lenkkikaveriksi mäykky

mbiyvf'''''¨¨'****

Onko mäykky paras mahdollinen lenkki kaveri? kiitos!

20

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauy-hauuuuuu

      Takaan ja alleviivaan, että sinä väsyt ennenko mäykky sanon sen neljän pitkäikäisen mäykyn kokemuksella...

    • liikarasitukset

      Löytyy kyllä parempia rotu vaihtoehtojakin , ajatellen mäykyn lyhyitä jalkoja sekä pitkää selkää .
      Varaudu myös mäyräkoirahalvaukseen !

      • vawavruuuum

        Mäykyt ovat hyviä metsästyskoiria, tuntikaupalla metsässä, ja se halvaus - joo - mutta mitä muita sairauksia muilla roduilla sitten on? joillakin jopa simmut tippuvat kuopistaan...


      • kuntoilija2

        selkä pysyy hyvässä kunnossa jos koira lenkkeilee paljon. meillä kolmesta mäyräkoirasta kokemusta. 5 km leinkki tehty melkein joka päivä.ei selkä ongelmia. jos koira ei liiku tarpeeksi niin varmaan tulee ongelmia paino nousee ja se on myrkkyä mäyriksen selälle. että vaan paljon liikuntaa tarka painon hallinta, se säästää monelta vaivalta.


    • caronna85

      niitähän käytetään mm metsästykseen ja siksi ovat todella kestäviä koiria.jos olet mäyräkoiraa hankkimassa minulla olisi myynnissä 2 urospentua vielä.pitkäkarvaisia punaisia mustalla peite karvalla.jos kiinnostaa,soita 0403242532

    • Hukka-Musti

      Mäykkyjä käytetään jopa hankalissa maastoissa metsäkauriiden ajoon. Ja mäykkyjä olen kuullut käytettävän jopa vesilintujen noutamiseen, joten uidakin osaa hyvin, olen itse nähnytkin uivan mäykyn. Jaksaa kyllä kävellä pitempään ja reippaammin kuin omistajansa.

      • Megalo.

        Meillä on neljäs mäyräkoira ja kaikki on uinut mielellään.Toista mäyristä piti vahtia ettei se lähtenyt uimaan omia aikojaan.Kiero elukka koitti mennä hidastettuna uimaan,ja kun sano NELSON se oli selvästi pettynyt.Eikä mäyräkoirahalvaus ole mäyristen yksinoikeus,muillakin roduilla esiintyy samaa.Jos mäyris alkaa puremaan tassujaan se on ensimmäinen oire.Tunnottomuutta.Heti ensi tilassa lääkäriin ja lääkäri hoitaa jatkon.Pidä aina lääkettä kotona,ja anna heti jos mäyris oireilee.Meillä oireili ensimmäinen,kolme seuraavaa ei ole oireillut.Ei se halvaus ole mikään itsestäänselvyys.Itsepäisyys on,ainakin mäykyllä ja siihen ei löydy lääkettä!


      • Hukka-Musti
        Megalo. kirjoitti:

        Meillä on neljäs mäyräkoira ja kaikki on uinut mielellään.Toista mäyristä piti vahtia ettei se lähtenyt uimaan omia aikojaan.Kiero elukka koitti mennä hidastettuna uimaan,ja kun sano NELSON se oli selvästi pettynyt.Eikä mäyräkoirahalvaus ole mäyristen yksinoikeus,muillakin roduilla esiintyy samaa.Jos mäyris alkaa puremaan tassujaan se on ensimmäinen oire.Tunnottomuutta.Heti ensi tilassa lääkäriin ja lääkäri hoitaa jatkon.Pidä aina lääkettä kotona,ja anna heti jos mäyris oireilee.Meillä oireili ensimmäinen,kolme seuraavaa ei ole oireillut.Ei se halvaus ole mikään itsestäänselvyys.Itsepäisyys on,ainakin mäykyllä ja siihen ei löydy lääkettä!

        Kyllä sen silti omistaja aina erottaa, jos mäyräkoirahalvausta koiralla on, ja sen perusteella voi aivan omalla järjellä päätellä, onko turvallista päästää sitä uimaan. Mutta yksi sairas jalostuslinja ei takaa kaikkien jalostuslinjojen olevan sairaita. Mäykyilläkin on sekä käyttö- että näyttelylinjat, ja niistä tietysti käyttölinjoissa ollaan huolellisempia koirien terveyden suhteen. Rodunjalostuksessa ei ole aina pakko noudattaa >>niin>> sairaita jalostusohjeita koirien rakenteesta.


      • konna2
        Megalo. kirjoitti:

        Meillä on neljäs mäyräkoira ja kaikki on uinut mielellään.Toista mäyristä piti vahtia ettei se lähtenyt uimaan omia aikojaan.Kiero elukka koitti mennä hidastettuna uimaan,ja kun sano NELSON se oli selvästi pettynyt.Eikä mäyräkoirahalvaus ole mäyristen yksinoikeus,muillakin roduilla esiintyy samaa.Jos mäyris alkaa puremaan tassujaan se on ensimmäinen oire.Tunnottomuutta.Heti ensi tilassa lääkäriin ja lääkäri hoitaa jatkon.Pidä aina lääkettä kotona,ja anna heti jos mäyris oireilee.Meillä oireili ensimmäinen,kolme seuraavaa ei ole oireillut.Ei se halvaus ole mikään itsestäänselvyys.Itsepäisyys on,ainakin mäykyllä ja siihen ei löydy lääkettä!

        "Pidä aina lääkettä kotona,"
        Mitä lääkettä..?


      • metsästyskoira
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Kyllä sen silti omistaja aina erottaa, jos mäyräkoirahalvausta koiralla on, ja sen perusteella voi aivan omalla järjellä päätellä, onko turvallista päästää sitä uimaan. Mutta yksi sairas jalostuslinja ei takaa kaikkien jalostuslinjojen olevan sairaita. Mäykyilläkin on sekä käyttö- että näyttelylinjat, ja niistä tietysti käyttölinjoissa ollaan huolellisempia koirien terveyden suhteen. Rodunjalostuksessa ei ole aina pakko noudattaa >>niin>> sairaita jalostusohjeita koirien rakenteesta.

        Miten niin ollaan käyttölinjassa huolellisempia koirien terveyden suhteen !!???
        Samat sairaudet kulkee molemmissa linjoissa jos on kulkeakseen .
        Niin halvaukset,epilepsiat ,syövät kuin sydän-tai silmäsairaudet ym.ym..
        Kaikki sairastuneet eivät toki ole vain "julkista tietoa " valitettavasti !

        Käyttölinjaiset ovat kyllä monesti korkeita eikä niin mäyräkoiran " näköisiä " ,hehh .


      • Hukka-Musti
        metsästyskoira kirjoitti:

        Miten niin ollaan käyttölinjassa huolellisempia koirien terveyden suhteen !!???
        Samat sairaudet kulkee molemmissa linjoissa jos on kulkeakseen .
        Niin halvaukset,epilepsiat ,syövät kuin sydän-tai silmäsairaudet ym.ym..
        Kaikki sairastuneet eivät toki ole vain "julkista tietoa " valitettavasti !

        Käyttölinjaiset ovat kyllä monesti korkeita eikä niin mäyräkoiran " näköisiä " ,hehh .

        Metsästyksessä koirien sairaat piirteet/ominaisuudet saadaan helposti selville. Sitä paitsi metsästyksessä terveydellä on paljon suurempi merkitys kuin seura- ja ja näyttelykäytössä.


      • Megalo.
        konna2 kirjoitti:

        "Pidä aina lääkettä kotona,"
        Mitä lääkettä..?

        Selitä lääkärille mitä varten ja mihin vaivaan.Sillon kun oli se selkävaivanen mäykky,lääke oli kortisooni johdannainen,oli aina kotona.Karvapunkkiin on oma lääkkeensä.Ittepäisyyteen ei ole lääkettä.


    • Fiston

      Tein oman pitkäkarv mäyrikseni kanssa usein vaelluksia, pisin taisi olla 28km yhteen menoon. Koira juoksi vielä iloisesti lopussakin, minä konkkasin perässä kun sukat olivat hiertäneet vaelluskengissä rakot kantapäihini. =)

    • KoppavaHoro

      Kaikki muu kiinnostaa kävelyä enemmän, singahtelee ja siksakkaa minkä kykenee. Kaivaa, haistelee, mönkii puskissa jne. Jaksaa se kulkea, esim. metsässä, jos saa vapaana juosta, mutta kaupunkilenkille saan laittaa paljon päälle, sillä hiki tulee harvoin.

      • Rhanna

        Minun 3vee karkkarimäykky poikani on todella innokas lenkkeilemään. Itse olisin monesti valmis jo kääntymään kotiin, mutta ei, toinen vain painaa täyttä höyryä eteenpäin - kaupungin toiselta laidalta toiselle :) Uimaankin tämä herra on oikein innokas, kesällä menossa aina järveen kun vain vettä on näkyvissä! Pois tätä kaveria ei vedestä saisi millään, joten isäni kehitti "uittonarun", joka vain valjaisiin kiinni, koira veteen ja itse voit istuskella rannalla tai seisoskella rantavedessä samalla kun herra uiskentelee. Meillä toimii taikasanana "pupu", sillä tämä minun itsepäinen herrani tulee pois järvestä ja alistuu lopulta siihen että tässä se oli ja lähdetään kotiin.


    • hajustiina

      minulla on nyt jo seitsemäs karkkari elämäni aikana ja voin todeta sen ettet parempaa lenkkeilykaveria tappijaloista huolimatta voi saada. Ja todella puheet mäyräkoirahalvauksista sun muista saat laittaa tapahtumiin ns. terveisiä viiskytluvulta. Kaikissa koirissa ilmenee tauteja niin halvauksia, epilepsiaa lonkkavaivoja jne. mutta niinhän niitä on meillä ihmisilläkin.
      Tekemisen ja olemisen riemu ovat tämän mahtavan rodun laatutakuu - jos kerran omistat mäyräkoiran et koskaan voi luopua ajatuksesta että vielä kerran omistat mäykkyimmeisen! Ja mikä parasta, jos luoja suo saat elää pitkän taipaleen kaverisi kanssa - minun vanhin mäykkyni on elänyt 16,5 vuotiaaksi!
      Eli toivon sinulle onnellisia kokemuksia hyvän valintasi - mäyräkoiran kera!

      • sisupussipox

        Niinpä jos luoja suo !? Olipa eräs hurja mäykky ajamaan mutta yhdellä metsäreissulla sai mäyräkoirahalvauksen ja niin päättyi sen hurjan maalinen matka :( ...kyllä näitäkin sattuu hyvästä
        (kovasta) lihaskunnosta huolimatta. Mäykyn kivuista EI aina tiedä kun VAISTOT vetää vaikka puolikuolleena !


    • äääö..,

      Lähteekö noista pk mäyräkoirista paljoa karvaa.Kiitos!!!

      • KoppavaHoro

        Minulla siis ensimmäinen koira, ja pakko sanoa, että yllätyin siitä kuinka vähän koirankarvaa taloudessani on. Kerran viikossa siivoan edelleen.

        Lenkiltä kyllä sitten tulee muuta roskaa ja hiekkaa se onnistuu turkissaan kantamaan yllättävän paljon... :)


      • hajustiina
        KoppavaHoro kirjoitti:

        Minulla siis ensimmäinen koira, ja pakko sanoa, että yllätyin siitä kuinka vähän koirankarvaa taloudessani on. Kerran viikossa siivoan edelleen.

        Lenkiltä kyllä sitten tulee muuta roskaa ja hiekkaa se onnistuu turkissaan kantamaan yllättävän paljon... :)

        siinä että mäykky ei aina osaa lopettaa ajoissa - tai menee mukana loppuun asti. Oma 15 vuotiaaksi elänyt narttuni teki viime voimillaan naapurin koiran ärsyttäessä sellaisia loikkauksia että lähtö tuli äkimmin kuin uskoimmekaan...kasvaimet repesivät mahassa ja kahden yön jälkeen "tyttöni" nukkui ikiuneen lääkärin päätöksestä - henki ei enää kulkenut. Ja muistan selvästi ne kaksi viimeistä yötä kun neiti ei halunnut antaa elämälle periksi ja tuijotti minua tappisilmillään. Kuinka vaikeaa olikaan tehdä päätös siitä että nyt tiimalasi on täynnä kun toinen nuolee kättä ja suukottelee ja on niin "muka" voimissaan!
        Että sellainen on mäykky - elämänmittainen onni!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe