Illalla en saanut unta vaikka tein kaikki kotikonstit. Siinä pyöriessä kellon viisarit osoittivat 02.45 ja uni ei vaan tullut. Keitin monet lämpimät juomat ja olo senkun virkistyi, lakanat menivät siinä pyöriessä miltei umpisolmuun joten vuoteen kunnostustakin oli harjoitettava. Meinasin aivan menettää uskoni nukkumiseen.
Kotivaraa ei kaapissa ollut, joten pieni paukku jäi ottamatta.
Unitutkijoiden mukaan unettomuus voi johtua stressistä, mieltä askarruttavista asioista siis syy voi olla mielialassa.Katsoin valvoessa DVD-elokuvan Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen, musiikkiakin kuuntelin ja aivan turhaan, niistä ei ollut pätkän vertaa apua.
Aamulla etsin tietoa unettomuudesta, dos Markku Partinen toteaa, kaikilla on joskus unettomuutta jos muuta väittävät valehtelevat. Jos uni ei tule, ei pidä harjoittaa väkisin nukkumista, tilanne menee aina vain pahemmaksi kuten allekirjoittaneelle viime yönä. Aamulla nukuinkin sitten yli yhdeksään. Toivottavasti unirytmi palaa takaisin illalla.
Onko tässä ikävaiheessa unenkatoaminen yleistä. Kyllä unettomana tulevat mieleen kaikki mahdolliset asiat, tapahtuneet asiat saavat aivan liian suuret mittasuhteet, tulevaisuus näyttää pahemmalta kuin olisi tarpeen, vaikka nyt aamulla ajatellen samaa rataa elämä kulkeen kun ennenkin. Tosin medioista tuleva miltei pelotteluksi sopiva tiedotus askarruttaa varsinkin yksineläjiä, kait silläkin on joku vaikutus.
Uni karkumatkoilla
8
128
Vastaukset
- Taunoe
Sama vaiva on meidän perheessä, vaimo kuorsaa aamuyöllä ja minä valvon. Ei puhettakaan muuttamisesta nukkumaan eri huoneisiin, kelpaisi siinä korinassa vaikka olohuoneen sohva mutta kun ei voi. Jos nukun sohvalla, vaimo väittää siinä olevan muut syyt kuin hänen kovaan ääneen kuorsaaminen,jota hän ei tunnusta. Pitääkö tässä nauhoittaa joku yö se se aamuyön meteli jotta uskoisi. Otan syönnin jälkeen tunnin nokoset jolla korjaan yöllistä valvomista.
- 11 + 9
Voit saada sopan aikaiseksi jos sen teet, nauhoitin erään kerran mökillä kuorsauksen.
Tämä naisihminen itse väitti kivenkovaan että hän ei ole ikinä kuorsannut, vein nauhurin tulille siihen viereen ja aamulla sitten alettiin keskustelemaan nukuttiko, näitkö unta?
Halusin aivan vaan ystävällisesti olla tukena hänen miehelleen asiassa kuka kuorsaa?
Siitä tuli sellainen mellakka, että seuraavana yönä otettiin uusi nauha ja ja me muut keskusteltiin siinä kuiskaten, ettei daamia herätetty, vasta sitten hän alkoi hiukan uskomaankin, kun kuuli että olimme kaikki valveilla.
Sehän on rakennevika ja korjattavissa, ei se ole häpeällistä vaan rasittavaa sekä kuorsaajalle että toisille. - pilvi*
11 + 9 kirjoitti:
Voit saada sopan aikaiseksi jos sen teet, nauhoitin erään kerran mökillä kuorsauksen.
Tämä naisihminen itse väitti kivenkovaan että hän ei ole ikinä kuorsannut, vein nauhurin tulille siihen viereen ja aamulla sitten alettiin keskustelemaan nukuttiko, näitkö unta?
Halusin aivan vaan ystävällisesti olla tukena hänen miehelleen asiassa kuka kuorsaa?
