300c terävä kolina etupyörässä?

Veho66

Oisko kellään sattunu vastaavaa kolinaa etupyörässä.Auto 300c 3,5 touring ja ajettu 125tkm. merkkiliikkeessä etsitty kolmeen kertaan vikaa,ovat olleet jarrusatulan kimpussa, mutta turhaan ja ei tunnu kolinan lähdettä löytyvän.Nimismiehen kiharassa kolkottaa aika ikävästi,ja kun painaa jarrua samalla kolinaa ei ole,eikä väljää ole nivelissä vaikka kuinka on etsitty! Tilasin vakaajatangon holkit ja ajattelin halvimmasta päästä ruveta uusimaan osa kerrallaan,meinaa kohta hermo mennä.

44

6768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinuu

      Kokeileppas että onko iskarin yläpää kunnolla kiinni.Mulla kolisi voyagerin etupää kun iskari oli löysällä!!

    • frangrabba

      iskarin yläpää,tai koiranluut,eipä ole merkkiliikkeessä ammattilaisia jos eivät vikaa löydä

      • 28

        se kyllä aika vähän ajettu mutta tuli mieleen että olisiko laakeri kooli väleä laakeripesään.


    • HemiC

      Sama vika, eikä mistään löydy väljyyttä. Tarkistettu moneen kertaan kaikki puslat ja nivelet ynnä muut. Iskaritkin on kiinni kunnolla. Ei mitään eroa, jarruttaako vai ei. Kolina tulee aina sopivan kuopan kohdalle osuessa. Ei viitsis alkaa osia ihan arvalla uusimaan. Pakkohan siellä perkele jossain on klappia olla, ei kai moinen kolkotus muuten kuuluisi.

      Perkele.

      • ...

        Itselläni oli sebringissä moista kun sen ostin..vikaa ei löytynyt millään, mutta sitten viimein aloin kiristellä muttereita yksitellen etupään pohjasta ja sieltä löyti yksi joka oli hiukan löysällä ja sen jälkeen kolahdus hävisi.


      • tj
        ... kirjoitti:

        Itselläni oli sebringissä moista kun sen ostin..vikaa ei löytynyt millään, mutta sitten viimein aloin kiristellä muttereita yksitellen etupään pohjasta ja sieltä löyti yksi joka oli hiukan löysällä ja sen jälkeen kolahdus hävisi.

        rt-pää tuolta kolahduksen puolelta. Parissa tullut vastaa just sama ongelma ja aiheutunut juuri tuosta.


      • veho66
        tj kirjoitti:

        rt-pää tuolta kolahduksen puolelta. Parissa tullut vastaa just sama ongelma ja aiheutunut juuri tuosta.

        avasin tuon raidetangonpään ja se näytti aivan hyvältä,eikä siinä väljää ole!Voikohan niistä nivelistä joku kolista rauta rautaa vasten, kun kuluvat sopivasti.Esim,alapallonivel (ball joint).Koiranluukin maksaa merkkiliikkeessä 190e,joten kalliiksi tietysti tulee arpominen,no Jenkeistä niitä saa tietysti halvemmalla.Kumma kun mitään löysää ei tunnu mistään löytyvän,avasin sen iskarin yläpäänkin,mutta pitäisi olla jousipuristin että sitä pääsisi kurkistamaan alakautta!Onkohan mahdollista että iskari olisi niin loppu, että se ei terävissä kuopissa kerkeä mukaan ja näin kolisisi?


      • veho66

        On sitten tullut vaihdatettua etupyörän osia ihan urakalla.Alatukivarsi,koiranluu,raidetangonpää,stabilizer link(kiinni vakaajatangossa ja toinen pää iskarissa) ja alapallonivel(ball joint).Johan loppu kolinat ja kalinat,suurin syyllinen oli varmaa ball joint ja stabilizer link.Osat ois varmaan merkkiliikkeestä maksanut persettä vaille hevosta. Itse tilailin osia amerikasta ,saksasta ja englannista.Nyt hinnaksi kaikille tuli noin 400e, parisataa asennuksiin.


    • paskaa saa

      näin se menee, olisit hankkinut paremman jatkeen.

      • veho66

        Ihan on kuule perheautoksi hankittu,ku ei noihin japsi riisipusseihin oikein mahdu.Ja ihmettelen jos ei missään muissa autoissa ole vikoja vanhetessaan,epäilen että sullakaan olis sellasta ollu!


      • ehtus
        veho66 kirjoitti:

        Ihan on kuule perheautoksi hankittu,ku ei noihin japsi riisipusseihin oikein mahdu.Ja ihmettelen jos ei missään muissa autoissa ole vikoja vanhetessaan,epäilen että sullakaan olis sellasta ollu!

        joka kertoi että kolina vaimenee jarruttaessa voi todellakin aiheutua laakeripuolelta,koska vapaasti pyörivä akseli kolisee mutta saa tukea jarrupaloista jarruttaessa.Minulla oli eräässä fordissa hirttänyt laakeri kiinni jolloin laakerin ulkokuori eli kooli oli pyörimyt mukana ja kuluttanut laakeripesää isommaksi
        ,oli laitettu standardi laakeri joten oli jäänyt välyys joka aiheutti kolinaa,tätä ei huomaa kovin helposti jos tutkitaan niveliä ja tukikumeja pyöräkin pyörii tietysti normaalisti ja vaikuttaa olevan kunnossa.En tiedä,jos ei kerran alapallonivel eikä raidetangon tukikumit'


      • dotus
        ehtus kirjoitti:

        joka kertoi että kolina vaimenee jarruttaessa voi todellakin aiheutua laakeripuolelta,koska vapaasti pyörivä akseli kolisee mutta saa tukea jarrupaloista jarruttaessa.Minulla oli eräässä fordissa hirttänyt laakeri kiinni jolloin laakerin ulkokuori eli kooli oli pyörimyt mukana ja kuluttanut laakeripesää isommaksi
        ,oli laitettu standardi laakeri joten oli jäänyt välyys joka aiheutti kolinaa,tätä ei huomaa kovin helposti jos tutkitaan niveliä ja tukikumeja pyöräkin pyörii tietysti normaalisti ja vaikuttaa olevan kunnossa.En tiedä,jos ei kerran alapallonivel eikä raidetangon tukikumit'

        Etutukivarren kumeja en raidetangon,jos tukivarren kumi on mennyt tukivarsi tärisee ja hakkaa kiinnitysautoihin.Minulla oli myös luminassa välyys laakerin kehässä sitä ei huomattu edes katsastuksessa,vaikka mielessäni toivoin että kolinan syy löytyy.Asia selvisi jälkeenpäin kun kuulin että mitä oli laakerille oli käynyt,ja tutkin asian.


      • audi v8
        veho66 kirjoitti:

        Ihan on kuule perheautoksi hankittu,ku ei noihin japsi riisipusseihin oikein mahdu.Ja ihmettelen jos ei missään muissa autoissa ole vikoja vanhetessaan,epäilen että sullakaan olis sellasta ollu!

        125t ajettu ja lähes kaikki etupään osat sai vaihtaa.. harvinaisen huonoa laatua tuntuu olevan, no hyvä että kolinat loppui


      • veho66
        audi v8 kirjoitti:

        125t ajettu ja lähes kaikki etupään osat sai vaihtaa.. harvinaisen huonoa laatua tuntuu olevan, no hyvä että kolinat loppui

        Rupesin vaan itse arpomaan että mikä siellä pitää ääntä,siksi tuli tilailtua vähän enemmän kuin mitä tarve oli.Ei ne kaikki todellakaan ollu paskana,mut nytpähän on huoletonta menoa ilman ääniä. Rupes vaan vähän nyppimään kun vuoden verran kuulu kolinaa ja merkkiliikkeessä oltiin suurinpiirtein kädet pystyssä,ku ei täältä löydy löysiä.Kolmeen otteeseen tutkivat vaan jarrusatulaa,että tämähän se on.Ei kyllä löytäny katsastusmieskään kun kerroin kolinasta ja sanoin että nyt saa löytää jotain ihan tosissaan. Varmaan keula painaa sen verran että nivelet rupee kolisee jo aikas pienestä väljästä.


      • szxwedcrgvtbyhn
        veho66 kirjoitti:

        Rupesin vaan itse arpomaan että mikä siellä pitää ääntä,siksi tuli tilailtua vähän enemmän kuin mitä tarve oli.Ei ne kaikki todellakaan ollu paskana,mut nytpähän on huoletonta menoa ilman ääniä. Rupes vaan vähän nyppimään kun vuoden verran kuulu kolinaa ja merkkiliikkeessä oltiin suurinpiirtein kädet pystyssä,ku ei täältä löydy löysiä.Kolmeen otteeseen tutkivat vaan jarrusatulaa,että tämähän se on.Ei kyllä löytäny katsastusmieskään kun kerroin kolinasta ja sanoin että nyt saa löytää jotain ihan tosissaan. Varmaan keula painaa sen verran että nivelet rupee kolisee jo aikas pienestä väljästä.

        Painaa se nokka monessa muussakin autossa, kyllä tuossa on kyse liian heikoista osista


      • -------------
        szxwedcrgvtbyhn kirjoitti:

        Painaa se nokka monessa muussakin autossa, kyllä tuossa on kyse liian heikoista osista

        Parin tonnin painoisia henkilöautoja on aika vähän, ja niissä lähes kaikissa mitä löytyy on näitä nivel ongelmia. Esim Audi A8, MB S jne. Se on vaan fysiikanlaki että ne kuluu nopeammin painavassa autossa, kaikki ei sitä ymmärrä.


      • Höpö höpö
        ------------- kirjoitti:

        Parin tonnin painoisia henkilöautoja on aika vähän, ja niissä lähes kaikissa mitä löytyy on näitä nivel ongelmia. Esim Audi A8, MB S jne. Se on vaan fysiikanlaki että ne kuluu nopeammin painavassa autossa, kaikki ei sitä ymmärrä.

        Ei ole ongelmana monessakaan muussa parin tonnisessa autossa ja niitä tosiaan löytyy esim jenkkiautoista ja euroistakin todella paljon, Kraislerissa ne on alimitoitetut . Esim Chevyissä ei ole tuollaisia ongelmia ja toi nivelvika on joka Kraisussa Neonista alkaen... Kuis sä selität kuorma ja linjaautojen nivelet, katso niiden kokoa painoon verrattuna. Käy nyt ihmeessä esim 300c foorumilla ja muiden jenkkien vastaavilla ei ole tuollaista ongelmaa muissa merkeissä. Miksi sitten tarvikenivelet kestävät , oisko ne paremmasta aineesta tai isommat? "Se on vaan fysiikanlaki että ne kuluu nopeammin painavassa autossa, kaikki ei sitä ymmärrä. " eli ne kuluvat 300c kraisussa siksi nopeammin koska ne ovat huonosta materiaalista alkujaan tehty, kaikki sen ymmärtävät sinua lukuunottamatta. Miksi myydään vahvistettuja niveliä jos vika onkin vain auton painossa ja fysiikan laissa. Kirjoita tehtaalle ja kerro.


      • -----------
        Höpö höpö kirjoitti:

        Ei ole ongelmana monessakaan muussa parin tonnisessa autossa ja niitä tosiaan löytyy esim jenkkiautoista ja euroistakin todella paljon, Kraislerissa ne on alimitoitetut . Esim Chevyissä ei ole tuollaisia ongelmia ja toi nivelvika on joka Kraisussa Neonista alkaen... Kuis sä selität kuorma ja linjaautojen nivelet, katso niiden kokoa painoon verrattuna. Käy nyt ihmeessä esim 300c foorumilla ja muiden jenkkien vastaavilla ei ole tuollaista ongelmaa muissa merkeissä. Miksi sitten tarvikenivelet kestävät , oisko ne paremmasta aineesta tai isommat? "Se on vaan fysiikanlaki että ne kuluu nopeammin painavassa autossa, kaikki ei sitä ymmärrä. " eli ne kuluvat 300c kraisussa siksi nopeammin koska ne ovat huonosta materiaalista alkujaan tehty, kaikki sen ymmärtävät sinua lukuunottamatta. Miksi myydään vahvistettuja niveliä jos vika onkin vain auton painossa ja fysiikan laissa. Kirjoita tehtaalle ja kerro.

        SILTI ne kuluvat painavassa autossa nopeammin kuin kevyemmässä, oli sitten tehty mistä hyväänsä. Se on fysiikanlaki, jotan älä yhtään itke.

        Ei mulla ainakaan omissa Chryslereissä(ennen vuotta 2004 valmistetuissa) ole koskaan ollut mitään ongelmia nivelten kanssa, eikä minkään muukaan. En tiedä uusimmista sitten.

        Ihan ne ns. orkkis niveletkin tehdään jossain alihankkijalla, joten ilmeisesti ovat huonon valinneet jos näin ovat huonoja. Ei kannata kuitenkaan tuomita koko autoa siitä.


