lihavuusleikkauksen hinta?

paljonko?

Paljonko lihavuusleikkauksesta tulee kuluja julkisella sektorilla?
Olisi mielenkiintoista tietää. Jonkin verran poliklinikka- ja tutkimuskäyntejä?
Sitten sairaalassa olo leikkauksen aikaan... mitä sen jälkeen?
Kokemuksia?

22

9113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta löytyy...

      Pari poliklinikkamaksua ja sit ne pari päivää mitä joudut sairaalassa olemaan..sit 3kk kontrollikäynti ja sen jälkeen taas kontrolli vuoden päästä.

    • xxxxz

      Mut paljonko tulee säästöä ruokakuluissa leikkauksen jälkeen? (ja jäähän ne diabetes- ja verenpainelääkkeet ostamatta)

    • entinen läski

      käy virossa rasvaimussa, siisti jälki, ei maksa paljon

      • -35kg

        tekemistä lihavuus/laihdutusleikkauksen kanssa


      • kokemusta löytyy...
        -35kg kirjoitti:

        tekemistä lihavuus/laihdutusleikkauksen kanssa

        ei kyllä mulla ainakaan mitään säästöä ole tullut, puoli vuotta nyt leikkauksesta...vähempihän sitä syö mutta terveellisemmin ja parempaa pöperöä,ja sehän maksaa...


    • pöks

      Leikkauksen jälkeen verenohennuspiikit ainakin 2 viikkoa (reilu 100 €) vitamiinit ja kalsiumvalmisteet.

      • KääK7685

        Onko suomi nykysin ku jenkit, lihotaan ja sit mennä leikkauksiin et laihduttais, hoh hoh. missä terve maalaisjärki on :o


      • jeppe bodaa
        KääK7685 kirjoitti:

        Onko suomi nykysin ku jenkit, lihotaan ja sit mennä leikkauksiin et laihduttais, hoh hoh. missä terve maalaisjärki on :o

        Ystäväni on reilusti ylipainoinen. Harrastaa liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, syö tervellisesti eikä paino laske. Tässä ei enää terve maalaisjärki auta.... Itae luulin normaalipainoisena ja samaa, että kaikki ihmiset itse aiheuttavat lihavuuden. Tässä vaan yksi esimerkki.


      • valehtelee....
        jeppe bodaa kirjoitti:

        Ystäväni on reilusti ylipainoinen. Harrastaa liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, syö tervellisesti eikä paino laske. Tässä ei enää terve maalaisjärki auta.... Itae luulin normaalipainoisena ja samaa, että kaikki ihmiset itse aiheuttavat lihavuuden. Tässä vaan yksi esimerkki.

        jos ei laihdu. Sellaista ei nykytiede tunne, että ihminen ei laihtuisi, jos saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.

        Ja miksi hän on alun perin lihonut? Liikkumalla ja syömällä oikein?

        Ei jaksa tätä ainaista paskaa, mitä täällä jauhetaan. KUKAAN ei liho liikkumalla paljon ja terveellisellä ruualla, jota syö kohtuullisesti.


      • xdfgdvf
        valehtelee.... kirjoitti:

        jos ei laihdu. Sellaista ei nykytiede tunne, että ihminen ei laihtuisi, jos saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.

        Ja miksi hän on alun perin lihonut? Liikkumalla ja syömällä oikein?

        Ei jaksa tätä ainaista paskaa, mitä täällä jauhetaan. KUKAAN ei liho liikkumalla paljon ja terveellisellä ruualla, jota syö kohtuullisesti.

        MIksi sitten luet näitä. Mene muualle valittamaan. Ota kohteeksesi päihteiden käyttäjien palsta.


      • SGDJKZSHO
        xdfgdvf kirjoitti:

        MIksi sitten luet näitä. Mene muualle valittamaan. Ota kohteeksesi päihteiden käyttäjien palsta.

        Minä käyn tällä palstalla kertomassa teille vikiseville paksukaisille että lihavuus on omaa syytänne. Koska yksikään teistä ei sitä myönnä. Minäkin olin lihava ja se oli oma vikani. Nykyään en ole ja se johtuu siitä että lakkasin syömästä liikaa. So simple is that.