Siitä tuli sellainen mellakka, että seuraavana yönä otettiin uusi nauha ja ja me muut keskusteltiin siinä kuiskaten, ettei daamia herätetty, vasta sitten hän alkoi hiukan uskomaankin, kun kuuli että olimme kaikki valveilla.
Sehän on rakennevika ja korjattavissa, ei se ole häpeällistä vaan rasittavaa sekä kuorsaajalle että toisille.Huomenta, niin kävi minullekin, että heräsin näin aikaisin. Menin illalla nukkumaan jo 22,00 ja heräsin ihan virkeänä.
Ei siinä mitään, kun ei kerran väsytä, aion keittää kahvit ja sitten tuleekin aamulehti ja eiköhän vielä ehdi ottaa pienet nokosetkin. Jos ei niin sitten vaan lueskellaan.
Minun ei pitäisi nukahtaa niin aikaisin, mutta kun oli mukava tapaaminen ja olin nukkunut päivällä :D
Ihanaa on saada aamukahvia! - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
Huomenta, niin kävi minullekin, että heräsin näin aikaisin. Menin illalla nukkumaan jo 22,00 ja heräsin ihan virkeänä.
Ei siinä mitään, kun ei kerran väsytä, aion keittää kahvit ja sitten tuleekin aamulehti ja eiköhän vielä ehdi ottaa pienet nokosetkin. Jos ei niin sitten vaan lueskellaan.
Minun ei pitäisi nukahtaa niin aikaisin, mutta kun oli mukava tapaaminen ja olin nukkunut päivällä :D
Ihanaa on saada aamukahvia!Nyt pienen pienen runon
aamuunne täällä punon.
On iloiset värit edessä
silmät auenneet vedessä.
Pöydällä taikamuki
tuolissa selkätuki.
Juusto ja paprikarengas
hyvin jo suusta svengas.
Aamuunne iloa soisin
jos teille kahvit toisin?
Kattaisin nätisti pöydän
kyllä mä kaiken löydän.
Nyt jo kahvi tuoksuu
minä pinkasen juoksuun.
Päiväänne kaikkea hyvää
pientä onnen jyvää. - Lorena*
pilvi* kirjoitti:
Nyt pienen pienen runon
aamuunne täällä punon.
On iloiset värit edessä
silmät auenneet vedessä.
Pöydällä taikamuki
tuolissa selkätuki.
Juusto ja paprikarengas
hyvin jo suusta svengas.
Aamuunne iloa soisin
jos teille kahvit toisin?
Kattaisin nätisti pöydän
kyllä mä kaiken löydän.
Nyt jo kahvi tuoksuu
minä pinkasen juoksuun.
Päiväänne kaikkea hyvää
pientä onnen jyvää.Uni tuli illalla hyvin klo 23 jälkeen ja aamu avautui sumuisena, mutta ei se mitään. Kahvi piristi kummasti kun nautin sitä Taika-mukista siis sinisestä. Oli hankittava uusi oma kuppi kun vanha hajosi.
Taika kuppi on kauniisti inspiroivasti kuvitettu päältä mutta sisus on puhtaan valkoinen, mikä nautinto on antaa ajatuksen lentää kupin kuvituksen mukana.
Kyllä se niin on vanhoista käyttö astioista on joskus luovuttava, tilalle hankittava uusinta uutta, sekin pitää ajan muotoilun mukana. Unesta piti puhuttaman, kun ikää tulee unikin alkaa uusiutua, joskus ei saa unta toisena yönä sitä tulee kahmalo kaupalla.
Pidetään mieli reippaana vastakohtana sumuiselle aamulle vaikka sen Taika-kupin vauhdittamana. - pilvi*
Lorena* kirjoitti:
Uni tuli illalla hyvin klo 23 jälkeen ja aamu avautui sumuisena, mutta ei se mitään. Kahvi piristi kummasti kun nautin sitä Taika-mukista siis sinisestä. Oli hankittava uusi oma kuppi kun vanha hajosi.
Taika kuppi on kauniisti inspiroivasti kuvitettu päältä mutta sisus on puhtaan valkoinen, mikä nautinto on antaa ajatuksen lentää kupin kuvituksen mukana.