      • itkuiikka...
        ----------- kirjoitti:

        SILTI ne kuluvat painavassa autossa nopeammin kuin kevyemmässä, oli sitten tehty mistä hyväänsä. Se on fysiikanlaki, jotan älä yhtään itke.

        Ei mulla ainakaan omissa Chryslereissä(ennen vuotta 2004 valmistetuissa) ole koskaan ollut mitään ongelmia nivelten kanssa, eikä minkään muukaan. En tiedä uusimmista sitten.

        Ihan ne ns. orkkis niveletkin tehdään jossain alihankkijalla, joten ilmeisesti ovat huonon valinneet jos näin ovat huonoja. Ei kannata kuitenkaan tuomita koko autoa siitä.

        Jossain Sebringeissä on vaihdettu etuniveliä jo 15 t km kohdalla, kaippa niissä on vielä painavampi etupää. Miksi etunivelet kestävät rekoissa noin miljoona kilometriä, onko niissä kevyet etupäät, selittäjä. Noi nivelviat ovat juuri Craisujen vitsaus ei muiden raskaiden autojen..


      • -------
        itkuiikka... kirjoitti:

        Jossain Sebringeissä on vaihdettu etuniveliä jo 15 t km kohdalla, kaippa niissä on vielä painavampi etupää. Miksi etunivelet kestävät rekoissa noin miljoona kilometriä, onko niissä kevyet etupäät, selittäjä. Noi nivelviat ovat juuri Craisujen vitsaus ei muiden raskaiden autojen..

        ''ei muiden autojen'' älä viitsi puhua paskaa:D Tiedän monia raskaita automerkkejä ihan kokemuksesta joissa on noita ongelmia. Yllä jo muutamia mainittu.


      • hevon paskaa
        ------- kirjoitti:

        ''ei muiden autojen'' älä viitsi puhua paskaa:D Tiedän monia raskaita automerkkejä ihan kokemuksesta joissa on noita ongelmia. Yllä jo muutamia mainittu.

        Haista pitkä paska, katso katsastustilastot , siellä ne kraisun resut pitää perää. On sitä muillakin kun sulla ollut isoja autoja mutta esim meikäläisen autoista ei ikinä ole olleet etunivelet loppu 100km ajetussa autossa. Ja kuis Sebringin nivelet,vaihtoa alkaen 15 t km. Turhaa selität kyllä kaikki jotka osaa nettiä käyttää löytää vikatilastot. Sinä et tiedä hevon paskaa..Mainitse nyt ihmeessä joku merkki ja tilasto missä nähdään kuin huonoja ne muiden autojen nivelet on, ei pääse ykskään lähellekkään amerikan mossea.. Siinä sulle tietoa raskaiden autojen nivelten kestosta oleppa hyvä.http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf


      • sebring/siber
        ------- kirjoitti:

        ''ei muiden autojen'' älä viitsi puhua paskaa:D Tiedän monia raskaita automerkkejä ihan kokemuksesta joissa on noita ongelmia. Yllä jo muutamia mainittu.

        Raskaskeulainen Lada sijalla 90, raskaskeulainen Chrysler sijalla 109, Mossea ja Popedaa ei ollut listoilla. Buahahahahah


      • -----
        hevon paskaa kirjoitti:

        Haista pitkä paska, katso katsastustilastot , siellä ne kraisun resut pitää perää. On sitä muillakin kun sulla ollut isoja autoja mutta esim meikäläisen autoista ei ikinä ole olleet etunivelet loppu 100km ajetussa autossa. Ja kuis Sebringin nivelet,vaihtoa alkaen 15 t km. Turhaa selität kyllä kaikki jotka osaa nettiä käyttää löytää vikatilastot. Sinä et tiedä hevon paskaa..Mainitse nyt ihmeessä joku merkki ja tilasto missä nähdään kuin huonoja ne muiden autojen nivelet on, ei pääse ykskään lähellekkään amerikan mossea.. Siinä sulle tietoa raskaiden autojen nivelten kestosta oleppa hyvä.http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

        Miksi koko ajan työnnät tuota listaa tänne puolustuksena? Sehän kertoo juuri siitä mistä sanoin, eli painavat autot on viimeisenä. Volvo XC90:ohjauslaitteet, iskunvaimennus, seisontajarru. BMW 5 sarja:ohjauslaitteet, pakokaasut. Volvo V70: ohjauslaitteet, iskunvaimennus, käyttöjarru. MB E ja C, VW Transporter ja samat ongelmat jatkuu.