      • rehellisempiä
        xdfgdvf kirjoitti:

        MIksi sitten luet näitä. Mene muualle valittamaan. Ota kohteeksesi päihteiden käyttäjien palsta.

        Enpä ole kuullut, että yksikään alkoholisti valittaa, että tulee jatkuvasti känniin, menettää työnsä, rahansa, perheensä, mutta juo oikeasti vain viinilasillisen viikossa.

        Sen sijaan läskeissä riittää näitä: lihoin lääkkeistä (nolla kaloria), en syö juuri mitään, silti en laihdu, urheilen joka päivä ja syön vain vihanneksia -tyyppejä.

        Mitä tuosta valehtelusta hyötyy?


      • sdfsd
        SGDJKZSHO kirjoitti:

        Minä käyn tällä palstalla kertomassa teille vikiseville paksukaisille että lihavuus on omaa syytänne. Koska yksikään teistä ei sitä myönnä. Minäkin olin lihava ja se oli oma vikani. Nykyään en ole ja se johtuu siitä että lakkasin syömästä liikaa. So simple is that.

        MInäkin olen laihtunut, eikä kyllä ole mitään tarvetta silti käydä haukkumassa täällä ketään. Kyllä joku vaje pitää päässä olla, jos siihen katsoo olevansa oikeutettu.


      • taas dieetillä
        SGDJKZSHO kirjoitti:

        Minä käyn tällä palstalla kertomassa teille vikiseville paksukaisille että lihavuus on omaa syytänne. Koska yksikään teistä ei sitä myönnä. Minäkin olin lihava ja se oli oma vikani. Nykyään en ole ja se johtuu siitä että lakkasin syömästä liikaa. So simple is that.

        Mutta ei pidä tulla laihaksi ja äreäksi, antaa jokaisen tehdä kuten hyväksi näkee.
        Itse laihdutan aina jos paino nousee muutaman kilon, isommat määrät ovat rankkoja laihduttaa.
        Ei laihduttaminen helppoa ole, kuten varmaan olet huomannut, vielä vaikeampaa on pysyä saavutetussa painossa.
        Saan syödä tosi vähän jos meinaan laihtua, liikun joka päivä jonkin verran. en välitä olla kovin hoikka, kunhan normaali painon rajoissa.
        Minulla on jojoilua 5kg rajoissa, lomalla tai stressaantuneena tulee syötyä mitä sattuu.


      • näinpäin
        rehellisempiä kirjoitti:

        Enpä ole kuullut, että yksikään alkoholisti valittaa, että tulee jatkuvasti känniin, menettää työnsä, rahansa, perheensä, mutta juo oikeasti vain viinilasillisen viikossa.

        Sen sijaan läskeissä riittää näitä: lihoin lääkkeistä (nolla kaloria), en syö juuri mitään, silti en laihdu, urheilen joka päivä ja syön vain vihanneksia -tyyppejä.

        Mitä tuosta valehtelusta hyötyy?

        Hyvin harvoin, mutta kuitenkin voi lihoa vaikka ei syökään paljon.
        Äidilläni oli sydämen toiminnan vajausta, hän painoi 92 kg 163cm pitkä.
        Viimein nestettä kertyi myös keuhkoihin ja hengitys vaikeutui varsinkin nukkuessa, siitä syystä alettiin tutkia. Hänelle määrättiin lääkitys, nyt painaa 63 kg, ei ole muuttanut tippakaan ruokatottumuksiaan.
        Tämä on harvinaista, lähes aina lihominen johtuu siitä että syö liikaa kulutukseen nähden.


      • Niinpän joo
        valehtelee.... kirjoitti:

        jos ei laihdu. Sellaista ei nykytiede tunne, että ihminen ei laihtuisi, jos saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.

        Ja miksi hän on alun perin lihonut? Liikkumalla ja syömällä oikein?

        Ei jaksa tätä ainaista paskaa, mitä täällä jauhetaan. KUKAAN ei liho liikkumalla paljon ja terveellisellä ruualla, jota syö kohtuullisesti.

