Kovalevy hajosi ja uuteen oli Vista asennettu huollossa. Siihen piti asentaa päivitykset joita löytyikin tosi
paljon. Nyt on kaikki, myös service pack 2 asennettu.
Nettityhteydet kuitenkin jumittaa. Firefox ja IE toimivat jonkin aikaa, mutta sitten ne jumiutuvat. Virrat
poikki ja taas toimii jonkin aikaa. Todellisuudessa yhteys varsinaisesti toimii koska eräs peliohjelma menee
nettiin ongelmitta eli jokin jumiuttaa selaimet.
Palomuurin poisto ei vaikuta.
Mistä voisi olla kyse?
Mikä Vistaa vaivaa?
11
253
Vastaukset
Päivitä se Firefox ja IE myös ja jos koneessa on jotain tietoturvaohjelmia niin ota ne pois mahdollisesti häiritsemästä.
- Poropeukaloine
Päivitykset on tehty.
Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen.
Tehtävienhallinnassa Firefox e i näy Sovelluksissa mutta ei poistu millään Prosesseista. Poropeukaloine kirjoitti:
Päivitykset on tehty.
Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen.
Tehtävienhallinnassa Firefox e i näy Sovelluksissa mutta ei poistu millään Prosesseista."Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen."
Firefoxin sammuminen kestää jonkin aikaa kun ikkuna on jo hävinnyt.- Poropeukaloine
M-Kar kirjoitti:
"Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen."
Firefoxin sammuminen kestää jonkin aikaa kun ikkuna on jo hävinnyt.Luulisi puoli tuntia riittävän jos kaikki olisi OK.
Eilen jumiutui myös IE8, mutta nyt se lähti toimimaan vaikka Firefox olikin jumissa,
joten oliskohan Firefox/Vista yhdistelmässä jotakin perusvikaa Poropeukaloine kirjoitti:
Luulisi puoli tuntia riittävän jos kaikki olisi OK.
Eilen jumiutui myös IE8, mutta nyt se lähti toimimaan vaikka Firefox olikin jumissa,
joten oliskohan Firefox/Vista yhdistelmässä jotakin perusvikaaKyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.
Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.- Poropeukaloine
M-Kar kirjoitti:
Kyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.
Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.Kone on 32-bittinen, en löytänyt Firefoxille eri versioita 32 tai 64-bittiselle.
- Poropeukaloine
M-Kar kirjoitti:
Kyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.
Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.FirefoxinFTP toimii vaikka muuten jumii, samoin salatut https- yhteydet.
Tavalliset http-yhteydet sen sijaan on aivan jumissa.
- gyrtrena
olla reititinongelma, mikä reititin sulla on? Mulla reitittimen palomuuri tuotti tuskaa vastaavanlaisilla ongelmilla.
- Poropeukaloine
Kuten ylläolevasta näkyy, ongelma tuntuisi olevan kojeen sisällä.
Poropeukaloine kirjoitti:
Kuten ylläolevasta näkyy, ongelma tuntuisi olevan kojeen sisällä.
Koitas päivittää Java uusimpaan versioonsa, taitaa olla 6.17 tällä hetkellä.
Avaa ohjauspaneeli, klikkaa Javan kuvaketta kahdesti ja sitten updates, mulla ainakin lakkas Firefox kakistelemasta.
- Poropeukaloine
Kiitokset vain vastanneille, oikeasti löytyi kunnon vastauksia täältä:
https://support.mozilla.com/en-US/forum/1
ja varsinaiseen kysymykseen täältä:
http://kb.mozillazine.org/Firefox_hangs#Hang_at_exit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701449
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3311059- 43885
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html162746- 39739
- 49690
- 52571
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529567- 116558
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521