        Chrysler Sebring esimerkiksi on nuita kaikkia paremmalla sijoituksella pelkästään 9% hylkyyn menoilla ja pelkistä pakokaasupäästöistä jotka hoituu polttamalla karstat helvettiin. Voyager on samassa joukossa noiden muiden raskaiden autojen kanssa 11% hylkymäärillään, Grand voyager 13% tietämillä luonnollisesti ollessaan vielä isompi auto ja vikana vain seisontajarru jota näissä automaateissa ei tarvitse käyttää. Ei ole yhtään pahoja sijoituksia. 300C on taas kaikkein raskain auto näistä mistään.

        Huomattavaa myös on että kärkisijoilla ovat kaikki pikkuautot jotka eivät todellisuudessa tule kestämään kilometrejä juuri mitään. Nämä on käyty läpi jo tuhat kertaa mutta ei tunnu kääpiöille menevän päähän.


      • SAMAT HYLKÄYKSET
        ----- kirjoitti:

        Miksi koko ajan työnnät tuota listaa tänne puolustuksena? Sehän kertoo juuri siitä mistä sanoin, eli painavat autot on viimeisenä. Volvo XC90:ohjauslaitteet, iskunvaimennus, seisontajarru. BMW 5 sarja:ohjauslaitteet, pakokaasut. Volvo V70: ohjauslaitteet, iskunvaimennus, käyttöjarru. MB E ja C, VW Transporter ja samat ongelmat jatkuu.

        Chrysler Sebring esimerkiksi on nuita kaikkia paremmalla sijoituksella pelkästään 9% hylkyyn menoilla ja pelkistä pakokaasupäästöistä jotka hoituu polttamalla karstat helvettiin. Voyager on samassa joukossa noiden muiden raskaiden autojen kanssa 11% hylkymäärillään, Grand voyager 13% tietämillä luonnollisesti ollessaan vielä isompi auto ja vikana vain seisontajarru jota näissä automaateissa ei tarvitse käyttää. Ei ole yhtään pahoja sijoituksia. 300C on taas kaikkein raskain auto näistä mistään.

        Huomattavaa myös on että kärkisijoilla ovat kaikki pikkuautot jotka eivät todellisuudessa tule kestämään kilometrejä juuri mitään. Nämä on käyty läpi jo tuhat kertaa mutta ei tunnu kääpiöille menevän päähän.

        Katso prosentit Kraisulla 32% hylätään nivelitä Volvo 17% Bmw 14% Eli yhtä paljon vai, helvetti että olet ÄÄLIÖ. Mee nyt jumalauta 300c foorumin sivuille ja lue vaikika 10 ekaa sivustoa niin tajuat jotain. Siellä on sellaisia joilla on autot eikä kaltaisiasi mopopoikia.


      • dcrfvgtybhuni9jftgyh
        ----- kirjoitti:

        Miksi koko ajan työnnät tuota listaa tänne puolustuksena? Sehän kertoo juuri siitä mistä sanoin, eli painavat autot on viimeisenä. Volvo XC90:ohjauslaitteet, iskunvaimennus, seisontajarru. BMW 5 sarja:ohjauslaitteet, pakokaasut. Volvo V70: ohjauslaitteet, iskunvaimennus, käyttöjarru. MB E ja C, VW Transporter ja samat ongelmat jatkuu.

        Chrysler Sebring esimerkiksi on nuita kaikkia paremmalla sijoituksella pelkästään 9% hylkyyn menoilla ja pelkistä pakokaasupäästöistä jotka hoituu polttamalla karstat helvettiin. Voyager on samassa joukossa noiden muiden raskaiden autojen kanssa 11% hylkymäärillään, Grand voyager 13% tietämillä luonnollisesti ollessaan vielä isompi auto ja vikana vain seisontajarru jota näissä automaateissa ei tarvitse käyttää. Ei ole yhtään pahoja sijoituksia. 300C on taas kaikkein raskain auto näistä mistään.

        Huomattavaa myös on että kärkisijoilla ovat kaikki pikkuautot jotka eivät todellisuudessa tule kestämään kilometrejä juuri mitään. Nämä on käyty läpi jo tuhat kertaa mutta ei tunnu kääpiöille menevän päähän.

        Joo karstat voi polttaa, seisontajarrua ei tartte käyttää, kattivioista selviää kun ei käytä moottoria, nivelvaivoista pääsee kun ei käännä ohjauspyörää katsastuksessa ei hylätä kun ei katsasta..


      • FGHJFGHJGFH
        ----- kirjoitti:

        Miksi koko ajan työnnät tuota listaa tänne puolustuksena? Sehän kertoo juuri siitä mistä sanoin, eli painavat autot on viimeisenä. Volvo XC90:ohjauslaitteet, iskunvaimennus, seisontajarru. BMW 5 sarja:ohjauslaitteet, pakokaasut. Volvo V70: ohjauslaitteet, iskunvaimennus, käyttöjarru. MB E ja C, VW Transporter ja samat ongelmat jatkuu.

        Chrysler Sebring esimerkiksi on nuita kaikkia paremmalla sijoituksella pelkästään 9% hylkyyn menoilla ja pelkistä pakokaasupäästöistä jotka hoituu polttamalla karstat helvettiin. Voyager on samassa joukossa noiden muiden raskaiden autojen kanssa 11% hylkymäärillään, Grand voyager 13% tietämillä luonnollisesti ollessaan vielä isompi auto ja vikana vain seisontajarru jota näissä automaateissa ei tarvitse käyttää. Ei ole yhtään pahoja sijoituksia. 300C on taas kaikkein raskain auto näistä mistään.

        Huomattavaa myös on että kärkisijoilla ovat kaikki pikkuautot jotka eivät todellisuudessa tule kestämään kilometrejä juuri mitään. Nämä on käyty läpi jo tuhat kertaa mutta ei tunnu kääpiöille menevän päähän.

        Volvo v 70 12% Chrysler300 32% täysin verrattavissa , sama tulos. Mitsubishi Outlander 0,78% , siinä on varmaan kevyt etupää Lisää kevyt nokkaisia Subaru forester 2,4% Nissan pathfinder 2,9% Nissan x-trail 2,9% ei etupää vikoja yms yms?? Kuis se on mahdollista????


      • 63738290
        ----- kirjoitti:

        Miksi koko ajan työnnät tuota listaa tänne puolustuksena? Sehän kertoo juuri siitä mistä sanoin, eli painavat autot on viimeisenä. Volvo XC90:ohjauslaitteet, iskunvaimennus, seisontajarru. BMW 5 sarja:ohjauslaitteet, pakokaasut. Volvo V70: ohjauslaitteet, iskunvaimennus, käyttöjarru. MB E ja C, VW Transporter ja samat ongelmat jatkuu.

        Chrysler Sebring esimerkiksi on nuita kaikkia paremmalla sijoituksella pelkästään 9% hylkyyn menoilla ja pelkistä pakokaasupäästöistä jotka hoituu polttamalla karstat helvettiin. Voyager on samassa joukossa noiden muiden raskaiden autojen kanssa 11% hylkymäärillään, Grand voyager 13% tietämillä luonnollisesti ollessaan vielä isompi auto ja vikana vain seisontajarru jota näissä automaateissa ei tarvitse käyttää. Ei ole yhtään pahoja sijoituksia. 300C on taas kaikkein raskain auto näistä mistään.

        Huomattavaa myös on että kärkisijoilla ovat kaikki pikkuautot jotka eivät todellisuudessa tule kestämään kilometrejä juuri mitään. Nämä on käyty läpi jo tuhat kertaa mutta ei tunnu kääpiöille menevän päähän.

        Painava Nissan listan ykkösenä 0,78%, sitäkö yrität kertoa???


      • Renault Clio
        63738290 kirjoitti:

        Painava Nissan listan ykkösenä 0,78%, sitäkö yrität kertoa???

        Se on kylläkin painava Mitsu joka on ykkönen, Subarukin Nissania parempi 2.4 prossalla
        Nissanilla 2,9 prossaa, eli vähän tarkkuutta kirjoitteluun. Yhtäkaikki raskaita autoja ovat eli tän yhden kundin puolustelut on kumottu, sokeekin näkee listat.


      • --------
        Renault Clio kirjoitti:

        Se on kylläkin painava Mitsu joka on ykkönen, Subarukin Nissania parempi 2.4 prossalla
        Nissanilla 2,9 prossaa, eli vähän tarkkuutta kirjoitteluun. Yhtäkaikki raskaita autoja ovat eli tän yhden kundin puolustelut on kumottu, sokeekin näkee listat.

        Niin niin, hyvin kertoo että olette kinneri miehiä kun noin hiertää koko ajan. En viitti edes enää kommentoida kun vääristelette taas kaiken.


      • bda..
        -------- kirjoitti:

        Niin niin, hyvin kertoo että olette kinneri miehiä kun noin hiertää koko ajan. En viitti edes enää kommentoida kun vääristelette taas kaiken.

        Okei onneksi te Neonmiehet että ajakkaan kinnerillä vaan aidolla DOLLARIHYMYLLÄ, ihan vitun iso auto, ja näyttävä. Niin tuossahan vääristeltiin kaikkea mutta kuten itsekkin huomasit, ykkösenä ja kärkipäässä oli isoja autoja. Kyl noi esim Mitsut jotka pitää kärkipaikkaa painaa saman kuin amerikanmossetkin ja nivelet kestää. Mut parempi kun olet hiljaa kyl noit listoi osaa kaikki lukee. Hyvää illanjatkoa ja koitahan pysyä sillä tinanivelläsi tiellä.


    • SRT8

      Kallistuksenvakaajan keskikiinnikkeet. Maksaa muutaman kympin.

    • Flya

      Vanha keskustelu, mutta kommentoidaan.
      Sysler 300C:ssä heikkoja kohtia nimenomaan on nuo auton painoon nähden alimitoitetut palikat.
      toinen tyyppivika on ohjauksen täristys jarrutettaessa, ja se johtuu etujarrulevyistä. Helposti menee kieroksi. Uusia levyjä kun vaihdetaan, alkuperäisen kaltaisia ei enää suositella tehtaankaan toimesta.

      Minulla on ollut 300C Hemi farkku nyt 3 vuotta ja autolla ikää neljä vuotta. Sillä on ajettu 78tkm ja levyt tohonki jo vaihdettu sekä pyöränlaakeri eteen. Aika pienillä korjauksilla siis menty. Autosta on pidetty hyvää huolta ja luotettava peli ollut myös kovina talvina. ennyt myös joka kerta leimasta ekalla vastoin tilastoja:)
      Mutta tottahan se on ettei Avensiksiin tai vastaaviin yleensä tolla ajomäärällä vastaavia palikoita tarvi vaihdella.

      Toiset tykkää jenkkiautoista toiset taas ei. Jos mä saan päättää meille ei koskaan muita autoja talouteen tuukkaan kuin jenkkipelejä ja 300C sekä Caliber itseasiassa kaluston nykyään muodostaakin :) Kyyti, olemus, voima 300C:n tapauksessa, varustelu ja niin edelleen. Lupsakkaa menoa.

      Avensis- ja Bemu-kuskit on erikseen. Valintakysymyksiä.

      • Anonyymi

        C 300 ei ole jenkki, tehdään Itävallassa Mersun tehtailla samalla missä G Mersutkin C 300. Tehdään. Mersun aluslle.


    • Mese mulle ongelma

      Chrysler 300 C autossa on mesen alusta? Niissä samat ongelmat alustan
      kanssa.

      • Jami357

        Terävä kolina esim mukulakivetyksellä tai hiljaisella vauhdilla ajettaessa hidasteurituksissa joka loppuu kevyesti jarruttaessa johtuu reaktiotankojen pallonivelistä (joka on alapallon vieressä olka-akselissa ) kannattaa samalla tarkistaa /vaihtaa alatukivarret joista tod näköisesti kumipuslat ajan myötä antavat periksi ja tukivarsi siirtyy puslan keskeltä keulaanpäin ja on näin ollen jo parhaat päivänsä nähnyt.

        Alapallonivelten irroittaminen on sitten oma juttunsa,on irroitettava seger lukitus nivelen alapuolelta mutta eipä ole kotikonstein helppo juttu sillä ovat tod näköisesti niin jumissa ettei auta kuin ottaa olkaakseli myös yläpään pallonivelestä irti ja kiikuttaa koko hoito prässiin jolla homma sitten hoituu

        Osien hinta Suomessa ihan järjetön mutta saksasta Kilan toimittaa 1/3 osa hintaan suoraan kotiovelle.....