        Muuten olen täysin samaa mieltä kanssasi, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa vaikka söisi 1700 kcal päivä, liikkuisi raskaasti -1000 kcal päivässä. mutta harvalla on lääkitsemätön vajaatoiminta.


      • The-Bastard
        SGDJKZSHO kirjoitti:

        Minä käyn tällä palstalla kertomassa teille vikiseville paksukaisille että lihavuus on omaa syytänne. Koska yksikään teistä ei sitä myönnä. Minäkin olin lihava ja se oli oma vikani. Nykyään en ole ja se johtuu siitä että lakkasin syömästä liikaa. So simple is that.

        Hohhoijakkaa. Saanen kertoa herralle että lihavuus ei ole aina itse aiheutettua.

        Lihavakin ihminen tarvitsee energiaa joo mutta joillekkin se energia varastoituu helpommin kuin toisille vaikka söisikin terveellisesti ja liikkuisi säännöllisesti.

        Etenkin urheilevat ihmiset lihoavat hyvinkin nopeasti jos he pitävät paria välivuotta ja istuvat koneella. Heidän elimistönsä on tottunut saamaan paljon ravintoa ja varastoimaan sitä kovia suorituksia varten.

        Lisäksi löytyy myös lihavuutta aiheuttavia tauteja missä ei mikään liikunta auta.


      • cvxvcxcxvfdssfdfsd
        The-Bastard kirjoitti:

        Hohhoijakkaa. Saanen kertoa herralle että lihavuus ei ole aina itse aiheutettua.

        Lihavakin ihminen tarvitsee energiaa joo mutta joillekkin se energia varastoituu helpommin kuin toisille vaikka söisikin terveellisesti ja liikkuisi säännöllisesti.

        Etenkin urheilevat ihmiset lihoavat hyvinkin nopeasti jos he pitävät paria välivuotta ja istuvat koneella. Heidän elimistönsä on tottunut saamaan paljon ravintoa ja varastoimaan sitä kovia suorituksia varten.

        Lisäksi löytyy myös lihavuutta aiheuttavia tauteja missä ei mikään liikunta auta.

        Lihavuutta aiheuttavat sairaudet ovat aika harvinaisia. Sitäpaitsi nämäkin sairaudet ainoastaan altistavat lihavuudelle, eivät automaattisesti sitä aiheuta.

        Lihavuusgeenin vaikutus on maksimissaan 900 kcal/vrk. Kaikilla vaikutus ei varmasti ole noin suuri. Tuo ei ole mikään kovin suuri kalorimäärä nipistettäväksi päivittäisestä energiamäärästä. Liikunnalla voi lisätä kulutustaan ja ylipainoisella ihmisellä energiankulutus on muutenkin hoikkaa suurempi.

        "Etenkin urheilevat ihmiset lihoavat hyvinkin nopeasti jos he pitävät paria välivuotta ja istuvat koneella. Heidän elimistönsä on tottunut saamaan paljon ravintoa ja varastoimaan sitä kovia suorituksia varten."

        Mistä olet tuollaista lukenut? Itse en ole ainakaan tällaisesta koskaan kuullut. Urheilijoilla on yleensä keskimääräistä suuremmat lihakset, joten he myös kuluttavat keskimääräistä enemmän kaloreita. Eli heidän on vaikeampi lihoa, koska vähäinenkin liikunta kuluttaa kohtalaisesti energiaa.


      • vcxcvvcxfdsdsf
        näinpäin kirjoitti:

        Hyvin harvoin, mutta kuitenkin voi lihoa vaikka ei syökään paljon.
        Äidilläni oli sydämen toiminnan vajausta, hän painoi 92 kg 163cm pitkä.
        Viimein nestettä kertyi myös keuhkoihin ja hengitys vaikeutui varsinkin nukkuessa, siitä syystä alettiin tutkia. Hänelle määrättiin lääkitys, nyt painaa 63 kg, ei ole muuttanut tippakaan ruokatottumuksiaan.
        Tämä on harvinaista, lähes aina lihominen johtuu siitä että syö liikaa kulutukseen nähden.

