Aloittaminen

Josse

Moro

Kiinnoistaisi aloittaa, mutta ilmeisesti mulla taitaa olla jotain esteitä sille. Ensiksikin olen lyhyt (163cm) ja kevyt, laiha ja en ole sieltä vahvimmasta päästä. Lisäksi minulla on kuulokojeet. (ts. olen huono kuuloinen, joten käytän kuulokojeita, niin kuulen normaalisti.) Jotenka kuinka paljon potkuista tulee päähän siihen korvan alueelle? Tietenkin on teidän vaikea sanoa, mutta onko mun suosiolla etittävä toinen laji? Ja, niin olen 15.v. Olisin aloittamassa tota enemmänkin kuntoilu kuin kisa mielessä. Erovatko harjoitukset toisistaan paljonkin vai ovatko samanlaisia? Nyt ei tule mieleen muuta, mutta olisi kiva jos jotain muutakin sanoisitte.

5

1480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taksimies alkuperäin

Mä oon harrastanu full contak karatea eli kick boxingia ja suosittelen sitä, mutta parempi olis hokutoryu jujutsu. en tosi tiedä missä asut, mutta ju-jutsu on monipuolisempaa eikä siinä otella kovin varhaisessa vaiheessa nyrkein tai potkuin päähän.

Mutta jos kuulet opetuksen ei sua mikään estä menemästä kick... yleensä siellä on ottelu treenit erikseen ja nekin on valvottuja eikä siellä saa hakata toisia vaan opetellaan torjumaan hyökkäys, joskus tietenkin ite on pakko hyökätä ja silloi voi saada korvilleen, mutta hyvää hyöty liikuntaa ryhmässä.

• ei tossa lajissa ole mitään koko tai painorajoituksia.ja siellä se kunto kasvaa eli rohkeasti vain mukaan toimintaan.. ja ei ole pakko ainakaan meidän treeneissä kenenkään pakko ottaa potkuja päähän tai muutenkaan sparrata jos ei itse halua. ja jos kyseisellä paikkakunnalla on kuntopotkunyrkkeilyä niin se voisi sopia sinulle myös todella hyvin sillä se on vähän kuin kuntonyrkkeily jossa käytetään myös potkuja
      muita lajeja joita voisin suositella niin Aikido, hokutoryu-jujutsu. esimerkiksi.

• potkunyrkkeilijä

mukaan vaan. meijän salilla sovitaan aina säännöt aina sparraus parin kanssa eli esim: ei potkuja päähän tai jos on jalka kipeä niin kumpikaan ei potki jaloille ym. ym. rohkeasti mukaan vaan!!

• Kickboxari

Kannattaa sanoa vastustajalle, jos ei halua potkuja päähan. Ja tietysti on hyvä hankkia kunnon kypärä, jossa on korvasuojat, esim Top Tenillä on hyvä malli. Harjoituksissa ei ole tarkoitus satuttaa vastustajaa. Tosin kyllä kilpailutreenit ovat rajumpia.

• kuntoilija30v

Varmasti riippuu salista missä käy,
      Kunto puolella meillä ei saa ikinä lyödä päähän, jos vahingossa osuu joutuu punnertamaan. Kun ei noita hammassuojiakaan siellä ole. Suositus toki olisi käyttää aina.

Lyönnit/potkut tehdään vastustajan suojaukseen/tyynyihin usein ohjaajan päätetyillä kuvioilla. Eli ei mitään potkuja/lyöntejä suoraan kylkiin tms.
      Vaan lähinnä tekniikka harjoituksia.
      Joskus lyödään vartaloon sparri mielessä, mutta sekin lähinnä kuntoilumielessä.

Kuntopiirejä, hyppynarua on myös osa tunnin sisällöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      108
      3681
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2413
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      143
      2065
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      52
      968
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      861
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      830
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      825
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      819
    9. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      94
      725
    10. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      717
    Aihe