Kyllä se niin on vanhoista käyttö astioista on joskus luovuttava, tilalle hankittava uusinta uutta, sekin pitää ajan muotoilun mukana. Unesta piti puhuttaman, kun ikää tulee unikin alkaa uusiutua, joskus ei saa unta toisena yönä sitä tulee kahmalo kaupalla.
Pidetään mieli reippaana vastakohtana sumuiselle aamulle vaikka sen Taika-kupin vauhdittamana.ruokailun jälkeen. Ei pysy silmät auki,pienet ruokalevot on paikallaan.Aioin katsoa hyvän unen:)
pilvi* kirjoitti:
ruokailun jälkeen. Ei pysy silmät auki,pienet ruokalevot on paikallaan.Aioin katsoa hyvän unen:)
Että kaikilla on joskus unihäiriötä. Meidän ikäluokalla varsinkin. Pitäneekö paikkansa en tiedä !
Sen teidän että itse nukun monia öitä hyvin. Sitten jostain tulee tuo valvomispuuska. Illalla nukahdan pariksi tunniksi, herään, ei auta lampaiden laskenta, ei sitten mikään !
Viimeyönä heräsin kahden maissa. hetken pyörin vuoteessa . Nousin valveille, keitin lämmintä juomaa. Siivoilin kaapin hyllyjä- aikani kuluksi. Nousin keittiön jakkaralle, yltääkseni maustehyllyille. Kostea rätti heilui, ja puhdasta tuli.
Ajattelin kyllä, jos joku nyt näkisi- keskellä yötä, mummo korkealla jakkaralla seisomassa pesuriepu kädessä.... Onneksi ei ole enää mitään menetettävää mainetta.......paitsi ettei tuolilta putoa.
Sitten tulikin jo päivän lehti jonka luin.
Klo 5 menin nukkumaan ja klo 8 heräsin.
On unilääkettä kaupanneet lääkärit. En ole vielä huolinut. Nukun kuitenkin toisinaan tosi hyvin.
Mutta päiväunia en uskalla ottaa. Silloin on kyllä koko unirytmi ihan sekaisin.- pilvi*
meri-kukka98 kirjoitti:
Että kaikilla on joskus unihäiriötä. Meidän ikäluokalla varsinkin. Pitäneekö paikkansa en tiedä !
Sen teidän että itse nukun monia öitä hyvin. Sitten jostain tulee tuo valvomispuuska. Illalla nukahdan pariksi tunniksi, herään, ei auta lampaiden laskenta, ei sitten mikään !
Viimeyönä heräsin kahden maissa. hetken pyörin vuoteessa . Nousin valveille, keitin lämmintä juomaa. Siivoilin kaapin hyllyjä- aikani kuluksi. Nousin keittiön jakkaralle, yltääkseni maustehyllyille. Kostea rätti heilui, ja puhdasta tuli.
Ajattelin kyllä, jos joku nyt näkisi- keskellä yötä, mummo korkealla jakkaralla seisomassa pesuriepu kädessä.... Onneksi ei ole enää mitään menetettävää mainetta.......paitsi ettei tuolilta putoa.
Sitten tulikin jo päivän lehti jonka luin.
Klo 5 menin nukkumaan ja klo 8 heräsin.
On unilääkettä kaupanneet lääkärit. En ole vielä huolinut. Nukun kuitenkin toisinaan tosi hyvin.
Mutta päiväunia en uskalla ottaa. Silloin on kyllä koko unirytmi ihan sekaisin.kyllä minä pienet päiväunet voin ottaa ja silti saada unta yöllä. Mutta 22.00 on liian aikaista nukkumaan menoa, kun normaalisti nukun 5-6 tuntia yössä.
Oli kyllä niin hyväätekevää simahtaa, kun ei millään pysyneet luomet auki.En ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä, yleensä kun nukun heräämättä sen tuntimääräni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1022262
- 1291428
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231420Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291348- 681243
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371068- 89995
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56944- 122821
- 82796