        Tällöin kyseessä on nimenomaan siitä nesteen kertymisestä, joten kyse ei ole suoranaisesti lihomisesta. Taudeissahan (ja lääkkeiden sivuvaikutuksena) nimenomaan kertyy nestettä, eikä rasvaa. Se rasva taas on itse aiheutettua, eikä sairauden sivutuote. En ole lääkäri, mutta tämä on minun oletukseni tietojeni pohjalta.


      • Totuus
        jeppe bodaa kirjoitti:

        Ystäväni on reilusti ylipainoinen. Harrastaa liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, syö tervellisesti eikä paino laske. Tässä ei enää terve maalaisjärki auta.... Itae luulin normaalipainoisena ja samaa, että kaikki ihmiset itse aiheuttavat lihavuuden. Tässä vaan yksi esimerkki.

        ystäväsi valehtelee sinulle päin naamaa, syö pullaa, sipsiä, karkkia, jäätelöä ym, liioittelee liikunnan määrää tai ruoan terveellisyyttä


    • piupu

      Niin.... Kun ottaa vähän selvää niin sairaaalloinen lihavuus luokitellaan jo sairaukseksi. Siitä ei pääse omin voimin eroon kuin pikkuinen määrä ihmisiä. Leikkaus on tehokkain keino hoitaa sairaalloista lihavuutta.

      Se on niin helppo miettiä että "miten toi on päästänyt" itsensä tohon kuntoon.... No kuule arvaa mietitäänkö me lihavat ihan sitä samaa. Itse oli aina 20v saakka hoikka... Sitten sitä painoa vaan alkoi tulla, sain lapsia ja liikkuminen vähentyi, omat menot vähentyi. Omaa vikaa..... Sitten yksi päivä sitä vaan havahtui siihen tosiasiaan että hitto paino oli päälle 100kg.... Sittemmin sairastuin masennukseen ja sain näitä kuuluisia mielialalääkkeitä jotka nostaa painoa. No, se pilleri itsessään ei nosta painoa, niinkuin joku ehti tuolla jo naljailla, mutta ne nostaa ruokahalun sellaisiin mittoihin ettei mitään rajaa. Nälkä oli jotain ihan kamalaa. Sitä saattoi syödä yhden päivän aikana kolmen päivän kaloritarpeet. Ja se nälkä oli niin kamalaa, ettei sitä vaan voinut pitää kurissa ja olla syömättä. Ja kun siihen lisää vakavan masennuksen, jolloin ihminen ei muutenkaan ole oma itsensä niin se on siinä. Ei se ole satua että monet kertoo lihoneensa masis lääkkeiden myötä jopa 20kg. Itse lihosin erään lääkkeen myötä 11kg 2kk aikana..... Söin ja söin ja söin, se oli ihan kamalaa. Sitten se lääke lopetettiin minulla ja vaihdettiin toiseen ja sitten ne 11kg lähti pois. Mutta silti olen vielä sairaalloisen lihava. Olen koittanut kaiken, en vaan saa painoa pois kuin max 5kg ja siihen se jää. Nyt odotankin aikaa lihavuusleikkaukseen.

    • Anonyymi

      en kehtaa, en viitsi, en halua tehdä terveyteni eteen mitään, syön, nukun ja syön ja nukun, ja kappas vaan kohta olen sadan kilon keijukainen, pierettää ja ahdistaa, kuka voisi auttaa, lääkäri totta kai, en jaksa tehkää kaikki puolestani, haluan pötsin pienennykseen, saanhan sen julkisin varoin, kun tämä selluliitti vartaloni peilistä pilkistää ja ahdistus valtaa mieleni, naapuri touhuaa ja lenkkeilee, on solakka kun mikä, minä hautaudun jääkaapin ja sängyn vangiksi, vanukkaat, pullat ym. kyllä maistuu mutta hikilenkki saa unohtua, herkkua himoitsen en tuulitakkia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2739
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      352
      2594
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      70
      1744
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      132
      1648
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1402
    Aihe