Olen "kärsinyt" runsaaasta valkovuodosta koko raskauden ajan. Lääkäri sanoi, että se on normaalia raskausaikana, enkä ole ollut asiasta huolissani. Tänään kuitenkin kiinnitin huomiota valkovuodon väriin - se oli melko kellertävää. Vuoto on myös ollut entistäkin runsaampaa kuluneen viikon aikana. Muita oireita, kutinaa tms. ei ole ollut. Eihän tuo nyt mitään muuta kuin valkovuotoa voi olla kuitenkaan? Voiko lapsivettä "tihkua" jotenkin? Tämä voi olla jopa naurettavaa, mutta esikoista odotellessa kaikki on uutta ja siksi kyselen (en viitsisi asian takia neuvolaan soittaa, seuraava käynti viikon päästä). Olen raskausviikolla 32.
Runsas kellertävä vuoto
7
7253
Vastaukset
- Itselläni
on myös ollut välillä vähän kellertävää valkovuotoa jos on enemmän tullut, mutta olen kyllä ajatellut, että raskauden vuoksi on vain vähän eri näköistä kuin normaalisti. Parin viikon päästä lääk.neuvola niin näkeepä ainakin sitten jos on jotain tulehdusta, mutta olen kyllä aika varma että on ihan normaalia.
- ...
voisko olla limatulppaa?? tuli vaan ekana mieleen..
- vuotoja
täällä myös ollut varsinkin raskauksien aikana todella reiluja valkovuotoja, mutta eihän sen keltaista kuulu olla.:) itse kävin vasta samoista syistä lääkärissä ja minulla oli emätintulehdus. sain sen hoidettua pois ja keltaiset runsaat vuodot hävisiv't. Minulle on ainakin sanottu että valkovuoto kannattaa tarkistuttaa jos se muuttuu keltaiseksi, vihertäväksi tai pahanhajuiseksi. että ne voivat pelkästään olla usein emätintulehduksen oireita. Itselläni ei muutoin koskaan ole ollut emätintulehduksia tms kuin raskauden aikana, tähän sain selityksen että ne alapään bakteeritasapainot muuttuvat raskauden aikana niin paljon että herkemmin tulee sitten niitä tulehduksiakin.
- Vasta..
rv 27 menossa, että tuskinpa limatulppaa :) ja kun tosiaan sitä ei tule edes päivittäin niin en ole yhtään huolissani..
- Äiskä86
Vasta.. kirjoitti:
rv 27 menossa, että tuskinpa limatulppaa :) ja kun tosiaan sitä ei tule edes päivittäin niin en ole yhtään huolissani..
Minulla on ollut melkeinpä koko raskauden ajan kellertävää valkovuotoa ja olen kaksi emätintulehdustakin hoitanut flagyl comp 10 päivän emätinpuikkokuurilla... Ja hiiva on kans ollut tosi hyvä "ystäväni" raskauden ajan... Nyt joudun viemään uuden pissanäytteen, kun ekassa oli pikatestissä epäpuhtautta, mutta viljelyssä sitten ei kuitenkaan mitään ihmeempää ollut... Että toivottavasti tämä johtuu juuri tuosta valkovuodosta, että sitä olisi joutunut näytteen sekaan... Koska kävin maanantaina lääkärillä tarkistuksessa ja otti streptonäytteen, mutta eivät ainakaan ole soittaneet siitä mitään... Nyt olen sairaslomalla, kun kohdun suussa oli sormen mentävä aukko... Toivottavasti pääsisin vielä monta viikkoa eteenpäin... :)
- ...
Äiskä86 kirjoitti:
Minulla on ollut melkeinpä koko raskauden ajan kellertävää valkovuotoa ja olen kaksi emätintulehdustakin hoitanut flagyl comp 10 päivän emätinpuikkokuurilla... Ja hiiva on kans ollut tosi hyvä "ystäväni" raskauden ajan... Nyt joudun viemään uuden pissanäytteen, kun ekassa oli pikatestissä epäpuhtautta, mutta viljelyssä sitten ei kuitenkaan mitään ihmeempää ollut... Että toivottavasti tämä johtuu juuri tuosta valkovuodosta, että sitä olisi joutunut näytteen sekaan... Koska kävin maanantaina lääkärillä tarkistuksessa ja otti streptonäytteen, mutta eivät ainakaan ole soittaneet siitä mitään... Nyt olen sairaslomalla, kun kohdun suussa oli sormen mentävä aukko... Toivottavasti pääsisin vielä monta viikkoa eteenpäin... :)
Eikö tuohon emätintulehdukseen liity sitten mitään muita oireita, kutinaa tai mitään? Miten emätintulehdus todetaan? Pissanäytehän otetaan neuvolassa joka kerta, ovat olleet aina puhtaita. No, täytyy ottaa asia esille ens neuvolakäynnillä.
- Äiskä86
... kirjoitti:
Eikö tuohon emätintulehdukseen liity sitten mitään muita oireita, kutinaa tai mitään? Miten emätintulehdus todetaan? Pissanäytehän otetaan neuvolassa joka kerta, ovat olleet aina puhtaita. No, täytyy ottaa asia esille ens neuvolakäynnillä.
siis mulla on ollut kutinaa aina sillon tällön.. Lääkäri toteaa emätintulehduksen emättimestä, tai niin ainakin mulla on todennut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803