    • 3.5 300C

      Turha syyttää chrysyä huonosta alustasta ja jarruista, taitaa sa syyllinen olla kuitenkin se Mercedes. 300C mallissa juuri nuo mesen alimitoitetut alustan osat ovat aiheuttaneet harmia. Joku mainitsi, että jenkeistä saisi muka chrysyn tekemiä vahvempia palikoita alustaan, lieköhän asiassa mitään perää?.

      • ihime...+

        Jos kerta Mersussa sama alusta ni miks ne kelpaa katastuksessa. Ei niiden hylkyprossa ole lähelläkään Craisua..


    • ÄLÄ IHIMETTELE...+

      Syy on siinä että mese on kepeämpi ja toisekseen sen vikoja ei oikein haluta tunnustaa, ei ainakaan katsastajien, merkkiliikkeiden ja maahantuojan osalta. Chrysleristä taas halutaan näköjään tönkää esille kaikki mahdolliset viat mitä irti saadaan, ja näin mustamaalata kys. merkkiä. Se on vaan totta että chrysyn heikoin lenkki on MERCEDES BENZ huonoine osineen. ON KAHDESTA 300C MALLISTA KOKEMUSTA.

      • minäkin ihmettelen

        Älä höpise... Autoissa ei ole juurikaan painoeroa, painaa se mersukin... Mitä merkkiliikkeellä ja maahantuojalla on tekemistä jos autot hylätään rikkinäisistä ja väljistä nivelistä.. Jos esim auton etunivelet ovat väljät niin hylky tulee katsastuksessa oli sitten merkki mersu tai mosse... Täytyy Kraisun valmistajan olla idiootti jos se käyttää NIIN huonoja osia.. KOKEMUSTA ON 4 Mersusta ja KAHDESTA 300C mallista eli ENSIMMÄISESTÄ JA VIIMEISESTÄ. Kraisu oli NIIN huono auto että MERSU LOPETTI YHTEISTYÖN.. NYTHÄN KRAISU ON FIAT VAI LANCIA TAI MIKÄ SE NYT OLIKAAN .. MERSU ON KUITENKIN MERSU


      • heh heh heh.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288449314099.html

        Tuolta löytyy tilastoa.. 4 viimeistä 5.stä Crysyhtymän autoja..No Lada samaa laatua siellä välissä

        Jeep PATRIOT 43,64 Etuakselisto
        Dodge CALIBER 34,03 Ohjausnivelet ja -tangot
        Chrysler 300C 31,00 Ohjausnivelet ja -tangot
        Lada 4X4 21,14 Sisäinen valvontajärjestelmä (OBD)
        Dodge JOURNEY 19,53 Ohjausnivelet ja -tangot

        Parhaana selvisi kevyt nokkainen Toyota Land Cruiser.. Ei kumma että nivelet kestää kun auto ei paina mitään..


    • ENT. MESE KUSKI

      HÖPÖ HÖÖ, mersusta kokemusta (c 280t farkku) ja en toista meseä enää ikinä hanki. Ostohetkellä ajettu vain 140 tonnia ja en pystynyt pitämään sitä kuin vuoden, sitten uskoni loppui. Kokoajan vikaa ja ei varmaan kohtaa mitä ei olisi kahtakertaa vaihdettu, kalliiksi tuli se kokeilu. Enää en usko juttuja mersun kestävyydestä ja ylivoimaisuudesta muihin nähden, nyt ymmärrän miksi siinä on se tähti keulalla, siksi että saa korjaamolla sihdattua auton nosturille, muuta symboliikkaa en sille kyllä keksi. Olisin halunnut ostaa rysleri 300 c: n, mutta kun siinä on niitä mersun osia niin annoin asian olla ja ostin tojota avensiksen farkun. Edelliseen viestiin tarkennuksena että noissa neljässä chrysy ryhmän autoissa on muuten niitä mersun alustan osia jotka niistä vioittuvat, että silleen.

    • ...

      Life is a Journey...Toyota in my heart.

    • Karze75

      Kaikki kun laittaa uutta ni hetken on hiljaista. Enemmänkin ominaisuus kuin vika. Alusta pintakova ja paljon painoo. En ole yhelläkään 300c.llä ajanu.. mikä ei terävissä yhtään kolaja ☺
      Itsellä myös n.130tkm ajettu.
      Ja äänet jo kantautuu taas, vaikka kaikki keulassa uutta ja vahvistettuna.

    • dollarsmile

      Painavassa lotjassa kestä liikkuvat osat päivääkää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe