini nähden. ja haluaisin tietää, että jos ei muu auta, kuin kokeilla jotain lääkkeitä, niin eihän niitä joudu jokapäivä popsimaan?


      • *****
        neuvotontyttö kirjoitti:

        ei minulla sikainfluenssaa ole. olen terve muuten. ja mikä tämä geelimäinen naamio on? mistä sellaisia? ja voitko antaa hiukan lisäinfoa siitä, mm. kuinka usein käyttää? :)

        haluaisin takaisin normaaliin elämään, tämä vaikuttaa kovasti. Ainakin harrastuksiini nähden. ja haluaisin tietää, että jos ei muu auta, kuin kokeilla jotain lääkkeitä, niin eihän niitä joudu jokapäivä popsimaan?

        Ainakin apteekeista saa noita geelinaamioita (naamari), voi käyttää esim. yönyli (elokuvissa näkee paljon), itse sain kuiviensilmien tippojen yhteydessä kaupanpäälle. Silmätippoja, kuiville voit kokeilla myös, jos esim. kyynelnestettä ei ole tarpeeksi. Oletko huomannut turvotusten kanssa, esim. sormuksista että onko tiukemmalla silloin ? Minulla käy sillain, en pidä öisin sormuksia, mutta kun luomia turvottaa niin sormuksetki menevät huonommin jne.


      • neuvotontyttö
        ***** kirjoitti:

        Ainakin apteekeista saa noita geelinaamioita (naamari), voi käyttää esim. yönyli (elokuvissa näkee paljon), itse sain kuiviensilmien tippojen yhteydessä kaupanpäälle. Silmätippoja, kuiville voit kokeilla myös, jos esim. kyynelnestettä ei ole tarpeeksi. Oletko huomannut turvotusten kanssa, esim. sormuksista että onko tiukemmalla silloin ? Minulla käy sillain, en pidä öisin sormuksia, mutta kun luomia turvottaa niin sormuksetki menevät huonommin jne.

        en itseasiassa ole pannut merkille, itse pidän oikeassa kädessäni jatkuvasti sormuksia. mutta pitää katsella. nyt ostin uuden ripsivärin, ja ei ole turvotusta esiintynyt :) ja pyrin käyttämään vain yhtä luomiväriä silmämeikeissä, mihin ei ole voinut missään tapauksessa tulla tätä "pöpöä" jos kyse on edes siitä. kokeilen, että onko nyt kyseessä pilaantuneet meikit vai jokin muu syy.

        mutta kiitos tästä! käynkin ostelemassa geelinaamioita ja kokeilen! :)


    • löytyy

      Jos olet vähääkään allerginen luonnonkumille, eli lateksille ja käytät meikkisieniä, tai sienipäisiä siveltimiä, niin suosittelen vaihtamaan välineitä. Lateksiallergia aiheuttaa mm. turvotusta. Mistä tiedät, ettet ole millekään allerginen? Oletko käynyt allergiakokeissa?
      Minäkään en nuorena ollut allerginen luonnonkumille, mutta opiskelin puhtaanapito-alaa ja lateksiallergia puhkesi noin 16 vuotiaana. Itse en voi käyttää esim. meikkisieniä tai siivouskäsineitä jotka on tehty lateksista, sillä oireina on turvotus, kuumotus, näpyt, punoitus jne.

      Ja aikoinaan sain myös kuvailemiasi oireita meikeistä. Meikit saattaa sisältää jonkun ainesosan jolle olet allerginen.

      Prick-testit ei kerro kaikkea, että oletko allerginen esim. kumille tai meikeille. Kumiallergia testataan yleensä selkään tehtävällä 3:n vuorokauden lapputestillä.

      Kantsisko lopettaa meikkaaminen hetkiseksi kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe