Mikä Vistaa vaivaa?

Poropeukaloinen

Kovalevy hajosi ja uuteen oli Vista asennettu huollossa. Siihen piti asentaa päivitykset joita löytyikin tosi
paljon. Nyt on kaikki, myös service pack 2 asennettu.
Nettityhteydet kuitenkin jumittaa. Firefox ja IE toimivat jonkin aikaa, mutta sitten ne jumiutuvat. Virrat
poikki ja taas toimii jonkin aikaa. Todellisuudessa yhteys varsinaisesti toimii koska eräs peliohjelma menee
nettiin ongelmitta eli jokin jumiuttaa selaimet.
Palomuurin poisto ei vaikuta.

Mistä voisi olla kyse?

11

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivitä se Firefox ja IE myös ja jos koneessa on jotain tietoturvaohjelmia niin ota ne pois mahdollisesti häiritsemästä.

      • Poropeukaloine

        Päivitykset on tehty.
        Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen.
        Tehtävienhallinnassa Firefox e i näy Sovelluksissa mutta ei poistu millään Prosesseista.


      • Poropeukaloine kirjoitti:

        Päivitykset on tehty.
        Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen.
        Tehtävienhallinnassa Firefox e i näy Sovelluksissa mutta ei poistu millään Prosesseista.

        "Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen."

        Firefoxin sammuminen kestää jonkin aikaa kun ikkuna on jo hävinnyt.


      • Poropeukaloine
        M-Kar kirjoitti:

        "Kun yrittää sulkea jumiutunutta firefoxia, se häviää, mutta uudelleen avattaessa tulee teksti Firefox on jo käynnissä, mutta e i vastaa kutsuihin jne ja järjestelmä pitäis käynnistää uudelleen."

        Firefoxin sammuminen kestää jonkin aikaa kun ikkuna on jo hävinnyt.

        Luulisi puoli tuntia riittävän jos kaikki olisi OK.
        Eilen jumiutui myös IE8, mutta nyt se lähti toimimaan vaikka Firefox olikin jumissa,
        joten oliskohan Firefox/Vista yhdistelmässä jotakin perusvikaa


      • Poropeukaloine kirjoitti:

        Luulisi puoli tuntia riittävän jos kaikki olisi OK.
        Eilen jumiutui myös IE8, mutta nyt se lähti toimimaan vaikka Firefox olikin jumissa,
        joten oliskohan Firefox/Vista yhdistelmässä jotakin perusvikaa

        Kyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.

        Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.


      • Poropeukaloine
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.

        Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.

        Kone on 32-bittinen, en löytänyt Firefoxille eri versioita 32 tai 64-bittiselle.


      • Poropeukaloine
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä Firefox Vistalla toimii mutta siellä nyt on jossain mennyt jotain sekaisin, mahdollisesti service pack 2:n kanssa. Jos sen koneen pistää tehdasasetuksille, sitten asentaa kaikki päivitykset SP2 mukaan lukien (koneella ei saa olla asennettuna mitään ylimääräisiä lisäohjelmia) ja tämän perään Firefoxin (ja oikea arkkitehtuuriversio, että 64-bittiselle 64-bittinen versio ja jne.) niin pitäisi kyllä toimia. Ja toki ilman mitään lisäosia, että varmistuu siitä että ei ole mikään Flash ja Java mahdollisesti jumittamassa.

        Jos näin tehtiin jo ja ei toiminut niin sitten homma on erittäin hankala selvittää ja jos Firefox on olisi pakko saada niin itse tässä vaiheessa vaihtaisin käyttöjärjestelmän. En kuitenkaan välttämättä suosittele sitä turhan päiten tekemään ellet mitenkään muuten pysty ongelmaa kiertämään tai elämään sen kanssa.

        FirefoxinFTP toimii vaikka muuten jumii, samoin salatut https- yhteydet.
        Tavalliset http-yhteydet sen sijaan on aivan jumissa.


    • gyrtrena

      olla reititinongelma, mikä reititin sulla on? Mulla reitittimen palomuuri tuotti tuskaa vastaavanlaisilla ongelmilla.

      • Poropeukaloine

        Kuten ylläolevasta näkyy, ongelma tuntuisi olevan kojeen sisällä.


      • Poropeukaloine kirjoitti:

        Kuten ylläolevasta näkyy, ongelma tuntuisi olevan kojeen sisällä.

        Koitas päivittää Java uusimpaan versioonsa, taitaa olla 6.17 tällä hetkellä.
        Avaa ohjauspaneeli, klikkaa Javan kuvaketta kahdesti ja sitten updates, mulla ainakin lakkas Firefox kakistelemasta.


    • Poropeukaloine

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe