ohjaaja ei auttanut koko prosessin aikana

GigaD

Olen kandityössäni viimeisessä vaiheessa, eli tutkimuksen viimeisessä vaiheessa. Teoriat, hypoteesit sun muut kirjoitettuna, nyt vaan pitäis analysoida, laskea tulos ja voilá... mutta vituttaa. Tutkimukseni on oikeasti huono, tajuan sen itsekin. Hypoteesi toteutuu juuri ja juuri, ja ei oikeastaan, jos mietitään virhemarginaaleja.

Oikeastaan halusin avautua ohjaajasta. Hän ei TIEDÄ MITÄÄN aiheestani. Kun aivan alussa kyselin häneltä kirjallisuusvinkkejä, hän ei osannut edes antaa tutkijoiden tms.nimiä! Hän ei ole äidinkieleltään suomalainen, mutta puhuu kyllä aika sujuvasti. Silti epäilen jopa hänen suomenkielen taitojaan, kun puhuessani hänellä on sellainen puusta pudonneen typertynyt ilme, että "Missä olen? Mistä puhutaan?"

Kohta pitää esittää työ ja minua hävettää. Toisessa oppiaineessa meidän laitoksella on proffa, joka on jopa kirjoittanut työtäni koskevasta aiheesta kirjan. Tässä vaiheessa häneen on turha tukeutua, kun työ on pian valmis. Olen pirun katkera ohjaajalleni, vaikka niin, itsehän sen tutkimussuunnitelman tein. Olen tosiaan oppinut aivan kaiken nyt kantapään kautta. Kuolen, jos joudun tekemään samalle tyypille gradun!

4

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisuakehiin

mitä ainetta opiskelet, mutta minua jäi mietityttämään yksi seikka tekstissäsi.
      Oletko sitä mieltä, että työn hyvyys tai huonous riippuu siitä, kuinka hyvin hypeteesi toteutuu? Minä olen aivan eri mieltä.

• ont..

Kysy tältä toiselta proffalta mielipidettä. Ihan hyvin voi sanoa suoraan, että omalta ohjaajalta ei ole tukea eikä apua herunnut.

• ripaaa

Niin oma gradunohjaajanihan luki graduni yhden ainoan kerran ja tämä lukukerta oli lopullinen tarkastus, joka sekin oli 3 kk myöhässä hänellä. Kannattaa valita itse ohjaajansa aktiivisesti kysymällä, ettei sinulle määrätä jämäohjaajaa, jolla on "10 rautaa tulessa". Hirvittävä ero ohjaajissa ihan oman laitokseni sisällä. Onnellisesti valmistuin silti.

• Gradustelija

Nojaa, kandi on vasta reeniä ja sitä pitää ajatella opiskeluun liittyvänä kurssina. Harva nauttii tutkimuksen tekemisestä, joten sinua odottaa maailma ja mielenkiintoiset työtehtävät tutkijan ammatin ulkopuolella, jahka pääset opinnoista...

Mulla on ihan ok ohjaaja, mutta ei hänellä ole harmainta aavistusta meikän aiheesta. Se on sen verran kiireinen, ettei se ehi lueskella mun juttuja läpi. Maisteritehtaan pitää toimia tehokkaasti :)

Kokemuksesta tiedän, että jos kyse on kvanttipuolen jutuista, kannattaa suoraan lompsia matikan/tilasto puolen lehtorin/proffan puheille. Heillä on osaaminen tilastollisesta testauksesta. Noku proffat tietää vaan perusasiat. Tosin jos olet matikanlaitoksella, olen hieman huolissani proffienne osaamisesta.

tsemppiä, hyvä kandi siitä tulee!

Btw mieti oliko kandi kokemuksesi miellyttävä, jos nautit siitä härpäkästä, niin ehkä sussa olisi tutkijan aineista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe